Achizitie velier / Initiere in sailing

Creat de Innotrics, Iulie 03, 2018, 03:05:11 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Florio

Citat din: un alt Paul din Septembrie 04, 2018, 10:49:19 AM
@Florio - tiii ce  "enervant" esti !  ;)  Numai ce ma linistisem la ceva mai "mic" si vii cu  Beneteau Oceanis 370  sa imi dai "iar" peste cap toate socotelile .
Nu ma prea incinta ideea de umezeala si frig ( stiu stiu sailingul si astea vin impreuna ) dar doar asa ca exercitiu practic, dincolo de ditamai constructia mincatoare si asa de spatiu, intreb si eu ca novicele : ceva considerente via sparyhood si pilothouse pro si contra ?

Una-i una, alta-i alta :) .
Barca mare este pentru zona marină, călătorii mai lungi, mult timp liber, împăcare cu tine și familia privitor la cheltuieli, ajustarea vieții "productive" pe măsura acestora. Nu e ușor de renunțat, fiindcă dacă stau plecat mai mult, câștig pe cale de consecință mai puțin. Bani mai puțini, sănătate mai multă.
Barca mică nu se împiedică de toate astea.
Pe de altă parte sailing-ul nu înseamnă frig și umezeală decât în apele din nordul nostru. De la noi (inclusiv) spre sud, e huzur în picioarele goale :) . Toamna și primăvara sunt încă ok pentru navigat, iar iarna se iese destul de rar.
Despre pilothouse-ul obișnuit nu am experiențe fiindcă nu m-au pasionat motorizatele. De aici vine și denumirea de pilotină, am bănuiala :) .
Sailing pilothouse-ul, cu siguranță la acesta te referi, este de regulă o barcă mai scumpă, preferată tot în zonele nordice, unde condițiile meteorologice grele impun o protecție bună. Prin asta se conservă și energia echipajului mult mai bine. Având zona de comandă astfel închisă, barca poate fi manevrată din interior. Evident toate condițiile grele fac de dorit asemenea bărci: traversade mari, călătorii în jurul lumii, etc...
Sprayhood-ul este simpla protecție împotriva spray-ului, a valului spart de prova. Simpla, dar extrem de eficientă, dacă îmi amintesc de o noapte în Dardanele în care odată scos capul de după sprayhood, picăturile de ploaie parcă îmi crăpau pielea feței.  Sunt condiții diferite de utilizare, n-aș cheltui mult pe un velier pilothouse, dacă fac doar croaziere cu familia și prietenii.
Altă diferență majoră pe care o văd eu, între construcția pilothouse și sprayhood-ul clasic, este la vizibilitate în condiții grele. Sprayhood-ul conferă o vizibilitate mai slabă, acel policarbonat flexibil pus pe post de fereastră, ține picăturile de apă altfel. La pilothouse se pot monta și ștergătoare.
Încă o dată, fiecare cu utilizarea ei :)

draken

Poate ar trebui sa faca subiectul unui alt topic, dar cred ca are ceva legatura cu Oceanis 370 adus in atentie de Florio : asigurarea de raspundere civila (sau cum naiba s-o numi).
Eu unul, un delasator si-un dezordonat, m-am gandit c-o fac in Grecia, unde era si barca (poate si la gandul ca vine vreun personaj care sa si vada barca).
Wrong. Dupa ce mi-am stors creierasii, telefonul si emailul (fetele din biroul marinei m-au adoptat si m-au instalat la un birou liber), am reusit, cu chiu-vai-kar-mar s-o fac tot in ... Romania.
Pentru ca barca e din '83 = mai veche de 25 de ani si nimeni (Panthenius sau altii) n-au vrut sa-si bata capul cu problema mea. Am putut cere lansare la apa abia dupa ce am prezentat asigurarea (venita oricum pe mail), timp in care mi-am purtat pe uscat mutra deprimata vreo 4 zile (si nopti).
Asa ca ma gandesc ca atunci cand o gasesti pe "doamna visurilor", in caz ca nu mai e chiar la prima tinerete, sa incerci sa faci o simulare pentru asigurare, ca omul gospodar.

