barca modificata rog ajutor

Creat de aditm, Ianuarie 25, 2014, 11:33:11 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

aditm

 va salut domnitor, stima la toata lumea, as avea si eu nevoie de niste sfaturi si putin ajutor daca se poate, mi-am cumparat o barca tip papuc cu motor imboard si m-am apucat de am modificat-o toata pentru outboard, am ajuns la faza oglinzii si nu stiu ce inaltime sa-i dau, daca stie cineva vreo metoda buna de intins rasina sa ramana cat mai uniforma si daca este necesar sa imbrac capacele barci in tesatura de fibra sau e suficient sa le dau doar cu rasina si pe urma cu gelcoat. Nu ma pricep in tehnologia micsoratului pozelor, poze cu barca se pot vedea aici:
  https://www.facebook.com/adrian.igna.7/media_set?set=a.1377782055860984.1073741831.100008876071580&type=3
        Va multumesc pentru ajutor si spor la bani tuturor

moneytehnik

Sper sa se vada pozele astea si sa fie de ajutor...



















Ciby

Ai motorul outboard?
Daca da, ii masori cizma, de la placa anticavitatie pana la scaunul menghinei, cel ce sta pe marginea de sus a oglinzii. Poate sa fie de doua dimensiuni: 15 inch, adica 38 cm sau 20 inch, 51 cm.
In functie de asta construiesti oglinda. Daca nu-l ai, trebuie sa te hotarasti. Cel scurt, de 38, este mai usor, dar oglinda fiind mai joasa, este mai predispusa sa ia apa de la valul de pupa, cand opresti barca. La cel lung, fenomenul este mai putin stresant, dar este mai greu si ridica centrul de greutate al barcii, facand-o putin mai instabila (totusi nu cred ca ar fi foarte observabil!) si in plus, este ceva mai scump.
Eu as opta totusi pentru cel din urma.
Mai trebuie sa tii cont ca producatorii motoarelor prevad posibilitatea reglarii motorului pe verticala, in asa fel incat placa anticavitatie sa se pozitioneze fata de nivelul cel mai de jos al oglinzii cu 0-3 cm. Asta inseamna ca inaltime oglinzii va fi mai mica cu 3 cm fata de lungimea cizmei. Cauta pe forum ca sunt poze postate cu acest reglaj.

Cat despre intinsul rasinii poate te ajuta alti colegi mai cu experienta, cum a facut deja moneytehnik.

moneytehnik

Citat din: Ciby din Ianuarie 25, 2014, 12:58:01 PM
................

Cat despre intinsul rasinii poate te ajuta alti colegi mai cu experienta, cum a facut deja moneytehnik.

Eu nu-l pot ajuta deoarece ... eu am invatat de la el...

dany

#4
Cred ca daca ai modifica pozitia barcii la fiecare suprafata pe care o acoperi cu rasina ar iesi mai bine si nu ai sta cu galetusa sub pensula,deci sa inclini barca pt. ca suprafata de acoperit sa fie cat de cat pe orizontala.Nu ar aparea fenomenul de curgere si panza s-ar acoperi optim .Aici ma refer la suprafetele mari[cum te vad ca ai facut la tribord-nu ti-a venit greu?]Poate la primul strat merge dar daca il dai pe al doilea,dupa slefuirea primului, cred ca e bine sa faci  asa,parerea mea.....I-mi plac platformele de la pupa ,banuiesc ca pt.pescuit sau scaldat.Spor la treaba!

ionitzady

Bv tie , pentru curajul acestui proiect si bv pt ce iese din el . Eu am o singura curiozitate ?  greutatea ei ? ...   kg ?  a  si aprob sfaturile colegilor

aditm

 Va multumesc frumos pentru ajutor, sa va dea Dumnezeu sanatate, barca intr-adevar o fac pentru pescuit, am in plan un suzuki de 65cp 2timpi, eu am masurat oglinda la mai multe barci si erau diferente de 1-2-3 cm, am intrebat si prietenii care au barci dar si ei stiu cat stiu si eu de aceea eram in dilema, dar se pare ca nu e o problema, greutatea barcii nu cred ca va creste mult, numai motorul si transmisia ce au fost pe ea au in jur de 170kg si capacul barcii era facut dint-un lemn stratificat de vreo 3 cm greu ca naiba, acu ramane de vazut, doar problema mai e diferenta de cai dintre motorul avut care era de 100 cp si neamtul de la care am luat-o a spus ca a mers cu ea cu 80km/h si motorul ce-l voi pune care are doar 65cp, dar nu am nevoie sa zboare.
Vamultumesc inca o data si orice sfat e bine venit.

