constructia unui catamaran cu vele

Creat de iris, Decembrie 04, 2016, 08:51:41 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Florio

#285
Citat din: Dbr din Mai 11, 2017, 06:50:15 AM
Arata foarte bine ! Tocmai de aceea voi face tot posibilul sa ii caut saptamana viitoare in Olanda un catarg corespunzator. Dar am cateva intrebari inainte de a ma apuca sa caut si sa il dau in sarcina de ,,must buy'' olandezilor mei:
- Dimensiunile sunt sigure? Cat avem toleranta?
- Cum facem cu sarturile si straiurile daca sunt mai lungi sau mai scurte decat trebuie?
- Vele nu trebuiesc deasemenea?
Intrebarile nu sunt neaparat pentru Iris. Orice sfat este binevenit din partea tuturor. Sper sa il aiba peste maximum 10 zile. Sa vedem ce gasim, un pic de rabdare...
Stima tuturor si mai ales constructorului ;)

Sarturile pot fi mai lungi, se vor ajusta pe dimensiuni la fata locului. Dacă sunt foarte putin mai scurte, se mai ajustează din întinzătoare.
Dacă Iris n-a făcut incă rost de planuri pentru ferțele velelor, poate ar fi mai înțelept să cumpere odata cu arborada și velele potrivite ei. Ulterior le va avea ca model și pentru o eventuală confecționare.
Aici cu randa e simplu, se potrivește pentru catargul și ghiul cumpărat. Pentru focul 100%, se folosește formula standard : bordul de atac este dat de lungimea straiului prova, marginea de întinsură se măsoară între talpa catargului și punctul de învergare pe straiul prova, iar marginea de cădere rezultă automat :)
Pentru un genovez până la 150%, diferă marginea de întinsură (si automat cădere). 

teo pes

Banuiesc ca ,,suportul " este pentru poza ,nu te superi , 8).Daca nu are trim cum ridici motorul !?, alta este prea jos ...se ridica motorul pe suport cand se departeaza de oglinda, este aratos si s a muncit inclusiv la slefuire dar in felul in care au fost calculate fortele pt 10 cp la deplasamentul barcii ...  :'( la deplasare rectilinie e posibil sa stea agatat cateva mile dar la primele viraje neavand legatura intre ele cele doua cadre or sa si schimbe diagonala instantaneu ar trebuii trase intarituri in diagonala pe 3 planuri , ultima ar fi ca sub nici o forma (cu falase sau fara)nu ramane 10 km la transport pe peridoc cu motorul pe support !
Sper ca nu te superi ! ;)dar parca ar fi de ajuns cate motoare am plantat noi in fundul dunarii si nu ar trebuii sa o mai faci si tu !
Viata i grea !!  Dar trece !!

iris

#287
1. Motorul este nou,il basculez cu scripet si sfoara,are pornire electrica si mansa.
2. Printre tevile alea din inox va trece alta teava - inox cu care o sa misc carmele.
3. Asa cum v-am obisnuit,ascult proiectantul.Pun desenul.
4.Motorul se poate regla pe verticala intr-o plaja de 100mm,placa de lemn din fata am inlocuit-o cu o placa din poliamida de 20mm grosime,si mi-a iesit fix la 10 grade.
5. Motorul este atat de jos cat zice Woods-in desen se vede unde e pozitionat fata de WL.
6.Desenul lui Woods a fost facut pentru acest motor-i-am spus ce motor am.

  Oricum,multumesc tuturor pentru grija,o sa ranforsez suportul,cat de mult o sa pot.

iris


Florio

Citat din: iris din Mai 11, 2017, 01:48:13 PM
1. Motorul este nou,il basculez cu scripet si sfoara,are pornire electrica si mansa.
2. Printre tevile alea din inox va trece alta teava - inox cu care o sa misc carmele.
3. Asa cum v-am obisnuit,ascult proiectantul.Pun desenul.
4.Motorul se poate regla pe verticala intr-o plaja de 100mm,placa de lemn din fata am inlocuit-o cu o placa din poliamida de 20mm grosime,si mi-a iesit fix la 10 grade.
5. Motorul este atat de jos cat zice Woods-in desen se vede unde e pozitionat fata de WL.
6.Desenul lui Woods a fost facut pentru acest motor-i-am spus ce motor am.

