Colind de pe Gran Wazoo

Creat de Rumpi, Decembrie 25, 2014, 10:08:37 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 8 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Daca aveai 2 straiuri prova, poate puteai merge cu 2 focuri tangonate, in foarfeca. Asa am vazut ca face lumea la barci ardente, dar numai la vant de pupa. Problema ramane cand barca iese de pe traiectorie, e si mai mare riscul sa plesneasca velele. Daca vantul e de mare larg, nu merge decat un foc sau genovez pe post de asimetric, cum spuneai. Ma gandesc totusi ca genovezul e cu rulare, ceea ce nu-ti permite inca un strai. Poate mergea un strai suplimentar de tip cutter.

Despre windvane, cred ca intr-adevar ar fi solutia cea mai buna, fara consum de curent, si mult mai rapid feedback-ul. Nu am insa experienta, si nici nu stiu cata lume de la noi "le are". Stiu ca piata e solida pe partea asta, dar bineinteles acolo, in vestul decadent :).

Multumim mult pentru update-uri :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Rumpi

Vali draga tare mult ma bucur ca iti faci timp sa mai scrii cate ceva.
Solutia la problemele mele ar fi fost ori sa merg in volte cu vant de mare larg, ori sa ridic spinnakerul. Pentru prima optiune am fost prea lenes, vantul tot se plimba vo 10 grade in pupa mea si varia ca intensitate, iar pentru spinnaker mi-a fost prea frica. Recunosc cinstit n-am avut curaj sa invat de unu singur cum se ridica spinnakeru simetric. Poate gasesc candva intr-un port o trupa de binevoitori sa vina cu mine sa imi explice ce si cum.
Solutia cu doua focuri tangonate e faina. Teoretic am mai multe optiuni, ori sa ridic inca un foc impreuna cu genovezul (sina de invergare de la roller e cu doua canale sa poti schimba rapid velele la regata) ori sa montez un strai mobil. Loc as avea, rollerul e montat pe o placa care mai are trei gauri, am si un snap-shekel acolo gata montat (presupun ca e pentru spinnaker), un pic mai spre pupa pe centru am o clema mare si pe urma un ochet. Din cate stiu focurile astea gemene fiind strict portante ar putea fi si taiate drept, fara burta. Cu un strai de dyneeema gata cusut pe mijloc ar fi solutia ideala pentru pasaje lungi cu vant portant, gen traversat oceane. Agat bazaconia de punte, ridic cu funga spinnakerului si tangonez. Am chiar si optiunea sa folosesc 3 puncte de ancorare diferite pe punte sa reglez centrul velic. O sa fac niste poze la puntea prova sa vedeti.

Cu autopilotu de vant e mai complicat. Preturile chiar si sh sunt teribile si oferta slaba de tot. Mai cumpar odata barca. Am totusi o speranta, adica planurile pentru asa ceva facut din placaj si epoxi. O sa fac o macheta 1:1 din carton gros sa vad cum se rezolva prinderea pe oglinda mea si dimensiunile finale. Singura parte critica e indoirea axului la diversele unghiuri specifice.
Pentru toti cei pe care ii intereseaza asa ceva aici linkul cu arhiva care contine planurile. E un fost site web care nu mai exista. Downloadati, dezarhivati si pe urma navigati cu browserul. Contine planurile catorva variante constructive si poze cu realizari.
http://www.windautopilot.de/_de/7_dy_area/WaltMurray/WaltMurray.html
Poate folosesc cuiva de pe forum, daca nu acum pentru mai tarziu ca toti avem planuri in cap. Eu unu marturisesc ca fara autopilot nu faceam aventura asta, in 7-800 de mile (nu le-am socotit exact da cam pe acolo trebe sa fie)  am stat mai putin de o ora la echee.

deltasub

Mult succes in ceea ce faci! Poti sa incerci si asa ceva, am probat odata si am fost multumit dar si conditiile meteo erau bune:
http://www.jsward.com/steering/
https://www.youtube.com/watch?v=yQEQLG9bRyw

kir_gutzakis

#78
"Cea mai buna barca e cea pe care o ai sau daca inca nu ai una, cea pe care ti-o poti permite azi; nu pierde timp asteptand sa-ti poti lua barca visurilor. Ia-ti o barca si pleaca azi. O barca de 8 m azi e mai buna decat una de 20 peste 5 ani."-Romeo zis Skipper

Rumpi

Merci de linkuri. O sa incerc si sheet to tiller. Portland e cam departe.
Momentan stau si pazesc ancora. De ieri (cand nu a mers netu) am avut vant puternic si 2m de val. Golful e deschis comolet spre sud, asa ca...

