Chemari si raspunsuri pe capcompas

Creat de DoiNomazi, Iunie 29, 2016, 08:39:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.

DoiNomazi

Citat din: dany din Martie 02, 2018, 05:53:09 PM
Parerea mea este ca o remorca legata dupa caiac v-a fi ca un caine neinvatat cu lesa...Acolo ,banuiesc ,ca apele nu sunt tocmai linistite si remorca nefiind guvernata de nimic v-a pluti pe valuri total aiurea.Forta bratelor voastre nu vor putea tine coarda de remorcare intinsa permanent  si o sa ve-ti probleme mari la a pastra directia propusa,va v-a trage ba in dreapta ,ba in stanga sau poate sa va ajunga din urma si sa va ciocneasca.etc....parerea mea...

Observatia este foarte plauzibila. "Parama" de remorcare as lega-o de sistemul "quick release" al PFD-ului pentru a mentine mainile libere pentru padelat, filmat, etc. si in caz de nevoie as actiona quick release pentru a ma elibera de povara remorcii.

In privinta imposibitatii guvernarii remorcii, ai perfecta dreptate. Ar fi in bataia vantului si a valurilir. Daca o impinge vantul sau vreun val de pupa in procesul acostarii, o poate impinge peste noi.

Pana nu se incalzeste nu ma pot juca cu nimic pe apa.

Deocamdata merg inainte cu ambele optiuni. Nu stiu ce va fi.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

gvincentiu

Legi caiacul remorca "la ureche" si gata, ai scapat de griji.
Ganduri bune !

DoiNomazi

Citat din: gvincentiu din Martie 03, 2018, 01:47:30 PM
Legi caiacul remorca "la ureche" si gata, ai scapat de griji.

la ureche, daca merge mai bine asa, dupa ureche, pana cand as reusi sa fac o proba... :)

multumesc, Vincentiu.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

#498
Pe parcursul acestor nesfarsite ore petrecute in fata computerului, incercand sa continui video jurnalul fotograma cu fotograma, tentatia de a pune capat seriei "travelotherapy" este din ce in ce mai puternica.

Am pornit cu ideea ca acest jurnal va fi mult mai scurt si mai simplu si m-am afundat, incorigibil, din ce in ce mai adanc in jocul cu imagini si secvente... :)

Nu pot altfel. Fiecare cadru, fiecare accent muzical, conteaza...

Asa ca singura solutie ramane "abstinenta".

No more movies... :) si gata...

LE: Raspund prietenului de forum si fb, inca  o data, repetand in public, e doar placerea de a ne juca cu imagini si sunete, nu ne sponsorizeaza nimeni si nu ne "iese nimic", ca sa te citez, prietene... :)

M-am jucat "de-a filmele" cat mi-a facut placere si am libertatea si de a le face cat de lungi vreau si de a ma opri din joaca oricand... :)

Ai perfecta dreptate, unele "au prins" mai bine decat altele. Asta e... :)

LE2: camarazii de forum care construiesc barci di kayace raman sursa de inspiratie pentru perseverenta si tenacitate pentru ca probabil toti o fac din pasiune. Desi la o scara infinit mai mica, nu ma las nici eu... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

gvincentiu

Eh, nu e chiar asa. Munca e sanatate curata, atunci când e insotita de dedicare. Si mai ales când o faci din placere...
Unul nu am auzit sa se planga de munca, atunci când a hotarat sa o faca. Nu conteaza raportul de marime: si o floare daca plantezi, poti mai fericit decat unul care a ridicat un bloc. Ideea e sa-ti placa ceea ce faci.
Ganduri bune !