  Oricum,multumesc tuturor pentru grija,o sa ranforsez suportul,cat de mult o sa pot.

Dacă așa a decis proiectantul bărcii, nu am nici o grijă. Realizarea e excepțională.

iris

Multumesc frumos,Florio.

   O sa tin cont si de obs facute de ceilalti colegi-teo pes,vali-pt ranforsarea suportului,insa o sa vad cum fac asta doar dupa ce construiesc sistemul de carme,cu eche cu tot.

iris

 In curand(cat de curand?) pun catamaranul la apa.Am facut o pauza nebinevenita,am avut multa treaba.Am si acum,dar si catamaranul e o treaba care trebuie facuta.Si repede,acum vine iarna!
   Catamaranul e facut in regie proprie,conform legii din RO nu tre sa-l inmatriculez-are sub 7ml si motor sub 20cp.
    Intreb colegii de forum:
       Desi nu sunt obligat sa-l inmatriculez,l-as inmatricula(pentru ca o sa circul mult in zona de frontiera cu Serbia,Bulgaria si poate Ungaria-in felul asta as evita tot soiul de intrebari in cine stie ce limba,etc)
     Cum pot sa inmatriculez o barca facuta in regie proprie-ce acte am nevoie,cui sa ma adresez,unde ar fi mai simplu sa o inmatriculez(Belgia?)
    Va multumesc anticipat.

Vali

Belgia, e topic pe forum cu toate detaliile. Daca te intreaba detalii, o sa concepem impreuna mailurile de raspuns.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

iris


iris

am ous catargul si focul,dar am o mare nelamurire,rog colegii sa ma ajute:cum blochez ghiul pe catarg?

   Multumesc mult.

cristizz

Unul sub, unul deasupra si ai rezolvat.
Daca vrei, poti pune numai unul in partea inferioara si legi o scota de la baza catargului pana la brida inferioara -  o sa tina sistemul pe loc cand tragi de funga randei.


iris

multumesc frumos,e clar,maine il atac si pun poze,trebuie sa construiesc blocatorii astia.

Florio

Citat din: iris din Mai 31, 2017, 05:43:52 PM
am ous catargul si focul,dar am o mare nelamurire,rog colegii sa ma ajute:cum blochez ghiul pe catarg?

   Multumesc mult.

Cel mai comod fixezi piesa cu gooseneck printr-un surub ce impinge o lamela (ca sa nu gauresti catargul din exces de zel :) ). Pentru asta poti suda o piulita la capatul sinei.
Culisarea in jos a ghiului va functiona ca un cunningham, atunci când vântul o cere. Adică îți întinde partea de jos a velei, la vânt tare. Altfel funga nu e eficientă.

iris

da,gasesc solutie,nu o sa gauresc catargul,clar.
   Dar gooseneck-ul tre blocat si superior si inferior?
   Multumesc.

Florio

Citat din: iris din Mai 31, 2017, 07:54:50 PM
da,gasesc solutie,nu o sa gauresc catargul,clar.
   Dar gooseneck-ul tre blocat si superior si inferior?
   Multumesc.

Iris, find vorba de o șină, importantă este o simplă blocare. Variante sunt multiple.
Există una (pe care o întâlnești și la Ajax, velierul-școală) în care e fixată pe catarg un cursor cu găuri (30-40 cm ). Gooseneck-ul culisează pe cursor și se fixează cu un știft cu arc, ce intră în orificiul convenabil. Astfel poți regla.
În cazul tău, barcă mică, arboradă ușoară, cred că o singură blocare e suficientă. Aș pune-o la partea de sus, în ideea că tragi cu funga in această direcție. Nu-mi pun problema că ar cădea ghiul, greutatea lui în acel punct e neglijabilă. Iar capătul celălalt e ținut de balansină.

P.S.
Nu-ți face probleme de perforarea catargului pentru acele prinderi. Cele mai multe bărci folosesc prindere direct pe catarg, e o metodă foarte răspândită.
Așadar și prinderea directă este o opțiune bună.
Dacă totuși nu ești convins, poți realiza o piesă-manșon, metalică, inox, care să cuprindă catargul pe o lungime de 12-15 cm sau ce proporție consideri nimerită pentru grosimea lui. Pe piesă prinzi articulația ghiului și gata.