O barcuța pentru delta

Creat de ionpescarul, Aprilie 16, 2015, 08:08:21 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Alex1958

Faina lucrare Nea Ioane!
O inaugurezi la deschidere pe Chilia? (Eu plec pe 26 Mai!).
Zici ca vrei ca sa ramana permanent cortul pe ea? E chiar asa greu de demontat? Panza de cort sufera la expunere indelungata la UV si cred ca nici aerodinamicitatea barcii nu va fi grozava cu "broboada" in cap, mai ales la un vant din lateral.
Oricum interesanta lucrare, te astept pe ape!

Haiduc

Foarte smechera Nea Ioane lux nu alta,si la cati bani a costat...ce sa mai vorbim te va recunoaste lumea peste tot

Numai bine

ionpescarul

Azi am facut si prinderea ,chinga si snur prin furtun prins de bordaj

ionpescarul

Citat din: Alex1958 din Mai 12, 2016, 08:29:42 AM
Faina lucrare Nea Ioane!
O inaugurezi la deschidere pe Chilia? (Eu plec pe 26 Mai!).
Zici ca vrei ca sa ramana permanent cortul pe ea? E chiar asa greu de demontat? Panza de cort sufera la expunere indelungata la UV si cred ca nici aerodinamicitatea barcii nu va fi grozava cu "broboada" in cap, mai ales la un vant din lateral.
Oricum interesanta lucrare, te astept pe ape!

In primul rand ,iti multumesc pentru sfaturile date ,nu am avut putere de cabinata ,am facut din ce am avut ,vreau sa il  tin montat permanent ,pentru ca se inchide complet si in serile de vara ,cand ma culc in barca ,scap de tantari ,la 5 cai ai mei ? 2 km in plus sau minus ,cand bate vantul ? ce mai conteaza? .cred ca dureaza o ora montatul ,pana treci snurul prin toate gaicile ,partea din spate va fi lasata jos aproape  permanent , aia sa o ridici dureaza 2 minute ,doar toamna tarziu cand merg departe o tin inchisa ,cand ploua sau cand dormi in octombrie ,noiembrie in barca vara ,daca las 2 ,3 lansete noaptea ,partea din spate va fi coborata ,cum spuneam ,dar la partea din spate  pun o perdea de tifon sa nu intre tantari.E posibil sa vin si eu la deschidere pe Chilia ,deocambata e cam incurcata treaba,dar sper tare mult sa vin .La parcare o tin cu alta prelata deasupra ,

ionpescarul

Citat din: Haiduc din Mai 12, 2016, 04:17:46 PM
Foarte smechera Nea Ioane lux nu alta,si la cati bani a costat...ce sa mai vorbim te va recunoaste lumea peste tot

