Punte lemn...

Creat de beluga, Februarie 27, 2013, 12:37:35 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

beluga

Si inca ceva... solutii pentru reducerea caldurii la interior datorate incalzirii puntii de catre soare

Rumpi


nu cred sa aiba cineva de aici experienta cu flexiteek. poate pe forumurile straine.
daca vrei idei despre design concret pentru barca ta ar trebui ceva poze recente de aproape, daca se poate si din varful catargului sa se vada complet puntea.
parerea mea este insa cumva in acord cu a lui Vali. daca vrei sa arate barca mai bine poate ca un mic redesign estetic al roof-ului impreuna cu cateva accente in lemn natur ar fi cea mai buna solutie. judecand dupa poza ce-i lipseste la barca sunt cateva elemente contrastante care sa intrerupa monotonia si sa scoata din anonimat liniile barcii. chestia asta se poate face foarte bine si ieftin cu cateva maini curente, o copastie, niste rame ovale la hublouri, un spargeval la cockpit, etc. chestii mici si extrem de eficiente care schimba total caracterul barcii. asa-i la design lucrurile mici fac diferenta. e ca la femei: accesoriile conteaza.
caldura din cabina nu poate fi combatuta decat prin trei metode eficiente. vopsea alba pe punte, izolatie termica sub punte (polisitren extrudat eventual cu folie de aluminiu) si ventilatie pasiva si/sau activa foarte buna. in lipsa aparatului de aer conditionat astea sunt singurele metode pe care le stiu.
uite aici un exemplu cum schimba accesoriile de culoare caracterul barcii la o barca total alba (scuzati modificarea brutala in paint, nu le am cu photoshop-ul). cand am timp o sa caut pe net o barca mai apropiata ca si stil de a ta pentru sursa de inspiratie, momentan trebuie sa te multumesti cu OZN-urile din calculatorul meu.

beluga

Multumesc!!! Se pare ca prinde bine studiul, pe linga ce mai aveam de gind sa fac descopar si lucruri noi ...

Capitanul Nemo

Modificarea suprastructurii nu trebuie sa afecteze standing-roomul si stabilitatea barcii. In plus, este o treaba foarte laborioasa. O suprastructura discordanta poate deveni eleganta prin adaosul de lemn inchis la culoare pentru maini curente si copastii, plus hublouri luminoase. Adaugam vopseaua si accesoriile adecvate si vom obtine o barca de care oricine poate fi mandru.

Ar trebui insa, pentru inceput sa te concentrezi la vitalitatea barcii si apoi la confort/estetica. Poti ajunge la acelasi rezultat si invers, dar de ce sa nu scurtezi timpul ramas pana vei iesi cu ea pe mare sau lac?
In consecinta:
1. asigura-te ca apa sta acolo unde trebuie, adica in jurul cocii si nu in interiorul ei;
2. verifica-i capacitatile motrice (vele si motor plus greement);
3. Urmeaza confortul si instalatiile de la bord. In principiu, daca e etansa si ai chiar si o singura vela si/sau motor functional, poti iesi pentru perioade scurte,  pe vreme buna si in locuri adapostite.

Rumpi are dreptate in privinta izolarii. Vopseaua alba e foarte importanta. O punte de lemn natur sau alta culoare a vopselei conduc la incalzirea puternica a interiorului. A mea este izolata cu polistiren peste care e lipita o panza sintetica la prova si un placaj de mahon lacuit in cabina principala. Nu uita de ventilatie! Monteaza doua cutii dorade; pe langa utilitatea excelenta aduc si o tenta classy pentru orice punte. Un ventilator la 45 de grade inauntru nu numai ca nu face nicio diferenta, dar e si nesanatos.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

beluga

In general sunt mai conservator asa ca prea multe modificari nu vreau sa-i fac decit daca este cazul si se impune. Daca merge bine ... Totul este ok pe ea si momentan necesita o mica reparatie in babord la limita copastiei., o vopsea in rest vedem dupa ceva timp pe apa...

beluga

Vali cunoaste barca iar aspectul legat de derivor mi-a atras atentia. Ramine sa mai discutam pe aceasta tema cit si pe cele recomandate de el . O parere in plus nu strica niciodata ... :)

beluga

La "ABC- ul navigatiei cu panze" au existat  doua recomandari... este posibil sa intru si eu in posesia lor deoarece "transferul" a expirat ... Va multumesc . Se poate si la aceeasi sectiune ca sa mentinem subiectul .

beluga

Cred ca am rezolvat ceva ...