Florio

Am citit acum problemele de extrabagaj pentru un caiac prea neîncăpător. E destul de clar că nu există o soluție bună și eficientă la o astfel de problemă, ci doar adaptări care aduc fiecare un plus și câteva minusuri. Din orice unghi am privi problema.
Cred că ar trebui luat prin excludere, sau "reducerea la absurd" din matematică :) .
Și aici vor fi discuții, desigur, fiindcă fiecare ne închipuim altfel comportamentul improvizației.
Părerea mea este că prima variantă exclusă, ar fi o plutitoare pentru bagaje. Rațiunile de siguranță  sunt secondate într-adevăr de coarda cu eliberare rapidă. Dar eu cred că mersul cu această remorcă este un chin și un hazard. Direcția de deplasare va fi incertă de la cele mai mici vălurele sau adieri. La valuri va fi nevoie prea des de eliberarea rapidă, pentru ca aceasta să mai fie eficientă. Cum s-ar spune, va fi nevoie s-o eliberați rapid pentru totdeauna :) .
Încerc să fiu constructiv, dar prin prisma experiențelor proprii, nu văd posibilă tractarea unei "remorci" cu caiacul.    Decât pe o apă lină, fără vânt. E un braț al forței prea mare, iar forța e necontrolabilă.

Mult mai realizabilă e soluția unor flotoare tip butoiaș, legate lateral, în paralel cu puntea spate a caiacului, pentru a lăsa loc de padelat și totodată pentru a putea păstra direcția. Ar trebui legate fiecare, de centrul și de pupa caiacului astfel încât să nu își modifice poziția spre față sau spate, o a treia legătură fiind pe sub caiac, între ele, o a patra peste caiac. Dacă aceste vor fi ajustate din niște saule cu carabiniere la capete, totul devine ușor de legat și desfăcut la popasuri.
Asta înseamnă "ansamblu" și este ușor de guvernat. Nu neapărat ușor de înaintat, dar ușor de guvernat, neavând mișcări haotice.

DoiNomazi

#501
Citat din: Florio din Martie 08, 2018, 07:14:05 AM
Am citit acum problemele de extrabagaj pentru un caiac prea neîncăpător. E destul de clar că nu există o soluție bună și eficientă la o astfel de problemă, ci doar adaptări care aduc fiecare un plus și câteva minusuri. Din orice unghi am privi problema.
Cred că ar trebui luat prin excludere, sau "reducerea la absurd" din matematică :) .
Și aici vor fi discuții, desigur, fiindcă fiecare ne închipuim altfel comportamentul improvizației.
Părerea mea este că prima variantă exclusă, ar fi o plutitoare pentru bagaje. Rațiunile de siguranță  sunt secondate într-adevăr de coarda cu eliberare rapidă. Dar eu cred că mersul cu această remorcă este un chin și un hazard. Direcția de deplasare va fi incertă de la cele mai mici vălurele sau adieri. La valuri va fi nevoie prea des de eliberarea rapidă, pentru ca aceasta să mai fie eficientă. Cum s-ar spune, va fi nevoie s-o eliberați rapid pentru totdeauna :) .
Încerc să fiu constructiv, dar prin prisma experiențelor proprii, nu văd posibilă tractarea unei "remorci" cu caiacul.    Decât pe o apă lină, fără vânt. E un braț al forței prea mare, iar forța e necontrolabilă.

Mult mai realizabilă e soluția unor flotoare tip butoiaș, legate lateral, în paralel cu puntea spate a caiacului, pentru a lăsa loc de padelat și totodată pentru a putea păstra direcția. Ar trebui legate fiecare, de centrul și de pupa caiacului astfel încât să nu își modifice poziția spre față sau spate, o a treia legătură fiind pe sub caiac, între ele, o a patra peste caiac. Dacă aceste vor fi ajustate din niște saule cu carabiniere la capete, totul devine ușor de legat și desfăcut la popasuri.
Asta înseamnă "ansamblu" și este ușor de guvernat. Nu neapărat ușor de înaintat, dar ușor de guvernat, neavând mișcări haotice.

Se pare ca s-au mai executat iesiri cu kayak tractand container etans mai mare tip Pelican, in fjorduri relativ izolate de vant, dar pentru portiunile de navigatie de coasta la ocea mi se pare si mie problematic.

