Canoe solara

Creat de bogdanminitehnicus, Noiembrie 14, 2016, 04:26:36 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bogdanminitehnicus

Ce am observat folosind tractiunea electrica dincolo de tot marketingul din spatele ei:

-varianta electrica este viabila, va fi si mai atragatoare in viitor, eu tot urmaresc preturile panourilor solare si un producator chinez a lansat zilele astea o oferta bomba la panouri solare flexibile 200w=900ron, cred ca ii va forta si pe restul sa scada pretul;
-momentan acumulatorii sunt mai permisivi ca in trecut, dar inca destul de limitati ca si capacitate (timp mare de joaca=capacitate mare=pret pe masura);
-in primul rand ca sa folosesti un electric trebuie sa stii ce vrei timp fie viteza=timp limitat de joaca fie anduranta unde ai timp mare de folosire insa viteza mica. Totul depinde de compromisul fiecaruia.
-Poti sa folosesti acumulatori gen litiu care se pot incarca in 30 minute la 80% din capacitate insa iti trebuie un superincarcator, iar statii de incarcare pe apa e deja un vis prea frumos in Romania. De exemplu ca sa pot incarca acumulatorii mei intr-o ora, as avea nevoie de un incarcator de 24V cu 90Ah, care e in primul rand voluminos si in al 2-lea rand scump.
-cum au mai zis-o si alti forumisti ca sa poti obtine decenta in utilizarea electricului trebuie sa scazi rezistenta de inaintare si corpul sa fie foarte optimizat pt asa ceva. Sunt ceva variante de motoare puternice electrice, vad ca Torqedoo construieste pt o gama mare de puteri insa si preturile sunt pe masura, iar din clipurile pe youtube, folosite pe o barca clasica facuta pt glisare au  randament insa cu consum mare.
-panourile solare inca eu randament mic, din ce am vazut pana acum in comert merg undeva la 22 % maxim (inca nu stiu daca e marketing sau e pe bune, nu am idee cum se calculeaza eficienta asta), cand vor ajunge spre 35-40 % atunci va fi revolutie, insa mai e mult pana acolo.

Orice parere si idee este binevenita



home made

testat:motor de aprox 600w,elicea originala,baterie 55 amperi noua,barca lemn de aprox 35 kg si 2,7m,doi gealati,mers incontinuu cu viteza variabila spre maxim,65 minute,.multumit?  :)

bogdanminitehnicus

Citat din: home made din Septembrie 29, 2017, 10:08:17 AM
testat:motor de aprox 600w,elicea originala,baterie 55 amperi noua,barca lemn de aprox 35 kg si 2,7m,doi gealati,mers incontinuu cu viteza variabila spre maxim,65 minute,.multumit?  :)

Nu:)
Ma interesa ca ani de folosinta, adica cat rezista un astfel de motor pe durata mai multor sezoane. De exemplu unii prin america se lauda ca folosesc motorul de 7 ani fara probleme, iarasi vreau sa stiu daca e markenting sau e pe bune.

home made

ok,sa asteptam atunci....  :)

AdrianZUZ

Citat din: bogdanminitehnicus din Septembrie 27, 2017, 10:07:25 AM

https://www.amazon.com/Haswing-Protruar-Transom-Electric-Trolling/product-reviews/B01EHQ03I6

Daca are cineva motorul asta, m-ar interesa sa aflu mai multe pareri despre el.

Nu este cel din link (Portuar) dar folosesc cu drag si spor un Haswing Pro 55 / 12v, par facute cel putin la fel de bine ca si marcile mai sonore, materiale si finisaje f bune, consum in parametrii, viteza variabila ... nu ma pricep, dar cum inca nu au aparut probleme in 8-10 iesiri , declar o achizitie buna.

bogdanminitehnicus

Citat din: AdrianZUZ din Septembrie 29, 2017, 03:23:55 PM
Nu este cel din link (Portuar) dar folosesc cu drag si spor un Haswing Pro 55 / 12v, par facute cel putin la fel de bine ca si marcile mai sonore, materiale si finisaje f bune, consum in parametrii, viteza variabila ... nu ma pricep, dar cum inca nu au aparut probleme in 8-10 iesiri , declar o achizitie buna.