Vali

Salut Adi, am sa contribui si eu, da' momentan sunt bagat cu capu-n carti, cred ca revin mai pe seara, sau maine.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

dany

Na,na na na ,nu privi superficial aspectul asta.Ai facut cutiile respective pt. bagaje si au si rol de paturi presupun...super utile,dar cu ele ai echilibrat greutatea pe care ai scos-o de pe barca,Mai citeste pe forum postarile baietilor pescari,cat bagaj se aduna la o iesire de 3-4 zile in delta si vezi si tu invata din greselile altora pe care  si le-au asumat mai mult sau mai putin.privind alegerea barcii sau a motorului.Altfel ve-i fi in permanenta cautare si nemultumit cu ce ai.Oglinda este f. importanta ,lucreaza atent la ea,''bate bine fibra'' cu o pensula cu parul des si moale,sa nu ramana goluri de aer si sa apara pori prin care sa patrunda apa la lemn.Cauta si protectie de cauciuc pt. oglinda.Vezi la temperatura din atelier,ca se vede ce-i afara si polimerizarea se face la temperaturi de peste 20  ps.e bine vali?

aditm

 Am inteles sa traiti, multumesc, bule de aer mi-au aparut cateva din cauza ca tesatura din primul strat dat e cam groasa si la colturi se muleaza mai greu, am luat de la cei cu rasinile si un trafalet destul de scump, din acela de scos aerul si e foarte util dar unde e aer polizez si incarc cu chit sau umplu golurile cu rasina, al doilea strat de tesatura ce o sa-l dau e mult mai subtire si vad ca se muleaza foarte bine, doar capacele nu stiu ce sa fac cu ele sa le mai imbrac cu tesatura sau nu, pana acum am bagat 14m de tesatura si in jur de 12-15kg de rasina, bugetul investit pana acum e de 450euro si mai papaaaaaa

bogdanbuciu

pana scrie Vali sau altii mai cititi in domenul fibrei incerc sa te ajut si eu din ce stiu.

In legatura cu intinderea rasinii in asa fel incat sa ramana cat mai neteda:
Nu trebuie sa dai mai multa rasina decat are nevoie tesatura, daca tesatura balteste si nu este in contact cu suportul de lemn nu este bine. Cei care fac barci din lemn trag surplusul de rasina cu o racleta de plastic. Pentru o acoperire mai buna a tesaturii e mai indicat sa dai doua straturi de rasina dupa ce s-a intarit primul decat sa dai unul foarte abundent.
Cat despre spatiile de depozitare eu as pune un strat de tesatura si rasina epoxidica si pe acestea, nu numai pe capace ci pe intregul volum. Numai ca nu in opera, as da capacele afara si le-as trata separat.

Oglinda - este in functie de lungimea cismei motorului dupa cum a zis fratele Ciby, deci daca ai deja clar ce motor vei avea dimensionezi inaltimea oglinzi in functie de asta. Preferabil, dupa cum s-a mai spus, ca inaltimea oglinzi sa fie mai mica cu 1-3cm decat cisma. Din poze vad ca spre pupa oglinda este rezemata de niste triunghiuri de lemn, ar trebui sa o intaresti si in directia cealalta intrucat motorul va impinge inainte.

Faina treaba faci.
De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Ciby

Oglinda trebuie sa fie cu 3 cm mai mica decat lungimea cizmei.
Reglajul pozitiei motorului se face cu barca pe apa, in functie de mai multi parametri, si este un reglaj de finete. Din cei 3 cm poti optine regimuri de glisare diferite, mai apupata sau nu, reducerea aerarii elicei, etc.
Dupa stabilirea pozitiei, pe scaunul oglinzii se monteaza pene de lemn.

Vali

Salut Adi, dupa cum am promis am revenit pe topicul tau, cu ceva intarziere.

Am cateva nelamuriri: ai intrebat mai sus daca e suficient sa dai doar rasina pe capacele din placaj ale banchetelor, sau daca trebuie si fibra. Nu ne-ai spus insa ce rasina ai folosit, poliesterica sau epoxidica.
In plus, ai spus ca vrei sa dai peste capace cu rasina si apoi gelcoat.
Nu stim nici ce tip de placaj ai folosit, daca e sau nu rezistent la apa (incleierea dintre straturile de furnir)

Deci scrie-ne te rugam raspunsul la intrebarile de mai sus, ca sa stim cum sa te indrumam in continuare.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

aditm

  Sanatate la toata lumea, placajul ce al folosesc este de fag, placaj normal de 5 si 8 mm, luat de la HOLVER langa timisoara, rasina, tesatura, chitul si gelcoatul sunt luate de la POLYDIS ARAD, nu ma intrebati de care e, ca-i poliesterica sau epoxidica, nu ma pricep, stiu doar ca sunt bune si rezistente, si la prima barca ce am modificat-o   barca mea de incepator (e de vanzare)   am folosit tot placaj de fag si rasini de POLYDIS, e facuta de doi ani cred si se prezinta foarte bine, ce mi se pare foarte bun la produsele polydis e ca se pot combina toate, poti sa inmoi chitul cu rasina sau amesteca rasina cu gelcoatul, folosesc acelasi intaritor si acetona si nici nu mi se par scumpe.
  la prima barca, cea din imagini am facut capacele la banchete fara rame si le-am imbracat si cu tesatura de fibra si rasina, am crezut ca or sa fie sensibile date doar cu rasina, la barca la care lucrez acum am facut capacele cu rame si n-as mai pune si tesatura, doar rasina si la urma gelcoatul, s-a cam micsorat bugetul si mai am multe de pus pe ea.
  Motor imboard BMW 100 CP (2 buc.)cu tot cu transmisie ai accesorii si doua elici de rezerva si acte pentru inmatriculare nu intereseaza pa nimeni?

aditm

  As mai avea o intrebare, in legatura ce casetele de directie pentru barci, cine poate sa imi spuna care este diferenta intre o caseta pentru motoare pana in 55 cp si cea pentru motoare peste 55 cp?