Salut .
Sunt nou pe forumul asta , si as dori sa-mi dati cateva sfaturi .
Mi-am luat de curand o barca open , 4 X 1.6 m , dar nu stiu producatorul , atasez cateva poze poate a mai vazut cineva modelul .
Vanzatorul mi-a dat-o fara dopurile de la evacuarea apei , si nu stiu ce ar trebui sa caut ( gaurile de pe barca sunt fine , fara urma de filet sau altceva ) .
Am de gand sa o restaurez un pic in iarna asta , niste vopsea poliuretanica , eventual o antialga + caut un motor in 2 timpi , intre 20-40 CP si unul electric de vreo 30 - 40 lbs ( ma gandeam la un Energo , din cauza ca e mai ieftin ) .
@kimi: Salut si bun venit pe forum.
Barca din poze nu e rea, dar cred ca e cam grea pentru dimensiunea ei. Totusi, daca nu o incarci prea tare, se va misca bine, chiar si cu 20 de cai, fiindca are forme bune de glisor.
Daca spui ca nu stii producatorul, inseamna ca ori nu are acte, ori nu e specificat. Forma carenei si amenajarea interioara sugereaza o barca italiana, am vazut des asa ceva. Daca nu ai acte, incearca sa faci rost de undeva. Chiar daca nu inmatriculezi barca si folosesti motor de 20 de cai, te poate opri oricand Frontiera sau ANR-ul sa te intrebe de actele barcii.
Dopuri gasesti la Nautica Shop sau Yacht TNG, ambele din Galati, vand si online. Se monteaza cu holzsuruburi, pe un pat de silicon. Posibil sa trebuiasca largite gaurile petru dopuri.
Despre restaurat barca, daca are gelcoatul bun, mai bine restaurezi suprafata gelcoatului, decat sa dai vopsea. Depinde totusi de starea gelcoatului, si asta o poate spune cineva priceput. Oricum, cand vei incepe treaba, nu ezita sa ne povestesti pe forum, fiindca te mai putem indruma la nevoie.
@kimi & bradutzu: haideti sa pornim cate un topic cu subiectul fiecaruia, ca sa nu ne calcam pe bombeuri pe un singur topic. Spuneti-mi deci titlul pe care-l doriti la topic, eu le pornesc pe amandoua si mut postarile acolo.
Aproape sigur e italiana Vali , tipul de la care am luat-o a adus-o de acolo . Am act de vanzare-cumparare facut la notariat cu el , tipul nu avea actele de provenienta dar a dat o declaratie pe propria raspundere ca nu e furata , etc .
Intentionez sa o folosesc pe un lac de acumulare interior , unde sigur nu o sa am problema cu inmatriculare , etc. ( ma bate gandul sa pun si un motor de 40 daca as gasi o oferta buna ) .
Poate o sa vada si ea Delta , dar asa sporadic , maxim o data pe an , dar am vazut o multime de motoare pictate cu cifra 20 :)) .
Apropo , credeti sa s-ar descurca la o excursie Dunare - Delta ? Nu ma pricep deloc la conditiile de acolo .
vali , poti sa dai tu titlul topicului daca muti posturile .
EDIT : Ce spuneti , se merita sa ii pun 2 parbrize micute ?
Din ce se vede, barca are prevazute din constructie zonele de fixare a parbrizelor, pe cele 2 mini-pupitre. Deci ar fi chiar indicat sa se monteze parbrize.
Cred ca s-ar descurca fara probleme si in Delta, insa acolo trebuie sa fii in regula cu actele, si la barca, si la motor, nu e ca pe lacul de acumulare. Iar daca desenezi 20 pe un motor mai mare, nu uita ca iti trebuie si acte ca sa probezi acest lucru...
Citat din: Vali din Decembrie 30, 2013, 09:40:42 PM
...................... si in Delta, insa acolo trebuie sa fii in regula cu actele, si la barca, si la motor, nu e ca pe lacul de acumulare................
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Prietenii stiu de ce
La multi ani Vali!
O sa incerc sa trec cumva in actul notarial de vanzare - cumparare ca motorul e de 20 CP , sau ceva de genul ( daca o fi sa gasesc un motor mai mare ) .
Se pricepe cineva de aici sa confectioneze parbrize ?
Citat din: kimi din Decembrie 31, 2013, 10:14:26 AM
O sa incerc sa trec cumva in actul notarial de vanzare - cumparare ca motorul e de 20 CP , sau ceva de genul ( daca o fi sa gasesc un motor mai mare ) .
Se pricepe cineva de aici sa confectioneze parbrize ?
Kimi , treaba aia cu schimbat autocolantul de pe capota motorului ..... nu tine .
In primul rand , cei insarcinati cu controlul nu-s nici apicultori , nu-s nici aprozaristi . Aia-ti stiu puterea motorului auzindu-l in ceata , apropiindu-te de ei . Nu ne-au trecut noua prin mana motoare cate le-au trecut lor .
