Barci usoare pentru pescuit sau iesiri pe apa fara probleme de logistica

Creat de Mihaif99, Februarie 24, 2012, 05:10:16 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Spinoza

Da-mi voie sa nu fiu de acord.
O cunostinta, ba chiar amic i-as zice, batea drumul Bucuresti-Tulcea, prin 2000-2005, cu o Laguna Minor pe portbagajul unei Dacia Break. Masina mea, desi sensibil egala in lungine, are 60 cp in plus.
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

Mihaif99

Citat din: mustatza din Ianuarie 09, 2014, 10:59:51 AM
are dreptate modi dar pana la un anumit punct.te rog modi sa enumeri si dezavantajele unei pneumatice adica :
- confortul de a pescui din pneumatica 8-9ore/zi
- confortul pe distante lungi de parcurs - ca dor rinichii
- confortul de a naviga pe valuri de cca 10cm nu zic mai mari
- confortul si manevrarea barcii chiar si pe un vant de doar 25km/h
cu siguranta sunt mai multe.

pneumatica la pescuit pe dunare si in dd reprezinta varianta cea mai accesibila din punct de vedere financiar.

Cred ca
E superba pt pescuit, pt ca e stabila
Una proiectata bine, nu zguduie mai mult decat o barca de aluminiu
Valuri de 10 cm nici nu le simteam in Achilles sau in Orca
Windage-ul la orice barca cu copastie inalta si fara chila deep vee este semnificativ. D-aia motorul electric se pune in prova.

Dezavantajele sunt legate de spatiul interior, si montare, demontare, plus curatare.

cristiantutuianu

Citat din: Spinoza din Ianuarie 09, 2014, 01:43:00 PM
Da-mi voie sa nu fiu de acord.
O cunostinta, ba chiar amic i-as zice, batea drumul Bucuresti-Tulcea, prin 2000-2005, cu o Laguna Minor pe portbagajul unei Dacia Break. Masina mea, desi sensibil egala in lungine, are 60 cp in plus.
Salut Spinoza greutatea este de 100kg (conform unui anunt de pe probarca) si cum zice colegu byteworks 80 - 100 kg.Daca masina ta este cum zici tu:sensibil egala in lungine cu o Dacia Break si are ceva caluti in plus la herghelie ;) sa dea Dumnezeu sa o stapanesti sanatos .
Nu uita sa verifici :
-1 cat suporta plafonul la masina ta !
-2 cat suporta portbagajul

Set 2 Bare Portbagaj Plafon greutatea maxima suportata de setul de bare transversale pentru portbagaj plafon este de 75 kg
iar PORTBAGAJ DE PLAFON DACIA DOKKERPORTBAGAJ DE PLAFON DACIA DOKKER 76Kg

cristiantutuianu


Vali

@Spinoza: Laguna 410 (Minor) e o barca total nepotrivita pentru glisare (cu toate ca am inteles ca nu asta te intereseaza). Se poate propulsa ori la vasle, ori la motor mic, de maxim 5 cai. La motor mai mare are un comportament cam "naravas", se insurubeaza, se apupeaza, e instabila etc. Motivul e latimea mica la pupa, si oglinda rotunda si emersa.

Acum 4 ani am modificat o barca din-asta pentru a glisa si a fi mai stabila, i-am dat forma de Laguna 480. Ca sa nu fiu insa perceput ca vreun "gica-contra", cred ca e cel mai bine sa testezi barca inainte de a lua o decizie, si la comportamentul nautic, si la transportabilitatea pe masina.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

corsarul

Citat din: cristiantutuianu din Ianuarie 09, 2014, 03:44:16 PM
Am dorit sa vad ce baca a avut corsarul http://lagala.allshops.ro/produs/5877912/Barca+pneumatica+Karaidel-44.html si am dat peste:
http://lagala.allshops.ro/produs/5877922/Barca+pneumatica+Idel.html
Barca Cort sau Cort Barca :o :o :o :o

Pretul "corect" al barcii karaidel 44, este mult....mult mai mic.
Dar chiar si asa, sunt barci depasite....
Ca o curiozitate, tuburile de la prova, erau mai mici in diametru fata de cele de la oglinda..si nu de multe ori am stat cu picioarele in apa, cu toate ca in prova era lipita o protectie (ca sa nu ia apa...cica :()
Una peste alta e' "desene animate"  >:(

byteworks

Greutatea max suportata pe portbagajul de plafon e inscrisa in cartea masinii, la Logan e 80 kg, La Doblo-ul meu e 75 kg, la unele versiuni abia daca ajunge la 100 kg - si e ditamai masina.

Spinoza

Multumesc Cristian, multumesc Vali!
Conform manualului, portbagajul de pe masina suporta 80 kg, iar barele transversale, atunci cand le-am cumparat, aveau indicatia - 100 kg.
Sa fim intelesi: n-am casunat pe Laguna Minor ca boul pe lucerna, a fost doar un exemplu. Personal nu-mi inspira incredere datorita pescajului mic si oglinzii, insa ce parere aveti de asta:
http://www.probarca.ro/anunt/41791/101/1/101/Vand-barca-Ivanov-Vanea-11-K-.htm ?
sau asta:
http://www.probarca.ro/anunt/42516/101/1/101/Vand-barca-.htm ?
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