Florio

Citat din: draken din Septembrie 04, 2018, 04:47:49 PM
Poate ar trebui sa faca subiectul unui alt topic, dar cred ca are ceva legatura cu Oceanis 370 adus in atentie de Florio : asigurarea de raspundere civila (sau cum naiba s-o numi).
Eu unul, un delasator si-un dezordonat, m-am gandit c-o fac in Grecia, unde era si barca (poate si la gandul ca vine vreun personaj care sa si vada barca).
Wrong. Dupa ce mi-am stors creierasii, telefonul si emailul (fetele din biroul marinei m-au adoptat si m-au instalat la un birou liber), am reusit, cu chiu-vai-kar-mar s-o fac tot in ... Romania.
Pentru ca barca e din '83 = mai veche de 25 de ani si nimeni (Panthenius sau altii) n-au vrut sa-si bata capul cu problema mea. Am putut cere lansare la apa abia dupa ce am prezentat asigurarea (venita oricum pe mail), timp in care mi-am purtat pe uscat mutra deprimata vreo 4 zile (si nopti).
Asa ca ma gandesc ca atunci cand o gasesti pe "doamna visurilor", in caz ca nu mai e chiar la prima tinerete, sa incerci sa faci o simulare pentru asigurare, ca omul gospodar.

Bună idee.
Dacă-ți pot fi de folos cu informații, dă-mi un mesaj. Eu am rezolvat anii aceștia cu asigurarea în Grecia, la niște persoane foarte amabile. Desigur, sunt brokeri, adică dincolo de amabilitatea lor, decizia e a asiguratorului. Dar mai contează și lobby-ul :)

cristi radulescu

 Referitor la asigurare, credeam ca am idee cam cum se mananca dupa un master in legislatie maritima si 12 ani de comanda in care am fost cat de cat interesat de subiect. Teoria insa nu se pupa cu realitatea. A fost o adevarata aventura sa asigur barca pentru Black Sea ca sa pot sa o aduc la Limanu, pana la urma am reusit sa conving compania la care era asigurata pentru Mediterana dar doar pentru 2 saptamani. Am trimis azi actele pentru o cotatie prin verasig, daca vin cu ceva d domeniul SF o sa iau legatura cu tine Florio.

draken


MBG

Citat din: draken din Septembrie 09, 2018, 08:12:30 PM
bigger better faster more :D

cu costuri de cheiaj de barca LOA 11-12m (11,98 :))) )

https://www.boat24.com/uk/sailboats/beneteau/beneteau-oceanis-400/detail/357190/
Frumoasa barca, frumoasa locatie.
De remarcat pescajul:1.77 m
pretul....
LIfe is to short to stay on the dock!

draken

Corect. Pretul e ... in felul in care e. Desi pot fi vazute, pe strada, multe masini care au pretul asta (de catalog).
In fine ... motivat de ultimul raspuns ( 10x MBG), ma uit pe aceeasi piata de pe care mi-am cumparat barca. Eu am platit 13.500 (negociat de la 15k). Si, la patru ani dupa, nu vad nimic comparabil. Nu vad nimic la un pret comparabil cu care as face schimb, la rece (fara subiectivisme).
Ca si la motocicletele sau masinile pe gustul meu, constat ca preturile sunt mai mari. Sau ca banii sunt mai mici.
Oricum, incep sa cred ca pentru o barca in toata regula, tre' bugetati macar vreo 30k. Mai in gluma, mai in serios: preturile sunt cam la mp de zona buna din B sau Cj.

MBG

Citat din: draken din Septembrie 11, 2018, 01:13:58 AM
Corect. Pretul e ... in felul in care e. Desi pot fi vazute, pe strada, multe masini care au pretul asta (de catalog).
In fine ... motivat de ultimul raspuns ( 10x MBG), ma uit pe aceeasi piata de pe care mi-am cumparat barca. Eu am platit 13.500 (negociat de la 15k). Si, la patru ani dupa, nu vad nimic comparabil. Nu vad nimic la un pret comparabil cu care as face schimb, la rece (fara subiectivisme).
Ca si la motocicletele sau masinile pe gustul meu, constat ca preturile sunt mai mari. Sau ca banii sunt mai mici.
Oricum, incep sa cred ca pentru o barca in toata regula, tre' bugetati macar vreo 30k. Mai in gluma, mai in serios: preturile sunt cam la mp de zona buna din B sau Cj.
Multumesc pentru aprecieri Darken.
Iti deau perfect dreptate, bani sunt din ce in ce "mai mici".
Devine din ce in ce mai dificil sa iti stabiliesti o tinta de buget pt velier.
Tragi si tai de pe unde se poate si nu se poate si numai bine ca iti dai seama ca desi velierul este cu cativa ani mai batran, pretul a sarit de la 20k la 27k sau 30k.
Pretul "la toate cele" pt velier nu sta nici el pe loc plus ca pe motiv "de cerere mare" te mai trezesti ca fie nu gasesti loc in marina sau ca pretul...a crescut.
Si uite asa masina in acelasi interval de pret devine mai "rentabila", pe motiv ca "o folosim zilnic si nu bagam bani non-stop in ea".
Din pacate sailingul (re)devine prohibitiv pt marea masa...
LIfe is to short to stay on the dock!