Si controalele in delta s-au inmultit si inasprit . Inclusiv asupra permisului de navigatie . Fiind rezervatie trecuta in patrimoniul UNESCO , Europa ii cam "calareste" pe astia si-i cam pune la treaba .
Nu te juca .
.........................................
Cu parbrizele te rezolv eu . Da-mi MP cu nr de tel .
Permis cat. D este , deci aici n-am probleme . Pe barca am act notarial , singura pb. o sa fie motorul , as vrea unul peste 20 .
Chiar si asa , pana la urma o inmatriculez , are cineva idee ce costuri ar fi ?
Am un Mercury de 25 in vizor , asta am inteles ca e aproape identic cu ala de 20 , ce spuneti ?
PS Dati-mi o idee , berbecul care a avut-o inaintea mea a taiat-o criminal la interior ( vezi foto ) , ce sa fac , acopar cu niste pernute , sau fac alte capace ?
EDIT : Chiar nu isi da nimeni cu parerea cam ce producator ar fi ?
@Modi : Acum ca am vorbit de parbrize , cred ca o sa-mi trebuiasca si o rama pt. ele ( vreau sa-i pun o prelata de stationare si nu cred ca suporta plasticul greutatea ei + faptul ca se poate uza la contact ) . :D
Stie cineva un furnizor de materiale pt. prelata , sau face cineva prelate ?
Am vorbit cu un tip din sud si mi s-a parut cam scump , 1100 lei ceam mai ieftina dintre variantele lui .
Citat din: kimi din Ianuarie 02, 2014, 08:27:16 PM
@Modi : Acum ca am vorbit de parbrize , cred ca o sa-mi trebuiasca si o rama pt. ele
Kimi , daca m-ai "amenintat" cu niscaiva parbrize ( 6 - 7 bucati ) in zona ta , + a lui Dany de la Bacau , caruia i-am promis c-o fac , ..... n u ramane decat sa corelezi deplasarea mea-n Moldova cu o firma locala de ..... balustrade de inox ! :D
Este cea mai la indemana modalitate de-a-ti confectiona parbrizul dupa cum ai nevoie .
De preferat sa pot comunica cu acestia inainte de executarea ramei . Lor le ia mai mult s-o confectioneze . Mie ..... maxim doua ore ( asta dupa realizarea ramei ) .
Care varianta sa fie profesore , cu parbrizul atasat de rama sau cu rama separata ?
Chestia cu mai multe barci e pe bune , anunta-ma cu 1-2 saptamani inainte , ca sa pot strange clientii si sa-ti trimit ceva poze cu barcile .
Rama separata ( distantata de parbriz ) . Din mai multe puncte de vedere . respectiv raportat la mai multe avantaje .
Primul ar fi ca rama in sine nu trebuieste configurata ca un cheder pentru parbriz . Ar fi mult mai costisitoare executia acesteia . Implicit operatiunea de montaj al parbrizului .
S-a notat , imaginea 2 . :D
Acum sa vad daca astia de prin zona is capabili sa faca ceva elegant .
Ce parere aveti de Mariner , ca si motor ? Am gasit unul de 40 CP , 2 timpi , pornire electrica , comenzi la distanta . Sunt facute in colaborare cu Yamaha ?
Vreau si eu un sfat de la colegii mai experimentati , cam care credeti ca e motorizarea maxima suportata de barca din primul post ?
Multumesc .
eu nu as pune mai mare de 30 CP
barca mea are 4.5 m si 1.7 m latime si cu toate astea motorul meu e cam greu pentru barca mea. Atentie: prea greu si nu prea puternic! barcile vechi au fost proiectate pentru motoare in 2 timpi care sunt mult mai usoare!
eu cu 40 CP am atins 64 Km/h fiind 2 persoane in barca(cu Intersect)
Avand in vedere ca a ta e de 4 m 30 CP ar fi ideeal asa ca mergi cu ce ai deocamdata si strange bani pentru un motor in 4 timpi si nu uita sa iei in calcul mansa, cabluri, caseta de directie, cabluri electricew si bateria!
Va salut, barca dumneavoastra este un model Ranieri, fabricatie italiana.
Citat din: Codrut din Ianuarie 27, 2014, 12:36:05 AM
Va salut, barca dumneavoastra este un model Ranieri, fabricatie italiana.
Multumesc , aveti o bere virtuala de la mine :D ( vine si cea adevarata daca ne vom intalni vreodata ) .
Am facut implantul . ;D
(http://img401.imageshack.us/img401/5257/pxze.jpg)
Am inceput restaurarea . :D
Smirghel pana la gelcoat + poliuretanica de la Kober ( e OK , chiar o recomand ) .
