barca motocraft sl 410 pentru dunare?

Creat de bica77, Decembrie 13, 2013, 01:29:17 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bica77

eu cred ca se poate transporta si pe porbagajul masinii dar n-am incercat ptr ca am peridoc , cu o singura persoana , 80kg plus rezervor 10kg plus cateva covorase de cauciuc care se ridica la 20kg daca nu mai mult mergeam cam cu aceeiasi viteza cu care mergeam cu laguna 410 dar cu motor de 8cp,va spun e de nedescris cat de bine se misca barcuta sunt convins ca un motor de 10cp sau nu mai spun de cel de 15 transformau barca intr-o veritabila barca de curse pe dunare, in orice caz sunt tare multumit de ce am achizitionat si de combinatia facuta barca sl410 + 6cp este pachetul cel mai potrivit ptr mine

Sosoktm

Adaug si eu impresiile dupa o prima iesire in delta cu tabla. NU e zgomotoasa nici in mars nici in stationare, sta pe val si taie valul foarte bine, nu afunda prova in val si nu stropeste decat f putin la vant lateral puternic.  Stabilitate in stationare excelenta, sensibila mai buna decat laguna).Pentru ca are bord inalt iar in mars pata de contact e f mica datorita greutatii reduse, la vant in rafala simti devierile de la trasa, nimic tragic insa.
Cu 2 pers de 90kg si bagaj multicel (aprox 70 kile) si 15 cai mergeam cu putin peste 35 kmh cu 15 cai. E o placere sa o tragi peste dig fata de o laguna 480. Singur si fara bagaj, la vale pe dunare deja saream de pe val :D
Imperecherea perfecta pentru SL410 cred ca e cu 10 cai, 15 doar dacas se vrea multa viteza.

Intersect

Ai sa vezi ce mult te ajuta motorul mai mare in situatii limita...Intotdeauna am sa prefer supramotorizarea,nu trebuie sa mergi cu el in blana o rezerva de putere intotdeauna este binevenita.
Born to fish,forced to work!!!

Sosoktm

absolut de acord, insa opiniile sunt subiective. Stie cineva un 20cai 2 timpi 2 pistoane usor? in stare cat mai aproape de nou.

gabos

Mie nu imi pare rau ca am ales 15 cp pentru sl410. Eu am luat motorul nou si stateam in dubii intre 10 si 15 gandinduma la diferenta de greutate dintre ele. am ales 15 pentru ca era doar cu vreo 100 de € mai scump si nu m-am putut abtine.
Am verificat si pe elica este trecut pasul de 9 cu care am prins 40km/ora doua persoane si bagaj. Ma bate gandu sa iau o elica cu pas de 12,,,sunt aproape sigur ca motorul poate sa ajunga la turatii maxime dar daca nu poate...cam iau teapa si e destul de scumpa una.
Nu are nimeni de imprumutat o elica de 12 pt motorul meu sa fac o proba

bica77

#215
asa este ,cred si eu ca sl410 + 10cp este echipa perfecta ,dar ptr cei care au forta in brate si in mijloc sa care motorul si sa-l dea jos de pe barca etc.... pun doua, trei  poze cu barca cand am scos-o la apa

gabos

de ce ai mai pus si prelungitor la motor? Parerea mea este ca merge f bine daca stai pe banca din pupa, daca reglezi bine trimul motorului.
oricum imi pare bine ca esti multumit si ca barcuta satisface nevoile tale

bica77

prelungitorul il aveam de la celelalt motor ,la laguna 410 daca n-aveai prelungitor nu puteai sa mergi ca se ridica de cioc, la asta am incercat si pe spate si o ridica f putin, cred c-o sa renunt la el

gabos

Pai asa si trebuie....barca trebuie sa stea putin ridicata de prova in timpul glisarii, asa se micsoreaza suprafata uda deci ai o rezistenta mai mica de frecare, viteza mai buna si consum mai scazut.
La mine eu stau in pupa (am 100 Kg) plus motoru 52 iar fratimiu se aseaza pe banca din mijloc. In aceasta configuratie primele valuri de siaj apar in drept cu picioarele mele la vreo 60 cm masurand de la pupa. Binenteles datorita formei in V, chila atinge apa aproximativ pana la jumatatea barcii.
Uitate pe filmuletul pus de mine sa vezi cam in ce unghi sta barca

