Cap Compas

Ambarcatiuni => Veliere => Monococi => Subiect creat de: draken din Februarie 12, 2012, 08:33:21 PM

Titlu: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 12, 2012, 08:33:21 PM
Propun acest subiect in asteptarea parerilor voastre despre daysailers.
De ce sunt atat de rare in peisaj? (nu-mi amintesc sa fi vazut vreuna in Tomis, de exemplu).
Au atat de multe dezavantaje? Profilul de utilizator e "atipic"? Exista lucruri care le fac de ne-dorit ? Sunt dezamagitoare?
Imi place sa cred ca va urma o lunga serie de argumentatii pro si/sau contra.
Atasez si un link, de inceput : http://www.sailmagazine.com/search/apachesolr_search/daysailer
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Vali din Februarie 12, 2012, 09:02:10 PM
Cred ca termenul care le-ar caracteriza cel mai bine ar fi ELEGANTA.

Sunt rare fiindca pe vremea lui nea Nicu barcile se faceau pentru a bate distante relativ lungi, si a incarca si cateva baxuri de blugi si adidasi de la turci la intoarcerea in tara :). Iar dupa revolutie, noii imbogatiti si-au luat ori barci mari de croaziera, ori cruiser-racere, fiind cele mai disponibile, si avand si confortul cu care oamenii respectivi s-au obisnuit.

Nu au dezavantaje, ci se adreseaza unei nise reduse de amatori de asemenea barci, pentru care primeaza placerea sailingului intr-o barca eleganta, mai mult decat confortul la bord.
Nu cred ca pot fi considerate mai de ne-dorit decat o barca de croaziera, solicitand cam aceleasi cheltuieli. Daca insa sunt facute din lemn in tehnica traditionala - carvel, lapstrake, e mai mult de munca la mentenanta.

Pentru mine sunt niste barci fascinante, cu toate ca nu cred ca mi-as dori asa ceva pentru uzul propriu.
Avem aici 2 exemple, de la Spirit Yachts si de la Morris Yachts:

(http://www.spirityachts.com/Deckhouse_350/Spirit_Sailboats_DH_350_2.jpg)
(http://www.spirityachts.com/Newport_international_boat_show/NewportBoatShowBestSailboat.jpg)
(http://www.spirityachts.com/Spirit_46_newport_boat_show/SPIRIT_46_MG_5025.jpg)

(http://www.morrisyachts.com/files/imagecache/Page_Display/files/images/M36-3.jpg)
(http://www.morrisyachts.com/files/imagecache/Page_Display/files/images/M36_5.jpg)
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 12, 2012, 09:41:39 PM
Din cele cateva review-uri pe care le citesc, par cele mai mari producatoare de placere marinareasca. Manevrabile, prompte in reactii, simt excelent marea si vantul, isi rasfata utilizatorii cu comoditatea manevrelor (atunci cand accentul e pus pe (si) asta). Despre frumusete si eleganta ... deja mi se pare deplasat sa comentez. Cu toate astea, porturile-s pline de "submarine" si "autobuze". Si asta trebuie sa aiba un motiv.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 12, 2012, 09:45:48 PM
Asta e unul din cele mai placute mie review-uri: http://www.sailmagazine.com/sailboat-reviews/morris-m29
Citez concluzia, care m-a facut s ama simt tare bine:
"... I could have sat in that long, comfortable cockpit all day, fingertips on the tiller, until the sun was ready to set. It seems to me that people who go down the daysailer route seldom go back to big cruisers or racers, and I can understand why. Boats like this are easy. Easy on the eye, easy to sail, easy to maintain, easy to load on to a trailer and take home for the winter. Easy to fall in love with, too, I reckon.   "
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Rumpi din Februarie 13, 2012, 03:20:01 AM
 Parerea mea e ca sunt rare deoarece oamenii au vise pe care nu le realizeaza niciodata. Pe romaneste nu sunt realisti. Majoritatea velistilor viseaza la croaziere lungi si pentru asta ai nevoie de spatiu de depozitare, confort ca acasa, cockpit mic si protejat, etc. Daysailor-ele sunt tocmai pe dos, au confort minim pe interior, fara spatiu de depozitare si au cockpituri largi si generoase ca sa aiba loc toata familia cu prietenii, cainele si soacra. In conditiile in care preturile nu difera semnificativ intre daysailere mai maricele si cruiserele de aceleasi marime, omul isi cumpara cruiserul "ca sigur o sa plec in marea croaziera candva" si il foloseste pe post de daysailor. De asta la charter se impun catamaranele, care ofera si spatiu mult si confortul dorit.
Pentru Romania agravante sunt lipsa culturii nautice si a infrastructurii. Adica omul nu este informat ca in "revier"-ul romanesc (Marea Neagra, Marmara, Mediterana) nu ai nevoie de altceva decat de un daysailor chiar si daca faci cruising, oportunitatile de ancorare si aprovizionare fiind practic nenumarate. Exista multi oameni care navigheaza pe aceste mari si care nu au facut decat rar 24 de ore continuue pe mare fara sa se opreasca undeva. Se vede si in comportamentul clientilor de charter care de obicei ancoreaza sau acosteaza peste noapte si nu ies in larg decat pe vreme buna.
Infrastructura sau mai degraba lipsa ei ne afecteaza in alt mod. Ceea ce putini realizeaza e ca tara asta e mare ca suprafata si are o singura iesire la mare. De exemplu pentru mine pur si simplu nu e viabil sa plec vineri seara dupa servici, sa fac 650 de km pana la Constanta, sa ma dau cu barca, duminica sa plec inapoi si sa mai fiu luni in stare sa functionez la servici. Asa ca ma gandesc daca ma duc la mare vreau sa stau macar o saptamana doua, si in mod clar o sa aleg un cruiser cu tot confortul ca sa ma simt bine in concediu cu familia sau prietenii.
Dupa cum probabil stie intre timp tot forumul pentru acest rol eu sunt partizanul multicocii, dar pentru ca la multicoci mi-am prezentat deja ideile o sa ma refer aici strict la mult mai numeroasele monococi.
Daysailerul ideal pentru mine:
1. Sa fie frumoasa. Nu glumesc punand acest criteriu pe locul 1, daca e sa petrec mult timp prin porturi vreau o barca la care trecatorii si vecinii de ponton sa se uite cu placere, sa fiu admirat si invidiat pentru barca, nu sa sa arate ca o strutocamila spoita cu vopsea de garduri. Ca sa corespund acestui criteriu barca va trebui sa aiba un aer clasic, de yacht elegant, cu mult lemn lacuit pe punti, bord liber mic, roof jos, bronz peste tot, eleganta, simplitate. Sau  poate sa fie o barca pescareasca cu vele caramizii si otel galvanizat. Nu conteaza atata detaliile cat consecventa lor. In orice caz personal as alege o barca "de caracter". Pentru asta sunt gata sa fac si compromisuri cu privire la dotarea tehnica, viteza, confort (ala care tine de designul barcii), si volumul de munca necesar mentinerii barcii (ma rog la intretinere mai sunt chestii ajutatoare precum o prelata croita exact pe forma barcii ca sa protejeze lacul de soare si care nu iese de pe barca decat cand sunt eu acolo. La urma urmei nu ma intereseaza sa admire oamenii barca cand nu sunt eu acolo si nu-i pot auzi. ;D )
2. Sa aiba mult spatiu in cockpit si/sau pe punte (dupa design). De obicei cu o asemenea barca nu se iese singur asa ca ai nevoie de spatiu sa se simta toata lumea bine, sa nu se incurce oamenii unul pe altul si sa stea ca in autobuz la ora de varf. La mare, la soare, ne intindem la plaja daca vrem.
3. Sa aiba o posibilitate incorporata sa tina bautura rece. Asta poate fi un frigider sau un icebox mare, nu conteaza, conteaza sa aiba capacitate destula cat sa nu planga nimeni dupa bautura rece favorita. Personal aleg un ice-box pentru simplitate, ca la ala nu are ce sa se strice.
4. Sa aiba loc de vase, pahare, boluri, lighene, blide si alte alea necesare pentru mancat. Cand iesi pe apa lumea mai si haleste, e natural, si chiar daca mancarea vine cu ocupantii si nu domiciliaza pe barca de obicei oamenii uita sa aduca si ustensilele necesare actului. Asa ca alea trebuie sa aiba un loc al lor pe barca si sa fie in cantitate suficienta. Daca esti chiar pervers si ai loc destul adaugi un grill portabil si in buna traditie romaneasca afumi vecinii cu mici, fleici si alte produse de gen.
5. Sa aiba o buda separata cu un sistem simplu si garantat. Criteriul asta ar fi de fapt pe locul doi dar am zis sa nu continui direct cu buda dupa frumusete. Vrem nu vrem dupa ce bea si se inbuiba echipajul o sa doreasca sa se retraga pentru necesitatile private. Ca sa nu dam nastere la tot felul de situatii stanjenitoare obiectul trebuie sa aiba compartimentul lui, separat si ventilat de restul navei. Pe barca nu o sa fie intotdeauna numai barbati hardcore si eu consider ca asta e cea mai civilizata solutie. Buda asta trebuie sa aiba un sistem garantat la prostie, betie si obiceiuri proaste (vezi firmele de charter ale caror barci de interventie au ajuns un soi de depozit de piese sanitare cu instalator cu tot). Din fericire omul e inventiv si solutia exista. Ea se numeste buda ecologica fara apa (nu WC ca aia inseamna Water Closet) si pe langa ca nu se infunda niciodata are avantajul ca nu necesita instalatii complicate precum rezervoare, pompe, valve si alte alea si nici instructaj la echipaj. In comertul capitalist se gaseste sub numele de AirHead sau NatureHead si costa, dar odata ce ai inteles principiul de functionare (care de altfel nu e nou) duplicarea obiectului e o joaca.
6. Sa aiba un motor capabil. Inboard, outboard nu conteaza (desi eu prefer outboard, da asta e personal), ce conteaza e ca motorul sa fie de incredere astfel incat sa pot ajunge la timp unde mi-am propus indiferent de timp. De ce spun chestia asta? Pentru ca vreau sa ies cu barca asta si cand nu sunt in concediu (unde am timp destul sa lenevesc pe ape si sa imi ajustez programul dupa vreme). Asa ca daca la ora fixa trebuie sa fiu la nevasta, copil, servici sau amanta pornesc scula si gata. Aventuri cu vele facem intre timp.
7. Sa aiba un loc de dormit pentru echipajul stabil al barcii. Asta deoarece ocazional sau mai des o sa dorm pe barca si trebuie sa am unde. Locul de dormit poate fi si modular si temporar (adica ziua serveste la altceva) dar trebuie sa existe pentru tot echipajul stabil (sa zicem el, ea, unu-doi copii).
8. Sa aiba posibilitatea montarii unui cort peste cockpit. Optiunea asta e extraordinara si o sa explic de ce. Sa zicem ca pe langa daysailingul normal in care seara ne intoarcem in portul de origine (de atas cum se zice marinareste) ma hotarasc sa ma plimb cu prietenii sau familia spre alte destinatii mai apropiate sau indepartate. Acolo daca ploua sau am eu mai mult echipaj decat cel de baza (care are loc de dormit desemnat) montez cortul si trai nenica. As prefera un cort mare, inalt, cu ferestre si perdelute. Cam asa cum au rulotele (cunosc si firma care sa mi-l faca la comanda).

Cum arata deci daysailerul meu monococa ideal? Pai pentru mine (optiune strict personala) in felul urmator (incepem cu descrierea de la prova):
Primii 2m ii dedic unui V-berth, adica cuseta prova. Aceasta e continuua in lungime si latime cu saltea dintr-o bucata. Daca avem bani salteaua e memory foam, daca nu burete ordinar cu husa impermeabila de "piele ecologica" Sub cuseta e loc de depozitat efectele personale ale echipajului. Deasupra e montata o placa de plexi ca sa vad stelele cand dorm. Placa e parte din punte, fara sisteme de deschidere care mai devreme sau mai tarziu ajung ne-etanse. Ventilatia o asiguram altfel.
Urmatorii doi metrii ii dedicam utilitatilor. Pe mijloc coridor de acces de aprox 50cm latime sau mai lat daca permite designul barcii.
O laterala se dedica bucatariei. Un ice-box tapan, compartimentat, cu incarcare de sus, capace separate pentru diferitele compartimente, capacele servesc de blat de lucru. Langa el la acelasi nivel cu capacele o chiuveta rotunda (se confectioneaza dintr-un bol mare din inox, alea pentru salata sau dintr-un lighean mai mic). Sub ea spatiu de depozitare inchis, adica un dulap. In dulap pastram un aragaz de camping modelul cu arzator insurubat pe butelie pe care il plasam in chiuveta cand gatim. Alternativ pentru familii mari sau bucatari dedicati plasam o butelie de GPL sub chiuveta si arzatorul pe capacul de la cosul de gunoi. In continuare cosul de gunoi format dintr-un sistem cu sac atarnat si gaura cu capac. Deasupra intregii povesti montam un raft plat in care tinem pahare, farfurii, etc. Toata vesela din plastic transparent incasabil inscriptionata cu numele vasului. Sa nu uitam pompa de picior sau mana pentru alimentarea robinetului (pentru ca o sa fiu mult prin porturi nu am decat robinet de apa dulce).
Pe cealalta laterala avem buda. Ea poseda usa glisanta si se compune din obiectul propriu zis, adica sus-mentionata buda ecologica fara apa si o oglinda. Toata chestia e ceva mai mica decat o buda de tren comunist, e finisata impermeabil si poate fi folosita si pe post de dus. Buda are si o fereastra. Langa buda avem un dulap ingust si inalt cat tot spatiul in care tinem hainele de vreme rea (wet locker). Agatatoarea de la dulap e cu sina centrala mobila (adica sina iese afara, atarni hainele si impingi toata povestea inapoi in dulap). Intre dulap si bulkhead avem un compartiment de 10-20cm grosime unde e dosita toata aparatura de bord gen radio, gps, casetofon, panou electric, harti etc. toata poliloghia e montata pe sine si iese afara pentru montaj si inspectie. La nevoie mai bagam chestii in santina. Peste compartimentul asta este un roof. Rooful are un capac telescopic care premite descoperirea totala a culoarului central astfel incat chiar daca barca nu are "standig headroom" cand gatesti sau faci alte lucruri sa poti sta drept. Alt avantaj al culoarului descoperit e ca ala din cabina nu e izolat si poate povesti cu aia din cockpit. Pentru gatit pe vreme rea avem montat pe usa de la dulap si de la buda cate un scaun basculant si se lucreaza stand jos. Reduce de altfel riscul de accidente pe mare agitata.
Urmeaza cockpitul. Asta ocupa majoritatea barcii. Lungimea lui e de minim 3m. Cu cat mai lunga barca cu atat mai lung. El este dotat cu banchete confortabile cu perne impermeabile. Sub banchete si in spatele lor avem spatiu de depozitare principal. Aici pastram gonflabila, velele, paramele, cortul pentru cockpit, alte hangarale nautice necesare barcii. Sub podeaua cockpitului avem baterii, un mic rezervor de apa dulce, rezervorul de apa gri, motorul si rezervorul de carburant, etc. Cu cat e mai mare barca cu atat avem mai mult loc. Eventual dupa design mai avem si o mica punte pupa.
Forma barcii as deriva-o dintr-un skerry-cruiser, sau o clasa J, sau ceva mai exotic o Ljungstromare (clasa a unui constructor suedez vedti http://sites.google.com/site/ljungstromare/home folositi google translate e foarte interesant).
Constructia cocii: molid, brad sau pin strip plank pe coaste de stejar sau frasin indoite la abur, adeziv poliuretanic intre baghete, coastele lipite de coca cu epoxi, doua bulkheaduri din placaj. La exterior trei straturi de furnir exotic de 0,6mm laminate cu epoxi, la interior vopsea alba cu accente lemn natur (plop baituit in ce nuanta vreau) eventual furnir exotic.
Puntea: placaj 4 sau 6mm, furnir exotic calitate exquisit, montat "in oglinda".
Furnir este diferite specii la diferite calitati, trebuie doar ales. Cred ca pe punte as pune zebrano si la coca mahon sau bubinga sau poate un cires (unele specii sunt si in furnir tehnic la 2,5mm si ajunge un strat. Incapsulat in epoxi poti pune orice specie eu prefer o specie tare). Toata treaba nici macar nu costa extrem de mult furnirul e ieftin. Bineinteles urmeaza mult, mult lac care trebuie intretinut. Da merita. Parerea mea.
Greementul: randa bermudiana mare cu trei puncte de tertarola, foc mic (100%) eventual autovoltant, pe roller, spinnaker asimetric.  Sau daca n-am stare si ma mananca circumvolutiunile randa Ljungstrom sau alt greement "ciudat".
Cum as proceda daca un daysailer ar fi viabil pentru mine? Pai as cauta pe cineva sa imi faca planul pentru o chestie din asta la lungimea de 9m. Daca chiar am bani atunci la 12m. Dupa aia as pune mana sa fac coca. Costurile nu ar fi asa mari, am ales extra materialele in acest fel, si nici nu ar dura enorm de mult (presupunand ca pastrez deplasamentul cat mai jos, dar asta se intelege de la sine, barcile se platesc la greutate nu la lungime). Griji mai mari imi fac pentru balast ca plumbul costa. Fonta e mai ieftina dar platesc turnarea. In cel mai rau caz as folosi beton armat. La greement as incerca sa folosesc cat mai multe lucruri second hand sau facute de mine (un catarg birdsmouth din lemn, vinciuri vechi ca oricum vreau un look mai antic, manevre fixe galvanizate matisate cu panza, manevre curente din poliester impletit ca e mai ieftin decat yacht-braid, etc.).
Toata constructia cocii socotesc eu ar fi realizabila intr-o iarna, adica noiembrie-mai. Mai ales cu ajutor sponsorizat cu bere din partea viitorilor membrii de echipaj (sa slefuiasca mama lor de lenesi ca altfel nu urca pe barca  :P ). Dupa care as lansa urgent obiectul la apa. Fara interior. Fara toate punctele mentionate. Doar cu doua banci inauntru sa am pe ce dormi la nevoie si prelata de protectie pentru lac. Racer hardcore. Daca barca nu sta pe linii bag niste saci de nisip sau mai iau prieteni la bord ca doara loc este. Dupa ce am devenit spaima intregului litoral, cunosc barca pe dinafara si se termina sezonul scot frumusel barca pe mal si ma apuc sa mai bag cate ceva in interior. Piesele le fac acasa in atelier (traiasca proiectarea CAD. Daca n-am proiect CAD la mobila fac piese full-size din carton, le potrivesc pe barca cu foarfeca si banda adeziva dupa care le transfer acasa in placaj) si le montez pe barca prin aprilie-mai cand e cald. Nu trebuie totul odata, azi ice-boxul, maine buda, poimaine niste rafturi, etc. Mobila nu e structurala asa ca imi permit. Eventual observ obiceiurile si dorintele echipajului si modific lista in consecinta (desi cred ca fara ice-box si buda nu se poate). De navigat navighez cu busola si un gps de buzunar. Bateria o incarc la redresor sau am un outboard mai smecher cu alternator.
Bineinteles ca exista si varianta cealalta, gasesti un barcaz vechi de fibra ii tai suprastructurile, scoti tot ce e in el si faci din asta http://www.lackeysailing.com/daysailor/images/seawitchhome1.JPG   asta: http://www.lackeysailing.com/daysailor/sale.htm
Pentru cine vrea sa urmareasca tot procesul transformarii http://www.lackeysailing.com/daysailor/projects.htm

Am comis-o iara cu un post kilometric, mai am ocazional logoree la degete. Cred ca incerc sa ma conving pe mine insumi de faptul ca a construi o barca este un lucru logic. Ma duc sa visez mai departe si poate va mai scriu din visele mele barcaholice.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 13, 2012, 04:23:11 AM
Aha! Asa deci... :D
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 13, 2012, 04:59:56 AM
Aici e problema ca fiecare intelege altceva prin daysailer:

Ma uit la postarile precedente sa imi vine sa zic ca la o bere "vise taica, vise" :)  Vali prezinta niste mini yachts extrem de elegante dar care ori se numesc "Daysailor" ori in brosuri apar ca "daysailers". Alea chiar ca sunt jucarii scumpe. Ar arata frumos in peisaj la Venetia. Au cabine au chile lestate serios, si pot trece Atlanticul la o adica. Rumpi isi doreste o barca conform nevoilor lui, dar e un daysailer? Cu wc separat, cu bucatarie, alea alea. Pai cu bara aia circumnavighez.

Acum lasand gluma prieteneasca la o parte. Stiu ca amandoi tin la tavaleala.

Depinde ce numesti tu sau eu sau unul-altul daysailer. Pentru mine, si in general pe aicea am vazut ca daysailere sunt numite  sunt barcile cu care iesi o zi sau cateva ore la un sailing si cam atat. Sunt mai mari ca Dinghy-urile, dar  IOLA e un exemplu perfect de daysailer (asa cum il inteleg eu si piata de aicea). Daca au o cabina e un dezavantaj pentru aceasta ca e mica, nu poate fi folosita decat la bagaje si maninca din cockpit. Pentru innoptat exista categoria "weekender" sau "overnighter" care are acolo o cabina mica, o buda chimica accesebila ridicand o bacheta in cabina (numai Macgregor 19 are buda separata). Dar e deja altceva, adica nu mai e "daysailer". Ca exemplu, un daysailer mare este Hunter 216. Si pe asta se poate innopta marginal, dar mai bine dormi in cockpit decat in cabina minuscula

Daca nu intentionezi sa iti petreci noaptea pe barca, nu ai cum sa tii barca la o marina, si vrei o barca usor de tras cu o masina medie, vrei spatiu in cockpit pentru 4-5-chiar 6 persoane ia-ti un daysailer. Vei avea -probabil-  parte de mai mult timp pe apa decat cu o barca mai mare.

Buccaneer si subsemnatul avem astfel de barci  "daysailere" adica el are un Buccaneer 18, eu un Precision 185.

Daca in schimb vrei o barca cu chila lestata, poti sa o tii la o marina, si in general ce spune Rumpi ca vrea la o barca e ceea ce vrei si tu, ia-ti un weekender cel putin. Dar tine cont ca 4 persoane in cockpitul unei barci mici cu cabina decenta e deja inghesuit.

Acum o luna doua era un baiat le Barcaholic care vindea o iola la un pret foarte mic. E un inceput bun, mai ales ca cine a cumparat-o poate sa o descarce la acelasi pret cand doreste.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 13, 2012, 05:18:02 AM
Aha  ;D Zici ca daca e mai mare si are si o tentativa de cabina nu mai e chiar daysailer ?
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 13, 2012, 05:55:01 AM
Am modificat postul Dar da, asta zic. Era clar o problema de clasificare:

Dinghy
Daysailers
Weekenders sau Overnighters
Pocket Cruisers  - cam o saptamina
Cruisers
Yachts
etc
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Laurentiu N. din Februarie 13, 2012, 06:10:43 AM
 -Eu zic,ca o barca de 15m,cu cateva animatoare,catel ,papagal,televizor,jakuzzi, cabinata si cu aer conditonat,careia i se arde instalatia de semnalizare ,devine daysailer la moment  ;D ;
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Florio din Februarie 13, 2012, 06:14:06 AM
Piratul are dreptate  :) si daca e sa ma iau dupa perceptia proprie, iola e exemplul nostru national de daysailer inca din vremurile socialiste, cand a avea o barca cu vele era ceva neobisnuit .
Litoralul nostru detinea asa ceva, ca barci de plimbare de zi . Lacul Siutghiol iarasi era un loc unde se organizau plimbari cu iolele si in scop de agrement, alaturi de omniprezentele  hidrobiciclete .  O aparitie dealtfel exotica, vela :) .
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Florio din Februarie 13, 2012, 06:15:54 AM
Citat din: Laurentiu N. din Februarie 13, 2012, 06:10:43 AM
-Eu zic,ca o barca de 15m,cu cateva animatoare,catel ,papagal,televizor,jakuzzi, cabinata si cu aer conditonat,careia i se arde instalatia de semnalizare ,devine daysailer la moment  ;D ;

Daca nu navighezi decat cand e soarele sus, "technically" ii zicem daysailer :) .
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: gvincentiu din Februarie 13, 2012, 09:09:22 AM
Citat din: Rumpi din Februarie 13, 2012, 03:20:01 AM
Am comis-o iara cu un post kilometric, mai am ocazional logoree la degete. Cred ca incerc sa ma conving pe mine insumi de faptul ca a construi o barca este un lucru logic. Ma duc sa visez mai departe si poate va mai scriu din visele mele barcaholice.
Pai daca deja o vezi in vise si te plimbi cu ea, este gata 90%. Restul e munca, bani, timp= lucruri comune și neinteresante. Te urmaresc cu atenție, stimabile.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Vali din Februarie 13, 2012, 09:19:17 AM
Citat din: RumpiAm comis-o iara cu un post kilometric, mai am ocazional logoree la degete. Cred ca incerc sa ma conving pe mine insumi de faptul ca a construi o barca este un lucru logic. Ma duc sa visez mai departe si poate va mai scriu din visele mele barcaholice.

Noi intotdeauna ne bucuram cand cineva isi deseneaza in amanunt ideile, fiindca si noua ne vin muuuuulte idei cu ocazia asta ;). Uite ca asa mi-am dat seama ca intr-adevar un daysailer cu linii clasice poate fi o super-barca de croaziera minimala pentru conditiile de la noi din Ro :).
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Vali din Februarie 13, 2012, 09:49:18 AM
Si ca o completare, cand draken a inceput topicul, cred ca s-a gandit la velierele clasice de tipul J-urilor sau gamei de la Morris, care "afara" sunt considerate daysailere autentice (nu ca iolele sau alte barci n-ar fi :)).
Calitatile descrise in review-ul citat se datoreaza lungimii mici la plutire, alaturi de un "underbody" modern.
Cam asa arata un plan de forme de daysailer clasic, si se poate deriva la dimensiunile dorite, adauga cabina, schimba derivorul si velatura etc:

(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/daysailer.gif)
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Rumpi din Februarie 13, 2012, 03:31:19 PM

Multumesc tuturor pentru aprecieri si comentarii. Intr-adevar Mihaif99 are dreptate, e o problema de definitie si sunt constient de asta. Eram si inainte sa scriu, dar m-am luat dupa cele scrise inainte de mine. Bineinteles ca iola este daysailerul prin definitie. Problema tine de conditiile si dorintele de utilizare. Daca vrei sa iesi cateva ore, singur sau in doi pentru placerea pura a velelor iola e perfecta. si iola ofera o varietate uriasa de la cele ultrasportive valabile competitional pana la unele cu care se poate face si cruising. Urmeaza apoi clasa barcilor lestate (majoritatea cu chila fixa) care dau senzatia de "big boat". Aici ma gandesc la clase constructive unitare precum H-Boot, Dragon, Knarr, sau planul atasat de Vali, o clasa constructiva daneza (pe Yachtsportarchiv pot sa ma pierd zile intregi daca n-am grija  ;D ). Exista hibrizi de genul Light Schooner a lui Bolger, etc. variatia e imensa.
Nu stiu daca inteleg eu bine sufletul barcaholicului roman, n-am facut studii socio-filosofice despre asta dar eu cred ca orice design care vrea sa fie de succes in Romania trebuie sa ia in considerare conditiile romanului de rand. O sa ma lansez acuma in niste afirmatii strict personale si neverificate care depasesc sensibil cadrul topicului (adica sunt off-topic bine) dar ma prevalez de intrebarea initiala "de ce" si incerc sa scap nepedepsit.
In primul rand cred ca romanul de rand are o problema tipica. Majoritatea nu au spatiu si timp sa traga barca dupa ei cu masina. Prin Europa treaba e rezolvata demult, devii membru la club, platesti taxa anuala si tii barca acolo. Mai ai si alte avantaje pe urma clubului bineinteles. Iola sau yacht nu conteaza. Acesta e si drumul pe care trebuie sa ne reintoarcem noi (sportul organizat a existat pana in 90, de atunci nu vad decat dezorganizare).
In al doilea rand romanul e o fiinta gregara. Ne place sau nu ne place forma pe care o iau manifestarile sociale romanesti, realitatea este ca romanul mediu se simte bine chemand prietenii la distractie. La munte, la mare sau la iarba verde in fata blocului romanul e insotit de gasca de prieteni sau familia extinsa si accesoriile traditionale constand din mancare si bautura. Dincolo de aspecte sportiv-competitionale sportul se bazeaza pe placerea de a face activitatea respectiva pentru a te relaxa. Academic se vorbeste de sport ca activitate de loisir (adica ca si petrecere a timpului liber). Pentru barci asta inseamna ori o flota mare de ambarcatiuni cu putini ocupanti, ori barci mai putine cu multi ocupanti. Cum lucrurile sunt scumpe in Romania eu intrevad mai degraba modelul cu multi pe barca. Adaugam aici lipsa infrastructurii romanesti, atat in ceea ce priveste transportul cat si bazele nautice. De ce credeti ca a devenit asa de popular caiacul in ultimul timp? E asociat cu costuri si infrastructura minime. Intr-un fel refacem evolutia de acum 100 de ani a nemtilor, sarind peste etapa caiacelor pliante si trecand direct la cele rigide transportate pe masina.
Revenind la daysailere orice barca de succes (ma refer la cel de masa) trebuie sa permita romanului sa isi continue bunele obiceiuri. Barca trebuie de asemenea sa confere o forma de prestigiu social. Suntem o societate extrem de sensibila la acest aspect, si chiar daca voi cititorii nu sunteti asa personal, priviti in jur si veti vedea ca ceea ce spun este adevarat. Pentru roman conteaza masina, telefonul si hainele. Sa nu credeti ca e o chestie noua, exteriorul a fost intotdeauna important pentru romani, calatorii straini din secolul 17-19 se mirau de romani ca traiesc in colibe si noroi dar au hainele curate si impodobite, vitele tesalate si cai rapizi. Barca trebuie sa corespunda, trebuie sa aiba ceva al ei care sa individualizeze proprietarul. Indiferent ca ne indreptam spre un design cu linii de acum 100 de ani, tras in furnir si decorat cu bronz sau mergem in directia fibra de carbon si forme de OZN scoase din calculator barca trebuie "sa prezinte".
Luand in considerare aspectele mentionate am construit o barca mare, lestata, cu frigider, gratar si buda. Mare sa ofere loc la prieteni, lestata ca sa nu fie sensibila la orice miscare a echipajului, cu frigider si gratar deoarece e mai comod sa ai racitorul incorporat in barca decat sa cari dupa tine trei racitoare si gratar deoarece romanul este iubitor de mici si fleici. Io prefer sa le facem singuri decat sa le luam de la taraba. Buda e o chestie necesara si in locul toaletei chimice care personal ma dezgusta prefer un AirHead care de altfel nu e semnificativ mai mare si la fel de portabil ca o toaleta chimica. Cabina am adaugat-o ca sa nu stea fetele pe buda in cockpit cu toata gasca (nu ca mie mi-ar placea). De altfel ma simt justificat in alegerea mea, pana si un racer dedicat precum un Megles 24 are un soi de cuddy. Trebuie sa recunosc ca am bagat locuri de dormit si am organizat confortul cu rafturi si dulapuri din cauza unor aspecte prozaice. Finantele, familia si varsta. Nu stiu cati dintre noi putem putem sa ne permitem o barca mai mare fara sa implicam familia si sa folosim argumente de genul "hai draga ca iesim cu totii nu e doar jucaria mea!" "putem sa dam o fuga la bulgari cu ea si dormim pe barca, ancoram in golf nu platim nimic" etc. In absenta acestor limitari practice, de exemplu barca de club, sau detinuta in comun de o trupa de prieteni, sau pentru cineva care e destul de aproape de apa incat familia nebarcaholica sa nu comenteze absentele regulate in weekend (una e sa ies pentru 8 ore, alta sa plec regulat cate 2 zile) renunt bineinteles la toate acestea, fac un cuddy cat sa incapa buda, racitorul si velele de rezerva, sau montez buda pe sine in prova si pun racitorul sub banchetele cockpitului, simplificand constructia si scazand costurile.
Subsemnatul vad viitorul pe doua sine: sport organizat in cadrul clubului unde o sa se impuna in principal iolele si barci lestate mai mari in jur de 8-9m, eventual in coproprietate, dotate cu buda, racitor si gratar. Asa cum a devenit schi-ul sport de masa va deveni si barcaholismul. Deja forma de baza reprezentata de caiace si canoe este in plina dezvoltare, vor urma velele.
Ca si tehnici de constructie comercial vad un poliester (sau chestii mai scumpe in functie de design) si pentru amatori un strip plank pe coaste aburite sau laminate (finisarea estetica e optionala). Momentan sunt adeptul filosofiei lui Ljungstom care predica derivarea tuturor formelor cocii din segmente de cerc. Chestia asta simplifica mult constructia si arata bine.
Contrar obiceiurilor mele de a smangli poze de pe net va pun aici si doua poze cu un daysailer Ljungstrom (la asta nu ma poate acuza nimeni ca nu e pur). Obectu plutitor e de vanzare in Franta cu 3000 euro. 6,20x1,40x1,20m 800kg. Poza a doua e de la o barca sora pentru a ilustra constructia.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: buccaneer din Februarie 13, 2012, 04:04:28 PM
Pentru mine daysailer-ul a fost initial barca de initiere in yachting si racing, barca de "munca" cum a fost catboat-ul lui x_petrolist sau barca saracului indragostit de apa.
Cei bogati aveau "jucariile" mai mari, vele imense cu echipaj pe masura de multe ori platit. Cu timpul s-au mai democratizat, au realizat ca fun-ul  poate sa fie si mai ieftin si mai aproape de tarm unde lumea poate sa-ti admire barca si maiestria in ajustarea velelor. Asa au aparut daysailer-ele luxoase gen Morris, CW Hood. Daca intrati pe www.sailinganarchy.com/ puteti sa vedeti comentariile lui Bob Perry si alti "grei" legat de cum se naste un daysailer de lux.
Cred ca astfel de barci ar merge la fix in Romania. Avem multe lacuri  Dunarea la indemana (mai ales dupa raidul lui Florio a inceput o mancarime pe mine...), in 10 ore poti sa navighezi fie in Grecia fie in Croatia si ceva mai multe ore in sudul Frantei. Poti sa mergi ieftin combinat cu champing mai ales in Croatia(vezi insula Krk) fie ceva mai confortabil cu hotel.
Barci din care sa alegi sunt multe (clasice si moderne). Polonezi au Seascape si un turc a facut una foarte faina, nu am numele la indemana.
Se preteaza la "home-made" foarte bine.
Cred ca ar fi interesant sa luam pe rand cate o barca si sa o discutam, poate prioritate sa aiba cele care se pot face in regie propri fiindca aceste pot sa prezinte mai mult interes.
Numai bine.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 13, 2012, 04:56:59 PM
Turcul a facut Sensei 9m, o constructie cu review-uri excelente, dupa un proiect Umberto Felci respectat la sange. Daca ce a postat Vali mai devreme e expresia unui daysailer pur si clasic, asta ar fi expresia unuia la fel de pur dar foarte modern. Iar daca Morris face daysailere cu o foarte usoara tenta de cruising, al turcului e clar un racer "undercover". Rustler 24 e un lucru iarasi foarte pur, clasic construit in zilele noastre. in contrapartida, baietii din Elvetia ni-l arata pe Esse 850 (alt "undercover" ). Si povestea poate continua. Extremele sunt iolele pomenite de mihai99, la un capat (nu-s de acord cu el, urmatorul pas e sa vorbim si despre Optimist la daysailere) si la celalalt, proiectele de la German Frers 9 http://www.germanfrers.com/sail_boats/boat_details/33/93_performance_day_sailer_stealth.html) sau Wally-urile (Nano si inca un frate mai mare).
In alta ordine de idei, cu privire la tzarishoara: tocmai aflu ca un import "outside UE" (cum ar fi elvetia, ca tot vorbeam de Esse 850) e taxat vamal, accizat si tva-t ca produs de lux, ca e mai lung de 8m ...... Concluzia: vrei daysailer > 8m? Ai grija - in functie de unde-l iei, poti intra la concurenta cu ... pfff...nici macar cu Maybach-ul lu' becali ...mai rau. Freakin' idiots.....
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: buccaneer din Februarie 13, 2012, 05:14:48 PM
Ai dreptate Draken este Sensei. Cautand o poza sa-mi aduc aminte cum arata am gasit unul de vanzare la Annapolis, $129,000.00! Fara piscina si heliport!  Raman la buccaneer pentru inca 200 ani.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 13, 2012, 05:16:25 PM
Decat sa imi iau "daysailer" de 9 metri, deocamdata ramin la asta:

http://precisionowners.com/precision185.pdf

De ce mi-as dori un alt fel de "daysailer"? Ii voi lasa pe altii sa viseze si sa se chinuie, in rarele cazuri cand visele se materializeaza cu membershipuri de club scumpe, cu setupuri complicate, cu barci care nesesita intretinere serioasa, dar care "iau fatza" timp ce voi opta pentru practicalitate. Fiecare alege ceea ce crede ca i se potriveste, si precum stim "obrazul subtire cu cheltuiala se tine"  ;D. Eu ramin la ceea ce ma face sa ma simt confortabil din toate punctele de vedere. Vreau ceva ZEN. Viata e si asa complicata si timpul insuficient.
Strategia mea: cand cred ca am nevoie de altceva de obicei cumpar ceea ce cred am nevoie, apoi, daca ma satisface, iau decizia de a  vinde ceea ce am avut mai inainte. Daca nu, descarc imediat achizitia "noua". Poate ca nu am "cultura nautica" si nu stiu pe de rost toti constructorii de barci exotice, dar mi-au trecut cateva barci prin mana si stiu ca e diferenta intre ce ea ce iti doresti si ceea ce ai intr-adevar nevoie ;)

Acum simt ca am nevoie de ceva mai mic si chiar mai simplu de setat decat Precision-ul. Daca va dovedi ca este este la fel de sigur si fiabil, voi vinde Precision si voi cumpara un pocket cruiser gen Precision 24, sau chiar un trimaran.

Serios, tot ce imi doresc e ca fiecare sa aiba o barca.  Dupa aceea discutiile se poarta din alta perspectiva.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 13, 2012, 05:49:26 PM
Uite unul mai elegant, dar trebuie tinut la marina, si nu vad de ce nu ai cumpara un pocket cruiser in locul lui

http://ontario.kijiji.ca/c-cars-vehicles-boats-watercraft-sailboats-Olympic-Class-Yngling-Day-Sailer-W0QQAdIdZ339005683
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: buccaneer din Februarie 13, 2012, 06:22:16 PM
Yngling si Star sunt foarte faine dar nu sunt pentru singlehanding sau cu cineva care nu stie sa "danseze". Au suprafata velica la maxim cat poate duce cu un echipaj de 2 respectiv 3 membri bine hraniti. Ma uit cu jind la ele dar pentru mine e greu sa gasesc pe cineva sa vrea sa invete si sa fie disponibil.
Reefing randa unei asemenea barci este cam blasfemie.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 13, 2012, 06:42:33 PM
Gand la gand ...   nu mai voiam sa pun o postare, bine ca ai zis-o tu!
Adevarat! Si mai stiu ca principala calitate a unui daysailer e sa il poti duce singlehanded. Unii se uita la barci nisa la racere gen Melges 24 si zic ca sunt daysailere. Lumea nu se gandeste ca iti trebuie echipaj.

Dar in cele din urma fiecare isi ia ce crede el.
Topicul trebuia sa se numeasa "Daysailere de lux" sau "Gentleman Daysailers" Asa macar stateam de-o parte si lasam avizatii sa discute.   ;)
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 13, 2012, 07:13:43 PM
Too bad. Era doar o discutie despre daysailere, care-a evoluat foare frumos in personale ca "de ce mi-as lua, de ce nu mi-as lua, de ce nu mi-ar fi suficient" etc. Recunosc si ca ma irita putin discutiile cu atmosfera de Rai : zici ce ne-am intalnit acolo afterlife si in timp ce unii doar viseaza (inca) la cai verzi pe pereti inaccesibili, altii au "finalizat" (multiplu chiar). Experientele si studiile (atat de amarate si de superficiale cum or fi ele) vor fi intr-o zi citite de oameni, mai tineri sau mai batrani, care vor vrea sa afle si de-aici care-i treaba cu una si cu alta si pe care s-ar putea (cum se si cuvine) sa-i intereseze destul de putin de ce si-a sau nu si-a luat cineva una mai mare sau mai tare.
E doar despre daysailere. .... "ca rupti sunt ca din tare stanca / romanii, orisiunde cresc "
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 13, 2012, 07:15:31 PM
@rumpi: munca ta e citita si apreciata, omule. nu te opri  :)
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: solpet din Februarie 13, 2012, 08:52:29 PM
Citat din: draken din Februarie 13, 2012, 07:13:43 PM
Too bad. Era doar o discutie despre daysailere, care-a evoluat foare frumos in personale ca "de ce mi-as lua, de ce nu mi-as lua, de ce nu mi-ar fi suficient" etc.
Oameni buni!
Sau cei care (dintre cei buni) vreti sa petrceti macar cateva zile pe apa/an.
Daca nu mizati pe castigul Lotto de saptamana viitoare,  problema se poate schita si astfel:

1) cat timp liber puteti aloca acestui hobby /an?
Incercati sa numiti o cifra, sa zicem, A.

2) Raportat la salarul (net) - minus cheltuieli
(cu familia, amanta, sau amantele, jucarii preferate gen 1600 kg de tinichea, putin otel, plastic si ceva aluminiu
sau - pt. fractiunea anti-auto, bicicleta high-tec (costa cat o masina mai mica :-)
ceve cheltuieli cu colibita,
dar adaugand si venituri , realizate din varii surse (de la pocher pana la dividende din brevete si incasari din chirie etc etc)
adica calculati la "venit-net-net" (asum paternitatea  cuvantului)
hai sa fie aceasta suma finala N

3) puteti calcula "factorul de distractie" F=N/A

(mai pe simplicissimus, ce unitate de bani ati pute cheltui pt un unic hobby, pe zi?)

4) Impartiti pretul investitiei intr-o barca (sa fie B) cu factorul de distractie F si veti vedea destul de repede,
cam cate zile "insorite" trebuie sa investiti in obiectul respectiv.
Eu zic ca daca trece de 300 zice PA! caci este nonsens sa investesti intr-un hobby (care evolueaza, piata este incerta etc) mai mult de 10..12 ani munciti.

Exemplu simplu (sau simplicissimus)
Ion Capsunaru' castiga 1000 euro/luna
Este econom, asa ca risipeste pt. rate bancare (locuinta) "doar" 500, gateste pe acasa, bea cu masura, lu' Maricica nu-i cumpara decat cate o revista si o floare :-),copii si urmasi ioc,
nu foloseste tel. mobil decat daca este apelat, calculatoare isi ia de la prieteni, 2nd hand, gratis,
si foloseste o masina mica (mai exact nu foloseste) asa ca
la finele lunii ii raman 200.
Adica 2400/an.
Mai castiga ceva la pocher, mai ciupeste ceva cu munca la negru, dar suma este egalata de chelt. de Craciun, tuning-auto
(alternativ tuning sani-Maricica, desi e cu cantec...) si altele..
Are 30 de zile de concediu , adica cu weekenduri si alte bairamuri 5 saptamani (35 zile)


Factorul de distractiie, dupa formula F= N/A este 2400/35=68,5 euro/zi-libera

Da, Viata este o Madama iesita la pensie, daca te gandesti ca
- cu cat ai timp liber mai mult si
- venit mai mic
cu atat esti mai limitat in finantarea hobby-ului.

Ei, acum Ionica-al nostru Capsunar pune ochii pe un sensei (ca cel din exemplul lui buccaneer), mizilic curat,
129k in usd, sau, ca sa calculam simplu, 100k in euro.

Cate "zile senine" l-ar costa?
Pai fara intretinere, taxe portuare, impozite si alte dari marunte, fara asigurare si..si...

100 000 /68,5 = 1500 zile, de "post", adica zile libere, dar cu 0 cheltuieli.
(poate baut apa din rau -  si aspirat adanc)

Dar la cele 35 de zile/an  disponibile pentru damblaua respectiva
omul ar trebui sa astepte
1500/35 vro 42 de ani.

Adica daca se apuca de tanar, mai apuca sa se distreze la batranete...

Evident exemplul este usor naiv si supersimplificat, dar metoda mea de calcul este f. simpla:
- fixez o cota, exprimata in procent din media castigului meu/an

Daca "obiectul" fie virtual sau real, trece de aceea cota, salut!
Sunt zeci de mii de alte optiuni, si oricum mai am nevoie de vro 2..3 (re)incarnari ca sa incerc parte din ce-mi trece acum prin minte... :-X










Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 13, 2012, 09:13:57 PM
Citat din: draken din Februarie 13, 2012, 07:13:43 PM
Too bad. Era doar o discutie despre daysailere, care-a evoluat foare frumos in personale ca "de ce mi-as lua, de ce nu mi-as lua, de ce nu mi-ar fi suficient" etc. Recunosc si ca ma irita putin discutiile cu atmosfera de Rai : zici ce ne-am intalnit acolo afterlife si in timp ce unii doar viseaza (inca) la cai verzi pe pereti inaccesibili, altii au "finalizat" (multiplu chiar). Experientele si studiile (atat de amarate si de superficiale cum or fi ele) vor fi intr-o zi citite de oameni, mai tineri sau mai batrani, care vor vrea sa afle si de-aici care-i treaba cu una si cu alta si pe care s-ar putea (cum se si cuvine) sa-i intereseze destul de putin de ce si-a sau nu si-a luat cineva una mai mare sau mai tare.
E doar despre daysailere. .... "ca rupti sunt ca din tare stanca / romanii, orisiunde cresc "

Asta crezi tu. De fapt este pe dos.
In realitate discutia este una virtuala despre daysailere de lux - adica o subclasa care tie iti place. Mai stiu ca ca titlul topicului m-a indus in eroare am postat aici parerea mea despre barcute economice intr-o discutie in care nu aveam ce cauta si  mi-am luat-o chiar de la "romanul rupt din stanca". Te rog sa ma ierti, dar nu e vina mea. Poate data viitoare explici mai clar despre ce doresti sa vorbesti.

Cum sa iti explic: E ca si cum ai zice ca discuti despre masini economice, dar de fapt discuti numai de cabriolete de lux. Iar eu ma bag si indraznesc sa spun ca imi place Fiat 500.

Discutie placuta in continuare  ;D
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Vali din Februarie 13, 2012, 09:23:02 PM
Am "compilat" multe idei bune pana acum din acest topic, si cred ca discutiile sunt abia la inceput.

O propozitie care-mi rezoneaza din ceea ce s-a scris este afirmatia lui Bucaneer: "Se preteaza la "home-made" foarte bine." Coroborat cu "compendiile" lui Rumpi (pentru care-i multumim inca o data), in care acesta descrie aspectele sociale caracteristice romanilor, reiese ca velierele ceva mai "spartane" si relativ accesibile pot face cariera la noi in tara. Sa retinem totusi ca Rumpi s-a referit la o barca orientata si spre croaziera, dar si cu veleitati de daysailer sau weekender.

Aici intervine o alta discutie: pe piata romaneasca pana acum au intrat exclusiv velierele mari (tip charter), plus "savonierele" poloneze sau Mac-ul 26, barci minimale de clasa C, intr-un ambalaj ultra-conventional, la pret ridicat.
Din ce s-a scris mai sus reiese necesitatea unei barci relativ accesibile de clasa B, cu comportament marin bun, manevrare usoara, un minim de confort, si folosibila atat ca daysailer sau weekender, cat si la croaziere costiere spre sud. Majoritatea velistilor actuali sau potentiali nu-si doresc mai mult de atat. Si exact asta nu se regaseste acum pe piata, si din cauza asta lumea ori isi construieste, ori isi ia barci sh vechi de afara si se chinuie sa le "puna pe roate".

Daca tot e acest gol neacoperit la noi, ma gandesc la urmatoarea treaba: de ce nu s-ar alege pentru acest tip de barca o silueta eleganta de inspiratie clasica, evitandu-se cararile batatorite pe care merg producatorii europeni? Un exemplu este Alerion 28, postat pe prima pagina, care e o barca optima vizavi de cerintele mentionate mai sus, avand si o eleganta aparte.
In felul asta, am porni la drum cu ceva care ne-ar diferentia de numarul mare de "another white boat". Am mai discutat in timp treaba asta cu destui amici, insa majoritatea spun ca trebuie mers pe un design verificat, adica modern-conventional, ceea ce mie nu-mi "aprinde" entuziasmul.

Cine cunoaste de exemplu modul cum a evoluat iahtingul de croaziera in Brazilia, stie ca acolo treaba a pornit prin asocierea pasionatilor care-si doreau barci, si care si-au unit eforturile si si-au facut matrite, din care au scos destul de multe barci, pe care le-au echipat fiecare dupa gust si "putere". Asta cred ca ar fi solutia si la noi, treaba devenind accesibila prin procurarea de exemplu a unui kit de corp + punte, pe care amatorul sa si-l echipeze dupa plac, la nevoie chiar cu decoratii din lemn exotic sau bronz etc.

Cam astea sunt ideile partiale care mi-au venit citind topicul de fata, iar daysailerele de care s-a discutat nu le consider neaparat din perspectiva luxului, ci a designului reusit, care ar putea fi aplicat si la o barca mai accesibila.

Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 13, 2012, 09:33:30 PM
Citat din: Vali din Februarie 13, 2012, 09:23:02 PM
....... de ce nu s-ar alege pentru acest tip de barca o silueta eleganta de inspiratie clasica, evitandu-se cararile batatorite pe care merg producatorii europeni? Un exemplu este Alerion 28, postat pe prima pagina, care e o barca optima vizavi de cerintele mentionate mai sus, avand si o eleganta aparte.....

Pentru ca nu esista piata pentru o barca cu chila de 28 de picioare in care nu se poate dormi?
Ma gandesc ca lumea conduce Golf si Peugeot 207 pentru practicalitate. Ma mai gandesc ca majoritatea prefera sa se duca la picnic cu o masina de teren sau cu un break decat cu o cabrioleta lunga. Nu am prea vazut Morgan-uri pe strada in ultimul timp.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Vali din Februarie 13, 2012, 09:44:02 PM
Imi pare rau, dar pe Alerion 28 se poate dormi (are 3 cusete), si era vorba doar de un exemplu de design clasic (ar mai fi cateva, si toate de peste garla :)). Cand e vorba de stil, barcile din State sunt in frunte ;).

LE: erata: despre Alerion 28 s-a discutat de fapt aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,389.msg4365.html#msg4365
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 13, 2012, 09:53:43 PM
Citat din: Vali din Februarie 13, 2012, 09:44:02 PM
Imi pare rau, dar pe Alerion 28 se poate dormi (are 3 cusete), si era vorba doar de un exemplu de design clasic (ar mai fi cateva, si toate de peste garla :)). Cand e vorba de stil, barcile din State sunt in frunte ;).

LE: erata: despre Alerion 28 s-a discutat de fapt aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,389.msg4365.html#msg4365

Aha e aceea cu boom la foc. Pai ala e un pocket cruiser misto.  Si pare destul de simplu sa mergi single handed. Pare o barca practica.  Credeam ca zici tot de un luxury daysailer din ala subtire si lung ca o tzigareta.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Vali din Februarie 13, 2012, 10:29:00 PM
Imi pare rau ca am scanerul stricat si nu pot pune un articol din Classic Boat - ianuarie 2009, unde e prezentat in cel mai mic detaliu Alerion Express 28. Cateva spicuiri:

"developped from a Herreshoff design, with over 400 built"
"it's a weekender that can be up and sailing in a matter of minutes, or packet away just as quickly"
"no spinnakers, asymetricals or funny business"
"the beauty of the Alerion is that it's so easy to use that you can make the most of your time sailing"
"the original Alerion (c 1912) was a 26ft daysailer with a traditional full keel and attached rudder"
"she is easy to control, so those with less experience can build up their experience without scaring themselves"

Cred ca deosebirea dintre Alerion 28 si un pocket cruiser conventional este tocmai orientarea lui catre placerea "sailingului curat", si nu simpla parcurgere cu vele a unei rute catre destinatie. Nu stiu daca se intelege exact ce vreau sa spun, dar asta cred ca e esenta unui daysailer autentic.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 13, 2012, 10:46:24 PM
@ mihai: post-urile tale au, pentru cititori ca mine, informatie de foarte buna calitate.
Regret confuzia, in cazul in care eu am provocat-o: nu e vorba de daysailere de lux sau low budget sau orice legat de bani & status. E vorba despre toate. Am deschis topic-ul in ideea in care mi se pare la fel de respectabila si interesanta orice barca din categoria asta. Fiecare dintre ele are farmecul si respectabilitatea ei si nu pare corect sa fie ierarhizate dupa nivelul de lux sau de modestie. Undeva in primele post-uri din topic era o concluzie dintr-un review , ce mie mi s-a parut ca reda esenta. Poate ma insel .... eu unul sunt aici sa ma luminez de la oameni mai invatati. Inchei cu speranta ca lucrurile sunt mai limpezi si ok acum :)
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 13, 2012, 10:59:28 PM
Sunt ele mai vulnerabile si mai chinuitoare pe o mare ceva mai montata  (in comparatie cu un cruiser mic, de exemplu) sau e doar o aparenta?
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 13, 2012, 11:04:24 PM
Citat din: Vali din Februarie 13, 2012, 10:29:00 PM
Imi pare rau ca am scanerul stricat si nu pot pune un articol din Classic Boat - ianuarie 2009, unde e prezentat in cel mai mic detaliu Alerion Express 28. Cateva spicuiri:

"developped from a Herreshoff design, with over 400 built"
"it's a weekender that can be up and sailing in a matter of minutes, or packet away just as quickly"
"no spinnakers, asymetricals or funny business"
"the beauty of the Alerion is that it's so easy to use that you can make the most of your time sailing"
"the original Alerion (c 1912) was a 26ft daysailer with a traditional full keel and attached rudder"
"she is easy to control, so those with less experience can build up their experience without scaring themselves"

Cred ca deosebirea dintre Alerion 28 si un pocket cruiser conventional este tocmai orientarea lui catre placerea "sailingului curat", si nu simpla parcurgere cu vele a unei rute catre destinatie. Nu stiu daca se intelege exact ce vreau sa spun, dar asta cred ca e esenta unui daysailer autentic.

Vezi, asta e problema, ne impiedicam in definitii. Dar mi-e greu sa concep ca o barca full keel de 28 de picioare e un daysailer. Asta incerc sa tot spun.
Tu in schimb ii zici daysailer unei barci slender, din lemn, cu linii alungite, ingusta, si full keel. Nici nu mai conteaza daca are cabina sau nu. Important e ca iti ofera o experienta de sailing autentica.
Daca nu e trailerable, eu ii zic keel-boat.

Aia e. Unu' vorbeste de mere, altu' de pere.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Vali din Februarie 13, 2012, 11:19:29 PM
Gresit :P. Alerion 28 numai full-keeler nu e ;). Insa asta zic si eu: sa nu ne impiedicam in definitii, ca asa o lungim pana ne saturam sa mai scriem. Bineinteles ca daysailer poate fi si un optimist, ca si un gogeamitea cruiserul (cum spuneau si colegii mai inainte).

Insa "afara" exista o "nisa" cu denumirea asta, pe care nu noi i-am pus-o, si in care e vorba despre barcile ante-mentionate. Aici intra de exemplu si Alerion 28, si Morris 29, si chiar si (fara voia noastra) celelalte "jucarii scumpe".
Cred ca Rumpi despre aceasta nisa a vrut sa spuna ca se potriveste romanului, la fel si eu am spus ca ar fi buna pentru marea masa a velistilor.

Pana la urma, nisele se intrepatrund prea tare ca sa mai conteze care si unde apartine. Cel mai important e sa alegem ce ne place.
Propun sa discutam in continuare, fiecare despre preferinta lui, si mai ales cu exemple cat mai concrete de chestiuni realizabile ;).
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: bogdanbuciu din Februarie 14, 2012, 01:12:06 AM
ideea mea de daydailer, dupa ce am acumulat cca. 5h de stat pe barci cu vele inseamna, o barca cu cabina mica, cu cockpit generos, foc si randa.
Si din ce am vazut eu si pot spera sa-mi fac in curand este yamato 23 de la selway.

(http://www.selway-fisher.com/Yamatop3.jpg)

(http://www.selway-fisher.com/Yamatop5.jpg)

(http://www.selway-fisher.com/Yamatop1.jpg)

E ok baieti?
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 14, 2012, 01:16:10 AM
 ;D sper s-o faci!  ;D
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 14, 2012, 07:32:35 AM
Alte "daysailere" varianta moderna:

Ultimate 20
Melges 24
Farr/Mumm 30 (doar daca vrei cea mai rapida barca de 30)
Orice "mini transat" (mai exista si planuri si kituri de constructie si poate fi single handed)

Sau ratusca cea urata
American Hunter 216

British Hunter 20 sport

Si pentru puristi "iolele" Melges C-scow sau mai elegantul E-scow

Si ca sa nu se supere Florio punem si MacGregor 65  ::)  Nu pilot house-ul, ci barca de curse "bare cabin" dinainte de '89

etc etc 
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Vali din Februarie 14, 2012, 09:41:41 AM
Citat din: bogdanbuciu din Februarie 14, 2012, 01:12:06 AM
Si din ce am vazut eu si pot spera sa-mi fac in curand este yamato 23 de la selway.

E ok baieti?

E interesanta, adica are liniile exotice orientale, care alaturi de lemnul natur ofera ceva distinct barcii. In plus, cockpitul mare arata clar orientarea spre daysailing, iar cabina minimala ofera in afara de spatiu de bagaje, 2 locuri de dormit, deci barca e si weekender. Singura mea rezerva e ca la o barca de peste 7 metri mi-as fi dorit ceva mai mult spatiu interior, dar daca prioritatea e daysailingul, barca din poze e foarte potrivita.

Citat din: draken din Februarie 13, 2012, 10:59:28 PM
Sunt ele mai vulnerabile si mai chinuitoare pe o mare ceva mai montata  (in comparatie cu un cruiser mic, de exemplu) sau e doar o aparenta?

Daca ne uitam la barcile cu "long overhangs", cum sunt cele care iti plac, putem face o analogie cu barcile cruise de la inceputul erei plasticului (anii '50-'60), precum Pearson, Alberg etc. Aceste barci sunt foarte seaworthy, inclusiv azi, insa din cauza lungimii mici la plutire, deplasamentului mare si greementului greu, pe mare montata sufera de tangaj  ("hobbyhorsing"). Nu cred totusi ca barcile ceva mai usoare se comporta chiar la fel, si in general daca e vorba de daysailing, nu cred ca lumea ar iesi pe mare atunci cand e vreme rea. Oricum, pentru destinatia lor, barcile cu "long overhangs" sunt suficient de seaworthy, fiind ca de obicei un compromis care-si face treaba suficient de bine.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 15, 2012, 11:26:00 PM
new old-school? 21' si 22'
http://www.samosetboatworks.com/Pages/boothbay_21.html
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 15, 2012, 11:30:04 PM
Are cineva idee despre charter de daysailere? Sau daysailer/weekender?
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 15, 2012, 11:59:17 PM
Zicea cineva ca draciile-astea merg repede-repede-repede? Mi se par lla fel de tentante, cu toate ca diametral opusul (in categorie) lucrurilor  de 21' si 22' postate anterior. Si la fel de bine realizabile autohton.
http://www.multihulldesigns.com/designs_stock/daysail/23_tri_day.htm
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 16, 2012, 04:00:05 AM
Daca nu sunt scumpe costa mult sa le tii la marina.

Daca sunt rabatabile sunt scumpe!!

Vezi poate are Vali stiinta de asa ceva wink wink  :D
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Vali din Februarie 16, 2012, 07:15:41 AM
Boothbay 21 si Marblehead 22 sunt esenta daysailingului: linii clasice, simplitate maxima, constructie clasica in cold-molded, cockpit larg, plus performante bune pe apa. Imi place mai mult Marblehead datorita velaturii simple, dar si Boothbay e superb. Cred ca ambele s-ar putea construi cu succes in cold-molded sau strip plank, de catre un amator experimentat.

Pe de alta parte, trimaranul lui Kurt Hughes e facut in tehnica "cylinder molded", rezultand forme rotunde foarte performante. Un avantaj e ca exista optiunea de "strangere" a corpurilor, prin culisarea tevilor de legatura dintre corpul central si flotoare.
Mai sunt destule optiuni de trimarane de daysailing, insa la dimensiunea de 22-23' ar fi pacat sa nu aiba macar o cabina (chiar demontabila) pentru 2 locuri de dormit, transformandu-se astfel in weekender sau minicruiser. Cred ca nu i-ar displacea nimanui sa porneasca de exemplu din Mangalia la prima ora dimineata, si seara sa-si bea cafeaua pe malul Bosforului ;).
Am studiat tot ce am gasit despre trimarane, si parerea mea e ca pentru noi, romanii, alegerea cea mai buna e ceva cu maximul de utilitate pentru minimul de investitie. Mai ales ca dupa cum spune si Mihai, din cauza latimii pot ocupa si 2 locuri la marina, iar daca sunt pliabile, sunt extrem de scumpe (bine totusi ca mai exista si variantele mai accesibile, precum cele de la www.teamscarab.com.au ).
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 16, 2012, 07:55:00 AM
Citat din: Vali din Februarie 16, 2012, 07:15:41 AM
Boothbay 21 si Marblehead 22 sunt esenta daysailingului: linii clasice, simplitate maxima, constructie clasica in cold-molded, cockpit larg, plus performante bune pe apa. Imi place mai mult Marblehead datorita velaturii simple, dar si Boothbay e superb. Cred ca ambele s-ar putea construi cu succes in cold-molded sau strip plank, de catre un amator experimentat.

Pe de alta parte, trimaranul lui Kurt Hughes e facut in tehnica "cylinder molded", rezultand forme rotunde foarte performante. Un avantaj e ca exista optiunea de "strangere" a corpurilor, prin culisarea tevilor de legatura dintre corpul central si flotoare.
Mai sunt destule optiuni de trimarane de daysailing, insa la dimensiunea de 22-23' ar fi pacat sa nu aiba macar o cabina (chiar demontabila) pentru 2 locuri de dormit, transformandu-se astfel in weekender sau minicruiser. Cred ca nu i-ar displacea nimanui sa porneasca de exemplu din Mangalia la prima ora dimineata, si seara sa-si bea cafeaua pe malul Bosforului ;).
Am studiat tot ce am gasit despre trimarane, si parerea mea e ca pentru noi, romanii, alegerea cea mai buna e ceva cu maximul de utilitate pentru minimul de investitie. Mai ales ca dupa cum spune si Mihai, din cauza latimii pot ocupa si 2 locuri la marina, iar daca sunt pliabile, sunt extrem de scumpe (bine totusi ca mai exista si variantele mai accesibile, precum cele de la www.teamscarab.com.au ).
Pentru cineva care pune pret pe mobilitate (trailer si rig relativ usor), performanta, usurinta de acces (in zone putin adanci) si spatiu la bord, dar nu se sinchiseste prea mult de pretul initial trimaranul pliabil e barca ideala.
Asa cum zice Vali, la o astfel de barca e mare pacat sa nu ai cabina, chiar daca maninca din cockpit, pentru ca ai trampolinele.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: menestras din Februarie 16, 2012, 12:12:06 PM
Sau asta de mai jos


http://www.teamscarab.com.au/5.6cat/design.html
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Vali din Februarie 16, 2012, 12:55:55 PM
Citat din: menestras din Februarie 16, 2012, 12:12:06 PM
Sau asta de mai jos


http://www.teamscarab.com.au/5.6cat/design.html

E o bijuterie de barca, dar mai putin daysailer, si mai mult pocket-cruiser, adica primeaza amenajarile interioare in dauna calitatilor de daysailer (cockpitul nu e foarte mare). Totusi, e un compromis foarte reusit, iar barca e superba, si tare mi-ar placea sa pot "degusta" vreodata asa ceva. Uite Vince, exact ceea ce-ti doresti tu :-).
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Florio din Februarie 16, 2012, 01:49:52 PM
Citat din: menestras din Februarie 16, 2012, 12:12:06 PM
Sau asta de mai jos


http://www.teamscarab.com.au/5.6cat/design.html

Catamaranul arata excelent !
Am privit pozele, care ma incantau si cautam o alaturare cu un om sau ceva care sa dea proportia reala. DIn pacate nici din interior nu exista poze.
Apoi cautand dimensiunile , am gasit asta:
Length Over All............................. 5.6m (18' 4")
Beam Over All............................... 2.48m (8' 2 ")  :( :(

Mic, foarte mic.
La 2,48m latime la cuplul maestru, aoleeeu.... nu ai loc de nimic.
Nu e pocket cruiser, Vali . :) E incapator cat o  "Laguna" :( .

Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Vali din Februarie 16, 2012, 02:08:06 PM
Daca Double Shuffle nu e pocket-cruiser, atunci Lynx-ul e chiar coaja de nuca :D (ceea ce nu-i cazul totusi). Eu zic ca e misto la catamaranu' asta altceva: dimensiunea redusa a spatiului interior te face foarte inventiv in materie de pozitii de iubit :P.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Florio din Februarie 16, 2012, 03:08:09 PM
Citat din: Vali din Februarie 16, 2012, 02:08:06 PM
Daca Double Shuffle nu e pocket-cruiser, atunci Lynx-ul e chiar coaja de nuca :D (ceea ce nu-i cazul totusi). Eu zic ca e misto la catamaranu' asta altceva: dimensiunea redusa a spatiului interior te face foarte inventiv in materie de pozitii de iubit :P.

Am vrut sa vad daca dimensiunile sunt realiste :) .
Cusetele sunt mici-miculutze. Chinezesti :) .  Latime 60cm la umeri, 50 cm la picioare .Spatiul de trecere catre cusete, 48 cm .... Proiectul e foarte frumos. Daca il scalam putin: 6.35x2.8 m :)
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: menestras din Februarie 16, 2012, 03:20:21 PM
eu unul as mari puntea in dauna cabinei in care as lasa doar utilitatile: buda, racitor, ceva spatiu de de pozitare si as lasa doar cele doua locuri de dormit din flotoarele laterale. Si asa ai o scula cu care te poti distra ziua pe garla cu inca 2-3-4 amici impatimiti de cefe de porc la gratar si bere rece, iar seara poti sa ramai sa dormi la bord, oriunde tras la mal. Se cheama daysailer, pochet cruiser, ciumafaie sau strung carusel, nici nu conteaza. importanta este distractia si versatilitatea pe care o ofera. Asa ca sa nu- treaca subiectul asta pe langa mine fara sa-mi fi dat cu parerea. Si tot la domnii astia este o scula ceva mai mare de 7.3m dar care ar costa probabil dublu sau chiar mai mult. Ca sincer un daysailer de 7-8-9 m este o cheltuiala prea mare/unitatea de distractie.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 16, 2012, 03:45:06 PM
Citat din: Florio din Februarie 16, 2012, 03:08:09 PM
Citat din: Vali din Februarie 16, 2012, 02:08:06 PM
Daca Double Shuffle nu e pocket-cruiser, atunci Lynx-ul e chiar coaja de nuca :D (ceea ce nu-i cazul totusi). Eu zic ca e misto la catamaranu' asta altceva: dimensiunea redusa a spatiului interior te face foarte inventiv in materie de pozitii de iubit :P.

Am vrut sa vad daca dimensiunile sunt realiste :) .
Cusetele sunt mici-miculutze. Chinezesti :) .  Latime 60cm la umeri, 50 cm la picioare .Spatiul de trecere catre cusete, 48 cm .... Proiectul e foarte frumos. Daca il scalam putin: 6.35x2.8 m :)

E un proiect ieftin.
Daca il scalezi, nu mai merge pe peridoc tras de logan. Nu merge pe peridoc, il sparge gheatza, sau platesti la marina.
E un proiect superb ca prima barca.

E lat cat mac-ul 26
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Florio din Februarie 16, 2012, 04:15:49 PM
Citat din: Mihaif99 din Februarie 16, 2012, 03:45:06 PM


E lat cat mac-ul 26

Corect ! Dar e impartit in 3 :)

Tot proportia asta ( cu Mac 26) am avut-o si eu in minte cand am incercat sa-mi dau seama de dimensiuni.
E un proiect frumos dar tare imi e ca e greu utilizabil. In cockpit stau doua persoane fata in fata, ciocnindu-si genunchii :).
Stiu de la constructorii nostrii cat de migalos e sa alcatuiesti si sa finisezi o barca, nu mai vorbesc de una cu atatea muchii si suprafete.  Daca tot e sa treci prin asa ceva, macar sa ai spatiul creat la limita fireasca a utilizarii.

In opinia proprie, daca vreau o barca cu vele sportiva, usor de transportat, pentru distractie de zi, iau un SailCat sau un HappyCat.
Daca vreau si o cabina in care sa tin cateva bagaje si sa ma pot adaposti, aleg ceva utilizabil pe masura fiintei mele :) .
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 16, 2012, 04:23:32 PM
Nu prea inteleg eu chestia asta cu ciocnitul genunchilor. La un beam de aproape 2.50 m Poate daca esti Ghita Muresan, si nici atunci.

Eu cred ca e mai simplu sa lansezi o barca pe peridoc decat sa umfli o gonflabila. Asta daca ai acces la rampa. Asta vine de la un adept al gonflabilelor - daca se poate pe peridoc. E altfel de barca decat un happy cat, e si mai putin ud. Adica  pentru o familie mica e barca ideala, asa cum zicea Vali. Abia astept sa vad  ce zice Vicentiu. Tot urmaresc proiectul lui de catamaran.

LE. nu am vazut erata, imi retrag cele spuse in primul paragraf
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Florio din Februarie 16, 2012, 04:25:35 PM
Ups !
Erata :
M-am uitat mai atent si am inteles cum a gandit proiectantul .
Barca sa fie utilizabila de catre 2 persoane, iar in cabina fiecare intra pe cate un tambuchi separat. Partea mediana pe care eu o credeam centrul cabinei este de fapt o masa.
SI atunci fiecare coboara in cate un spatiu de 70x110cm  unde are la un capat o bancheta iar la celalalt capat un pat de 60 cm latime.

Pai asa e ok pentru o plimbarica :) .
Merge si pocket cruiser, dar  e mai complicat cu bagajele.

L.E.
     E ok, Mihai si cu genunchii aia. Intre banchete sunt 90cm. Am vazut ce proportie ocupa motorul in ultima poza si cautam sa imi imaginez doua persoane, doua scote ale focului, o scota a randei, echea , etc... toate intr-un cockpit de 90x150 cm.  Se poate, bine inteles. Opinia de "mai mare" e  a mea personala :) .
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 16, 2012, 04:38:50 PM
wiki says:
A daysailer, day sailer, or dayboat is a small sailboat with or without sleeping accommodations but which is larger than a dinghy (http://en.wikipedia.org/wiki/Dinghy). Dayboats can be monohull (http://en.wikipedia.org/wiki/Hull_%28watercraft%29) or multihull, and are typically trailer-able. Many dayboats have a small cabin or "cuddy" for storage and to provide a shelter, or for sleeping in, but is not always large enough to stand in. Dayboats are also distinguished from dinghies by being more stable, and are generally sailed more like a small yacht (http://en.wikipedia.org/wiki/Yacht) than a dinghy. For example, although crew weight may well be shifted to increase performance, this is not crucial to stability as it is in a dinghy. The distinction between keelboats (http://en.wikipedia.org/wiki/Keelboat) and day sailers is not always clear; generally the former term indicates a large boat (over 27 feet (8.2m) and not trailer-able) unless it is called a trailer-able keelboat, whereas "daysailer" implies a day out sailing or days out such as a weekend sailing trip.
cluey, huh?
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: menestras din Februarie 16, 2012, 04:57:25 PM
Si in plus, este ceva mult mai rapid si poate acoperi distante apreciabile in raport cu o barca de aceeasi lungime care daca vrea sa duca vela mai multa trebuie sa aiba o chila lestata zdravan, si automat nu mai poate merge la apa mica unde merge scama asta de catamaran
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 16, 2012, 04:59:58 PM
Citat din: Florio din Februarie 16, 2012, 04:25:35 PM
Ups !
Erata :
M-am uitat mai atent si am inteles cum a gandit proiectantul .
Barca sa fie utilizabila de catre 2 persoane, iar in cabina fiecare intra pe cate un tambuchi separat. Partea mediana pe care eu o credeam centrul cabinei este de fapt o masa.
SI atunci fiecare coboara in cate un spatiu de 70x110cm  unde are la un capat o bancheta iar la celalalt capat un pat de 60 cm latime.

Pai asa e ok pentru o plimbarica :) .
Merge si pocket cruiser, dar  e mai complicat cu bagajele.

L.E.
     E ok, Mihai si cu genunchii aia. Intre banchete sunt 90cm. Am vazut ce proportie ocupa motorul in ultima poza si cautam sa imi imaginez doua persoane, doua scote ale focului, o scota a randei, echea , etc... toate intr-un cockpit de 90x150 cm.  Se poate, bine inteles. Opinia de "mai mare" e  a mea personala :) .

Pai nu are 90X 150 ci doar cada de baie in care stau picioarele are atata. Cockpitul are vreo 2.00-2.20 metri X 150. Sezuturile banchetelor sunt destul de late. Eu as zice ca incap doi adulti si unul-doi copii la o adica.

Parca definitia aceea din wiki am scris-o eu :)   Trailerabil, cu ceva lest dedesubt, eventual pe un swing keel, sau un daggerboard retractabil cu bulb, fara cabina, sau cu un rudiment de cabina.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Florio din Februarie 16, 2012, 05:01:26 PM
Un daysailer foarte bun, cu potential mare de pocket cruiser imi pare a fi Thor, al d-lui Eugen Cubassa ( http://eugencubassa.wordpress.com/category/povestiri-din-delta-dunarii/)

Am stat ieri la o discutie cu Edi Cubassa despre ce altceva decat barci ? Din toate povestirile se deduce cata satisfactie poate aduce o barca mica si cate lucruri minunate se pot face cu ea :) !


P.S.
M-am gandit de multe ori la avantajele unei multicoca, in aceiasi parametri de lungime cu o monococa. Dar in cazul asta mi se pare ca fragmentarea unui spatiu atat de mic e un dezavantaj. As prefera un velier ca Thor, care e la fel de lung, e adevarat nu isi pastreaza latimea ca un catamaran,  insa are o cabina unitara.

In afara de asta cred ca intru in discutie cu o opinie subiectiva, eu nefiind un amator de daysailer . Imi declin competenta :)
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: menestras din Februarie 16, 2012, 05:18:38 PM
Ai dreptate, dar cabina nu este importanta, iar in cazul acestui proiect merge micsorata la minim, astfel incat sa ramana cat mai mult loc de gratar si o grasoveanca, o perinita sau un piguin, ceva traditional

Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Vali din Februarie 16, 2012, 05:41:52 PM
Citat din: Florio din Februarie 16, 2012, 05:01:26 PM
Un daysailer foarte bun, cu potential mare de pocket cruiser imi pare a fi Thor, al d-lui Eugen Cubassa ( http://eugencubassa.wordpress.com/category/povestiri-din-delta-dunarii/)

Am stat ieri la o discutie cu Edi Cubassa despre ce altceva decat barci ? Din toate povestirile se deduce cata satisfactie poate aduce o barca mica si cate lucruri minunate se pot face cu ea :) !

Off topic: Stiu barca asta de multi ani, e parcata la Sfantu, in bazinul de vest. Pe vremuri (inainte de portul nou), statea undeva ascunsa sub niste salcii, si mergeam si ma uitam la ea, gandindu-ma ce altceva ii trebuie unui barcagiu pasionat de Delta. Velierul "Thor" are ceva deosebit, e o barca din fibra in clin, care parca e facuta exact ca sa se integreze in peisajul deltaic.
Asta vara eram acolo la sfarsitul lui august, exact cand dl. Cubassa isi dezechipa barca, fiind ajutat de militianul local. Am vrut "sa ma bag in seama", dar n-am indraznit totusi sa-i deranjez din treaba, gandindu-ma ca voi avea poate alta ocazie. Oricum, alaturi de Excaliburul lui Bogdan, "Thor" era celalalt velier cu resedinta permanenta la Sfantu.
De vreo 10 ani cred tot incerc sa ajung sa intru in vorba cu dl. Cubassa, dar inca n-am reusit. Oricum, surpriza a fost in septembrie, cand am vazut ca pasionatul velist s-a inscris pe forumul nostru :D.
Daca-l intalnesti Florio, transmite-i te rog multe salutari de la un vechi admirator :).
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: solpet din Februarie 16, 2012, 07:25:22 PM
Citat din: draken din Februarie 15, 2012, 11:59:17 PM
Zicea cineva ca draciile-astea merg repede-repede-repede? Mi se par lla fel de tentante
Exact!
Repede-repede-repede si
ud-si-mai-ud-ud-leoarca   ;D

Bineinteles depinde mult si de zona de utilizare.
Personal, n-as vrea sa stau pe bolidul acela, repetitiv, 16 ore,
la 10°C temperatura apei si vant de 15m/sec , sau peste, infofolit in neopren.

Ahhh, da in Cuba sau Bahamas, acolo da, dar e cam departe.

Este principalul dezavantaj al catamaranelor mici:
- spatiu protejat (cockpit) in adevaratul sens a cuvantului nu exista sau daca da, este infim

- acest fapt limiteaza utilizarea lor (in afara de raceing/regate) majoritatea se vor gandi de 2-3 ori inainte sa se imbarce daca apa este rece si vantul este ceva mai "aspru" decat o briza calduta

Cele de mai sus  reprezinta o parere subiectiva , desigur.
E ca su cu go-go girls, e fain, si chiar foarte, dar pentru o perioada f. limitata  ;)
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Rumpi din Februarie 17, 2012, 10:10:23 AM

Pai daca ne dam cu ereticii si vorbim despre multicoci atunci nu pot sa tac si trebuie sa arat cu degetul spre ultima creatie din Noua Zeelanda. Inca nu e gata, ii puteti urmari progresul pe http://www.boatdesign.net/forums/multihulls/alternative-marvelous-buccaneer-24-a-32382.html
Dimensiuni 8x8m, greutate fara greement 165kg, greutate tinta 250kg, derivoare portante, posibilitate de pliere (nerealizata la prototip), constructie placaj. Astept probele de mars. Mafalda din mine zice ca unul dintre constructorii nostrii mai experimentati il face in timp record daca se tine de treaba si cu niste costuri de rupe gura targului de ieftin ce e. Dupa parerea mea asta e scula ideala sa bei cafeaua in Bosfor. (ma rog, eu as vota alt mecanism de pliere si un greement mai putin radical, da asta sa fie problema)  Atasez poza smanglita, alte poze, detalii, etc. sub linkul de mai sus.
P.S. Nu stiu cat de ud o sa fie dar cred ca pe chestia aia as sta si in neopren.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Captan din Februarie 17, 2012, 02:24:07 PM
Cred ca sunteti cam off-topic. Ideea era un daysailor!!! Nu? Cu ati ajuns la ozeneurile astea?

@Vali. Am la mine acolo la Ghiol in "parcare" o barca exact gen "Thor" ,care sta de 3-4 ani nefolosita. Am tot incercat sa vad a cui este si ce are de gand cu ea (daca nu o vinde), dar nu dau de propietar, se zice ca are la mine acolo vreo 3-4 barci, toate veliere si nefolosite. Cat mai sunt pe acasa, o sa insist sa vad care-i smenu' cu barcile astea!.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 17, 2012, 04:33:01 PM
"nefolosita" sau parasita ?

E pa apa sau pe uscat pe proprietatea omului?
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Captan din Februarie 17, 2012, 05:17:37 PM
Este pe uscat si asa a stat toti anii astia. Nu e pe propietatea lui, este a noastra,a asociatiei care ne chinuim sa o infiintam de vreo 2 ani! Plus alte barci nefolosite acolo, plus cateva epave!! care doar ocupa spatiul degeaba si noi nu prea avem loc de barci, plus salupe de pe la diversi "smecheri" care le trantesc fiecare pe unde apuca!

Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 17, 2012, 05:22:52 PM
Pai de obicei se percepe o taxa. Daca taxa nu este platita, ambarcatiunea se confisca. Procesul e un pic mai complicat, dar asa se face aicea. Nu platesti x timp(un an, doi ani), se considera ca ai parasit-o. Sunt multe barci de vanzare care au fost parasite.

Daca o lasa pe apa, e si mai simplu, pentru ca intra in vigoare legea "salvage". Adica e a cui o gaseste. 

Proprietatea e ceva care poate fi pierdut cu mare usurinta ;)
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Captan din Februarie 17, 2012, 05:30:00 PM
Cred ca e mult mai usor la tine ptr ca exista o legislatie, aici, ciu-ciu. Terenul respectiv este inca al primariei, care nu a vrut sa ni-l vanda, dar nici inchirieze,doar ne lasa sa-l folosim ptr barci, printr-un acord tacit fara sa platim nici o taxa  :D. Preferam sa platesc, dar nu are nici o facilitate cat de mica, doar ca l-au ingradit altii si paznicii de la Ceronav se mai uita si la barcile noastre!

In legatura cu confiscat barcile nefolosite de ani si ani, nu cred sa existe ceva in privinta asta!Mi-ar fi convenit! Eram armator pana acum,daca exista asa ceva, ;D.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Florio din Februarie 17, 2012, 07:34:25 PM
Citat din: Mihaif99 din Februarie 17, 2012, 05:22:52 PM

Daca o lasa pe apa, e si mai simplu, pentru ca intra in vigoare legea "salvage". Adica e a cui o gaseste. 

Proprietatea e ceva care poate fi pierdut cu mare usurinta ;)

Mihai, alcatuiesc eu o grupa de elevi premianti, si venim acolo sa gasim niste barci :) . Daca tot e la oferta :)
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Vali din Februarie 17, 2012, 07:43:38 PM
@Peter: ai mare dreptate despre multicocile spartane de racing, faci baie permanent pe ele, plus ca sunt "naravase". Cred ca variantele mai "soft", tip cruiser-racer ar fi mai potrivite inclusiv pentru daysailing ocazional. Mie imi faceau tare cu ochiul trimaranele de 22' ale lui Ray Kendrick, avand toate calitatile discutate cateva posturi mai sus.
@Rumpi: ozn-ul respectiv e spectaculos, dar cred ca la utilitate nu sta chiar foarte "pe roze". Nu stiu cum s-ar comporta pe mare montata, n-am idee ce incarcatura poate duce, insa mai am de citit pe boatdesign.net, mai ales ca subiectul e foarte promitator ;).
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: gvincentiu din Februarie 18, 2012, 07:56:31 PM
Citat din: Rumpi din Februarie 13, 2012, 03:31:19 PM
Intr-un fel refacem evolutia de acum 100 de ani a nemtilor, sarind peste etapa caiacelor pliante si trecand direct la cele rigide transportate pe masina.
Ah, de cand vreau sa pun poza asta ! De 5 zile nu mai aveam liniste, rememorand cuvintele colegului. Că bine le mai spune !
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Florio din Februarie 18, 2012, 08:44:32 PM
Sau la cele rigide transportate in spate :) : http://www.youtube.com/watch?v=FPay2kMo8xA

Stiu, nu e un daysailer, dar ideea e magnifica :)
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 18, 2012, 11:46:38 PM
http://www.youtube.com/watch?v=6Ma_hZ00Nqk

trailerabila, cabina, buna la pret, cred ca merge si home-made, excelenta si pt Delta, pescuit/gratar - deja cred ca are potential de creator de nisa.
daysailer in "adevaratul inteles". cool as hell  :-X
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Florio din Februarie 18, 2012, 11:55:43 PM
Ca sa ma intorc la daysailer-e, acum la miez de noapte (prietenii stiu de ce nu dormim, ci tropaim pe net dupa barci :) ) , mai spun ca imi plac asa mult ambarcatiunile cu bompres, ca ma bate gandul sa montez unul la Mac 26 :) ! Desi teoretic l-ar face mai "moale" , ar fi mai rapid la volte si focul n-ar mai atinge balconul prova ( o "boala" de care sufera aproape toate barcile ) .

O barca interesanta, semanand cu Lynx-ul lui Byteworks, facut de Vali : http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=JcM4XrwDsXQ
Si cat de bine se misca sub vele !

Uitati si o "testoasa tenace" cu bompres si roller la foc  :D http://www.youtube.com/watch?v=FPay2kMo8xA
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 19, 2012, 03:49:44 AM
Citat din: draken din Februarie 18, 2012, 11:46:38 PM
http://www.youtube.com/watch?v=6Ma_hZ00Nqk

trailerabila, cabina, buna la pret, cred ca merge si home-made, excelenta si pt Delta, pescuit/gratar - deja cred ca are potential de creator de nisa.
daysailer in "adevaratul inteles". cool as hell  :-X
Pai? Ce mai astepti?
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 19, 2012, 03:57:11 AM
Citat din: Florio din Februarie 18, 2012, 11:55:43 PM
Ca sa ma intorc la daysailer-e, acum la miez de noapte (prietenii stiu de ce nu dormim, ci tropaim pe net dupa barci :) ) , mai spun ca imi plac asa mult ambarcatiunile cu bompres, ca ma bate gandul sa montez unul la Mac 26 :) ! Desi teoretic l-ar face mai "moale" , ar fi mai rapid la volte si focul n-ar mai atinge balconul prova ( o "boala" de care sufera aproape toate barcile ) .

O barca interesanta, semanand cu Lynx-ul lui Byteworks, facut de Vali : http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=JcM4XrwDsXQ
Si cat de bine se misca sub vele !

Uitati si o "testoasa tenace" cu bompres si roller la foc  :D http://www.youtube.com/watch?v=FPay2kMo8xA

E misto asta de 15, desi ochiometric pare mai mare.
Asadar vrei sa ii faci velatura de cutter Mac-ului?
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Februarie 19, 2012, 04:12:30 AM
@mihaif99 : nu mare lucru
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 19, 2012, 04:44:01 AM
Citat din: draken din Februarie 19, 2012, 04:12:30 AM
@mihaif99 : nu mare lucru
Auzi, ala e lupus dacic? Ala din avatar....
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Florio din Februarie 19, 2012, 08:32:10 AM
Citat din: Mihaif99 din Februarie 19, 2012, 03:57:11 AM

E misto asta de 15, desi ochiometric pare mai mare.
Asadar vrei sa ii faci velatura de cutter Mac-ului?

As vrea sa mesteresc ceva in sensul asta, dar o sa deschid un topic separat, ca numai off topic m-am gasit in ultima vreme :) .

Ideea generala ar fi sa montez un suport dublu de ancora in prova, care sa iasa cam 1 - 1,3m in exterior, ca un bompres.
Barca are acum un greement fractionat. Punand bompresul pot muta genovezul cu roller mai in fata si cu prindere la marul catargului. Astfel imi ramane prinderea actuala, pentru un strai cu foc normal ( le am pe ambele si nu le folosesc :) ).

Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Captan din Februarie 20, 2012, 08:44:32 AM
Am reusit sa va aduc la cunostinta ce barci se gasesc in "parcarea" de la mine si ce mare pacat de ele. Nu au mai fost miscate ani si ani.........
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 20, 2012, 07:32:22 PM
Sa vazi ce redistribuiau astia averile pe aice.

Primaria, sau proprietarii terenului dadeau un anunt in presa cu termen 30-90 zile pt ca proprietarii sa isi ridice vehiculele, apoi le vindeau la licitatie.

Si in Romania se face la fel
http://www.timisoreni.ro/info/diverse/Vehicule_abandonate.html
http://www.oradea.ro/stiri-si-evenimente/vehicule-abandonate-si-fara-stapan-2011-05-13-16-12
http://www.romanialibera.ro/actualitate/transilvania/primaria-arad-scoate-la-licitatie-aproape-100-de-masini-abandonate-pe-domeniul-public-239037.html

Deci cadru legal exista, vointa autaritatilor sa rezolve problema trebuie sa existe si ea.
Un terman de 90 de zile (luni de primavara-vara) in acest caz, e mai mult decat generos!

Plus anunturile in presa, apoi licitatie...
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Mihaif99 din Februarie 20, 2012, 07:35:06 PM
Citat din: Florio din Februarie 17, 2012, 07:34:25 PM
Citat din: Mihaif99 din Februarie 17, 2012, 05:22:52 PM

Daca o lasa pe apa, e si mai simplu, pentru ca intra in vigoare legea "salvage". Adica e a cui o gaseste. 

Proprietatea e ceva care poate fi pierdut cu mare usurinta ;)

Mihai, alcatuiesc eu o grupa de elevi premianti, si venim acolo sa gasim niste barci :) . Daca tot e la oferta :)

Da dom'-le, s-ar putea sa coste mai mult decat face dar cadrul exista:
http://www.admiraltylaw.com/salvage.htm
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: draken din Martie 13, 2012, 12:34:43 PM
http://www.pearsonariel.org/discussion/showthread.php?1188-The-Daysailor-Craze 8)
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: gvincentiu din Martie 13, 2012, 06:41:28 PM
Chiar azi am gatat primele capitole din How to build a wooden boat: http://books.google.ro/books/about/How_to_Build_a_Wooden_Boat.html?id=BYfbxjbfsnoC&redir_esc=y si m-am umplut de respect pentru constructorii din lemn. Nu ca nu le-as fi avut mai dinainte insa exista o anumita legatura, afinitate barca/om. Ăstea din lemn sunt creație pură, bucăți de suflet și nu realizări. Tot acum am realizat de ce niciunul nu recomanda acoperirea cu baiț înainte de epoxy, mai ales în zonele cu aspect decorativ și vizibile. Toți spun că se poate și cum e recomandat însă niciunul nu o o face.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: costel din Martie 13, 2012, 07:05:34 PM
Nu stiu daca sunt pe subiect s-au pe langa, legat de bait inainte de epoxi. Partile ce raman
"natur", eu le-am dat cu bait de apa(impropriu la magazin mi sa oferit lazur pe post de bait)
inainte de epoxi si vreau sa stiu daca am gresit.Lemnul a supt epoxi nu a atacat baitul, suprafata s-a uscat si a iesit perfect.Pareri.Multumesc
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: gvincentiu din Martie 13, 2012, 07:49:14 PM
Am citit si am rascitit ceva capitole din cartile celor de construiesc in lemn si am ajuns la o colcluzie: peste lemn nu se da cu nimic, deoarece in timp apare delaminarea, aderenta statului de epoxy (impregnarea cu lemnul, patrunderea in porii lemnului) fiind compromisa. O varianta (si dupa parerea mea singura) este introducerea unor pulberi colorate (5-12%) in epoxy, dupa cum bine zice aici: http://www.westsystem.com/ss/adding-pigments-to-epoxy/ si eu consider ca depaseste posibilitatile mele de procurare a pigmentilor.
Despre lazur (ce am vazut eu prin magazine): contine nafta/petrol care este ulei mineral. Deci sigur NU.
Alte baituri pe baza de apa (cu pigmenti rezistenti la UV) au aditivi acrilici si din nou, epoxy nu face priza buna peste acril. Singura varianta ar fi un strat de lazura rezistenta la UV peste suprafata trasa in fibra. Parerea mea bazata in plus pe niste studii: www.fpl.fs.fed.us/documnts/pdf2006/fpl_2006_frihart002.pdf
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Vali din Martie 13, 2012, 08:33:09 PM
Citat din: draken din Martie 13, 2012, 12:34:43 PM
http://www.pearsonariel.org/discussion/showthread.php?1188-The-Daysailor-Craze 8)

Cel putin Triton-ul din deschiderea topicului e de-a dreptul incredibil. Culmea e ca topicul s-a deschis acum 10 ani, si de atunci barca tot de vanzare e pe Yachtworld.
Lucrarea Triton-ului e superlativa, si asta arata ce poate scoate cineva pasionat dintr-o coashca de fibra de peste juma' de secol. Mai ales ca e vorba exact de tipul de velier cu "long overhangs", care se incadreaza perfect in nisa barcilor de tip daysailer clasic din State, cum sunt celelalte prezentate pe topicul de acolo.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Thor din Martie 13, 2012, 11:13:45 PM
Citat din: gvincentiu din Martie 13, 2012, 06:41:28 PM
Chiar azi am gatat primele capitole din How to build a wooden boat: http://books.google.ro/books/about/How_to_Build_a_Wooden_Boat.html?id=BYfbxjbfsnoC&redir_esc=y si m-am umplut de respect pentru constructorii din lemn. Nu ca nu le-as fi avut mai dinainte insa exista o anumita legatura, afinitate barca/om. Ăstea din lemn sunt creație pură, bucăți de suflet și nu realizări.

Ai uitat?  

<<gvincentiu
Full Member

Re: Arc din schiuri!!!
« Răspuns #18 : Decembrie 06, 2011, 20:19:11 pm »CitatCitat din: Thor din Decembrie 06, 2011, 00:53:02 am
"Constructorii artizanali ai barcilor si cei ai arcurilor din LEMN sunt mesteri artisti".

Multumesc, multumesc, geme modestia in mine . Cine se mai inscrie la cuvânt ? >>
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: gvincentiu din Martie 14, 2012, 09:12:45 PM
N-am uitat, insa cu cat citesc mai mult, cu atat imi dau seama de ceea ce ajung sa fie cei ce folosesc lemnul in constructia de barci, de filozofia lor. Neintentionat, uneori parca am o empatie cu ei si-mi dau seama ca odata ce ai construit asa ceva, nu mai ai nevoie de nimic, nu-ti mai trebuie nimic. Cumva ai atins supremul.
Si vorba lui Guzi: chiar daca poti nu trebuie stabilesti un record, fiindca nu mai ai ce doborâ.
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: gvincentiu din Februarie 17, 2013, 06:23:14 PM
Până la urmă, ce a facut moșul? Câte mile marine?
http://www.shortypen.com/events/lake-charles-messabout-2002/admiral/ (http://www.shortypen.com/events/lake-charles-messabout-2002/admiral/) parcă vroia sa inconjoare America...
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: bluewave din Martie 24, 2017, 07:51:03 AM
Un titlu care pare interesant ca si subiect de discutie  "The Six Categories of Daysailers, and Why We Love Them"
Pe meleagurile noastre cum le asezam in categorii ?

http://www.sailmagazine.com/boats/design-and-technology/the-six-categories-of-daysailers-and-why-we-love-them/ (http://www.sailmagazine.com/boats/design-and-technology/the-six-categories-of-daysailers-and-why-we-love-them/)
Titlu: Re: DAYSAILER
Scris de: Vali din Martie 24, 2017, 06:46:31 PM
Mai avem un topic (mai vechi) despre daysailere, aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,396.0.html . Cred ca le vom uni putin mai tarziu.

E vorba de un subiect foarte atractiv, mai ales daca ne gandim ca majoritatea barcilor cu vele de la noi sunt folosite pentru daysailing :). Mie imi plac foarte mult, mai ales cele cu design traditional - Morris si Alerion Express. Sper sa gasesc timp sa mai povestesc si eu pe aici.