Citat din: kimi din Mai 02, 2014, 04:42:00 PM
Am inceput restaurarea . :D
Smirghel pana la gelcoat + poliuretanica de la Kober ( e OK , chiar o recomand ) .
Salut kimi
Arata frumos ! .........te rog un link cu poliuretanica de la Kober .Multumesc!
Fiind din zona , am luat-o direct de la sursa . Mi-a adus-o un prieten care lucreaza acolo .
hmmm ;) , i-mi place si i-mi plac conditiile care le-ai avut ::) , dar sunt curios cum v-a arata la final alb - albastru ???
e OK , chiar o recomand
salut Kimi,
tu o recomanzi din punct de vedere al aplicarii,ramane de vazut cat de "suferitoare" este la zgarieturi si socuri
Citat din: mustatza din Mai 04, 2014, 10:25:13 AM
salut Kimi,
tu o recomanzi din punct de vedere al aplicarii,ramane de vazut cat de "suferitoare" este la zgarieturi si socuri
Aaa , bineinteles . Oricum , sper ca o sa fie mult peste vopseaua auto ca si rezistenta ( asta era alternativa pe care o mai aveam ) .
Anul asta fiind ploios la inceput , la noi pe lac apa creste si spala toate mizeriile de pe maluri ( lemne , PET-uri , etc ) , asa ca o sa pot verifica destul de bine rezistenta vopselei . :(
Citat din: ionitzady din Mai 04, 2014, 09:33:34 AM
hmmm ;) , i-mi place si i-mi plac conditiile care le-ai avut ::) , dar sunt curios cum v-a arata la final alb - albastru ???
De la bandou in sus si interiorul va fi alba , intradevar .
Sunt avantaje si dezavantaje :D , am conditii dar nu am timp .
Sper sa pot finaliza si interiorul pana la sfarsitul lunii , acolo e mai mult de lucru ( instalatia electrica , pompa de santina , pernutele , parbrize , difuzoare , prelata etc ) . :-\
Am o multime de treaba .
Cu greu m-am apucat si de actul 2 . :D
Frumos Kimi ,merita munca depusa.
Aproape de final . ;D
Ar mai fi doar husa de stationare si capsele aferente .
Daca aveti sugestii sunt binevenite .
Asta da rezultat frumos, hai pe apa cu voi!
Astazi am reusit lansarea .
Pana acum sunt impresionat foarte tare de motor , cu 3 adulti in jur de 100 Kg si acceleratia pe la 2/3 , barca merge cu 35 km/h pe GPS .
Pana nu ma obisnuiesc un pic cu ea nu o fortez mai tare , n-are rost .
Cu o persoana la bord , pleaca apupat de pe loc , dar in cativa metri gliseaza de parca nu ar avea toata greutatea pe spate .
Revin cu poze . ;D
Frumoasa barca.
E normal sa gliseze cu 3 persoane.
Gliseaza si cu 20 de cai . E o barca buna si e de glisare. S-o stapanesti sanatos !!! si s-o folosesti sanatos! :)
ma uit in poza cu barca ..la mal...Alea sunt pet-uri ??? ... urasc pet-urile ..in deriva ... :(
Da asa este , si a mea a glisat acum cateva zile cu 3 zdrahoni la bord dar am mers cu acceleratia la fund . Nu pot sa ma abtin sa nu ii dau jar .
Kimi sa inteleg ca ai rezolvat cu suzy a tau ?
N-am rezolvat nimic , deja l-am trecut la dezmembrari . :-\
Imi caut ceva mai actual ( dupa 2005 ) , cred ca o sa ma bag la un 4t in ciuda greutatii mai mari .
Ma bate un gand nebunesc sa iau unul nou , 20-30 cai maxim , stiu ca s-a mai discutat pe alte topicuri , dar ce ati alege ( am de gand sa-l folosesc doar pe ape interioare ) ?
La o prima vedere , nr. 1 ar fi Suzuki din prisma pretului ( un 20 CP e cam 2000 euro + TVA ) , am citit despre fiabilitatea Hondelor si indestructibilitatea Yamaha ( ce-i drept mult mai scumpe ) , despre lipsa pieselor de Suzuki , despre injectie vs. carburatie , despre unele modele EFI care pot porni la sfoara ( fara baterie ) etc , etc .
Voi ce ati alege pt. o utilizare pe apa dulce , cam 10 iesiri pe an ? Se merita 4t uzat sau nou , sau sa imi caut un 2t de fabricatie mai recenta ?
visul meu care ti-l recomand si tie este un 4t secon hand , si un yamy , honda sau suzy , dar si jonshon care sunt simple si cu distributie pe lant nu sunt de ocolit . Important sunt banutii care ar trebui sa fie cat mai putini
Asa ceva : http://www.probarca.ro/anunt/59044/104/1/104/Vand-motor-honda-20-CP-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/59044/104/1/104/Vand-motor-honda-20-CP-.htm) pare interesant , desigur cu o negociere substantiala ( 10% e procentul care se poate obtine mai tot timpul , 20% ar fi grozav ) .
