constructia unui catamaran cu vele

Creat de iris, Decembrie 04, 2016, 08:51:41 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

peb5

CitatPe elicea mea scrie 9-1/4x8 ce-o fi insemnand asta.
Inseamna ca ai diametrul de 9-1/4 (noua si un sfert) si pasul de 8.
Am vazut ca la acest motor pasul elicei se poate alege in intervalul 7 - 11; deci elicea ta este in plaja de jos.
Sa nu ai alta problema la motor. Eu, spre exemplu, la un Yamaha de 25 CP / 4 timpi, aveam cureaua de distributie decalata doi dinti, si in sarcina nu urca mai mult de 3500 ture. Acum merge perfect.

iris

multumesc de raspuns.
   E nou,are 25 de ore de functionare... >:(
    Elice de 7 nici nu prea e.
      Cu diametru mai mare nu se fabrica.

   Am vazut ca,motorul meu e cam jos in apa(fiindca am WL mai jos,e si el mai jos).Ma gandesc sa-l ridic pe verticala(pot face asta din suportul motor),poate se comporta mai bine,pentru ca ,la 3000 de ture,bolboreseste rau si valul lui de bolboroseala(sau poate al valurilor sparte de catamaran in fata?) loveste in suportul de la motor si-l cam infraneaza.

   Ce zici?

   Multumesc.



















peb5

Daca motorul e modelul nou, probabil este varianta DF9.9A comuna cu DF8A de 208 cmc, ceea ce e cam fortat.
Mai e varianta DF9.9B care e identic cu DF15A si DF20A de 327 cmc, un fel de Yamaha high trust.
Sau daca ar fi fost model vechi DF9.9A (cred ca de acesta are "pelicanul"), identic cu DF15 de 302 cmc, ai fi avut de unde sa tragi de el.
Pentru comparatie ai pagina:
http://www.globalsuzuki.com/marine/pdf/2015_Lineup_poster_v2.pdf
si manualul de reparatie pentru DF9.9-15 modelul mai vechi:
https://www.maritimepropulsion.com/files/pdf/1001408
Si un link in care se poate afla anul functie de serie:
http://www.brownspoint.com/store/pc/suzuki/df9_9.asp

pelicanul

Citat din: peb5 din Septembrie 27, 2017, 09:19:17 AM
Daca motorul e modelul nou, probabil este varianta DF9.9A comuna cu DF8A de 208 cmc, ceea ce e cam fortat.
Mai e varianta DF9.9B care e identic cu DF15A si DF20A de 327 cmc, un fel de Yamaha high trust.
Sau daca ar fi fost model vechi DF9.9A (cred ca de acesta are "pelicanul"), identic cu DF15 de 302 cmc, ai fi avut de unde sa tragi de el.
Pentru comparatie ai pagina:
http://www.globalsuzuki.com/marine/pdf/2015_Lineup_poster_v2.pdf
si manualul de reparatie pentru DF9.9-15 modelul mai vechi:
https://www.maritimepropulsion.com/files/pdf/1001408
Si un link in care se poate afla anul functie de serie:
http://www.brownspoint.com/store/pc/suzuki/df9_9.asp

Cam asa ceva, doar ca are etichete de "Johnson" pe el. :) Multumesc pentru manualul de reparatii!  :)

iris

Peb 5 ,multumesc frumos de ajutor.

Motorul este DF 9,9 ARL seria 013651.
   Are 25 de ore de functionare,eu l-am luat nou nout,a stat la Euronautica in showroom ani de zile.

   II pot pune o elice cu un pas de 7(imediat inferior-eu am cu pas de 8,dar nu stiu daca se va schimba mare lucru.
     

Florio

Citat din: iris din Septembrie 27, 2017, 10:25:23 AM
Peb 5 ,multumesc frumos de ajutor.

Motorul este DF 9,9 ARL seria 013651.
   Are 25 de ore de functionare,eu l-am luat nou nout,a stat la Euronautica in showroom ani de zile.

   II pot pune o elice cu un pas de 7(imediat inferior-eu am cu pas de 8,dar nu stiu daca se va schimba mare lucru.
   

În principiu, dacă motorul este poziționat bine și merge în parametri, având în vedere lungimea bărcii și comportamentul ei (de la 3000 ture își schimbă asieta), toate aceste sunt pentru mine indicii că aceasta este plaja în care se deplasează barca eficient. Adică atât poate ea.
Posibil ca diverse modificări de putere a motorului sau formă a elicei să aducă un plus, dar nu-l văd ca plus semnificativ. Cred că 5nd este o viteză foarte bună pentru această barcă, iar 4-4,5 nd este una economică și eficientă.
Știu că îți dorești 8 nd viteză de croazieră, e o aspirație îndrăzneață, dar personal nu văd acest lucru posibil.

Vali

Problema e ca distanta dintre corpuri e mica, iar interferenta valurilor sub bridgedeck se produce chiar inaintea elicei, dupa cum mi-a spus Vio. Asta inseamna ca elicea actioneaza exact in zona de turbulenta data de aceasta interferenta de val, ceea ce-i diminueaza randamentul, fiind vorba si de un diametru de disc mic.