Da, desagii impermeabili plasati simetric pe si de-a lungul puntii pupa este "modelul nostru" preferat. Asa am procedat pana acum cu orice kayak, de la U-boat, la oricare lighean inchiriat. Doar ca, de obicei, desagii atingeau doar din cand in cand apa, nu erau permanent submersatzi in marsh.

Probabil ca vom proceda la fel. O alta problema, chiar mai mare, care inca nu si-a gasit rezolvarea, este disponibilitaea kayak-ului. La ultima strigare prin email aia au spus ca imi vor comunica cand si DACA vor avea kayak pentu noi dupa ce isi confirma rezervarile celor 4-5 grupuri asistate care spera ei sa treaca pe acolo in vara asta. Procedeu perfect logic din perspectiva lor, dar complet nepotrivit noua. Pana la 1 Aprilie imi trebuie o solutie confirmata (si deja e tarziu pentru asigurarea anumitor zboruri ce trebuie confirmate cu multe luni inainte)

Daca pana la 1 Aprilie nu gasim lighean, va trebui sa gasim alte latitudini, longitudini si directii de marsh.

LE: Calatoriile ofera niste experiente valoroase si greu de inlocuit, dar pregatirea lor devine din ce ince mai anevoioasa si consuma din ce in ce mai mult timp, efort, nervi si fonduri.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Florio

Citat din: DoiNomazi din Martie 08, 2018, 05:15:00 PM
Se pare ca s-au mai executat iesiri cu kayak tractand container etans mai mare tip Pelican, in fjorduri relativ izolate de vant, dar pentru portiunile de navigatie de coasta la ocea mi se pare si mie problematic.

Da, desagii impermeabili plasati simetric pe si de-a lungul puntii pupa este "modelul nostru" preferat. Asa am procedat pana acum cu orice kayak, de la U-boat, la oricare lighean inchiriat. Doar ca, de obicei, desagii atingeau doar din cand in cand apa, nu erau permanent submersatzi in marsh.

Probabil ca vom proceda la fel. O alta problema, chiar mai mare, care inca nu si-a gasit rezolvarea, este disponibilitaea kayak-ului. La ultima strigare prin email aia au spus ca imi vor comunica cand si DACA vor avea kayak pentu noi dupa ce isi confirma rezervarile celor 4-5 grupuri asistate care spera ei sa treaca pe acolo in vara asta. Procedeu perfect logic din perspectiva lor, dar complet nepotrivit noua. Pana la 1 Aprilie imi trebuie o solutie confirmata (si deja e tarziu pentru asigurarea anumitor zboruri ce trebuie confirmate cu multe luni inainte)

Daca pana la 1 Aprilie nu gasim lighean, va trebui sa gasim alte latitudini, longitudini si directii de marsh.

LE: Calatoriile ofera niste experiente valoroase si greu de inlocuit, dar pregatirea lor devine din ce ince mai anevoioasa si consuma din ce in ce mai mult timp, efort, nervi si fonduri.

Transportul U-boat-ului este cu desăvârșire exclus?
Balena ar înghiți tot bagajul necesar vouă.

DoiNomazi

Citat din: Florio din Martie 08, 2018, 06:50:26 PM
Transportul U-boat-ului este cu desăvârșire exclus?
Balena ar înghiți tot bagajul necesar vouă.

Din pacate, da...

Conectiile de cargo sunt nepotrivite si nu msi putem expedia containerele decat prin intemediul unui serviciu de mesagerie. Cand ne-am dus prima data in Groenlanda, de exemplu, ne-am dus noi direct la air cargo si le-am predat "monstrii" direct. Acum nu mai vor asa. Si e balamuc, 4 aeroporturi consecutive, trei zboruri pe trei companii aeriene diferite.

Ar fi mult mai convenabil un lighean inchiriat la fatza locului. Nici nu stiu in ce stare se mai afla U-Boat-ul dupa patru ani de stat impaturit in container. Ar mai fi si avantajului plasticului la intalnirea cu bucatile de gheata printre care trebuie sa-si faca loc. In mod ironic la frecarea, sau ciocnirea de sloiuri de gheata, plasticul pare mai potrivit decat hypalon-ul.