Desi mi se pare ca poza aia am mai vazut-o pe undeva .
Eu am comanda Ultraflex si cablurile ramase de la Suzuki , oare se pot adapta la modelul asta de Honda ?
cam asa ceva : http://www.probarca.ro/anunt/58667/104/1/104/Vand-motor-yamaha-25-CP-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/58667/104/1/104/Vand-motor-yamaha-25-CP-.htm) . mie tipu asta mi-a dat MAXIM , YAMY 30 hp cu trim draci laci a fost cam 1250 e si multa altele . Un motor mare nu cred ca-ti va consuma mult pt ca vei merge cu el la jumatate poate putin mai sus si va consuma economic , iar la barcile noastre le-ar sta bine cu un 40 hp :P :P :P :P :P :P :P :P :P
Asta are cizma lunga :( , mie imi trebuie cu cizma scurta .
Astea de 40 CP in 4 timpi mi se par foarte grele , am vazut cateva , m-am si uitat dupa specificatii pe net , au in jur de 80 kg , care pt barcuta mea de 4 m mi se pare in pic cam mult . Eu m-as multumi si cu 20-25 CP . Tu care probabili circuli pe Dunare , curenti , valuri , etc , probabil chiar ai nevoie de 40 CP .
L-am sunat si eu o data pe tipul asta din Bacau , dar are pe stoc doar motoare cu cizma lunga , medie cum le zice el .
Daca mai aduce noutati ( desi mi-am promis ca o sa evit samsarii ) , putem lua legatura cu Dany , parca el e din Bacau , poate ne ajuta cu o prima impresie sa nu batem drumul degeaba .
Stai linistit, ca barca ta tine un 40. L-am vazut in delta pe nebunul de Vali din Caraorman cu un 50 pe o laguna 480. Si se dadea blana cu nevasta di copilul! pai in cazul asta, motorul era aproape la fel de greu cat barca...
Mi-am gasit un Mercury de 40 de cai din 2005 . Din ce am gasit ca si specificatii se pare ca are undeva la 80-90 kg.
Credeti ca e prea mult pt. pluta mea ?
Suzuki DT25 pe care l-am avut il estimez undeva la 50 kg , oare conteaza mult cele 40 kg in plus ?
Conteaza si cele 40 de kg in plus...dar sa stii ca 40 de cai cizma scurta nu gasesti.
Eu in poze vad ca barca e pentru cizma scurta .
Punei un 20 de cai / 4T cizma scurta Suzuky , Mercury sau Yamaha. Gasesti cu cizma scurta si nu mai modifici barca.
Au cam 50..52 de kg . O sa ai 5 cai mai putin decat Suzuky in 2T ...si un consum la jumatate .
Multumesc Fritz . Intr-adevar , dupa ceva telefoane am aflat ca motorul este cu cizma lunga . :-\
O sa mai caut , ceva de 20-25 de cai cu cizma scurta .
La 1000 euro mi s-a parut afacere Mercury asta , cu trim , comanda la distanta , EFI , fabricatie 2005 .
Asta e , mai caut . :)
EDIT : Honda si Evinrude , eventual Tohatsu sunt de evitat ?
Citat din: kimi din Decembrie 04, 2014, 11:28:59 AM
Mi-am gasit un Mercury de 40 de cai din 2005 . Din ce am gasit ca si specificatii se pare ca are undeva la 80-90 kg.
Credeti ca e prea mult pt. pluta mea ?
Suzuki DT25 pe care l-am avut il estimez undeva la 50 kg , oare conteaza mult cele 40 kg in plus ?
h
Vreau eu un 40 de cai, comanda la distanta, trim, cizma lunga MULTUMESC
al meu motor este din 2011 si are 112 kg conform etichetei ;)
ce buget ai alocat pentru motor pentru ca eu ma gandesc sa schimb barca si cea noua merge cu o motorizare maxima de 60 cp si oscilez intre a pastra motorul actual si a lua unul de 60 cp!
Citat din: mario38 din Decembrie 04, 2014, 08:58:12 PM
Vreau eu un 40 de cai, comanda la distanta, trim, cizma lunga MULTUMESC
http://www.pescuitul.ro/ps/page.php/id/view_anunturi_detalii/ia/65480/var_anunturi/Motor-Mercury-40cp/i/1/of/null/bb/null/nm/null/cat/Motoare/ (http://www.pescuitul.ro/ps/page.php/id/view_anunturi_detalii/ia/65480/var_anunturi/Motor-Mercury-40cp/i/1/of/null/bb/null/nm/null/cat/Motoare/)
Citat din: bradutzu din Decembrie 04, 2014, 10:27:15 PM
ce buget ai alocat pentru motor
In jur de 1000 euro .
esti cam jos ptr un motor in toate mintile lui!
eu am dat pe el 2200 Euro fara comenzi si neinmatriculat anul trecut dupa negocieri la sange!
