Yamaha

Creat de Ciby, Iulie 20, 2011, 08:23:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Fritz

#45
Citat din: cristi_pescar din Februarie 23, 2013, 12:13:58 PM
Maestre Fritz, daca tot ne-ai starnit, raspunde-ne si noua te rugam! Am o mare nelamirire. Dupa cum e construit motorul asta s-ar parea ca singura posibilitate e sa alezezi blocul motor si nu capacul care tine loc de chiulasa.

Acum am vazut cristi ce m-ai intrebat.  Motorul tau e mai ciudat ...Deci are camera de ardere si bujia in bloc.
Capacul din spate e la apa , iar in laterel e la esapament + apa . Nu prea ai ce sa-i faci.  Nu ai nimic de alezat . Blocul e din doua bucati, care se imbina intr-un plan in care stau rulmentii ambielajului.

Lasa-l asa cum l-a facut japonezul . Daca nu are garnitura de chiuloasa ...nu prea ai ce-i face.

Poate sa-i pui un piston cu ,,cocoasa " ca sa-i micsorezi camera ...dar nu ai de unde sa iei asa ceva...

Am atasat o poza . E Motorul Selva 25 racing...care are pistoanele cu un mic prag , o cocoasa " aproape de 1mm inaltime, care micsoreaza camera de ardere a chiuloasei normale pt un motor de 35 de serie (21 cm3) cu 2 cm3 adica un volum mai mic = 19 cm3.  Rezulta un raport de compresie marit de la 8.3 la 9.4/1... adica de la 35 se duce la 40 de cai.  Sageata rosie arata  acea cocoasa.
Patratelele alea de sus de pe camasa sunt ,,fingerports" adica admisii suplimentare ,fata de cele de 25, 30 35 de cai.  Se tureaza mai mult (7000) si consuma pe masura 16 litri/ora .  Pe piston sunt doua ferestre in dreptul acelor fingerports ...deci e marita admisia ....si usurat pistonul in acelasi timp.


ionitzady

da da maestre  Fritz , abia acum am reusit sa studiez si eu pe aici asa ca scriu ....
  Nu mai am motorul demontat din poze 30 hp , am renuntat la el pt ca am luat altul identic 25 hp cu pornire si incarcare electrica , care era mult mai k. asa ca pe primul l-am vandut , dar mai am de la el capul. Nu m-ar deranja sa fac experiente pe el.
  Cred ca amandoua au aceeasi cilindree 498cm3  , si singura diferenta este muzicuta si carboratoarele.
Astept cu nerabdare , sa mai citesc despre motoarele modificate
motorul actual provine din it si cica se povesteste  ca si ei modifica motoarele , nu m-am dat niciodata cu asta (motorul) pe apa dar abia astep sa vad ce poate.

cristi_pescar

CitatAcum am vazut cristi ce m-ai intrebat.  Motorul tau e mai ciudat ...Deci are camera de ardere si bujia in bloc.
Capacul din spate e la apa , iar in laterel e la esapament + apa . Nu prea ai ce sa-i faci.  Nu ai nimic de alezat . Blocul e din doua bucati, care se imbina intr-un plan in care stau rulmentii ambielajului.

Lasa-l asa cum l-a facut japonezul . Daca nu are garnitura de chiuloasa ...nu prea ai ce-i face.

Poate sa-i pui un piston cu ,,cocoasa " ca sa-i micsorezi camera ...dar nu ai de unde sa iei asa ceva...

Am atasat o poza . E Motorul Selva 25 racing...care are pistoanele cu un mic prag , o cocoasa " aproape de 1mm inaltime, care micsoreaza camera de ardere a chiuloasei normale pt un motor de 35 de serie (21 cm3) cu 2 cm3 adica un volum mai mic = 19 cm3.  Rezulta un raport de compresie marit de la 8.3 la 9.4/1... adica de la 35 se duce la 40 de cai.  Sageata rosie arata  acea cocoasa.
Patratelele alea de sus de pe camasa sunt ,,fingerports" adica admisii suplimentare ,fata de cele de 25, 30 35 de cai.  Se tureaza mai mult (7000) si consuma pe masura 16 litri/ora .  Pe piston sunt doua ferestre in dreptul acelor fingerports ...deci e marita admisia ....si usurat pistonul in acelasi timp.