Numai bine

Ai dreptate ,ma uit si nu i-mi vine sa cred,batranul croitor e artist mare

ionpescarul

Iar am inceput cu calul de dar nu se cauta la'dinti ,dar asta e.
La mine mai dureaza pana cumpar alt motor ,sper sa il am in toamna ,poate octombrie,noiembrie ,dumnezeu stie,pana atunci un prieten ma imprumutat cu un motoras.Un Suzuki dt8 in 2 timpi.Prietenul meu nu e de condamnat ,are multe probleme pe cap mai importante decat intretinerea unui motor .Asa ca am primit motorul intr-o stare foarte neglijata.Dar piticul are un atu mare.Suna ca un motor fara uzuri ,doar un usor fasait la relantiu ,ca un japonez nou ,asta daca reusesti sa il pornesti ,(cu toate ca are mai mult de 30 de ani ,in cataloage este inaintea modelului cu injectie de ulei)
Cum se apropie o plecare pe garla ,am zis sa il pun la punct ,sa nu i-mi blestem zilele prin delta.
Si am luat-o babeste de dimineata
1.Carburator demontat si suflate toate jiglerele cu presiune de aer ( in carburator erau  gunoaie minuscule)
2.filtrul de benzina curatat si suflat cu jet de aer moderat( filtrul era plin de mizerie )
3. benzina din rezervor scursa in alt vas si filtrata de 2 ori (avea multa mizerie in ea )
4. rezervorul golit complet suflat aer in el si bagat carpa curata de bumbac in el cu o bucatica de lant de 10 cm ,pe carpa s-au lipit multe particule de gunoaie ,
5.pus bujii noi , recomandate in cartea tehnica  pentru motorul asta
Montat totul la loc si amorsata instalatia  ,a pornit la a 5 sfoara ,
Concluzie in prima faza
.motorul  pornea foarte greu pentru ca avea benzina multa mizerie distribuita in tot sistemul de alimentare.
Acum il las sa se raceasca vreo 2 ore apoi incerc sa il pornesc din nou
In mod normal ar trebui sa porneasca la a doua sfoara si rece.
Maine mai montez un filtru mai in fata ,pana in para de amorsare .
Pana acum se prezinta bine
Acum cand e cald porneste cu acceleratia inchisa complet.
Daca la rece nu va porni la  2,3 sfori ,probabil vom verifica nivelul din carburator
Reglajul de aer il fac la drum ,in sarcina .
Cam atat.
Deocamdata merge super.
Dupa aproximativ 3 ore am incercat sa il pornesc ,tras socul ,acceleratia deschisa la pozitia de pornire ,a pornit la a doua sfoara.
Tot accelerandul asa in joaca am atins parghia care cupleaza mersul inainte ,cu motorul foarte turat si am cuplat mersul inainte ,dar apa nu balbota in butoi ,primul gand a fost ca am spart pinioane ceva ,am cuplat mansalierul ,ala mergea ,am desfacut fereastra de vizitare pe cizma ,tijele erau bine prinse ,am montat la loc si am cuplat din nou fata spate ,nu mai mergea nici inapoi ,bag mana in butoi la elice ,DAR ELICEA NU MAI ERA.si raman masca.Initial nici nu aveam de gand sa verific starea elicei si ma gandeam ce norocos am putut sa fiu ,pentru ca intamplarea

putea sa fie undeva prin delta.Gasesc elicea ,bucati din splint,o piulita care nu poate fi folosita la blocarea unei elici niciodata  si un splint .din un cui cu diametrul de 5mm. construiesc 5 splinturi urmand ca maine sa vad cum o rezolv cu o piulita facuta la meserie .

drmarius

Din ce am mai citit pe forumuri in afara este recomandat sa fie verificat si uleiul din cizma daca este curat si schimbat. Deasemenea verificata pompa de apa, curatata si schimbate O ringul plus impellerul. Uleiul si impellerul chiar daca sunt vizual in stare buna, din cauza timpului nu mai sunt in parametrii optimi.