Ce model e ?
mercury, 40 cp
Dap , motorul ala costa 5000 euro nou , fabricatie 2011 l-ai scos destul de ieftin la banii aia ! Cam jumatate din pret .
Un Suzuki de 20 ( se pare ca asta e cea mai ieftina marca la noi ) e 2500 euro nou , as fi multumuit sa gasesc unul din 2011 la 1200 euro . :)
Am pus ochii pe astahttp://www.probarca.ro/anunt/61408/104/1/104/Vand-motor-honda-25-cai-4--t-cizma-scurta-42-an-2008-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/61408/104/1/104/Vand-motor-honda-25-cai-4--t-cizma-scurta-42-an-2008-.htm) , dar nu ma grabesc , mai studiez un pic piata ( am un prieten in UK , preturi bune , dar din pacate cam toate cu cizma lunga ) .
Cum vi se pare Honda din anunt ?
Gasesti de 20 cu anul de fabricatie mai recent. Cel de 25 trebuie inmatriculat.
La 1500 era un mercury de 20 cu comenzi la distanta si electromotor ..cizma scurta ..din 2013.
Mai cauta.
uite unul...
http://www.probarca.ro/anunt/61232/104/1/104/Vand-motor-honda-2013-20-CP-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/61232/104/1/104/Vand-motor-honda-2013-20-CP-.htm)
Tot caut motor , dar nu gasesc sub nici o forma ccea ce vreau eu . Majoritatea motoarelor de pe piata care mi s-au parut OK au cizma lunga ( medie ) .
Ce ma sfatuiti , sa ma apuc de modificat oglinda ?
Exista vreo solutie simpla , eficienta estetica si rezistenta ?
Un 15 cai/4t cizma scurta ...foarte bun...curat si nefolosit ...are la vanzare @Mihai...
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1512.msg25855/topicseen.html#new (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1512.msg25855/topicseen.html#new)
Salut Kimi, bineinteles ca solutii sunt, dar important e sa se lucreze corect. Am avut in timp experiente urate cu refacut oglinzi modificate de firme "renumite", cea mai naspa oglinda pe care am refacut-o fiind a Pupezicii. Daca te hotarasti sa ataci oglinda, povestim pe forum tot ce trebuie.
Pe de alta parte, vizavi de piata motoarelor, semnalele sunt ca va fi un an foarte sarac. Daca acum iarna piata e asa de slaba, cand da caldura foamea de motoare va fi si mai mare. Asa ca daca ai ocazia, prinde unul cu cizma medie, mai ales ca e mai usor de vandut cand nu-ti mai trebuie. Oglinda se face ea, important e sa ai motor bun, sa nu cauti fara sanse cand da caldura.
Later Edit: motorul lui Mihai, despre care spune Fritz, este intr-o stare foarte buna. Pozele sunt facute atunci cand a fost cumparat de Mihai, si i-am facut impreuna probe (era pus la casti pe una din barcile mele). Daca s-ar potrivi la putere, poate nu mai ai nevoie sa modifici oglinda.
Credeti o o sa gliseze cu barca mea si vreo 200 kg ?
Oferte cu cizma lunga sunt multe :
http://www.probarca.ro/anunt/63637/104/1/104/Vand-motor-mercury-25-cai-4-t-cizma-medie-52-model-bigfoot-.htm# (http://www.probarca.ro/anunt/63637/104/1/104/Vand-motor-mercury-25-cai-4-t-cizma-medie-52-model-bigfoot-.htm#)
http://www.probarca.ro/anunt/62850/104/1/104/Vand-motor-suzuki-v-tween-25hp-25-CP-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/62850/104/1/104/Vand-motor-suzuki-v-tween-25hp-25-CP-.htm)
http://www.probarca.ro/anunt/63749/104/1/104/Vand-motor-suzuki-20-CP-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/63749/104/1/104/Vand-motor-suzuki-20-CP-.htm)
http://www.probarca.ro/anunt/63390/104/1/104/Vand-motor-yamha-25-CP-.htm# (http://www.probarca.ro/anunt/63390/104/1/104/Vand-motor-yamha-25-CP-.htm#)
http://www.probarca.ro/anunt/62460/104/1/104/Vand-motor-mercury(mariner)-20-CP-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/62460/104/1/104/Vand-motor-mercury(mariner)-20-CP-.htm)
Incep sa ma gandesc serios la modificarea oglinzii .
Nu mai stiu cate kg are barca ta, dar noi am glisat cu 30 si ceva de km/h, cu 10 cai pe o barca de-a mea de 4,30, avand incarcatura de 92 de kile eu si 70 de kile colegul.