Multumesc de raspuns :)


ghrt

Citat din: bogdanminitehnicus din Septembrie 29, 2017, 09:37:04 AM
Urmatoarea tema de gandire sunt elicele spiralate din clip

Din ce a filmat, în loc să arunce jet antrenează toată apa din găleată într-o mişcare circulară. IMHO dacă avea forţă de tracţiune nu ar fi existat aer în spatele elicei.

În ceea ce priveşte limita de 21-22%, este determinată de materialele folosite la construirea panourilor monocristaline. Cine vrea să o depăşească va trebui să găsească alt material fotosensibil. O îmbunătăţire a randamentului real (nu cel teoretic) poate fi obţinută şi cu micro-lupe, dar din moment ce nu s-a implementat probabil e prea scump.

În ceea ce mă priveşte m-am fript deja cu chinezii din China (panourile au ţinut cam 1 an) aşa încât trebuie să scadă foarte mult preţul ca să merite. Plus că ei folosesc fotocelule chinezeşti, care sunt din prima pe la 16% (nu mai ştiu sursa dar găsisem comparaţie între producătorii din China, SunPower USA şi Panasonic). Panourile Panasonic sunt cele mai bune ca randament real (şi au o garanţie remarcabilă) dar din păcate sunt foarte foarte mari pt barca mea.

În ceea ce priveşte viabilitatea unui motor electric de trolling, IMHO contează să nu intre apă în el, ceea ce se reduce la starea presetupei. Nu cred  în poveştile că a mai mers, dar prost, după ce a intrat apă şi apoi l-a uscat şi merge ca nou...

bogdanminitehnicus

Citat din: ghrt din Octombrie 01, 2017, 12:25:32 AM
Din ce a filmat, în loc să arunce jet antrenează toată apa din găleată într-o mişcare circulară. IMHO dacă avea forţă de tracţiune nu ar fi existat aer în spatele elicei.

În ceea ce priveşte limita de 21-22%, este determinată de materialele folosite la construirea panourilor monocristaline. Cine vrea să o depăşească va trebui să găsească alt material fotosensibil. O îmbunătăţire a randamentului real (nu cel teoretic) poate fi obţinută şi cu micro-lupe, dar din moment ce nu s-a implementat probabil e prea scump.

În ceea ce mă priveşte m-am fript deja cu chinezii din China (panourile au ţinut cam 1 an) aşa încât trebuie să scadă foarte mult preţul ca să merite. Plus că ei folosesc fotocelule chinezeşti, care sunt din prima pe la 16% (nu mai ştiu sursa dar găsisem comparaţie între producătorii din China, SunPower USA şi Panasonic). Panourile Panasonic sunt cele mai bune ca randament real (şi au o garanţie remarcabilă) dar din păcate sunt foarte foarte mari pt barca mea.

În ceea ce priveşte viabilitatea unui motor electric de trolling, IMHO contează să nu intre apă în el, ceea ce se reduce la starea presetupei. Nu cred  în poveştile că a mai mers, dar prost, după ce a intrat apă şi apoi l-a uscat şi merge ca nou...

interesant.

Uite chestie tare, pe ebay, amazon etc gaseti panouri chinezesti cica cu celule sunpower, dar precizeaza se pot folosi chiar si 25 de ani. O fi pe bune sau marketing chinezesc nu stiu. Eu am celule de photonicuniverse  de 2 ani si nu-s probleme cu ele.

Ma gandeam la 4 sau 5 bucati dinastea https://es.aliexpress.com/store/product/flexible-solar-panel-200w-18VDC-flexible-solar-panel-sunpower-solar-cell-A-grade-solar-cell-21/418558_32288722981.html?spm=a219c.12010612.0.0.4b70cd3d0K1ryR
Or fi bune, or fi rele nu stiu, insa e bine sa mai schimb o parere cu altii, pentru ca cam toate lucrurile se fac in china inclusiv panourile solare.