ionpescarul

Citat din: drmarius din August 04, 2016, 12:21:39 PM
Din ce am mai citit pe forumuri in afara este recomandat sa fie verificat si uleiul din cizma daca este curat si schimbat. Deasemenea verificata pompa de apa, curatata si schimbate O ringul plus impellerul. Uleiul si impellerul chiar daca sunt vizual in stare buna, din cauza timpului nu mai sunt in parametrii optimi.
Corect ,am fost foarte ocupat si sincer ,am crezut ca nu va interesa pe cineva cum pregatesc un motor pentru garla ,ca sa nu am probleme pe apa.
Am verificat uleiul din cizma era la nivel maxim ,apoi am zis sa il scot ,am colectat intr-un vas c-am 270 ml ,ulei.
Culoarea ( pentru mine parea ciudata) o culoare ca cenusa ,cenusiu ca scrumul de tigare,Nicu Harabagui zice ca e ulei original si are culoarea asta pentru ca e imbogatit cu molibden .E pus la pastrare intr-un borcan cu capac si l-am inlocuit cu un ulei de cutie 75/90 care am folosit si la motorul Honda.Impellerul e  schimbat in primavara
Am cumparat ulei de amestec la 45.ron litru cu norma TC-W 3 imbuteliat de Ravenol.
Am cautat in manuale pdf motorul e fabricatie 91 ,in manual scrie ca DT 8 isi face ungerea prin pompa si are rezervor de ulei incorporat,dar asta nu are si nici nu se  vad urme ca ar fi avut.
In manual Suzuki scrie ca toate motoarele unde amestecul de ulei cu benzina se face manual ,raportul este 1 /100 ( 1 litru ulei la 100 litri benzina )
Producatorul uleiului de amestec   recomanda tot amestecul de 1/100 .
In consecinta am procedat romaneste si am amestecat benzina cumparata in procent de 1/75
1/50 recomanda si Fritz si Nicu ,
Fabricantul si producatorul recomanda  1/100 si noi punem 1/50 (dublu) decat recomanda ambii producatori.Asa ca 1 / 75  am zis ca e un procent care impaca si capra si varza. 
Am facut din cuie cateva splinturi de rezerva si am gasit in obor cateva sigurante ,
Urmand ca anul asta sa schimbam piulita si siguranta cu altele din inox de aici
http://www.hi-end.ro/index.php?dispatch=categories.view&category_id=363&page=2
Motorul e c-am gata de pus la treaba.
Ca o concluzie e o etapa prin care trebuie sa trec
Oricum la cat bagaj sa adunat ,barca nu va glisa ,dar ne facem treaba.

momaul

Salut.Toate bune dar ai mare grija cu bolturile facute din cuie,eu am patit sa se indoaie si nu am mai putut sa scot elicea decat acasa in atelier cu o presa.Bolturile alea se fac din materiale care se rup nu se indoaie de exemlu alama.

ionpescarul

Citat din: momaul din August 06, 2016, 09:24:25 PM
Salut.Toate bune dar ai mare grija cu bolturile facute din cuie,eu am patit sa se indoaie si nu am mai putut sa scot elicea decat acasa in atelier cu o presa.Bolturile alea se fac din materiale care se rup nu se indoaie de exemlu alama.
Cand vrei sa protejezi elicea ,atunci dai de necaz,doamne fereste,multumesc de sfat voi fi si mai prevazator.

ionpescarul

Citat din: momaul din August 06, 2016, 09:24:25 PM
Salut.Toate bune dar ai mare grija cu bolturile facute din cuie,eu am patit sa se indoaie si nu am mai putut sa scot elicea decat acasa in atelier cu o presa.Bolturile alea se fac din materiale care se rup nu se indoaie de exemlu alama.

Multumesc .

renata

Citat din: ionpescarul din August 06, 2016, 09:51:31 PM
Multumesc .
Salutare !folosesc bolturi din spirale rupte,sint destul de rezistente si se foarfeca la lovituri

ionpescarul

Multumesc pentru sfaturile tuturor , am cumparat un motor ,Selva Dolphin 15 cp 4 timpi( sper ca am scris corect) ,an 2005 ,probat acasa la butoi ,pare ok ,parca intrerupe in ture ,voi schimba bujiile si voi curata carburatorul ,motorul a stat mult timp ne pornit ,grea lighioana ,dar suna frumos.

Haiduc

Salutare
Da o fuga pe Snagov si vezi ce poate nea Ioane duce sau nu.
Numai de bine

ionpescarul

Citat din: Haiduc din Noiembrie 07, 2016, 09:48:57 PM
Salutare
Da o fuga pe Snagov si vezi ce poate nea Ioane duce sau nu.
Numai de bine
Sanatate ,barca o tin la Tulcea ,proba se va face direct la dunare ,probabil in decembrie ,dar am mai avut simtome de intrerupere si la honda ,sa rezolvat prin curatirea carburatorului ,astea sunt nimicuri e chiar o placere sa surubaresti putin la intretinerea fiarelor.