Barca e sub 200 kg , cand am cumparat-o i-am pus un Johnson 2T de 15 cai , 2005 , n-am probat-o prea mult din cauza ca aveam lipsa un dop , dar stiu ca mi s-a parut ca merge apupat cu 2 persoane in ea .
Ar trebui sa imprumut un 15 cai de pe undeva din zona si sa fac un test mai amplu .
In cazul asta mai bine mergi pe 20 de cai si cizma lunga, modificand oglinda. E mai buna o putere mai mare, macar nu chinui motorul la turatii mari.
Ceva sfaturi despre modificarea oglinzii ?
Multumesc in avans .
Bineinteles, dar trebuie sa parcurgem intai topicul, sa ne lamurim despre detaliile oglinzii. Poate va fi nevoie si de ceva poze suplimentare.
Pun ceva poze suplimentare Vali ?
Am gasit un Suzuki de 50 aproape de mine si tare imi face cu ochiul .
Mai ca m-as arunca sa il iau , apelez eu la prieteni pt. un credit .
Salut domnilor. Meserias particular specializat ( lucreaza si acasa mai ieftin) in inox Piatra Neamt. : Dl. Mac : 0746591057. Respect.
Citat din: kimi din Februarie 23, 2015, 06:19:57 PM
Pun ceva poze suplimentare Vali ?
Am gasit un Suzuki de 50 aproape de mine si tare imi face cu ochiul .
Mai ca m-as arunca sa il iau , apelez eu la prieteni pt. un credit .
Scuze, am "pierdut firul" din cauza ultimei postari de mai sus.
Eu sincer daca as vrea sa pun motor de 50, as reface integral oglinda. Adica n-as umbla cu oglinda scurta completata (inaltata), ci as schimba toata placa interioara a oglinzii cu una de inaltime adecvata.
Inaltarea oglinzii merge la motoare mai mici, hai sa zic pana pe la 25 de cai, dar la 50 de cai si greutatea e alta, si efortul transmis de motor e altul. Asa ca ori motor mai mic si oglinda inaltata, ori motor mare si oglinda refacuta integral. Pentru detalii, poate ne pune colegul Pupezica pozele cu etapele de refacere a oglinzii la barca lui.
Asa ma gandeam si eu , am pe cineva care are lasata in hala la noi o salupa cu un Mercury de 50 , 4T si ma gandeam cam ce cuplu dezvolata dihania si ce solicitari sun in oglinda .
Poate un 20 de cai cu sistemul ala de corniere despre care a vorbit Mihai in alt topic ....
Una peste alta am gasit o Honda de 25 , cizma scurta , electromotor , incarcare , exact ce mi-ar trebui , poate fac afacerea asta .
Tipul imi spune ca ar merge si cu o mansa Yamaha un pic modificata . Oare .... ?
Pana la urma comanda se adapteaza ea cumva, sau iei una universala. Daca Honda asta e cu cizma scurta, nu sta pe ganduri si ia-l. Cred ca la un open e mai potrivit un asemenea motor decat o huiduma de 50. Ala de 50 ar fi mai potrivit la o cabinata mai grea.
Am postat la topicul de ajutor , poate e cineva din Galati sa arunce o privire la el .
O comanda universala am , e un Ultraflex , eventual iau numai cablurile de sens , dar ce fac cu cele de la instalatia electrica ?
Se adapteaza fara probleme.....Ai totusi grija la ce mansa iei pentru ca motorul ala are si senzor de apa si presiune ulei pe care trebuie sa le legi la mansa si asa vezi mereu daca ai racirea OK si uleiul OK.Mai are si un buzzer de alarmare in caz de ceva aiurea.
Toate astea trebuie sa le aiba si mansa( ledurile de la apa si ulei si buzzerul).
Stii cumva , modelul asta http://www.probarca.ro/anunt/63371/104/1/104/Vand-motor-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/63371/104/1/104/Vand-motor-.htm) o fi avand led-uri si buzzer ?
leduri pt ce ? buzzer ar trebui sa aiba , adica modelul are ( buzzerul este o joaca de copii sa-l ai pe barca )
Citat din: kimi din Februarie 26, 2015, 07:17:16 PM
Stii cumva , modelul asta http://www.probarca.ro/anunt/63371/104/1/104/Vand-motor-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/63371/104/1/104/Vand-motor-.htm) o fi avand led-uri si buzzer ?
Are doar alarma temperatura motor si parca si alarma nivel ulei 2t ptr autolube ... asta la 2 t meu. LED-uri sigur nu are
Mansa din link nu are nici buton de trim.
La Honda manșa are 2 leduri.Unul verde care sta tot timpul aprins și se stinge dacă nu mai ai răcire și unul roșu care se aprinde dacă nu mai e ulei, amândouă sunt legate cu buzzerul.