Cat despre etanseitatea motorului trolling sunt multe de spus, am testat si paratestat lucrul asta pana am reusit sa refac un motor cum trebuie. Cert e ca dupa ce se desface trebuiesc inlocuite toate garniturile, insa ca masura de precautie il etansez si cu silicon (am facut asta si la un motor nou fara sa-l desfac) si de atunci nu am avut probleme. Motorul se sustine in 2 suruburi lungi parca de 5mm sau 6mm, daca eventual lovesti mai puternic motorul exista varianta sa-i compromiti etanseitatea, de aici si nevoia de silicon.

ghrt

În loc de silicon aş folosi Sikaflex 291i.
Cred că realizezi că garanţia unui chinez de pe Aliexpress referitoare la durata de utilizare este frecţie. Eu am găsit la panourile clamate de uz marin sârmă de cupru ordinar care oxidase total. (Am zis că le delaminez poate recuperez celulele, dar nu am avut timp şi nici nu am studiat cum pot să le laminez la loc.) Pe de altă parte dacă te uiţi la un producător german (fabricat efectiv în Germania) vezi panouri lucrate îngrijit şi au chiar şi diode de bypass, dar scorul e imens iar garanţia mică-mică.

Pe de altă parte pot atesta calitatea unui panou micuţ de la NASA Marine dar 20W costă numai 130 de lire sterline (la fel ca la nemţi!).

În ceea ce mă priveşte am zis că voi optimiza bateriile astfel încât să am autonomie 3-5 zile şi în rest le încarc cum s-o nimeri, în special de la o priză.

bogdanminitehnicus

Citat din: ghrt din Octombrie 02, 2017, 12:40:10 AM
În loc de silicon aş folosi Sikaflex 291i.
Cred că realizezi că garanţia unui chinez de pe Aliexpress referitoare la durata de utilizare este frecţie. Eu am găsit la panourile clamate de uz marin sârmă de cupru ordinar care oxidase total. (Am zis că le delaminez poate recuperez celulele, dar nu am avut timp şi nici nu am studiat cum pot să le laminez la loc.) Pe de altă parte dacă te uiţi la un producător german (fabricat efectiv în Germania) vezi panouri lucrate îngrijit şi au chiar şi diode de bypass, dar scorul e imens iar garanţia mică-mică.

Pe de altă parte pot atesta calitatea unui panou micuţ de la NASA Marine dar 20W costă numai 130 de lire sterline (la fel ca la nemţi!).

În ceea ce mă priveşte am zis că voi optimiza bateriile astfel încât să am autonomie 3-5 zile şi în rest le încarc cum s-o nimeri, în special de la o priză.

Eu inca mai cred in Mos Craciun :)

bogdanminitehnicus

Salutare,

Pentru mine si catamaran a fost o saptamana mare, insa ceea ce e nou vizibil momentan e puntea, facuta din faguri de poliamida de 20 mm  facuta sandvich cu 2 straturi de fibra stratimat de 300g. Partea de sezut are 4 straturi, iar cea de dedesupt 2 straturi, iar rezultatul e unul spectaculos, ne-am pus 2 insi cam 160 kg si nu s-a intamplat nimic.

Ps: cred ca ajungeau si 3 straturi in loc de 4 la partea vizibila.

Intrebari:
-unde se gaseste material cauciucat gen mocheta de se lipeste pe barci contra alunecarii;
-din ce material este facuta o semipunte textila la velierele catamaran, si unde se gaseste?



bogdanminitehnicus


bogdanminitehnicus

si ce tip de scaun ar trebui sa caut, ma gandesc ca cel pliant e cel mai usor?

dany

I-ti urmaresc postarile,mai ales ca am cochetat cu ideea construirii unui catamaran.I-mi plac flotoarele f. mult si am vazut ca nu prea ai dat amanunte[pret de ex.] despre ele,dar nu-i nimic...Intre timp am luat o cabinata si mi-a trecut chestia cu catamaranul.Acum am vazut ca ai lucrat cu faguri de poliamida.S-a mai vorbit pe forum despre materialul asta dar nu am vazut si nici citit despre cum se lucreaza,de unde l-ai procurat si dimensiuni la care se gaseste...etc.Daca poti da detalii despre faguri ar fi ok.Cam la ce greutate ti-a iesit[kg/mp]?
Catamaranul i-l faci demontabil?Scaunele pliante ar fi o solutie dar sunt cam inalte si nici viata lunga nu au.Trebuie prinse cumva de punte cu niste curele macar,zic eu .Am doua scaune  din placaj marin cu spatar,joase si comode facute  trainice .Au avut lipite niste pernute  din piele ecologica dar care s-au deteriorat.Placajul necesita o vopsire si gata.Am sa pun ceva poze .Unul cantareste cel mult  4kg.Daca te intereseaza,vorbim.
Spor la treaba!