Restaurare velier din lemn

Creat de VladIndigen, Aprilie 22, 2017, 12:59:04 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

VladIndigen

Si o alta intrebare cheie: suruburile chilei sunt foarte vechi, ancrasate, chila e foarte grea, si o parte din lemn e putred. Dupa cum se vede si in poze, partea de lemn dintre lest si fundul barcii am si scos-o, ramanand expuse doua dintre cele 7 prinderi ale chilei. Cineva mi-a sugerat sa ridic un pic barca pe suportii de pe carut, sa sprijin chila, si sa o tai jos, cat mai aproape de corpul barcii. Avand in vedere ca numai lestul il voi refolosi, as putea face asta, respectiv tai suruburile cu flexul, si chila de lemn cu drujba, iar sub chila ma gandeam sa pun un tampon, astfel incat atunci cand se desprinde sa cada numai 1-2 cm. Am mai vazut operatiunea asta si la altii, e destul de extrema, dar se mai practica, in cazul chilelor care se inlocuiesc complet, si sunt greu de demontat. Voi ce ziceti? Ca dupa mine, eu as taia-o, ca sa pot face planul de intors barca cu fundul in sus..  Asa, si alta dilema pe care incerc sa o elucidez: Unde gasesc tija filetata din bronz?,evident, pentru a reface prinderile chilei

multumesc

Alex1958


peb5

Si la Dedeman am vazut (de 6mm si de 8mm, parac) la 2m lungime

VladIndigen

da, stiu, inoxul nu e o problema de gasit. Am auzit totusi ca suruburile din inox pot fi casante, respectiv se pot rupe, odata cu intreaga chila, la o presiune laterala prea mare, sau la o lovitura, iar la barca asta daca pierd chila, ma scufund. Suruburile din bronz in schimb se indoaie. Caut tije din bronz de 20-30 mm diametru, cele care sunt acum pe barca sunt din fier, si au 22 mm diametru. Dar sunt ruginite, si piulitele ancrasate, va trebui sa le tai. Deci bronz va fi

VladIndigen

In alta ordine de idei, am cerut o oferta detaliata de pret, pentru reparatia barcii la un atelier din Franta, pe care l-am gasit aici pe forum(www.charpentieremarinemorbihan.fr), si care par profesionisti adevarati, cu experienta multa numai in barci vechi din lemn. Pentru inlocuirea chilei, a bacckbone-ului, a varangilor si 8 coaste cer 15 000 de euro.  :)))). Eram numa curios, oricum lucreaza deosebit de fain baietii astia de care zic. Si cu materiale de cea mai buna calitate. Pretul pentru un catarg nou din lemn nu l-am mai cerut, ca era irelevant deja..:)))

timberland0910

Pai intr-o tara civilizata  meseria se plateste 😉si daca mai sunt pe piata baietii inseamna ca au de lucru si cam alea sunt preturile

timberland0910

In alta ordine de idei , tot ce vrei in materie de suruburi  bronz alama cupru gasesti la Fabory...nu au preturi de Dede...dar au solutii pt orice

VladIndigen

multumesc, e fain site-ul, acum m-am uitat, dar nu au decat piulite si alte chestii din bronz, tija nu am gasit

timberland0910

Citat din: VladIndigen din Septembrie 19, 2017, 06:24:07 PM
multumesc, e fain site-ul, acum m-am uitat, dar nu au decat piulite si alte chestii din bronz, tija nu am gasit

eu am luat suruburi si holszsuruburi de la ei...suna si spune ce vrei , poate iti pot aduce pecomanda

sau uite aici bare de bronz https://www.olx.ro/oferta/firmaplatbanda-sarma-nichelina-bara-de-teflon-bronz-cupru-poliamida-ID8cSXN.html#0fcd368f12;promoted

la orice strungar iti face filet si piulita 

sau mai incearca pe www.toplicht.de


teo pes

Bara de bronz si filetata si nefiletata gasesti de la M5-M16 la praktiker , si cred ca si la alte mag de gen !
Viata i grea !!  Dar trece !!

home made

#70
nu te complica cu suruburile,foloseste de fier zincat sau inox,bronzul e e bun dar e scump.inoxul are obiceiul,la forte mari,sa se intinda.oricum fierul o sa fie bine protejat si cu vopsea.O gresala la constructia ta a fost trecerea prezoanelor chilei,prezoanele TREC prin varangi pentru o mai buna distributiei a greutatii derivorului si a fortelor aplicate pe acesta: presiunil laterale,caderi intre valuri...etc.in afara de acestea,prezonul(surubul) flexeaza mult mai putin,fiind incorporat in lemn.

bafta!

timberland0910

Daca iei inox sau bronz ia si un magnet cu tine sa nu cumva sa cumperi bronz "look"  😉  daca se prind suruburile de magnet da-i-le de cap 😆

teo pes

Citat din: timberland0910 din Septembrie 20, 2017, 02:20:14 PM
Daca iei inox sau bronz ia si un magnet cu tine sa nu cumva sa cumperi bronz "look"  😉  daca se prind suruburile de magnet da-i-le de cap 😆
60% DIN OTELUL INOXIDABIL ARE CALITATI MAGNETICE !! otelul inoxidabil fara calitati magnetice nu are duritate , iar cel ce are nu este la indemana noastra fiind folosit cu destinatii speciale .In cazul de fata daca o tija de otel se alungeste ... nu o face sigur intr un suport de lemn ...nu cred ca este folosit material lemnos atat de dur !
Viata i grea !!  Dar trece !!

kama3

Eu personal in locuri vitale n-as folosi nici bronz si nici inox.
Foloseste suruburi de otel, de duritate corespunzatoare.
Oricum vor fi protejate prin vopsire, iar la asa o gtosime trebuie sa stea multi ani pe fundul apei ca sa corodeze si sa cedeze.
Crezi ca din economie au pus construxtorii suruburi de otel?

ghrt

Am citit că în apă sărată oţelul 316 devine relativ rapid (chestie de câţiva ani) suficient de casabil încât să nu mai reziste la şocuri. Discuţia era în legătură cu lanţul de ancoră şi concluzia era ceva de genul că pentru un lanţ ţinut permanent în apă este recomandat fierul galvanizat.