Dacă e cu comanda la distanta astea toate sunt în mansa dacă nu sunt pe motor undeva lângă mâner.
Pentru referință.....minutul 03:01 http://youtu.be/qgSh0VoQp9Y (http://youtu.be/qgSh0VoQp9Y)
Oameni buni cred ca ne pierdem in detalii si anume :
1 yamaha autolube emite semnal ( - ) pe doua cai de culoare roz care se unesc la iesire din motor spre mansa ( adica acelasi semnal ori racire , ori ulei )
2 daca doresti ca semnalul sa fie separat , vi cu 2 fire in loc de unul si instalezi la barca doua buzzere care sa tipe diferit in functie de problema
3 ledurile sunt frumoase , dar cine se uita la ele ( lateral ) cand merge cu barca si are un sprit , peisaje , prietenul de pescuit , etc .
4 yamy autolube intra in avarie in momentul in care apare un semnal , asa ca se decelereaza si tremura de zici ca-i posedat .
5 mansa nu are trim ? montezi in bord un buton auto de geam electric si gata .
ORICE SE POATE FACE LA O BARCA asta este motivul de le iubesc asa mult ( inclusiv poti monta si ledurile dorite pe mansa , in bord sau pe volan )
Sesizez o oarecare ostilitate specifica atotcunoscatorilor.
Eu nu am făcut decât sa răspund punctual la întrebarea legata de un motor HONDA nu Yamaha și manșa care ar merge cel mai bine.
P.S.: nu vând nicio mansa sau motor.....de abia le-am găsit pe ale mele.
aaaaaaaaaa scuzeeeeeeeeee , ai inteles total gresiiiiiiiiiiiit
eu am vrut sa aduc o bucurie celui care ar dorii sa cumpere mansa aceea ( este buna la pret ) in ideea ca acele dotari nu ar fi un capat de tara
SCUZE INCA O DATA ???
Citat din: mariusm piesenoi111 din Februarie 26, 2015, 11:06:02 PM
Sesizez o oarecare ostilitate specifica atotcunoscatorilor.
Eu nu am făcut decât sa răspund punctual la întrebarea legata de un motor HONDA nu Yamaha și manșa care ar merge cel mai bine.
P.S.: nu vând nicio mansa sau motor.....de abia le-am găsit pe ale mele.
Marius, stai bre, nu te supara! In link este o mansa Yamaha 703, model care face fix ce zice Ady.
Nu mă supăr ușor.
Am înțeles ce spune colegul Adi Ionita doar ca așa cum am spus, eu spuneam ce ar merge cel mai bine pe motorul ăla.
Și o spuneam din proprie experiență. ...și eu am găsit greu ce cautam dar am găsit pana la urma.
Și la mine a fost poveste lunga sa fac sa se pupe mansa cu motorul chiar dacă erau ambele Honda și perfect compatibile.
Cineva se jucase la mufe și la prelungirea firelor (de fapt o problema de comunicare intre mine și cel care vindea mansa....eu vedeam niște culori el vedea altele.....vina era a mea ) și fără ajutorul lui Bogdan (tox) nu cred ca o vedeam făcută nici acum.
Mulțumesc și pe aceasta cale lui Bogdan
+1 la karma
Una peste alta , luni cred ca ma pornesc spre Galati sa iau motorul .
Tipul a avut mansa lui originala , dar a vandut-o , si asa voia cam 200 euro in plus pe ea , bani care nu-i am momentan .
Am 3 optiuni :
- mansa originala Honda , e cam 200-250 euro , si mi se pare cam scumpisor
- o mansa de Yanaha in genul celei de mai sus ( 100 euro ) + improvizatie la cupla pe motor + lipsa leduri avertizare
- o mansa Ultraflex simpla , doar cu cabluri de sens ( o am deja ) + 2 leduri in bordul barcii + un contact cu cheie pt. demaror + improvizatie la mufa de pe motor ( sau poate o gasesc separat ca piesa )
Motorul nu are trim .
Pareri ?
din ce am vazut pe net cablurile de yamy s-ar pupa la HONDA , cablurile de la ultraflex ( am avut si eu la yamy ) sunt cam butucanoase si nu cred ca ai sa faci treaba .
Vorbeste cu tipul cu mansa de yamy ( are si cabluri de sens si acceleratie ) si da-i 6 mil pe mansa si cabluri ii explici ca ai si tu transport de platit + lapte la purcel de cumparat bla bla .