Iti multumesc pentru lamuriri. Cred ca raman cu cele 5 martoage deocamdata si cand voi avea ceva bani voi trece eventual la un 9.9 din ala usurel in 2 t. Oricum, postarile tale aduc lumina in mintea celor care abia incep sa descopere motoarele asa ca tine-o tot asa!

love delta

Cristi,cele 5 martoage sa stii ca sunt cam armasari ;D si se strica cam greu,
si de modificat vorba ta mai bine unul mai mare.

ionitzady

apropo Fritz , cel de 30 hp (primul) nu mergea cilindrul 1 ( de la volanta) pt ca ( mecanicul a spus ) compresie mica rezulta nefunctionarea muzicutei , deci nu putea face atmisia. Ma bucura cand vad un adevarat tatic pt motorul meu , astept in continuare postarile pe acest subiect.

Fritz

#50
Daca zici ca mai ai capul motorului,poate-l facem de rezerva pt. ce ai acum.
Asa am si eu ...un motor cu doua capete. Unul vitaminizat si altul normal si cu acte in regula.
De facut supapele pt muzicuta e simplu.  Dar poate fi pistonul , simeringul de sub aprindere...Daca e doar muzicuta e ,,floare la ureche.  :)
Un motor in 2t la care supapele nu inchid arunca vapori de benzina afara din carburator . Cand pistonul coboara sub piston se face presiune , se inchid supapele de admisie, iar amestecul e impins prin porturile de admisie in cilindru. Daca supapele nu inchid, o parte din gaze ies afara inapoi prin carburator.
dar compresia nu are nicio legatura cu asta. Daca n-are compresie ...semgenti uzati, cilindru zgariat , piston ciobit ...garnitura de chiuloasa impuscata la cilindrul respectiv....Dar n-are treaba compresia cu muzicuta.

ionitzady

daca te referi la defect ? , problema sunt segmentii. carboratoarele si muzicuta sunt de 30 hp.

Fritz

Atunci il segmentezi , daca pistoanele sunt ok , si il ai rezerva .
Cred ca poti comanda segmenti la Galati. Sunt 6 segmenti in set. Nu cred ca e o avere.

ionitzady

segmentii sunt ca aproape 10 mil

Fritz

Mda...Cu banii astia am cumparat un Selva de 25 in 2T ...cu o bobina de aprindere prajita . L-am facut sa mearga si e 25/35 ..italian. Adica are 35. In acte e 25 pt impozit si avea o tablita cu 3 gauri in esapament ca restrictie... L-am desfacut, l-am facut boboc...am intos doua supape pe dos si i-am schimbat o bobina de aprindere. O sa-l pun pe barca sa-i dau cocs... Pe pilotina . Ar trebui sa ajunga la 40 /ora.
Sunt scumpe piesele.  Un ambielaj e peste 1000 de euro ...Un electromotor vreo 250...Mai tine-l de piese... ca solutii se gasesc .

Rumpi


hai sa fim seriosi cum sa fie segmentii 1000 lei. ce model exact este motorul?

@Fritz
doua intrebari:
1. merita pusa o chiuloasa planata pe un motor fara porting?
2. la motoarele tale resetezi squish-band dupa planare?


ionitzady

da rumpi segmentii sunt undeva peste 6 mil , motorul este yamaha 3 cilindrii .
Asa este am prins unul cu tot ce trebuie cu 12 mil.

Fritz

#57
Citat din: Rumpi din Februarie 23, 2013, 11:12:23 PM

hai sa fim seriosi cum sa fie segmentii 1000 lei. ce model exact este motorul?

@Fritz
doua intrebari:
1. merita pusa o chiuloasa planata pe un motor fara porting?
2. la motoarele tale resetezi squish-band dupa planare?