MBG

LIfe is to short to stay on the dock!

draken

M-am auzit acum cateva momente cu colegul nostru Cristi Radulescu, aflat pe nou achizitionata lui Bavaria 31 in Egee, in drum spre Dardanele.
Omul se afla la Sud de Evia si solicita ajutor cu o informatie:

Vrea sa acosteze si sa debarce intr-un loc unde sa fie mari sanse de un loc disponibil in marina, port, cheu sau Doamne-Ajuta, astfel incat sa poata face cat mai rapid rost de niste Diesel. Combustibil ce-i este foarte necesar pentru a-si continua pasajul spre casa, presat fiind de prognoza de vreme rea din urmatoarele zile in Egee.

Care stiti ceva, sariti cu ajutorul. Omul e la nevoie.

Florio

Citat din: draken din Septembrie 14, 2018, 08:51:15 PM
M-am auzit acum cateva momente cu colegul nostru Cristi Radulescu, aflat pe nou achizitionata lui Bavaria 31 in Egee, in drum spre Dardanele.
Omul se afla la Sud de Evia si solicita ajutor cu o informatie:

Vrea sa acosteze si sa debarce intr-un loc unde sa fie mari sanse de un loc disponibil in marina, port, cheu sau Doamne-Ajuta, astfel incat sa poata face cat mai rapid rost de niste Diesel. Combustibil ce-i este foarte necesar pentru a-si continua pasajul spre casa, presat fiind de prognoza de vreme rea din urmatoarele zile in Egee.

Care stiti ceva, sariti cu ajutorul. Omul e la nevoie.

Loc în marină găsește oriunde, acum în jumătatea lui septembrie. Oricum, în condiții de vreme rea, loc se face.
Dar depinde de poziția lui exactă.
Dacă e mai la sud, poate merge în Gavrio, pe insula Andros. Are acolo și stație de combustibil în apropiere (chiar dacă nu e la cheu), magazine pentru aprovizionare, rent a car, etc...
Dacă e ceva mai aproape de Evia, e preferabilă proximitatea portului Karistos. Tot bazin portuar mare, localitate mare și ea, va găsi o stație de carburant (eu nu știu dar e total imposibil să nu fie). Oricum, pentru o barcă de 31 picioare, 100 l de diesel îți aduce și "băiatul" cu mica cisternă mobilă.

Dar o informație trebuie să fie eronată. Care prognoză de vreme rea? Toate zilele acestea e vreme deosebit de bună pe traseul lui.
Abia luni se mai întărește vântul, iar până atunci are mai bine de 2 zile, de parcurs cele 160-180 mile până la Canakkale. Ceea ce este floare la ureche, pentru Bavaria 31 :) .
Să nu uităm cât de bine merg Bavariile la motor.

Eu aș opri pentru alimentare într-unul din cele două puncte de mai sus, apoi aș continua parcursul direct spre Agios Eftratios, unde găsește stația de carburant în buza cheiului. Sunt 100 mile/ 20 ore de mers/ 60l diesel (aproximările mele).
Apoi direcția Canakkale, încă 80 mile / 16 ore de mers/ 48 litri de diesel.
Duminică seara ajunge să pape un porumb fiert la Cannakale iar luni se poate odihni. Vremea nu va fi rea, dar luni și marți rafalele depășesc mult vântul prognozat.

