barca motocraft sl 410 pentru dunare?

Creat de bica77, Decembrie 13, 2013, 01:29:17 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Sosoktm

e hai sa nu exageram, SL ramane totusi o barca de ape interioare, preferabil in varianta fara valuri. Mergi matale cu barca incarcata pe Dunare in valurile de la rapida si vorbim dupa sa vedem ce si cum :D

bica77

soso eu vorbesc de ceva testat , nu stiu daca tu ai mers cu barca asta ,eu singur cu motor de 6cp si bagaj minim n-am avut nici o problema pe valuri destul de infricosatoare, acum fiecare cum priveste

ionitzady

oameni buni nu va contrati pt ca deja soso vb de barca cu baj si bica de bagaj minim ,deci ambi aveti probabil dreptate dar :
Dupa cum ati citit am fost pe barca lui Intersect un Quicksilver 470 si mi-a placut foarte mult pozitia inalta  in barca , eu avand un Ilver de 4,20 in care stai ca in toate salupitele astea mititele .
  Acum nu zic sa ne luam toti barca ca a lui Intersect , dar intradevar simti un mare plus de siguranta cu cat barca este mai inalta

Intersect

Ady 430 nu 470 si are clasa C de navigatie.
Born to fish,forced to work!!!

ionitzady

scuze , scuze  uite vezi !  420 a mea , 430 a ta , dar alta treaba .
Oricum nu vreau sa plicti nici sa fiu of topic asa ca ...   Numai bine

Sosoktm

Adi,
nu se cearta nimeni ci doar ne expunem parerile personale ;D cred ca pana la urma sunt utile pentru viitori posesori. Clasa C garantat "genereaza"ambarcatiuni daca nu mai inalte in bordaj, macar mai sigure (vezi gonflabile mari) dpdv al flotabilitatii si comportamentului la val.
@bica....vezi raspunsul lui adi, el a citit ce am scris eu. Sport la barcagit intre timp ;)

Sosoktm

https://www.youtube.com/watch?v=r7h582YEWRg&feature=youtu.be

doar din upgrade de motor (yamaha 15 hp 2t -> 25 hp 2t) am ajuns la putin peste 50 km/h, pasul la elica de pe 15 hp era 11 iar pe 25 e 11,25. Revin cu info dupa ce imi iau elica cu pas 13
Diferenta intre "forta" aparenta a motoarelor la start destul de mica, dar sensibil mai rapid in mid-range 25 ul.

p.s. nu faceti ca mine, deja am oarece regrete ca nu am luat varianta in 3 pistoane de 25-40 cai de la yamaha :))

ovidiu66

Cate kg are motorul de 25 cp 2 timpi?Merge super!
Ce lungime au vaslele pe care le ai?Am si eu nevoie de vasle de 3m pt SF490T si nu am gasit decat de 2,5 din lemn.

ionitzady

25-30 hp  2t  3 cilindri de la yamaha are undeva la 60 kg +  , -   in functie de dotari   

Sosoktm

Are 47-48 asa cum il am eu, adica trim si pornire manuala. Doar relativ portabil, probabil ca si suzi ul pe care vrei sa il iei, aviz celor care cauta 15-25 cai.
Masor maine vaslele, cred ca n-au peste 2,2m. Sunt ok la vaslit, desi poate mai mergea un 20 cm in plus. Cred ca merge sa iei 2,5 m, tai daca s lungi, dar tot cred ca ar trebui sa faci o proba cu 2 stinghii.
N am avut stare si am luat&probat elica de 13.
+ 2 secunde sa iasa in glisaj, insa urechistic pare ca am aproape aceeasi turatie. Aplicatia de rahat din telefon a dar cand am facut testul variatii prea mari ca sa o iau in seama, dar nu mi a parut ca am castigat la viteza. Incerc maine sa schimb cu pas 12 si aia e.
@ady... 3 cil pleaca de sub 60 in varianta cheala, dar ma refeream la 25-40 cai, adica modele mai noi(cred). Oricum e destul asta de acum, nu renunt la portabilitate si nu merg destul incat sa mai conteze 5-10 km/h in plus. Sincer, era suficient si 15 cai, dar...moftul e moft

Fritz

#265
 O barca usoara si cu forma buna ...cu o singura persoana ia peste 50 km/ora cu 15 cai ...Eu iau 50 km/ora cu un Selva 15 din 1983.  Nu cu 25.  :). Cu 25 de cai ar trebui sa ajungi la 70...
Te-ai descurajat la pas de 13 ...Uite ce puneam eu pe un Yamaha de 25 prin 2007...Elice chopper cu pas de 18 inchi. Mergea cam la 70 km/ora.
Mai am 3 elici supracavitante cu pasi de 18, 20 , 21 dar au 14 caneluri. Sunt pentru Selva 25-35 sau Johnson Evinrude 25-35.
Motorul pe care il ai are 400 cm3. Poate mai mult.  Asta daca si barca ,,poate" ...adica daca nu-si pierde stabilitatea dinamica la viteze asa mari din cauza portantei excesive.
Dar ce vad eu...Producatorul da ca motorizare maxima 10 cai !!!   ::) ::) ::)
http://www.motomarine.ro/model.php?id=188

Sosoktm

Fritz,
multumesc pentru raspuns, ma pune serios pe ganduri.
Barca pe care o am eu nu seamana prea mult cu motocraft 410. Este Starcraft Seafarer 14, lungime 435 cm si motorizare maxima de 25 hp(cf placutei). Avand in vedere ca ratingul e dat in sua, e destul de probabil sa nu am surprize neplacute daca supramotorizez.
Este un "semi-v" cu deadrise progresiv, se intinde bine pe apa (din ce am experimentat pana acum) stabila si in curbe, poate prea stabila :)). Ca greutate nu cred ca sare de 85 kile. Forma operei vii este similara cu cea din link ul de la motomarine 
http://igor.chudov.com/projects/12-foot-Starcraft-Seafarer/dscf0001.jpg.html
Motorul e bicilindric , capacitate 396 cmc si 25 cai la 5500 rpm. Nu stiu de unde as putea sa iau alice de tipul chopper pe 10 caneluri ca sa vad ce si cum. 
Tu mergi 50 kmh cu barcuta aia ultralight ingusta si cu V destul de pronuntat, deci mult mai aproape de conditii optime decat ce am eu. CU 15 cai mergeam 40-43 cu pas 11.
Comparatia e relevanta deci doar ...orientativ. Pana la urma viteza maxima teoretica e limitata si de pitch, astfel incat diferenta e mare de la 13 la 18, DACA motorul are forta sa ajunga in zona corecta de turatie cu pasul mare.
p.s. nu m-am descurajat, ci doar ma asteptam la un castig de 1-2 knots la top speed, cu bonus o viteza putin mai mare la aceeasi turatie pentru deplasarea in mid-rev, in ideea unui mers economic atunci cand vreau asta.


edit: nu este o problema daca evacuarea e through-hub si elica nu? teoretic ajunge aer pe suprafata palei ???

Fritz

#267
 Elici de genul chopper si cleaver face Ronn Hill ..cam la 250 parai bucata...Uite una cu pas de 16.

http://www.ebay.com/itm/10-X-16-Signature-Propeller-for-20-30-HP-Yamaha-Outboard-Racing-/150981348295?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item2327308bc7

Da, este alta barca, dar tot nu are forma pentru viteze mai mari de 50km/h . :)
Pentru stabilitate dinamica ii trebuie V-ul mai pronuntat ...minim un 12 grade ....si ceva redane longitudinale s-o dezlipeasca de apa.  E mai sigura la viteze intre 30 si 40...si cred ca merge bine cu incarcatura mare.
Teoretic , la 85 kg + motor, un om, rezervor si doua vasle adica 230 kg / 25 de cai ...ai putea merge cu 40 mile /ora ..adica 60 km/ora.  Uite ...ti-am atasat un tabel ..cu calculul vitezei in f. de pasul elicei . Ai ajunge la 64 km/ora cu o elice cu pas de 16 ...la 5500 rot/min. ..si la 45 mile ( 72 km/ora ...) to cu elice de 16 dar la 6100 rot/min. ..adica cu motorul vitaminizat la 28 de cai . Dar la viteza aia ...la cel mai mic val de siaj intalnit barca cu unghi mic de stelare loveste foarte poternic , sare ,se dezechilibreaza ...se poate rasturna ...Adica nu mai prezinta siguranta. 
Cu elicea de 13 la 5500 ajungi la 50 km/ora.  Dar nu trebuie sa mergi cu motorul ,,in blana".