Capitanul Nemo

Daca vrei o initiere teoretica in navigatia cu vele, exista literatura mai buna pe care trebuie sa o studiezi cu atentie:
- Ivar Dedeckam - Navigatie, Editura YCRR, foarte buna si inteligent ilustrata;
- brosurile de la RYA: Competent Crew si Day Skipper;
- brosurile de la ASA (mi s-au parut mai intuitive si bine facute decat cele britanice, se vede ca erau pentru americani): Keelboat Sailing si Coastal Sailing;

De asemenea, vei gasi pe torrente toate cele de mai sus, tone de literatura de specialitate, pe care le poti folosi mai devreme sau mai tarziu (inclusiv reparatii si intretinere).
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

beluga

Multumesc mult !!! Omul cit traieste invata, singura conditie fiind aceea de a avea mintea deschisa ...

beluga

Citat din: Vali din Februarie 28, 2013, 04:11:53 PM
Salut beluga si bine ai venit intre noi (scuze de intarzierea intampinarii :) ).
Fara a insista cumva, te rugam sa ne povestesti daca vrei cate ceva despre tine si despre barca, fiindca de fiecare data cand cunoastem un velist, ne bucuram ca ne mai creste numarul :).
Mi-ar face placere sa discutam si sa contribui daca pot la imbunatatirea barcii tale, asa ca scrie-ne te rugam tot ce crezi ca trebuie sa stim.
Cu respect din partea inca unui pescar, care nu s-a imbogatit, dar nici nu-l intereseaza asta :D.

Nu am avansat prea mult... In momentul de fata m-am hotarit ca ar fi cazul sa fac o cosmetizare a cocii. Care ar fi solutiile si cum le pot aplica la velierul in cauza pentru a obtine un efect vizual calitativ in ceea ce priveste aspectul exterior???

beluga

  In principiu ar fi vorba de reconditionarea fibrei de sticla si a vopselei care o imbraca...

Vali

Salut @beluga, barca ta e imbracata in fibra cu poliester, peste care s-a chituit cu chit din rasina poliesterica si s-a vopsit. Pentru obtinerea unei estetici bune a exteriorului, trebuie procedat astfel:

- Pentru inceput se polizeaza vopseaua de pe barca, folosind flex cu smirghel, care smirghel e de tip "velcro" (cu arici - scai, prins pe ciuperca specifica). Granulatia e bine sa fie de 60 sau 80, iar polizarea cu smirghel cu velcro, in afara ca inlatura eficient vopseaua, ajuta si la netezirea mai buna a suprafetei.
- Dupa polizare se curata praful cu o carpa cu nitrodiluant, iar dupa uscare se aplica chit facut din rasina poliesterica plus praf de talc. E bun talcul fiindca se slefuieste mai usor decat alti filler-i, cum e Orisilul.
- Ulterior se slefuieste chitul, se curata la fel cu nitrodiluant, dupa care se aplica in strat subtire, unde e nevoie, chit poliesteric auto, cu rol de finisaj final.
- Chitul auto se slefuieste si se repeta operatiile de chituire pana se obtine rezultatul dorit dpdv estetic.
- Dupa finisarea chitului, se aplica un grund epoxidic, de exemplu cel din oferta Romtehnochim (www. emex.ro). Acesta astupa porozitatile inerente si protejeaza poliesterul de infiltratia apei de mare, care in timp ar putea duce la osmoza. In plus, grundul e o baza buna pentru vopseaua finala.
- Grundul se poate finisa cu smirghel de apa daca e nevoie. Dupa care se aplica, la pistol sau trafalet, vopseaua aleasa, care poate fi poliuretanica, epoxidica sau vopsea auto, dupa preferinte.

Mai exista varianta acoperirii exterioare dupa chituire cu gelcoat parafinat (3% adaos de stiren-parafina in gelcoat). Avantajul e ca gelcoatul e mai rezistent la abraziune decat vopseaua, iar dezavantajele sunt:
- dificultatea de a obtine un finisaj de calitate - aplicarea gelcoatului se face cu pistol special de gelcoat, care lasa suprafata "coaja de portocala", si trebuie slefuit indelung cu smirghel din ce in ce mai fin, apoi smirghel de apa, apoi lustruire cu tambur cu blana si pasta speciala de slefuit gelcoat.
- gelcoatul nu protejeaza la fel de bine fibra de infiltratia eventuala a apei de mare, deci protectia la osmoza e mai slaba. Oricum, gelcoatul nu se aplica niciodata pe grund sau rasina epoxidica, ci numai poliesterica. Asta fiindca stirenul din gelcoat inmoaie superficial epoxidica, iar aderenta devine foarte slaba.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gvincentiu

Pune, frate, niste poze sa ne clatim ochii unde, cum, de ce, vrei sa cureti/modifici. Mi-am cautat ochelarii cu dioptriile cele mai mari sa vad o poza de la fostul proprietar ?! si nu am vazut nicio punte de lamn. Poate trebuie sa-mi maresc sifoanele?
Ganduri bune !

beluga

Citat din: gvincentiu din Iunie 11, 2013, 01:17:39 PM
Pune, frate, niste poze sa ne clatim ochii unde, cum, de ce, vrei sa cureti/modifici. Mi-am cautat ochelarii cu dioptriile cele mai mari sa vad o poza de la fostul proprietar ?! si nu am vazut nicio punte de lamn. Poate trebuie sa-mi maresc sifoanele?

Din pacate sunt doar niste aspiratii, e doar o modalitate de a-ti pune amprenta... Si cum este bine sa eviti anumite greseli ar fi bine sa te informezi inainte... Iata de ce pe un forum de specialitate orice parere trebuie cintarita si orice sfat notat si eventual aplicat...
Multumesc tuturor pentru ajutor !!!