1. Da !  Raportul de compresie in formula Puterii este un factor. Marind raportul de compresie de la 7/1 la 8/1 puterea va creste de exemplu de la 7 cai la 8 cai ...adica direct proportional. Fara nici-o alta modificare.
In formula RANDAMENTULUI , acelasi raport de compresie este factor.
Deci marind raportul de compresie, maresc Puterea , marind doar randamentul.  :) 

2.  bineinteles. Testez.   Cum adica sa ,,RESETEZ" ???
Ce e aia ...?sqish band ??? , :P am pus o poza...e zona in care pistonul e foarte aproape de chiuloasa ..si poate fi minim 0.6mm . Asta ca pistonul sa nu loveasca chiuloasa nici in mers ,cand motorul e incalzit iar lungimea bielei si a pistonului cresc.
O modalitate simpla ....Pui chiuloasa fara garnitura (pentru varianta cu oringuri) ...Loveste? NU .  Fabricantul isi asuma riscul asta , ca cineva va pune chiuloasa fara garnitura.  Nu loveste dar ce distanta ramane.  Bagam un fir de fludor (cositor) ..indoit .pe gaura de la bujie si il impingem inauntru pana la cilindru. Adica in zona ,,neagra". 8)
Rotim motorul.  Pistonul turteste fludorul ...Daca fludorul de la 1.5 mm a ajuns la 0.7,0.8 e ok.
Si pentru ca tot am pus poza....si vorbeam mai devreme de piston cu cocoasa... Se vede unde poate fi cocoasa pe piston ...Deci pistonul poate fi inaltat un pic in zona din centru ...care nu loveste in sqish band...Deci asta e tot o modalitate de a micsora camera de ardere. Nu e la indemana oricui.
Si pt ca tot scriem la ,,Yamaha" ...uite ce zice producatorul... Cercetatorii de la Yamaha ce au descoperit...
Cica e bun raportul de compresie marit...si la putere, si la consum ,si la emisii ... :P

mustatza

"Johnson 737 ...ai zis ! i-m pus 2 poze.  Suzuky DT72 ???aia ce mai e???  Exista Suzuky DT 55 ,DT 65...dar 72 nu s-a fabricat... Nu mai inteleg...Johnson 737 sau Suzuky...???
Mergeai cu Suzuky de 70 DT ...la 63 km/ora.....Si acum ai Johnson 737...probabil.   :)"

pana acum 2 saptamani am avut o salupa dotata cu suzuki 75DT pe care am vandut-o si acum am o hellas open cu un jhonson 737.

Fritz

#59
Postasem mai devreme un pdf .   Higher compresion ratio ...Un studiu al japonezilor de la Yamaha ...care au constatat ca marirea raportului de compresie, mareste putere, micsoreaza consumul ....si emisiile de CO.

Nici cercetatorii nostri nu se lasa mai prejos.  Isi mai aduce aminte cineva de motoreta Mobra??? Moarte sigura cu Cobra...dar mai sigura cu Mobra !!! Eu am cazut cu ea si am scapat...Nu chiar intreg ...
Ai nostri au facut din 4 cai 5 cai . Se pare ca japonezii copiaza dupa noi...
  Deci cercetatorii nosti in acest studiu au marit raportul de compresie de la 8/1 ..la 9/1 ...si mai tarziu la 10/1. Avem si rezultate.  Deci cercetatorii nostri au obtinut cam aceleasi concluzii ca cercetatorii japonezi.
  Dar ai nostri ,mai tari...au luat in calcul  varianta pe injectie  vs carburator :) ...dar si alimentarea cu alcool !!!  :'(
  La alcool poti mari raportul de compresie pana la 15/1... Bine ca cineva mai face studii in tara asta.

Eu am recomandat la motoarele de barca in 2T marirea raportului de compresie de la 7/1 la 8/1.  Maxim 8.5 .  Cele in 4T au deja raport de compresie 9.3 ...9.4/1.   deci randament mai mare...consum si noxe reduse.