Nu stiu inca ce vom face... vrem in nord dar daca nu ies calculele, probabil ca vom porni spre sud. Ar cam fi timpul sa incepem sa balacim un pic si Pacificul de Sud.

Sau, spre oroarea impatimitilor marinari, cine stie de ce roti tragem prin nisipuri sau jungla...

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Un kayak tandem Boreal Design / Esperanto a fost rezervat in nord. Un Landcruiser dev4.5 litri V8, a fost rezervat in sud.

Inima vrea sa urmeze chemarea spre ghetarii plutitori si linistea padelei, in timp ce oboseala acumulata isi cere confortul (?) unui 4x4 serpuind pe drumuri neasfaltate.

Latitudini si meridiane, complet diferite. Doar dorinta de a mangaia orizontul este (mereu) aceeasi... :)

Kayakul este mai vechi si destul de mic pentru o expeditie neasistata de 10 zile, dar este singura optiune. Masina este model 2017, dar ultima din flota companiei respective si in 3 zile rezervarea expira.

Nordul va fi friguros, umed, incert si, ca de obicei, exista posibilitatea intalnirii cu blanuri albe. Sudul va fi calduros si relativ uscat, prafos si zdruncinat, dar in afara unei potentiale intalniri cu un sarpe veninos, sau crocodil, nu exista "dureri de cap".

Decizia trebuie luata in 48 de ore.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Inca o data, probabil pentru ultima data, cu tot frigul si toate problemele specifice, a castigat chemarea nordului si a sloiurilor. Sudul ne mai poate astepta sa imbatranim un an... :)

Ma apuc de lucru la sistemul de agatat "desagii" pe puntea kayak-ului.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Florio

Citat din: DoiNomazi din Aprilie 16, 2018, 04:52:29 AM
Inca o data, probabil pentru ultima data, cu tot frigul si toate problemele specifice, a castigat chemarea nordului si a sloiurilor. Sudul ne mai poate astepta sa imbatranim un an... :)

Ma apuc de lucru la sistemul de agatat "desagii" pe puntea kayak-ului.

Frumos! :D
La sloiuri peisajul e o nebunie...iar de îmbătrânit, se zice că răcoarea conservă :)

DoiNomazi

Adica, sugerezi indirect ca voi avea un zambet la fel de fotogenic ca al pestelui adormit in conserva... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi



https://vimeo.com/266415230

Although not as rough as the Australian ride on the Canning Stock Route, fasten your seatbelts one more time, chuck a coldie and pop-corn and hop on a smaller Toyota for a 5,003 Km ride through the relentless winds of la pampa and Tierra del Fuego, from Buenos Aires to Torres del Paine, Punta Arenas and Ushuaia...

This might be the last episode of the "Travelotherapy" series. Thank you very much for staying with us all these years.

Please, don't forget to click on the "HD" letters and choose the 1080p for the best viewing quality.

We would like to express our gratitude to our Argentine and Chilean hosts and, of course, to all the musicians that made the presentation of this video diary much more appealing through their creativity and generosity.

Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

DoiNomazi

Citat din: DoiNomazi din Aprilie 25, 2018, 06:09:26 AM

https://vimeo.com/266415230

Although not as rough as the Australian ride on the Canning Stock Route, fasten your seatbelts one more time, chuck a coldie and pop-corn and hop on a smaller Toyota for a 5,003 Km ride through the relentless winds of la pampa and Tierra del Fuego, from Buenos Aires to Torres del Paine, Punta Arenas and Ushuaia...

This might be the last episode of the "Travelotherapy" series. Thank you very much for staying with us all these years.

Please, don't forget to click on the "HD" letters and choose the 1080p for the best viewing quality.

We would like to express our gratitude to our Argentine and Chilean hosts and, of course, to all the musicians that made the presentation of this video diary much more appealing through their creativity and generosity.

OK N-a placut nimanui video jurnalul... :) nu-i nici o suparare, poate data viitoare... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320