Din cauza asta propusesem o proba cu un Yamaha High Thrust de aceeasi putere, avand si diametrul de disc mare, si pasul mic raportat la diametru, si raport de demultiplicare mare (13/38), si cizma extralunga (635 mm). Daca elicea actioneaza la adancime mai mare (datorita cizmei extralungi), se va evita functionarea in zona de turbulenta data de interferenta de val. Oricum, singura certitudine va fi data e o eventuala proba cu un asemenea motor.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu andritoiu

Sau poate pozitionarea oglinzii mai in spate
so, keep floating for pleasure

iris

#353
Am iesit sambata cu catamaranul,am avut vant foarte bun,am tras tare pe el.Pun poze si 2 fimullete cu motorul in mers la 2200 ture(4 knots ) si 3200 ture(5 knots),dar parca se chinuie rau.

   As vrea sa intreb colegii:ar avea rost sa schimb elicea cu un pas mai mic(adica cu pas de 7),eu am pas de 8.Mai mic de 7 nu exista.
   
    Va multumesc!

      https://www.flickr.com/gp/152553320@N02/796GT9

iris


iris


iris

un prieten care pescuieste la avat(a si luat vreo 4 bucati la vreo 40 cm)

iris

un loc foarte fain de pescuit de pe mal.cu plaja proprie :)

iris

Am intrebat arhitectul barcii despre comportamentul motorului meu,uite ce zice omul:

  Thank you for your email. I apologise for the delay in replying. A lot
happening here to distract me. I still don't understand the reason for
the low revs. The only time it has happened to me is because the oil
pressure was low (even though there was plenty of oil) and the engine
limited the revs. What does your dealer say? Have you tried the engine
on a different boat?

You will need to fit a fairing to the bottom of the outboard bracket
to stop the water hitting the engine
Best wishes

Richard Woods of Woods Designs
sailing catamaran designers

  Treaba cu ,,fit a fairing to the bottom of the outboard bracket'' mi se pare geniala,dar cum sa-i fac o carena acolo?
    Astept colegii de forum cu sugestii.

   Florio,multumesc foarte mult de sfaturi,stiu bine ca tu ai experienta pe Dunare(si nu numai).
   Sambata,am fost intr-un cot al Dunarii,foarte salbatic,foarte fain,dar barca nu mai asculta de nimic,aveam velele intinse,derivoarele jos la max,ma intorcea impotriva curentului,apoi ma lua curentul cu el,ma ducea spre malul sarbesc,indiferent ce faceam eu(parca nu aveam carme).Fara vant excesiv.Am tertarolat,am lasat focul liber.
   Barca nu prea avea directie(repet,cu derivoarele jos).Sa tin carmele nebandate era un efort.

    Pai decat sa intru in mal,am pornit motorul.Comportament excelent,a marait la 2200 ture usor si m-a scos din anaforul ala turbat,la 500m totul a intrat in normal,hai cu velele sus si la treaba.

   Vreau sa spun ca,exista pasaje pe Dunare pe care vrei sa le treci repejor,pentru asta as vrea mai multa viteza.
   Om vedea.
 

Florio

Citat din: iris din Octombrie 16, 2017, 05:26:19 PM


   Florio,multumesc foarte mult de sfaturi,stiu bine ca tu ai experienta pe Dunare(si nu numai).
   Sambata,am fost intr-un cot al Dunarii,foarte salbatic,foarte fain,dar barca nu mai asculta de nimic,aveam velele intinse,derivoarele jos la max,ma intorcea impotriva curentului,apoi ma lua curentul cu el,ma ducea spre malul sarbesc,indiferent ce faceam eu(parca nu aveam carme).Fara vant excesiv.Am tertarolat,am lasat focul liber.
   Barca nu prea avea directie(repet,cu derivoarele jos).Sa tin carmele nebandate era un efort.

    Pai decat sa intru in mal,am pornit motorul.Comportament excelent,a marait la 2200 ture usor si m-a scos din anaforul ala turbat,la 500m totul a intrat in normal,hai cu velele sus si la treaba.

   Vreau sa spun ca,exista pasaje pe Dunare pe care vrei sa le treci repejor,pentru asta as vrea mai multa viteza.
   Om vedea.


Se poate întâmpla ca Dunărea să aibă curenții mai puternici decât propulsia bărcii. Sau chiar dacă nu sunt mai puternici, măcar pun barca în postura de a fi greu manevrabilă.
În mod normal dacă este vânt (nu o briză leșinată :) ), barca ar trebui să treacă frumos peste anafoarele sau curenții întâlniți.  De la ieșire la ieșire pe apă, experiența ta și cunoașterea aptitudinilor bărcii vor fi mai dezvoltate.
Dar exact așa cum bine ai făcut, dacă există tendința de a pierde controlul, apelezi la motor fiindcă ăsta e rostul lui. Să te scoată din impas.
Ai dormit vreo noapte la ancoră? :)
Să ne povestești cum te-ai simțit în acea postură.