Sosoktm

asieta e data si de repartizarea incarcaturii si de trim-ul motorului. Ridicarea provei se produce natural, nu este un scop in sine. Barca merge prost daca e prea "erecta" de bot. 15 cai pe sl fara bagaje cred ca nu simte daca pui a 2 a persoana pe prova sau la jumate, dar inclin sa cred ca e mai bine cu greutatea in prova, glisajul e garantat oricum.
Gabos, 60 cm cred ca sunt numai pana la marginea dinspre prova a flotorului din spate, daca mai pui 60 cm inseamna ca esti pe la 120 cm de pupa. Ceea ce e cam putin, mergi apupat.

gabos

Asa e primul val apare in drept cu marginea dinspre prova a banchetei din pupa (cu a doua persoana asezata pe banca din mijloc si trimul la a 3-a gaura din 5 numarand dinspre oglinda)
Daca a doua persoana se aseaza in prova primul val apare undeva la bancheta din mijloc.
In prima dintre situatii prind viteza mai mare si sparg valurile mai bine decat in a doua.
Nu cred ca sunt apupat.....unghiul de inclinare a barcii este foarte mic... iar daca ma aplec sa ma uit in spatele oglinzii in timpul glisarii, pot vedea clar partea superioara a placutei anticavitatie a motorului ce este scufundata dar nu in intregime. Inclusiv sar niste stropi dinspre placuta spre extremitati in forma de evantai care ma face sa cred ca sunt aruncati de catre elica motorului.
Eu cred ca primul val apare atat de mult in spate datorita formei in V, si de fapt barca atinge apa ceva mai in fata dar nu cu toata suprafata, iar valurile se vad doar incepand din zona unde atinge apa in intregime sau aproape

Sosoktm

#221
o singura sugestie imi permit sa iti fac, sper sa nu o interpretezi gresit. Daca am priceput corect descrierea situatiei actuale si constatarile tale, cand mergi cu greutatea in jumatatea din spate, barca calca apa mai mult pe coada. Daca placa anticavitatie nu e imersata complet, atunci sunt sanse bune ca la alica sa ajunga si aer. Spui ca esti cu trim ul la 3 din 5, numarand de la oglinda in sus. Revenind, as incerca sa las trim-ul la 2, practic mai cobori motorul sub barca si aduci axul teoretic al elicai mai aproape de o paralela cu chila, cel putin cu partea dreapta, din a 2 a jumatate a barcii (cea dinspre motor). Astfel, motorul va "impinge" pupa in apa mai putin iar o parte mai mare din forta de propulsie se transporma in forta de impingere spre inainte. Coborand trim ul la 2, apropii cizma de barca si placa anticavitatie mai coboara putin fata de nivelul actual, deci ramane imersata la limita. Stropi oricum vor sari de la motor, insa prea multi stropi la motorul standard (cum avem marea majoritate) inseamna ca e prea sus pe oglinda. E imposibil sa iti dai seama de asta din 2 postari pe forum. Experimenteaza cu trim la 2 si pasagerul pe mijloc sau in fata. Desigur ca iti pare ca taie valul mai bine cand e prova mai sus, insa nu e formula optima de deplasare. Ceva filmulete in mars , facute de pe mal, ai?

ca idee, cand merg solo, valul de siaj la mine iese prin colturile din spate ale barcii cu trim la 2, dar barca e mai stabila cu trim la 1, unghiul motorului tine prova jos.

gabos

Placa este imersata practic complet dar suprafata ei superioara se vede la M cu apa.
Si la mine valul de siaj iese prin colturile din spate ale barcii, dar cred ca nu m-ai inteles foarte bine ce am vrut sa spun.
Daca in timpul glisarii ma uit pe exteriolul barcii pe pe unul dintre borduri in zona din prova, vad apa lina neatinsa de extremitatile carenei. acelasi lucru se intampla si in zona cuplului maestru. Primele valuri (foarte mici) apar in drept cu banca din pupa mai exact in partea ei dinspre prova, cea ce ma face sa cred ca acolo incepe sa se atinga extremitatile carenei cu apa.
Avand format in V cu doua redane longitudinale, sunt sigur ca partea interioara a carenei atinge apa mult mai inspre prova iar dupa unghiul asietei perceput din barca cu siguranta chila atinge apa si in prova.
Filmulete de pe mal nu am facut inca dar o sa fac cand se mai incalzeste vremea

Sosoktm

Ok, ma dau batut, te contrazici in postari consecutive

gabos

Nu ma contrazic, dar m-am exprimat gresit cand am spus  "pot vedea clar partea superioara a placutei anticavitatie a motorului ce este scufundata dar nu in intregime" in prima postare.
Se poate intelege ca placuta ar fi deasupra apei .....
Ce am vrut sa spun e ca se vede.....este sub apa dar la limita.