Vali

Despre a 2-a barca nu am ce sa spun (nu spune nimic de ea omul), dar despre prima cel mai bine iti poate raspunde direct producatorul. Cred ca s-ar potrivi cu nevoile tale, mai ales daca ramane doar cu banchetele prova si pupa (castigi si la spatiu, si la greutate).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

byteworks


Mihaif99

Citat din: Spinoza din Ianuarie 09, 2014, 07:09:18 PM
Multumesc Cristian, multumesc Vali!
Conform manualului, portbagajul de pe masina suporta 80 kg, iar barele transversale, atunci cand le-am cumparat, aveau indicatia - 100 kg.
Sa fim intelesi: n-am casunat pe Laguna Minor ca boul pe lucerna, a fost doar un exemplu. Personal nu-mi inspira incredere datorita pescajului mic si oglinzii, insa ce parere aveti de asta:
http://www.probarca.ro/anunt/41791/101/1/101/Vand-barca-Ivanov-Vanea-11-K-.htm ?
sau asta:
http://www.probarca.ro/anunt/42516/101/1/101/Vand-barca-.htm ?


Spinoza, te-ai gandit ca ai putea sa iti construiesti o barcuta ?  Inteleg ca barcile gonflabile nu iti plac, desi ai putea gasi una care sa gliseze cu 5 CP
Problema este ca barcile pe care le-ai adus in discutie pina acum sunt primitive (design), construite grosier, cu materiale proaste, si prea grele pentru dimensiunea lor.
Ar fi relativ simplu sa iti construiesti o barcuta car-topable din doua-trei foi de placaj.

Spinoza

Citat din: Vali din Ianuarie 09, 2014, 07:29:15 PM
Despre a 2-a barca nu am ce sa spun (nu spune nimic de ea omul), dar despre prima cel mai bine iti poate raspunde direct producatorul. Cred ca s-ar potrivi cu nevoile tale, mai ales daca ramane doar cu banchetele prova si pupa (castigi si la spatiu, si la greutate).
Pana in 80 kg nu-mi fac probleme cu greutatea, iar spatiul il vad generos pentru numai doi insi, ambii nedepasind 80 de kile fiecare (in viu... ;D).
Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 09, 2014, 08:44:28 PM
Spinoza, te-ai gandit ca ai putea sa iti construiesti o barcuta ?  Inteleg ca barcile gonflabile nu iti plac, desi ai putea gasi una care sa gliseze cu 5 CP
Problema este ca barcile pe care le-ai adus in discutie pina acum sunt primitive (design), construite grosier, cu materiale proaste, si prea grele pentru dimensiunea lor.
Ar fi relativ simplu sa iti construiesti o barcuta car-topable din doua-trei foi de placaj.
Ooooff... Mihai!... Nu-mi da unde ma doare!...
Fireste ca mi-as dori o barca facuta de mine, fix pe cerintele mele, insa asta ar presupune exact ce-mi lipseste: timpul.
Anul trecut am iesit doar de trei ori pe garla, iar concediu mai lung de o saptamana n-am mai avut de zece ani.
.................................
De asta ce ziceti:
http://www.barci-ambarcatiuni.ro/barci/barca-de-pescuit.php ?
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

Vali

Citat din: byteworks din Ianuarie 09, 2014, 08:35:36 PM
... dar s-ar putea sa piarda esential din rigiditate.

Nu neaparat. Chiar acum lucrez la o barcuta (cartopper de fibra) de 3,20 pe 1,20 metri, care are doar banchete prova si pupa. Chiar daca are o copastie subtire, barca e foarte rigida, singura problema fiind fundul in V, care incurca la calcatul pe fundul barcii. Din cauza asta acum ii fac o podea - paiol etans.

Daca rama de copastie e facuta bine si prinsa solid de corpul barcii, confera rigitate buna ansamblului. Am verificat treaba asta si pe barca mea de fibra, am mers cu ea pana acum fara vreo bancheta centrala, ci doar cu cele prova si pupa. Acum nu zic ca gata, e o solutie perfecta, insa si spre surprinderea mea am constatat ca o copastie facuta bine intareste sanatos barca.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

byteworks

Desigur Vali, daca o barca e proiectata sa fie solida fara bancheta aia, nu-s probleme, dupa cum si exemplul tau arata, si Lobster-ul meu e beton fara structuri transversale majore. Dar nu poti sti ce-i cu barca aia, poate sa se transforme intr-o banana decojita sau sa fie la fel de tare - dar cine poate spune in avans?

Mihaif99

Citat din: Vali din Ianuarie 09, 2014, 09:19:38 PM
Citat din: byteworks din Ianuarie 09, 2014, 08:35:36 PM
... dar s-ar putea sa piarda esential din rigiditate.

Nu neaparat. Chiar acum lucrez la o barcuta (cartopper de fibra) de 3,20 pe 1,20 metri, care are doar banchete prova si pupa. Chiar daca are o copastie subtire, barca e foarte rigida, singura problema fiind fundul in V, care incurca la calcatul pe fundul barcii. Din cauza asta acum ii fac o podea - paiol etans.

Daca rama de copastie e facuta bine si prinsa solid de corpul barcii, confera rigitate buna ansamblului. Am verificat treaba asta si pe barca mea de fibra, am mers cu ea pana acum fara vreo bancheta centrala, ci doar cu cele prova si pupa. Acum nu zic ca gata, e o solutie perfecta, insa si spre surprinderea mea am constatat ca o copastie facuta bine intareste sanatos barca.

Barca aceea car toppable e o noua barca de serie, sau e acea barca de care pomeneai acum mai bine de un an. Cea pe care ziceai ca o ai deja taiata?