P.S.
1) N-am întrebat dacă sunt doi pe barcă. În caz că e singur, 24 de ore e cam tot ce poate face, apoi e musai odihnă.
2) Nu știu dacă a aduce barca în țară este un țel fix. Fiindcă o poate lăsa în Grecia pentru o săptămână sau cât e nevoie, dacă se simte depășit de nivelul efortului.

draken

Citat din: MBG din Septembrie 13, 2018, 07:46:17 AM
Si tot in contextul sumei de 40k + :
https://www.if-boat.com/index.php/die-technik

Noul Folk boat , ca si noul volkswagen (broasca).
Destul de departe de Volk salariul romanesc. Economisind 1/3 din salariul mediu => ~2250 anual. Poti plati cei 45k euro pt noul Folk boat in ~20 ani. Timp in care lucrurile si banii isi schimba dimensiunile.
Sa zicem ca am 25 de ani (not), am reusit salariul mediu si ma apuc de economisit. La 45-50 pot fi pe puntea noului meu Folk boat. Super!
Sa fie la ei, acolo.
Eu ori ma las, ori imi pun speranta in "next Giacoppo" :P

bobinuta

Citat din: draken din Septembrie 14, 2018, 11:04:28 PM
Sa fie la ei, acolo.
De acord  8)
Citat din: draken din Septembrie 14, 2018, 11:04:28 PMEu ori ma las, ori imi pun speranta in "next Giacoppo" :P
In produsele lui "next Giacoppo" as avea toata increderea; sa presupunem ca ar scoate un velier acceptabil. Dar preturile colaterale ti se par atragatoare (marine, servicii, etc.) ?
Pentru mine, o varianta de mijloc ar fi o barca "multifunctionala" in stilul MacGregor 26 - care permite transport la remorca cu o masina normala si cu care poti accesa ape prin care n-ai cum sa bagi un velier obisnuit. Dar nu vreau sa vand casa batranului pentru a-l cumpara  8)
Asa ca ce-ai zice de o asociere ?  8)
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

draken

Temperamentele potrivite asocierilor sunt rare iar eu nu ma numar printre fericitii alesi.
Despre marine si costurile lor... complexitatea subiectului il duce dincolo de judecata mea. Tot ce stiu e ca e dificil ca la efortul potrivit sa nu gasesti locul potrivit.

Am comentat despre folk boat si pretul ei cu un ranjet dispretuitor.
Urmatoarea mea barca va fi o multicoca (tri-) sau nu va fi deloc.

Vali

In timp m-am gandit si eu de multe ori cum sa fac sa am ce spune Bob - maximum de seaworthiness intr-un pachet accesibil si tractabil rutier. Adica intr-un fel visul romanului obisnuit de a avea o barca de 1000 de lei, in care sa-si care toata familia, s-o transporte pe masina ca sa nu-i trebuiasca peridoc, si sa si gliseze cu 5 cai, ca sa nu-i trebuiasca permis :D :D .

O monococa de acest tip e costisitoare din cauza deplasamentului mare, care implica o masina serioasa pentru tractat. Mult mai potrivita e o multicoca, dupa cum spune Draken. Poate fi un catamaran sau un trimaran, pliabile sau demontabile.

Desi cel putin teoretic cererea de asa ceva e relativ mare, oferta e foarte slaba si hidos de scumpa. Din cauza asta si exista o oferta atat de larga de planuri pentru construcia de amatori, cele mai interesante fiind planurile lui Richard Woods la catamarane - www.sailingcatamarans.com , si Ray Kendricks la trimarane - www.teamscarab.com.au .

In constructia de amator costurile sunt mai mici si esalonate in timp, singura problema fiind necesarul de timp si indemanare tehnica. Cred ca e solutia cea mai la indemana de a obtine o multicoca de calitate maxima, cu conditia ca amatorul sa fie suficient de motivat si perseverent. Nici nu se merita in ziua de azi sa-ti construiesti o monococa, avand in vedere oferta uriasa de barci noi si sh.

In trecut am avut propuneri sa lucrez la asemenea barci unicat, dar am declinat oferta de fiecare data. Motivul e simplu: daca se intampla ceva cu clientul, raman fara bani si cu "mortul" in curte, iar daca se intampla ceva cu mine, ramane clientul fara scula si cu banii partial dati.

Din cauza asta, daca voi lucra vreodata asa ceva, voi lucra strict barci production, cum fac acum. Asta pentru a putea lichida imediat produsul in caz de probleme din partea clientului, iar pentru client sa existe garantia ca obtine un produs validat de practica, lucrand cu o entitate stabila si de incredere.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau