Cap Compas

Ambarcatiuni => Motoare => Subiect creat de: radasous din Ianuarie 19, 2017, 10:51:59 AM

Titlu: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Ianuarie 19, 2017, 10:51:59 AM
Salutare plutitori!
In urma cu un an si ceva am cumparat un motor de 20 CP, Johnson FD-20C, fabricat in 1966. Timpul l-a cam ˝amprentat˝estetic , asa ca, am hotarat sa ii fac o revizie amanuntita si sa il revitalizez. Motorul era functional, in stare relativ buna cu ceva probleme estetice. Am inceput sa il demontez in 2015 prin detasarea partilor mari, cizma, cap motor, sistem de prindere pe barca. Imediat dupa revelion mi-am luat niste zile libere si am dezasamblat complet capul motor. Dupa multe chinuri cu desfacerea suruburilor (toate in inch) operatia a reusit. Tot interiorul arata bine, nu exista uzura la cilindrii, doar pistonul de jos are niste zgarieturi pe fusta, in dreptul fantelor de evacuare. Dupa dezasamblare si inspectie a urmat partea mai putin neplacuta, curatarea vopselei vechi. Am pus fiecare piesa la ˝la dizolvat˝ in decapant, am curatat vopseaua gofrata cu bureti de sarma. Pentru curatarea finala am folosit perii de sarma (mici...) si o minifreza electrica. O sa urmeze si o sablare, apoi vopsire cu o vopsea pe baza de zinc si aluminiu, rezistenta termic.
Piesele de schimb sunt rarisime, am reusit sa gasesc si sa comand pe ebay un set de garnituri din cipru si garnitura de chiuloasa in tara nemteasca. Momentan astept coletele.
Mi-ar fi de mare ajutor un sfat pentru identificarea eventualelor uzuri la rulmentii cu ace.
Revin si cu poze.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: dany din Ianuarie 19, 2017, 01:08:24 PM
Daca-mi permiti un compliment!Esti dus cu pluta,si asta-mi place!
Si eu trebuie sa ma apuc de unul din 71 :)
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Ianuarie 19, 2017, 02:04:50 PM
Citat din: dany din Ianuarie 19, 2017, 01:08:24 PM
Daca-mi permiti un compliment!Esti dus cu pluta,si asta-mi place!
Si eu trebuie sa ma apuc de unul din 71 :)
Este putin spus dus cu pluta  8)
In afara de Johnsonul din ´66 (cazat acasa in balcon), mai am un Crescent  de 8.5 de prin ´72-74, amplasat strategic la birou, un Evinrude de 25 si unul de 20 din ´79, astea doua sunt de 521 cmc si stau in prejma barcii aflate in constructie din 2010. Johnsonul si Crescentul vor motoriza (pe rand) pe o pneumatica pe care o tin tot la birou  ;).
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Ianuarie 19, 2017, 06:35:46 PM
Toate piesele de aluminiu au depuneri de calcar+oxid in zonele unde a disparut vopseaua originala. Am incercat cateva solutii de curatare folosite in bucatarie/baie, sarea de lamaie...toate fara efect. Acum am preparat o solutie din otet, apa si bicarbonat si am pus la fiert chiloasa  ;)
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: ziuamarinei din Ianuarie 19, 2017, 07:02:20 PM
Incearca detartrantii din comert variantele nediluate( vezi pe etichete trebuie sa contina ceva acid). Eu asa am dat calcarul jos de pe cizma. S-au inmuiat in cateva zeci de secunde. Manusi si bureti abrazivi de la raionul de vase.Apa multa dupa si e ca nou.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Ianuarie 19, 2017, 07:06:28 PM
O sa incerc si dtartrant, dar ca ultima masura, nu prea am chef sa risc cu carterul si chiloasa.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: ziuamarinei din Ianuarie 19, 2017, 07:16:11 PM
Nu risti. Fac operatiunea o data pe an si nu am observat sa afecteze nici macar vopseaua.
Otetul si zeama de lamaie sunt tot acizi dar f slabi, mai mult prin dilutie scazi concentratia lor. Cu otet nediluat am reusit sa dau jos depunerile de pe oglinda unei barci mai vechi, dar cu chin.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Ianuarie 19, 2017, 07:20:00 PM
Citat din: ziuamarinei din Ianuarie 19, 2017, 07:16:11 PM
...dar cu chin.
Am timp, nu e graba, nu am nici o barca gata  ;)
Multumesc mult de sfaturi!
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: ziuamarinei din Ianuarie 19, 2017, 07:24:17 PM
Ca solutie rapida si calitate garantata e sablarea cu bicarbonat de sodiu, e cea mai soft metoda de sablare .
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Ianuarie 19, 2017, 07:28:14 PM
Citat din: ziuamarinei din Ianuarie 19, 2017, 07:24:17 PM
Ca solutie rapida si calitate garantata e sablarea cu bicarbonat de sodiu, e cea mai soft metoda de sablare .
Stiu asta, numai ca nu am in zona sablagii cu bicarbonat, doar cu nisip sau bile metalice. Am un pistol de sblat, doar ca la ala se consuma un vagon de material, nu e cu recuperrare.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: ziuamarinei din Ianuarie 19, 2017, 07:31:44 PM
Da asa e . Consuma material. Acum mi-am adus aminte ca am dat jos chiuloasa la masina si mi-a curatat-o cineva prin sablare cu bile. A iesit foarte bine. Deci este valida si varianta asta.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Ianuarie 19, 2017, 08:04:00 PM
Este valida, dar haleste mult din materilul piesei. Aluminiul e cam scump, nu imi permit sa il pierd  ;)
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Ianuarie 21, 2017, 06:02:59 PM
Am incercat sa scap de depunerile de calcar si oxid cu detartrant si nu a facut mare lucru. Am constatat, in schimb, ca indeparteaza foarte bine rugina de pe suruburi, impreuna cu ramasitele de zinc.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Ianuarie 23, 2017, 02:11:18 PM
Am descoperit combinatia corecta de chimicale pentru matuirea suprafetelor, baie in triumf urmata de una in detartrant. Pentru o parte din piese am aplicat vopseaua termorezistenta pe sicyuitul de apa si le-am pus la in cuptor pentru uscare-asta este metoda descrisa pe tubul de vopsea. Am sa aplic aceweasi vopsea si la carter, atat pe ciscuitul de apa cat si pe cel de evacuare.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Ianuarie 23, 2017, 08:12:05 PM
Am vopsit primele piese ale capului motor. Vopseaua este Zink-Alu de la Marmson-Dormsel, rezista la 250 grade celsius si pentru scurt timp la 500. Are un aspect satinat, absolut incantator. Probabil ca o sa aplic si un lac, ma mai gandesc la asta.Au ramas de vopsit cele doua bucati de carter si chiuloasa.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: Florio din Ianuarie 23, 2017, 09:42:25 PM
Citat din: radasous din Ianuarie 23, 2017, 08:12:05 PM
Am vopsit primele piese ale capului motor. Vopseaua este Zink-Alu de la Marmson-Dormsel, rezista la 250 grade celsius si pentru scurt timp la 500. Are un aspect satinat, absolut incantator. Probabil ca o sa aplic si un lac, ma mai gandesc la asta.Au ramas de vopsit cele doua bucati de carter si chiuloasa.

Arata senzational. Faci o treaba de exceptie :) .

Pe mine m-a speriat acel Triumf, văzând cât de coroziv poate fi. Motiv pentru care am clatit frenetic si abundent, ulterior.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: Thor din Ianuarie 24, 2017, 12:22:59 AM
Citat din: radasous din Ianuarie 23, 2017, 08:12:05 PM
Am vopsit primele piese ale capului motor. Vopseaua este Zink-Alu de la Marmson-Dormsel, rezista la 250 grade celsius si pentru scurt timp la 500. Are un aspect satinat, absolut incantator. Probabil ca o sa aplic si un lac, ma mai gandesc la asta.Au ramas de vopsit cele doua bucati de carter si chiuloasa.
Citat din: radasous din Ianuarie 23, 2017, 02:11:18 PM
Am descoperit combinatia corecta de chimicale pentru matuirea suprafetelor, baie in triumf urmata de una in detartrant. Pentru o parte din piese am aplicat vopseaua termorezistenta pe sicyuitul de apa si le-am pus la in cuptor pentru uscare-asta este metoda descrisa pe tubul de vopsea. Am sa aplic aceweasi vopsea si la carter, atat pe ciscuitul de apa cat si pe cel de evacuare.

Parca-s din fabrica. Cu ce le-ai vopsit? Procedura nu s-ar potrivi sa fie inserată la ,,Resurse"?
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Ianuarie 24, 2017, 01:38:56 AM
Piesele sunt vopsite cu un spay folosit la repararea suprafetelor zincate, si arata ca din faprica pentru ca vopseluta asta has the same colour as newly galvanized metals
Aixci este prezentata pe scurt lavabila: http://www.marston-domsel.de/en/products/special-products/aerosole/23-products/special-products/aerosole-en/101-md-zinc-aluminium-spray (http://www.marston-domsel.de/en/products/special-products/aerosole/23-products/special-products/aerosole-en/101-md-zinc-aluminium-spray)
Marston-Domsel produc o gramada de bunatati si, din fericire, sunt prieten cu importatorul  :)

Legat de metoda de matuire chimica, cred ca ar fi corect sa se citeasca: scufundare in solutie de soda caustica, concentratie  5-10% pentru maxim 10 minute, urmata de scufundare in solutie de acid clorrhidric, concentratie  5-10%, tot cam 10 minute.

Triumf-ul este o solutie de soda caustica cu ceva aiureli adaugate, inclusiv alcool izopropilic. Este foarte coroziv pentru aluminiu, asa ca trebuie urmarit cu atentie cum actioneaza. Detartrant-ul este un amestec de solutii de acid clorhidric 10%, sulfuric 3% si alte neinteresante balarii.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: pilu din Ianuarie 24, 2017, 07:28:55 AM
vopseaua asta este rezistenta la benzina , ulei ? de obicei cam ce vine la spray nu tine.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Ianuarie 24, 2017, 09:32:22 AM
Este rezistenta la multe, este si anticoroziva. Nu este pentru hobby, se foloseste in industrie si nu se gaseste in magazine.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: danutlupu din Ianuarie 24, 2017, 10:09:05 AM
Parerea mea e ca ar fi fost mai resistenta o vopsire electrostatica sau aplicare de produse super rezistente cum ar fi Cerakote https://www.youtube.com/watch?v=UamrlZXH69E&list=PLc-LS1ClosK58D8YgPaxy6gh979aw-kqN&index=2 (https://www.youtube.com/watch?v=UamrlZXH69E&list=PLc-LS1ClosK58D8YgPaxy6gh979aw-kqN&index=2)

Legat de degresare, cea mai eficienta solutie este acetona pura (are un regim special de comercializare) sau tot un degresant puternic si accesibil e diluantul poliuretanic.
Sablarea cea mai buna se face cu corindon nobil, eu folosesc in cabina corindon de 150 pentru produse fine.

Sunt un pic off topic pentru ca nu stiu daca este topic dedicat, dar la barci ca si protectie eu as folosi polyurea, din pacate e un produs scump fiind necesare scule speciale. In schimb sunt si produse asemanatoare care pot fi aplicate si acasa in curte, iar daca sunteti interesati va pot da detalii despre operatiunile astea, am ceva timp de cand ma manjesc cu ele ca hobby. 

Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: Vali din Ianuarie 24, 2017, 11:27:24 AM
@danutlupu: Bun venit pe forum si multumim pentru contributii.

Despre polyurea, e un topic dedicat aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1056.0.html . Puteti deci sa contribuiti si pe acel topic daca aveti placerea, vizavi de materialele asemanatoare polyureei.

Despre acetona, se mai gaseste de cumparat "la bidon" pe la magazinele de materiale compozite, dar cu alte denumiri, tocmai din cauza regimului strict de comercializare.

Despre vopseaua folosita de colegul Sorin-radasous, arata intr-adevar foarte bine, insa e important sa fie rezistenta la caldura emanata de arderile in motor. Avand insa racire cu apa pe tot capul motorului, nu cred ca temperaturile vor fi asa ridicate incat sa afecteze vopseaua.

Felicitari Sorin pentru meticulozitate, imi aminteste de perioada de acum multi ani in care la fel reconditionam si eu motociclete comuniste de epoca.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: pilu din Ianuarie 24, 2017, 11:48:19 AM
Eu am vopsit mai demult (tot un johnson vechi) cu vopsea poliuretanica (ramasa dupa ce am vopsit o barca)
e foarte rezistenta la diluanti ,benzia,uleiuri  si nici nu a afectat-o caldura motorului (a ramas alba dupa o indelunga folosire) . Nici producatori nu cred ca folosesc vopsele speciale pt temperatura ,am vazut motoare fierte pe care vopseaua originala era schimbata culoarea din cauza temperaturi in locurile afectate sau cu "basicute"  . Acum binenteles daca ai aceasta posibilitate sa folosesti vopsele rezistente la temperaturi e foarte bine.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: danutlupu din Ianuarie 24, 2017, 02:30:09 PM
Legat de vopsele, cele cu intaritor denumite generic 2 K (2 componente), vor fi intotdeauna superioare ca si rezistenta atat mecanica cat si termica celorlalte vopsele monocomponente (1 k). Majoritatea vopselelor 1 k sunt comercializate la spray si desi am testat destule, pot spune ca mai toate sunt de slaba calitate sau cel mult medie, destinate pentru retusuri sau vopsiri fara pretentii.
Sunt si spray-uri care contin doua recipiente iar in momentul utilizarii se perforeaza separatorul dintre ele si componentele se amesteca, dar nici un tub de spray cu aerosol indiferent daca are sau nu duza reglabila, nu va vopsi ca un pistol de vopsit caruia poti sa-i reglezi presiunea de aer, debitul de solutie, fanta si volumul de aer.

Vopsirea aluminiului.

Acesta in stare bruta netratat are obiceiul sa oxideze extrem de rapid si de asta se aliaza cu alte metale neferoase atat pentru rezistenta mecanica dar si chimica. Oxidul de aluminiu este greu de inlaturat de pe piesa, cea mai buna metoda este sablarea piesei. Culmea, materialul de sablare cu gradul cel mai mare de duritate este corindonul (Al2O3) care este forma cristalină în stare naturală a oxidului de aluminiu, avand duritatea 9 din 10 foarte aproape de cea a diamantului.
Curatarea chimica cu soda nu e o eloxare propriuzisa (care e un proces electrochimic) si are dezavantajul ca "mananca" din piesa chiar si dupa clatire si in afara de asta, daca dam peste aliaje soda lucreaza in mod diferit si pateaza piesa. Tratamentul cu astfel de substante chimice nu face bine la procedeul de vopsire ulterioara si va coroda in continuare metalul pe sub vopsea favorizand ulterior decojirea ei.
Ca sa nu o mai lungesc, din experienta mea in ale vopsitului de jante si pusti, operatiunile ar fi cam asa: sablare, baie acetona, grund epoxidic special de aluminiu, vopsea, 3-4 straturi de lac. Daca vopsirea se face cu camp eletrostatic: sablare, baie acetona, cuptor, vopsire cu pulberi.
   
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Ianuarie 24, 2017, 03:25:26 PM
Vopseaua folosita rezista la  250°C si pentru scurt timp la 500°C, ceea ce este arhi-suficient. Nu face parte din categoria produselor de hobby, ci de uz industrial, nu se gasete in magazine gen dedeman, praktiker. Am folosit-o doar pe exteriorul pieseleor capului motor si are in principal rol estetic.
La interior, pentru traseele de apa si evacuare am folosit un alt produs, pe baza de rasini siliconice, cu uscare la 160°C, cu o suprafata nonaderenta, pentru a minimiza depunerile de calcar si calamina. Circutul de admisie nu va fi vopsit, doar lustruit.
Cizma si elicea motorului vor fi acoperite cu grund epozidic anticoroziv pentru aluminiu si apoi lac poliuretanic.
Motorul asta putea sa functioneze mult si bine in starea anterioara demolarii, doar ca mi s-a lipit de suflet, asa ca am hotarat sa il fac sexi si vesel, sa ii schimb design-ul exterior cam ca in poza atasata. Am atasat si o poza cu starea initiala.
Vopseaua originala a motorului, ce s-a cam dus dracu in partea inferioara in cei 51 de ani, in mod sigur nu a fost anticoroziva, s-a curatat relativ usor cu un decapant ordinar.
Legat de curatarea cu soda caustica, dupa tratament am facut o neutralizare cu achid clorhidric (detartrant  :) ). Variantele de vopsire in camp electrostatic sunt excluse, nu am asemenea instalatie acasa, adica m-as lipsi de toata distractia
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: Nicolai din Ianuarie 24, 2017, 09:17:54 PM
Nu frumos, foarte frumos.
Jos caciula la cum l-ai facut.
Spor pe mai departe.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Ianuarie 24, 2017, 09:21:46 PM
Am vopsit inca doua bucati de motor, chiloasa si partea "mica a carterului"
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: danutlupu din Ianuarie 25, 2017, 04:03:47 PM
Cateva mici completari ca sa iasa o treaba aspectuasa la exterior la fel ca in poza:

1. micile denivelari se polizeaza, apoi se curata si se da grund epoxy 1-2 maini groase
2. dupa grunduirea aluminiului ar trebuie aplicat un chit metalic auto bicomponent unde sunt ciupituri. Se gasesc la 20-25 ron cutia si e foarte bun pt ce trebuie acolo
3. se slefuieste chitul dupa ce se intareste cu abraziv de la 250-500, ultima mana pe ud
4. daca nu se ajunge gradul de finisare dorit din slefuire si chit, se da o mana sau doua de fuller care se slefuieste si el pe ud
5. urmeaza vopseaua, se gasesc vopsele auto la magazine, se pot alege mii de nuante si costa 20-25 ron 100ml nediluata care e arhisuficienta pt un motor de barca
6. lac de care se doreste 

Dupa pasii 1, 2, 3 si 4 se degreseaza suprafetele cu degresant antisiliconic.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Ianuarie 25, 2017, 04:54:56 PM
Citat din: danutlupu din Ianuarie 25, 2017, 04:03:47 PM
Cateva mici completari ca sa iasa o treaba aspectuasa la exterior la fel ca in poza:

1. micile denivelari se polizeaza, apoi se curata si se da grund epoxy 1-2 maini groase
2. dupa grunduirea aluminiului ar trebuie aplicat un chit metalic auto bicomponent unde sunt ciupituri. Se gasesc la 20-25 ron cutia si e foarte bun pt ce trebuie acolo
3. se slefuieste chitul dupa ce se intareste cu abraziv de la 250-500, ultima mana pe ud
4. daca nu se ajunge gradul de finisare dorit din slefuire si chit, se da o mana sau doua de fuller care se slefuieste si el pe ud
5. urmeaza vopseaua, se gasesc vopsele auto la magazine, se pot alege mii de nuante si costa 20-25 ron 100ml nediluata care e arhisuficienta pt un motor de barca
6. lac de care se doreste 

Dupa pasii 1, 2, 3 si 4 se degreseaza suprafetele cu degresant antisiliconic.
Multumesc mult!
Am sa evit cat se poate chimicalele auto si le voi inlocui cu unele pe baza de rasina epoxidica.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 05, 2017, 04:29:47 PM
Astazi m-a ajutat vremea si am reusit sa vopsesc si ultima piesa din capul motor, partea "mare" a carterului, cea cu cilindrii. Am inceput sa curat si pistoanele, in curand urmeaza masurarea segmentilor.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 05, 2017, 05:51:02 PM
Deschiderea segmentilor, masurata cu lera, e intre 0.2 si 0.4 mm. Nu este tocmai ideal, o sa hotarasc in viitor ce fac cu ei. Momentan am montat pustoanele la locul lor.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 13, 2017, 10:59:10 AM
Dupa doar douazeci de zile am primit garnitura de chiuloasa din tara nemteasca. Coletul a facut doua zile din germania pana in romania, in restul timpului a fost admirat de postasii romani. Mai sunt pe drum restul de garnituri, astea au trimitator cipriot.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: pilu din Februarie 13, 2017, 06:42:26 PM
Este un nene la Galati care face garnituri de chiuloasa si nu numai pt orice motor ,de la avion la buldozer la motoare barca , am cumparat pt un yamaha mai demult si a fost ok exact ca originalul  dar trebuie sa trimiti garnitura veche de model.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 13, 2017, 07:12:20 PM
Citat din: pilu din Februarie 13, 2017, 06:42:26 PM
Este un nene la Galati care face garnituri de chiuloasa si nu numai pt orice motor ,de la avion la buldozer la motoare barca , am cumparat pt un yamaha mai demult si a fost ok exact ca originalul  dar trebuie sa trimiti garnitura veche de model.
Multumesc de info!
Prin vara ma batea gandul sa imi fac singur garniturile, am si cumparat materiale si preducele. Nu este foarte greu, doar la garnitura de chiloasa e ceva migaleala la inelele metalice ce etanseaza intre camasi si chiloasa. Momentan nu ma agit, teoretic o sa am toate garniturile noi, OEM sau inlocuitor OEM.
Disperarea actuala este legata de uzura segmentilor, fanta masurata, intre 0.2 si 0.4 mm, nu este chiar ok din cunostintele mele..
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: pilu din Februarie 14, 2017, 06:35:40 AM
Eu am gasit segmenti pt motorul unui prieten cautand dupa dimensiuni  aici:

https://www.motobikeshop.eu/ro/motor/piston-segmenti/segmenti/segmenti-dupa-dimensiune (https://www.motobikeshop.eu/ro/motor/piston-segmenti/segmenti/segmenti-dupa-dimensiune)

sunt ieftini dar nu au calitatea celor oem.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 14, 2017, 08:40:12 AM
Citat din: pilu din Februarie 14, 2017, 06:35:40 AM
Eu am gasit segmenti pt motorul unui prieten cautand dupa dimensiuni  aici:

https://www.motobikeshop.eu/ro/motor/piston-segmenti/segmenti/segmenti-dupa-dimensiune (https://www.motobikeshop.eu/ro/motor/piston-segmenti/segmenti/segmenti-dupa-dimensiune)

sunt ieftini dar nu au calitatea celor oem.
Pentru Johnson-ul meu gasesc segmenti OEM pe ebay, la pret absolut derizoriu, 6 USD setul. Problema este ca sunt cei cu dimensiune standard, ar trebui sa pun unii mai mari pentru a compensa uzura camasilor. In plus, am primul model de pistoane, cu cate trei segmenti, ar trebui sa le schimb si pe ele. Bineinteles ca pistoane si segmenti majorati nu exista.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: ionpescarul din Februarie 14, 2017, 01:16:01 PM
Citat din: radasous din Februarie 14, 2017, 08:40:12 AM
Pentru Johnson-ul meu gasesc segmenti OEM pe ebay, la pret absolut derizoriu, 6 USD setul. Problema este ca sunt cei cu dimensiune standard, ar trebui sa pun unii mai mari pentru a compensa uzura camasilor. In plus, am primul model de pistoane, cu cate trei segmenti, ar trebui sa le schimb si pe ele. Bineinteles ca pistoane si segmenti majorati nu exista.


Nu e ok sa pui segmenti majorati ,pentru ca uzura pe cilindru nu e la fel de la punctul mort superior pana la punctul mort inferior si e posibil sa agate jos catre fusta si chiar sa blocheze ,deci vorbim de un motor de aproximativ 500cmc cu un raport de compresie nu chiar mare si care lucreaza la aproximativ 70 de grade.1mm  fanta la segment  ar fi ideal , max 2mm ,totusi e de mare folos si faptul ca ai 3 segmenti pe piston ,chiar daca exista ceva uzura ,al treilea segment ajuta la retinerea compresiei.Ar mai fi o solutie sa gasesti segmenti auto de acelasi alezaj ,iar daca vor fi mai grosi ,ii duci la o uzina sa le mai ia din grosime.la noi se facea asa ceva la uzina la rulmentu ploiesti,sau mai exista un tip in ploiesti care are masini de precizie . Sa tii faca cineva din fonta ? nu recomand ,tipul care are utilaje ,face camasi cu fonta de la Campina ,mie mi-a facut la un golf si dupa 30.000 km camasile erau uzate.mai e o varianta sa faci rost de lainer de sonda (care este tot o fonta imbatranita extraordinar de dura si rezistenta , ) aia intradevar ar fi varianta ideala ,deci din lainer sa faci segmenti ,dar unde gasesti lainer ,ca toti excroci iti pot vinde o bucsa din fonta si iti pot spune ca e lainer.Inainte sa te apuci de prelucrare trebuie sa ii ia o duritate.(cine ia duritatea trebuie sa stie scala de masura unde se incadreaza o fonta moale ,una medie si una dura ) E posibil ca , confectionarea unor segmenti din lainer sa te duca atatia bani ca te lipsesti (la fonta de lainer se face un tratament termic de inmuiere pentru a putea fi prelucrata ,dupa prelucrare se face iar tratament de revenire la duritatea initiala si apoi o prelucrare prin slefuire ,pentru a rezulta grosimea finala .Ar trebui sa cauti set de segmenti pentru motoare auto cu capacitatea intre 1000 cmc si 1100 cmc si eventual sa ii modifici la grosime ,prin slefuire pe masina speciala ,asta ar fi cea mai usoara varianta.Daca vei gasi mai lungi putin ,nu iti recomand sa ii ei ,pentru ca daca ii scurtezi ,vor fi ovali pe camasa si va scapa compresie de noi ,abia dupa multe sute   de ore mers pe apa se vor toci si vor etansa peste tot.Aici si Vali ar putea sa isi dea o parere ,pentru ca sa jucat cu multe motoare .

Sau aici pe original  si scapi de tot balamucul
https://www.marineengine.com/newparts/part_details.php?pnum=OMC0378415 (https://www.marineengine.com/newparts/part_details.php?pnum=OMC0378415)

iar aici ai toate piesele motorului
https://www.marineengine.com/parts/johnson-evinrude-parts.php?year=1966&hp=20&model=FD-20&manufacturer=Johnson&section=Powerhead+Group (https://www.marineengine.com/parts/johnson-evinrude-parts.php?year=1966&hp=20&model=FD-20&manufacturer=Johnson&section=Powerhead+Group)
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 14, 2017, 05:17:18 PM
Citat din: ionpescarul din Februarie 14, 2017, 01:16:01 PM

Nu e ok sa pui segmenti majorati ...
Multumesc mult!
Motorul asta este de 360cmc, nu urmasul sau de 521cm (am si doua din astea  :))
Exista segmenti si pistoane majorate OEM si echivalenti (cote de reparatie), apar codurile si pe marineengine.com, doar ca nu se gasesc de cumparat decat in SUA, la scoruri fara sens, din punctul meu de vedere. Daca as gasi la preturi normale, camasile vor suferi si ele o majorare si honuire pentru noile valori. Oricum, nu am de gand sa improvizez cu segmenti manufacturati, in afara de prelucrarea mecanica mai este nevoie si de tratamente termice, in plus, nu pot risca distrugerea camasilor pentru ca nu se schimba  :)
Pe camasi nu este uzura sesizabila, fanta masurata cu segmentii pusi in cilindrii este intre 0,2 si 0,4 mm, sa inteleg ca e in limite rezonabile?

Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: momaul din Februarie 14, 2017, 05:32:54 PM
Salut. In jur de 0.3 inseamna ca sant ca noi.Ai masurat compresia inainte de demontare?Daca pui secmenti R2 trebuie sa alezezi si camasile si sa schimbi si pistoanele.Mai bine il lasi asa.Ideia la motoarele astea este sa nu ai diferenta intre pistoane mai mare de 10psi.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 14, 2017, 05:38:00 PM
Citat din: momaul din Februarie 14, 2017, 05:32:54 PM
Salut. In jur de 0.3 inseamna ca sant ca noi.Ai masurat compresia inainte de demontare?Daca pui secmenti R2 trebuie sa alezezi si camasile si sa schimbi si pistoanele.Mai bine il lasi asa.Ideia la motoarele astea este sa nu ai diferenta intre pistoane mai mare de 10psi.
Nu am masurat comresia, atat ca motorul functiona foarte ok, pornea la mana prin invartirea volantei din prima oncercare (mecanismul cu sfoara era putin absent)
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: ionpescarul din Februarie 14, 2017, 06:48:37 PM

Pe camasi nu este uzura sesizabila, fanta masurata cu segmentii pusi in cilindrii este intre 0,2 si 0,4 mm, sa inteleg ca e in limite rezonabile?
[/quote]

Am o problema ,0,2mm sau 0,4mm (vorba lui momaul ,asta inseamna segmenti noi )
sa nu fie cumva intre 2 si 4 mm ,atentie unde puneti virgula
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 14, 2017, 08:09:25 PM
Citat din: ionpescarul din Februarie 14, 2017, 06:48:37 PM
Pe camasi nu este uzura sesizabila, fanta masurata cu segmentii pusi in cilindrii este intre 0,2 si 0,4 mm, sa inteleg ca e in limite rezonabile?


Am o problema ,0,2mm sau 0,4mm (vorba lui momaul ,asta inseamna segmenti noi )
sa nu fie cumva intre 2 si 4 mm ,atentie unde puneti virgula
:) Fanta masurata cu lere este intre zero virgula doi si zero virgula patru mm. Noi nu sunt, motorul a fost utilizat si nu i-a schimbat nimeni, toate suruburile dintre semicartere erau vopsite. Presupun ca nu i-a schimbat vreun ginecolog  :) Prin ceva tutoriale de reparat mopede am gasit ca fanta trebuie sa fie 0.1 si asta m-a pus pe ganduri. In manualele de reparatie nu sunt date legate de masurarea uzurii, scrie doar ca se schimba segmentii daca sunt uzati sau cu urme de rugina. Aceeasi situatie este si la rulmentii cu ace.
In concluzie, pastrez segmentii actuali si, daca nu imi va fi lene, fac o asamblare preliminara si masor compresia.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: ionpescarul din Februarie 14, 2017, 09:53:53 PM
Citat din: radasous din Februarie 14, 2017, 08:09:25 PM
:) Fanta masurata cu lere este intre zero virgula doi si zero virgula patru mm. Noi nu sunt, motorul a fost utilizat si nu i-a schimbat nimeni, toate suruburile dintre semicartere erau vopsite. Presupun ca nu i-a schimbat vreun ginecolog  :) Prin ceva tutoriale de reparat mopede am gasit ca fanta trebuie sa fie 0.1 si asta m-a pus pe ganduri. In manualele de reparatie nu sunt date legate de masurarea uzurii, scrie doar ca se schimba segmentii daca sunt uzati sau cu urme de rugina. Aceeasi situatie este si la rulmentii cu ace.
In concluzie, pastrez segmentii actuali si, daca nu imi va fi lene, fac o asamblare preliminara si masor compresia.

Uzura e prea mica , din cei 6 segmenti ,alegeti 2  care au fanta cea mai mica si ii puneti pe fiecare piston ,ATENTIE PRIMI DE SUS ,apoi urmatori 2 cu fanta putin mai mare ,ii puneti pe canalul  2 al pistonului  si ultimi cu fanta cea mai mare si cei mai uzati ,bineinteles fiecare pe cate un piston.Astfel veti avea o presiune egala pe pistoane,chiar daca au calcat diferit , diferenta va fi mica si in scurt timp se vor aseza pe o etansare optima.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 15, 2017, 06:13:41 AM
Citat din: ionpescarul din Februarie 14, 2017, 09:53:53 PM
Uzura e prea mica , din cei 6 segmenti ,alegeti 2  care au fanta cea mai mica si ii puneti pe fiecare piston ,ATENTIE PRIMI DE SUS ,apoi urmatori 2 cu fanta putin mai mare ,ii puneti pe canalul  2 al pistonului  si ultimi cu fanta cea mai mare si cei mai uzati ,bineinteles fiecare pe cate un piston.Astfel veti avea o presiune egala pe pistoane,chiar daca au calcat diferit , diferenta va fi mica si in scurt timp se vor aseza pe o etansare optima.
Exact asa am ampladat segmentii, multumesc mult pentru sfaturi!
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: ionpescarul din Februarie 15, 2017, 01:40:25 PM
Citat din: radasous din Februarie 15, 2017, 06:13:41 AM
Exact asa am ampladat segmentii, multumesc mult pentru sfaturi!

Inseamna ca dumneata te pricepi destul de bine sa faci lucrarea asta ,dar pui intrebari pe forum ,doar ca sa te verifici. Nu e de condamnat si eu procedez la fel ,un sfat bun in plus nu deranjeaza cu nimic.Spor la treaba.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 15, 2017, 02:21:42 PM
Citat din: ionpescarul din Februarie 15, 2017, 01:40:25 PM
Inseamna ca dumneata te pricepi destul de bine sa faci lucrarea asta ,dar pui intrebari pe forum ,doar ca sa te verifici. Nu e de condamnat si eu procedez la fel ,un sfat bun in plus nu deranjeaza cu nimic.Spor la treaba.
Ma pricep la motoare, dar imi lipsesc unele date la astea mici in doi timpi, cum ar fi dimesiunea normala a fantei la segmenti, verificarea uzurii la rulmentii cu ace.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: teo pes din Februarie 15, 2017, 02:36:30 PM
Eu pana in 1.75 cmc masuram cu o lama de ras !! ;), pt o masurare exacta in lagare cu ceas comparator !,ar cam trebuii dispozitiv pt ca uzura se manifesta si prin ovalizare !
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 15, 2017, 05:15:44 PM
Citat din: teo pes din Februarie 15, 2017, 02:36:30 PM
Eu pana in 1.75 cmc masuram cu o lama de ras !! ;), pt o masurare exacta in lagare cu ceas comparator !,ar cam trebuii dispozitiv pt ca uzura se manifesta si prin ovalizare !
Asa o fi, numai ca in manualele de service nu sunt specificate jocurlei permise, doar ca la rulmentii trebuie sa existe joc ce se compenseaza prin dilatare termica.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 15, 2017, 10:38:57 PM
Cel mai frumos vibrochen din lume a fost tratat cu chimicale si respect, drept urmare este lipsit de rugina si plin de smac rostlöser. Siguranta ce fixeaza semeringul de sub rulmentul inferior este partial absenta, ii lipseste o bucata. Va trebui sa gasesc pe la dezmembragii una intreaga-orice sfat este binevenit
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 16, 2017, 07:45:58 PM
Motorachele e plin de suruburi in inch, deci greu de inlocuit, asa ca am inceput reconditionarea lor. Prima transa, suruburile ce fixraza cele doua parti ale carterului, a iesit de la cuptor dupa tratamentul de revenire joasa. Suruburile si saibele aferente au devenit rosiatice. Urmeaza o zincare sprayoasa, revin cu detalii.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 16, 2017, 09:14:40 PM
Am spoit cu vopsea pe baza de zinc primele suruburi. Sper sa reziste inca 50 de ani  :) . Vopseaua este cumparata dintr-un magazin de electrice (dealer general electric, parca) si asigura conductivitatea electrica, deci evit diferente de poential intre fierotenii.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: iris din Februarie 20, 2017, 12:13:49 AM
foarte frumos si curat lucrat,arta!
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 20, 2017, 12:49:57 AM
Multumesc!
Ca sa nu mai abuzez masa din bucatarie mi-am luat un mic banc de lucru din dedemache.Am mai bagat la reveneala o mana de suruburi, cele de la chiuloasa.
Titlu: haleala
Scris de: radasous din Februarie 20, 2017, 07:08:23 PM
Fine dining, ca e zi de masterchef  8)
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: iris din Februarie 20, 2017, 09:46:08 PM
super,cum ai,,izolat'' partea filetata a surubului?
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: pelicanul din Februarie 20, 2017, 10:26:54 PM
Citat din: radasous din Februarie 16, 2017, 09:14:40 PM
Am spoit cu vopsea pe baza de zinc primele suruburi. Sper sa reziste inca 50 de ani  :) . Vopseaua este cumparata dintr-un magazin de electrice (dealer general electric, parca) si asigura conductivitatea electrica, deci evit diferente de poential intre fierotenii.

Scuze de off topic, poti sa ne spui cum se numeste vopseaua pe baza de zinc si eventual magazinul?
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: Haiduc din Februarie 20, 2017, 10:37:15 PM
@pelicanul asemenea tip de spray intradevar se gasesc la magazinele care distribuie electrice industriale si anume este un spray pentru zincat jgheaburile acelea metalice pe care merg cablurile in subsoluri si aer liber unde sunt pozate pe pereti din afara.Sprayul este foarte bun il gasesti si pe net,din cate stiu cred ca am si eu la serviciu il mai foloseau  baietii cand zgariau vreun tablou metalic.Ma pot uita maine si iti spun si cat costa ca sunt mai multe firme producatoare de asa ceva.
Numai de bine
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 21, 2017, 07:14:22 AM
Vopseaua este din dedeman si rezistenta la uv, fabricata de motip dupli, cod 090105. La cea cumparata de la electricieni am renuntat, se usca enervant de greu si nu suporta uscare la cuptor.
Filetele au fost uzolate cu banda de izolare ordinara folosita precum cea de muste, adica suruburile puse cu filetul pe banda, inca o banda peste si gata, pot sta atarnate pentru vopsit/uscat :) Poate ca am exagerat cu improvizatiile, dar nu am ce face, nu am atelier si lucrez pe pervazul din bucatarie. In curand se incakzeste si voi migra catre balcon.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: pelicanul din Februarie 21, 2017, 09:54:20 AM
Multumesc, trec pe la Dede sa vad ce si cum.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: Haiduc din Februarie 21, 2017, 10:20:10 AM
@pelicanul uite atasez o pagina dintr un catalog cu spray zincare care se usuca relativ repede la suprafata si anume in 5min uscarea totala fiind de 30min dupa care poate fi supus la abraziune mare si este in jur de 18ron
Numai de bine
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 21, 2017, 10:52:12 AM
Citat din: pelicanul din Februarie 21, 2017, 09:54:20 AM
Multumesc, trec pe la Dede sa vad ce si cum.
asta este cel din dedemache: https://www.dedeman.ro/slatina/spray-galvanizare-cu-zinc-motip-500-ml/p/1039337?q=Spray%20galvanizare%20cu%20zinc%20Motip%20500%20ml (https://www.dedeman.ro/slatina/spray-galvanizare-cu-zinc-motip-500-ml/p/1039337?q=Spray%20galvanizare%20cu%20zinc%20Motip%20500%20ml)
Titlu: traiasca melcii!
Scris de: radasous din Februarie 21, 2017, 12:04:52 PM
Am primit, in sfarsit, setul de garnituri comandate in Cipru. De astazi pot incepe reasamblarea capului motor.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 21, 2017, 11:23:33 PM
A inceput marea remontare. Am reasamblat carterul, cu vibrochen, rulmenti, pistoane.
Am pus si o poza cu cremele folosite, cea din dreapta la fixarea rulmentilor si asamblarea carterului, cea din stanga la un oring pensionar.
Datele chimicalelor:
MD-Bushing and Bearing Retention 630.641, folosit pentru fixarea rulmentilor din capetele vibrochenului si la asamblarea celor doua "bucati" de carter:
-Base Methacrylatester
-Medium strength/medium viscosity
-Rapid hardening
-Resistant to many substances
-Very high strength, even on slightly oily bonded parts
-Low viscosity with excellent capillary action
-Medium and high viscosity for bearings and bushings
-Temperature resistance: -55°C to 150°C
-Max. Gap Filling: 0,12 mm

MD SURFACE SEALANT 4000.574 , folosit la un oring cam turmentat si la garniturile de clingherit:
-Base Methacrylatester
-Color orange
-Viscosity (25°C) 30.000 – 100.000 mPa.s
-Density (25°C) 1,10 g/cm³
-Temperature resistance -55 to +200°C
-Resistant to water, mineral oils, synthetic greases, fuels, organic solvents and coolants
-Max. gap filling 0,50 mm
-Curing time- handling 15-30 min, - functional 1-3 hours, final cure 12 hours
-One-component adhesive which cures on contact with metal under air conclusion.
-Has very high pressure resistance (up to 300 bar)
-The surface sealant replaces conventional solid seals and can be applied universally
-Ideal for parts with complex shapes
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: iris din Februarie 22, 2017, 08:16:10 PM
tehnic vorbind,impecabil,buna treaba.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 22, 2017, 10:34:51 PM
Reasamblarea a continuat cu capacele din dreptul fantelor de admisie (pe cel inferior se monteaza ponpa benzineasca) si cutia muzicala (cu valve reed). Merge relativ lent, incerc sa lucrez cu atentie pentru a nu strica vopseaua.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 23, 2017, 09:00:38 PM
Mai am de montat chiuloasa si capacul din dreptul fantelir de evacuare, dar nu am cheia corecta (tubulara de 1/2). Ca sa nu se spuna ca frec menta, pana vine setul de tubulare inchoase, am aplicat un strat de lac  peste vopsea.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: iris din Februarie 24, 2017, 04:06:16 PM
nu faci rabat de la calitate;cred ca aveam eu un set de chei inchoase,ti le imprumutam,ti le trimiteam pe un curier(cu plata transportului curierului la tine :D :D :D)
    Inca odata,foarte frumos lucrat,sa-l vedem functional.
      Spor.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 24, 2017, 04:15:02 PM
Citat din: iris din Februarie 24, 2017, 04:06:16 PM
nu faci rabat de la calitate;cred ca aveam eu un set de chei inchoase,ti le imprumutam,ti le trimiteam pe un curier(cu plata transportului curierului la tine :D :D :D)
    Inca odata,foarte frumos lucrat,sa-l vedem functional.
      Spor.
Multumesc mult pentru intentie, setul este deja comandat.
Chei in inch am, mai putin tubulara de 1/2, am doar inelara si nu prea imi convine sa o folosesc, vreau sa strang suruburile chiloase cu cheia dinamomentrica.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: iris din Februarie 24, 2017, 04:43:11 PM
Cu placere,urmaresc reconstructia motorului cu mult interes,cred ca termenul corect este restaurare.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 24, 2017, 07:14:05 PM
Citat din: iris din Februarie 24, 2017, 04:43:11 PM
Cu placere,urmaresc reconstructia motorului cu mult interes,cred ca termenul corect este restaurare.
Ar fi fost dragut sa fie restaurare, numai ca nu vreau asta, in perioada respectiva (1966) johnson a produs motoare urate cu spume, probabil fumau prea mult. La final va arata ca un johnson din decada anterioara, cu "geometrie" artdeco, asta fiind o obsesie personala indiscutabila.
Am si un motor ce se preteaza la restaure, un crescent de 8.5 cp, probabil ca prin vara ii va suna si lui ceasul, momentan e piesa de decor la birou.
Intre timp am mai montat un capac, cel de la fantele de evacuare. In zona asta exista circuit de evacuare si de racire, deci doua garnituri, o tablarie de inox si capacul turnat. Binenteles ca, de la ierburile fumate, johnsonii au pus cele mai stupide 13 suruburi, cu fanta pentru surubelnita dreapta.
Am pus o poza cu capacul montat si una cu gaura neagra stelara de culoare argintie, adica spatiul unde ies gazele de evacuare si pleaca in directia dracu'n'praznic. Smacul portocaliu este MD surface sealant, alternativa la clasicul silicon rosu.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 24, 2017, 08:32:10 PM
Citat din: iris din Februarie 20, 2017, 09:46:08 PM
super,cum ai,,izolat'' partea filetata a surubului?
Am facut poza in timpul operatiei de zincare cu vopsea la spray. Suruburile sunt prinse intre doua staturi de banda de izolare clasica, in felul asta pot lasa nevopsita partea de filet ce intra in piesa, totodata se poate manevra pentru a acoperi toate zonele expuse oxidarii. In poza sunt cele trei suruburi ce fixeaza capacul termostatului. Aceeasi metoda am folosit-o si la restul de suruburi, in capetele benzii am prins niste betisoare de lemn (pentru frigarui  ;D ) ce ma ajuta la manevrare.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 24, 2017, 09:40:20 PM
Am montat, preliminar, si chiloasa, ramane sa o strang definitiv cu cheia dinamometrica in viitor. Pentru protejarea garniturii am folosit o pasta ceramica, un fel de vaselina, ce ramane stabila pana la 1500 grade. Smacul asta da posibilitatea refolosirii garniturii in viitor (e piesa de muzeu). Acelasi smac l-am folosit la masina pe traseul de evacuare, acum trei ani, deci este testat.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: iris din Februarie 25, 2017, 09:22:16 AM
frumos,esti pasionat si bun meserias.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 25, 2017, 10:18:06 PM
Powerhead-ul e cam gata, urmeaza accesoriile si aprinderea. Legat de aprindere, as vrea sa inlocuiesc sistemul cu magnetou cu doua cdi-uri gotronic si doua bobine de inductie universale. Momentan sunt blocat (in ganduri..) la producerea curentului pentru aprindere si baterie. Cel mai probabil am sa transform bobinele de inductie ale nagnetoului in alternator, prin rebobinare pentru o tensiune mai joasa.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: iris din Februarie 26, 2017, 07:12:29 PM
fain.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 26, 2017, 10:23:06 PM
Am curatat carbucitorul si l-am facut sexi :) E putin exagerat praful de stele sclipicios, dar nu se va mai depune strat de jeg pe exterior.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Februarie 27, 2017, 09:10:53 PM
Am reasamblat carburatorul si am constatat ca lipsesc doua  oringuri de la reglajul de mers in gol. Presupun ca le gasesc usor, au diametrul interior de 6 mm si nimic altceva special. Am dezasamblat si pompa de benzina, asta e cam afectat de varsta si nu se gasesc piese, am doar o garnitura in kit (in poza a doua este pompa, fara capac). O alta garnitura se poate manufactura, problema cea mai mare este cu membrana. Johnson a renuntat la modelul asta de pompa cu mult timp in urma si recomanda o varianta mai moderna.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Martie 01, 2017, 10:35:35 AM
Salutare capcompasisti!
Am nevoie de ceva contacte cu dezmembragii de johnson evinrude, dintre cei gasiti pe olx si probarca nu a raspuns nimeni.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: teo pes din Martie 01, 2017, 12:33:23 PM
Citat din: radasous din Martie 01, 2017, 10:35:35 AM
Salutare capcompasisti!
Am nevoie de ceva contacte cu dezmembragii de johnson evinrude, dintre cei gasiti pe olx si probarca nu a raspuns nimeni.
Ce model !? sau crezi ca are cineva fo 60-70 modele de dezmembrat  ;D ia zi sa vedem ce gasim !
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Martie 01, 2017, 12:46:07 PM
Modele intre 5-25 cp din perioada 1960-1980. Am nevoie de ceva aiureli, suruburi in inch si o pompa de benzina ca ce adin poza atasata.
Multumesc mult!
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: teo pes din Martie 01, 2017, 12:58:11 PM
Citat din: radasous din Martie 01, 2017, 12:46:07 PM
Modele intre 5-25 cp din perioada 1960-1980. Am nevoie de ceva aiureli, suruburi in inch si o pompa de benzina ca ce adin poza atasata.
Multumesc mult!
0737285182 ,da nu spune ca vrei maruntisuri ! ;)pompe de benz de scutere (chiar asa cauti ), si suruburi in inch cauti pe net !pui o placuta si asezi ce pompa vrei ca se leaga n furtune !https://www.bizoo.ro/firma/rubitek/vanzare/1087213/suruburi-stifturi-si-piulite-metrice-si-in-inch
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Martie 01, 2017, 08:15:51 PM
Citat din: teo pes din Martie 01, 2017, 12:58:11 PM
0737285182 ,da nu spune ca vrei maruntisuri ! ;)pompe de benz de scutere (chiar asa cauti ), si suruburi in inch cauti pe net !pui o placuta si asezi ce pompa vrei ca se leaga n furtune !https://www.bizoo.ro/firma/rubitek/vanzare/1087213/suruburi-stifturi-si-piulite-metrice-si-in-inch
Multumesc, am sa sun!
Astazi a venit si grundul pentru Johnsonache, am sa il folosesc la exterior si el va da cel mai probabil si culoarea motorului, adica galben. Grundul este de la Kober, GRUND REACTIV BICOMPONENT G4100PT PRIMACTIV. In fisa tehnica este specificat:
- Produsul Primactiv P seria G4100PT este un grund reactiv cu protectie temporara, denumit in mod curent "wash primer", pe baza de amestec de rasini sintetice (acrilica, polivinibutirala, epoxidica), pigmenti si solventi organici.
-grundul reactiv G4100PT se utilizeaza in marina la vopsirile pentru conditii tropicale, in industria chimica la vopsirea rezervoarelor si utilajelor, in industria petroliera la vopsirea conductelor, a rezervoarelor de petrol si a sondelor, in industria
mijloacelor de transport si a masinilor agricole, in aviatie cu rolul de agenti de tratare pentru aliajele usoare din care este format suportul si rolul de ancorare al sistemului de vopsire la suport.
-Produsul se utilizeaza pentru protectia anticoroziva a suprafetelor metalice pregatite mecanic sau prin sablare, in special in medii cu umiditate ridicata.
Peste grund am sa aplic un lac poliuretanic cuaditivi pentru protectie UVin care poate am sa mai adaug si ceva coloranti.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Martie 06, 2017, 05:44:27 PM
Am gasit niste poze vechi la topicul lui nyx cu johnsonache, din 2015, cand am inceput demontarea.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Martie 07, 2017, 10:39:23 AM
Am redescoperit ceva manuale de reparatii pentru vechituri Johnson-Evinrude, culese prin 2015, unele pagina cu pagina de pe boatinfo..
-Service manual 1.5-40 hp 1956-1970 (de pe boatinfo)
-Evinrude service repair handbook 1.5-35 HP 1965-1978
-Johnson Service Manual 1922-1964 (de pe boatinfo)
-Johnson Parts Reference guide -1964
Cine are nevoie/curiozitateextrema ma poate contacta pe mp sau email.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: Betto din Martie 08, 2017, 01:56:48 PM
La stringerea suruburilor, sa folosit < Pasta Blocat Suruburi > (Adeziv asigurator filete)..  ?? 
https://www.pieseauto.ro/alte-produse-intretinere/adeziv-asigurator-filete-loctite-243-5ml-532662993.html (https://www.pieseauto.ro/alte-produse-intretinere/adeziv-asigurator-filete-loctite-243-5ml-532662993.html)
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Martie 08, 2017, 02:15:26 PM
Citat din: Betto din Martie 08, 2017, 01:56:48 PM
La stringerea suruburilor, sa folosit < Pasta Blocat Suruburi > (Adeziv asigurator filete)..  ?? 
https://www.pieseauto.ro/alte-produse-intretinere/adeziv-asigurator-filete-loctite-243-5ml-532662993.html (https://www.pieseauto.ro/alte-produse-intretinere/adeziv-asigurator-filete-loctite-243-5ml-532662993.html)
Am folosit si eu blocant la suruboaie, doar ca este unul mult mai frumos, albastru  :)
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: teo pes din Martie 08, 2017, 02:29:31 PM
In aluminiu pasta !..... :-\ cred ca v o cam luati la anu la desfacere !, ce oxidu dr faceti voi in filete !!
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Martie 08, 2017, 04:16:28 PM
Citat din: teo pes din Martie 08, 2017, 02:29:31 PM
In aluminiu pasta !..... :-\ cred ca v o cam luati la anu la desfacere !, ce oxidu dr faceti voi in filete !!
Pai motorul asta nu se demonteaza anual ci la jumatati de secol. Cum nu o sa mai apuc operatia asta, devine neesential  :)
Am folosit MD Srcew Retention medium viscosity - low strength - easy demountable.
Titlu: d'anboulea
Scris de: radasous din Martie 08, 2017, 08:17:19 PM
Astazi am continuat munca inutila cu pompa de benzina. Mai exact, am terminat de eliminat rugina de pe fiare si suruburi, am reasamblat-o si montat-o pe powerhead. O garnitura a fost manufacturata, sita refolosita, alta garnitura este noua, protectia termica este refolosita. Elementul cel mai important, membrana, este refolsita si nu cred ca va fi un succes, dar mi-am facut damblaua, deci totul este in echilibru. In poze se vede cum am conservat si evidentiat actiunea ruginii.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Martie 09, 2017, 01:54:39 PM
Au sosit setul de tubulare in inch si setul de biti pentru surubelnita de impact. De acum pot face strangerea finala, la cuplu.
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: ulise70@ din Mai 31, 2017, 12:00:36 AM
Citat din: radasous din Februarie 27, 2017, 09:10:53 PM
Am reasamblat carburatorul si am constatat ca lipsesc doua  oringuri de la reglajul de mers in gol. Presupun ca le gasesc usor, au diametrul interior de 6 mm si nimic altceva special. Am dezasamblat si pompa de benzina, asta e cam afectat de varsta si nu se gasesc piese, am doar o garnitura in kit (in poza a doua este pompa, fara capac). O alta garnitura se poate manufactura, problema cea mai mare este cu membrana. Johnson a renuntat la modelul asta de pompa cu mult timp in urma si recomanda o varianta mai moderna.
poti folosi cu succes in locul membranei pe care nu o gasesti,o membrana de plaman de gpl,de la dezmembrari ;)eu asa am reconditionat pompele la mai multe motoare si functioneaza de nota 10! :)
Titlu: Re: Revitalizare Johnson FD-20C
Scris de: radasous din Mai 31, 2017, 09:19:13 AM
Citat din: ulise70@ din Mai 31, 2017, 12:00:36 AM
poti folosi cu succes in locul membranei pe care nu o gasesti,o membrana de plaman de gpl,de la dezmembrari ;)eu asa am reconditionat pompele la mai multe motoare si functioneaza de nota 10! :)
Multumesc pentru idee, daca va fi nevoie sa refac membrana am sa folosesc metoda aceasta.