Sosoktm

nu face decat sa imi  reconfirme concluziile empirice si "common sense" dat de lecturi pe subiect. Este o barca usoara din gama "utility" de la starcraft, am motorizarea maxima admisa si pasul maxim pe care se fabrica elica de catre producator, in plus de la aprox 85% in sus (turatie) nu mai sesizez crestere de viteza, probabil din cauza mentinerii relativ constante a zonei de contact cu apa. Desigur, comparat cu o salupa cu V mai agresiv, nu se lasa in curba la fel de elegant si cu aceeasi siguranta, astfel incat eventuale cresteri de viteza sunt interesante doar pentru deplasarea la da o zona la alta, boat racing nu e deocamdata scopul meu, pentru adrenalina folosesc un 2t de 300 cmc si 60 cai :D
Raportul de transmisie retinusem ca e 2,07 , dar e posibil sa ma insel, oricum nu e semnificativa diferenta.
Din ce am vazut, cleaver sunt gandite pentru a lucra in zona de suprafata, cu imersie doar partiala dar cu o vibratie semnificativa in ax, mai ales in contextul in care nu mai este hub pentru amortizarea vibratiilor iar uzual materialul e inox. Deci no-go pentru mine, ca hobby user.
Slip de 9% probabil e realist pentru turatii medii si mari la configuratia actuala, astfel incat inseamna eram spre 6000 ture cu elica de 11,25p in blana(inca nu am luat un tacho). Nu am sesizat scadere de turatie cu elica de p13 deci teoretic ar fi loc de crestere. E totusi cam scumpa cea de pe ebay pentru un experiment ce pleaca de la o forma neadecvata a barcii.
Una peste alta, nu voi mai stresa neuronul degeaba pentru crestere de viteza, deoarece nu vreau sa renunt la acceleratie puternica la holeshot (senzational cu p11,25 si decent cu p13), pana la urma barca e in principal pt pescuit.
Mai am un stress :)
Deoarece la 25 cizma e puuutin mai scurta decat la 15, am dat jos la primul test inaltatorul pe care il pusesem sub menghina pe oglinda  (aprox 2-2,5 cm) pentru ca fara el placa antiventilatie e cam la 1,5 cm sub barca iar cu el la aprox 0,5-1 peste. Oarecum surprinzator, nu ventileaza deloc dar stropeste ceva mai mult pe lateralele cizmei. E semnificativa "pierderea" intre cele 2 situatii? vorbim practic doar de sectiunea suplimentara a cizmei care e imersata, dar care are forma hidrodinamica. In mers vad partea din spate a placii antiventilatie neudata (adica faca curent de apa, deoarece stropi sunt permanent) pe aprox 5 cm.  Daca nu sunt pierderi mari as lasa motorul jos, vreau sa evit sa stresez aiurea oglinda. Cu motorul sus si elica de 13 in blana, la viteza maxima trebuia sa ma mut putin spre fata pentru ca barca sa nu faca tangaj ceea ce imi spune ca mergea ceva mai mult trim. Asa cum e acum sunt f usor negativ, urmatoarea pozitie este deja prea pozitiv. Cu motorul jos comportamentul a disparut.

Fritz

 Ai tras niste concluzii corecte. In principiu nu trebuie sa mergi cu elicea cu pasul maxim ..ca se intampla sa mai ai doi pasageri si ceva bagaje si nu mai glisezi.
Raportul de tranmisie este 13/27 dinti  adica  o demultiplicare de 2.0769/1 ...adica 2.077 sau 2.08 ...aproximativ .
  Coborand motorul 2.5 cm ..o sa pierzi foarte putin la viteza maxima (caci in pozitia inaltata ,elcea se ventileaza un pic si se tureaza un pic mai mult iar placa anticavitatie nu mai dragheaza ), dar castigi la demaraj , tractiune .si la stabilizarea pozitiei de mars. Lasa-l mai jos ...placa sa fie 5mm sub fundul barcii si paralela cu el.