gvincentiu

Sa ne traiesti cu numele, stimate coleg! Sunt impresionat de curajul ce-l ai si ma bucur pentru tine, ca-ti implinesti visul. Sunt mandru ca am avut onoarea sa dau mana cu tine, cand fusesi pe la Galati. E greu sa ajungi sa-ti urmezi chemarea, dat pana la urma asta conteaza cel mai mult in viata. Noi te admiram, dar numai tu stii ce ai lasat in spate si incotro te indrepti. Vant bun!
De asemeni La multi ani, Vali.
Ganduri bune !

kir_gutzakis

Salut, poti sa incerci si chestia asta:
https://www.youtube.com/watch?v=uW-DJiGFBmk

cum zice si Vali, trebuie tangon sau orice seamana cu el...Good winds!
"Cea mai buna barca e cea pe care o ai sau daca inca nu ai una, cea pe care ti-o poti permite azi; nu pierde timp asteptand sa-ti poti lua barca visurilor. Ia-ti o barca si pleaca azi. O barca de 8 m azi e mai buna decat una de 20 peste 5 ani."-Romeo zis Skipper

radu_d

Asa ceva nu ar merge sa faca apa dulce din apa de mare?  http://pureaqua.ro/product/filtru-de-apa-purepro-105-p-cu-pompa-booster/


http://purepro.net/f_a_q_.htm    :  Q: Will R.O. remove Sodium from the water ?
YES! Reverse Osmosis was originally designed to make sea water drinkable for the navy. It is ideal for anyone on a low sodium diet.

Pretul este imbatabil fata de Katadyn

http://www.acwa-service.de/umkehrosmose/umkehrosmose-anlage.html

pelicanul

@ radu
Aparatul e interesant, dar ar trebui incercat cu apa de mare. Sint sigur ca, daca ar fi fost bun si pentru apa de mare respectiva firma ar fi scris asta in reclama.
Pe http://en.wikipedia.org/wiki/Reverse_osmosis scrie ca, pentru apa dulce sau salmastra (brackish) este necesara o presiune de 2 - 17 bari, iar pentru apa de mare 40 -80 bari pentru a elimina toate sarurile dizolvate.  Apa de mare are o presiune osmotica naturala de 27 bari, care trebuie depasita pentru a elimina sarurile. Presiunea osmotica este direct proportionala cu concentratia de saruri dizolvate.
Poate din aceste diferente de presiune apare si diferenta de pret.

DoiNomazi

Referitor la pompa de desalinizare, Katadyn-ul, in functie si de capacitate, ramane produsul pe care te poti baza. Desi nu este recomandat ca unica sursa de apa potabila intr-o traversada mai lunga. E riscant sa te joci cu apa potabila, pe apa.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

radu_d

Salut Rumpi,   o chestie utila pt frigiderul tau..poate ajungi si o ridici direct din port.
Cica are 120 de kg.
Asteptam poze si restul de povesti.

mariusm piesenoi111

Cred ca Rumpi de abia asteapta sa dea cam jumatate din pretul barcii pe un lest de 120 KG.....

Florio

Apropo de discutia cu Rumpi. Cu greu am reusit sa gasesc un autopilot de vant, in UK : http://www.ebay.com/itm/Aeries-Windvane-Self-Steering-/201300273922?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2ede6e6b02

In rest numai youtube video despre cum functioneaza...Ma gandeam sa fac si eu unul, dar am amanat nitel. M-a scos unul din minti, din ce explica el nu se intelegea nimic concret, iar filmarea e trunchiata rau...o mizerie de "documentar".
Trebuie sa apelez la cele 44 de pahare de maine, 9 martie, ca sa ma mai linistesc :)

home made

abia astept sa descifrezi unul,sa gasesc de-a gata un plan,si cu explicatii.nici eu n-am gasit un plan complet:detalii,dimensiuni,etc.sapa in continuare te rog,spre binele comunitatii,generatiile viitoare i-ti vor multumi.:)

kir_gutzakis

Salut, am gasit ceva  pentru confectionat, in general sunt doar solutii de achizitie, de ex Plastimo are ceva....mai postase si Roz Avel ceva simplu, gen:
http://www.blueanarchy.org/selfsteering/

Aici sunt cartile:
http://d.transfer.ro/transfer_ro-08mar-94edf38c5de80d3.zip

http://d.transfer.ro/Walt_Murray_Pages-transfer_ro-08mar-6d803e.zip
"Cea mai buna barca e cea pe care o ai sau daca inca nu ai una, cea pe care ti-o poti permite azi; nu pierde timp asteptand sa-ti poti lua barca visurilor. Ia-ti o barca si pleaca azi. O barca de 8 m azi e mai buna decat una de 20 peste 5 ani."-Romeo zis Skipper