Mansa ultraflex nu are FREELEVEL parca-i zice , unde poti accelera in gol si nici contact , soc si snur de siguranta + buzzer , asa ca o pui pe a ta la vanzare cu ... dublezi banii si-ti cumperi 703 din care mai scazi pretul contactului ( care ar trebui cumparat ).
comversia la fire poate fi facuta cu ajutorul codurilor de culori , iar ca mufa cred ca poti adapta o mufa de portiera ( usa fata cu geam electric si bla bla cu multi pini ) , mufa dintre stalp si portiera ..... . minim 7 pini
Citat din: ionitzady din Februarie 27, 2015, 08:27:34 PM
Mansa ultraflex nu are FREELEVEL parca-i zice , unde poti accelera in gol
Asa am crezut si eu , pana in momentul in care mi-a crapat Suzuki , vine un tip cu o barca sa incerce sa ma ajute , trage de vreo 2 ori de sfoara , apoi trage mansa spre interiorul barcii si impinge spre fata .
Ce faci , ii zic eu , nu poti trage pt. pornire cu ea in viteza !
Ala se uita contrariat la mine , se apuca de ras , si imi explica cum sta treaba cu freelevelul asta :)))
II zic unui prieten de la care o am eu , ala se apuca de injurat , si imi zice ca mi-a dat-o gratis exact pt chestia asta , ca nu se accelereaza in gol , si ca motorul lui nu porneste decat un pic accelerat .
Buna chestie , nu ? ;D ;D ;D
As vrea eu sa se potriveasca o mufa de usa auto , :P , oricum nu fac nimic pana nu inchei intai tranzactia .
O sa iau legatura cu Vali , poate e disponibil luni la o vizionare .
mufa v-a veni montata pe cablu in aer nu fixata pe motor
Asta ar fi un lucru bun , o schimb cu o pereche mama-tata .
Cu ajutorul lui Vali am pus mana pe o Honda BF25 din 2011 .
Legaturile electrice le pot face pe mufa care e in interiorul capacului , numai sa pot lega mansa pe care o am acum cu cablurile de sens si acceleratie , la parghiile motorului .
Are cineva o schema electrica de la mansa acestui motor , sau un link ? Tipul de la care l-am luat mi-a dat ceva dar vreau sa merg la sigur .
EDIT : Si o intrabare pt specialistii in motoare marine : care din uleiurile astea mi le recomandati :
https://www.motul.com/fr/en/products/oils-lubricants/translube?f%5Bapplication%5D=141&f%5Brange%5D=41&f%5Bviscosity%5D=417 (https://www.motul.com/fr/en/products/oils-lubricants/translube?f%5Bapplication%5D=141&f%5Brange%5D=41&f%5Bviscosity%5D=417)
https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/90-pa (https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/90-pa)
Honda spune ulei SAE 90 API GL4 sau GL5 hypoid .
In Suzuki am bagat prima varianta .
Iti inserez un service manual care poti sa-l parcurgi pe net (am vazut ceva la paginile 31-40): http://boatinfo.no/lib/honda/manuals/bf25d30d.html#/40 (http://boatinfo.no/lib/honda/manuals/bf25d30d.html#/40)
Mai tarziu o sa incerc sa incarc owner manual (acum nu reusesc?).
De la paginile 167 la 185 spune despre instalarea remote control mai pe larg.
Multumesc . Am gasit schema , imi montez un contact , 2 led-uri si un buzzer pe pupitrul de comanda a barcii .
Am reusit sa cuplez motorul la mansa http://www.yacht-tng.ro/accesorii/Sisteme-de-control-motor-50/Mansa-2-4231 (http://www.yacht-tng.ro/accesorii/Sisteme-de-control-motor-50/Mansa-2-4231) si cablurile pe care le aveam la Suzuki .
In felul asta salvez vreo 200 euro , de astia bag gaz si ma plimb sa ma racoresc si eu .
Hai vara ! 8)
EDIT : Mi-a adus cineva un GPS Garmin 128 care nu are antena . Oare gasesc asa ceva ?
Daca nu gasesc il scot la vanzare , si asa nu cred ca o sa-l folosesc prea mult .
arata-mi si mie poze cu cuplarea motorului la directie
Citat din: kimi din Martie 03, 2015, 11:25:18 AM
Cu ajutorul lui Vali am pus mana pe o Honda BF25 din 2011 .
Legaturile electrice le pot face pe mufa care e in interiorul capacului , numai sa pot lega mansa pe care o am acum cu cablurile de sens si acceleratie , la parghiile motorului .
Are cineva o schema electrica de la mansa acestui motor , sau un link ? Tipul de la care l-am luat mi-a dat ceva dar vreau sa merg la sigur .
EDIT : Si o intrabare pt specialistii in motoare marine : care din uleiurile astea mi le recomandati :
https://www.motul.com/fr/en/products/oils-lubricants/translube?f%5Bapplication%5D=141&f%5Brange%5D=41&f%5Bviscosity%5D=417 (https://www.motul.com/fr/en/products/oils-lubricants/translube?f%5Bapplication%5D=141&f%5Brange%5D=41&f%5Bviscosity%5D=417)
https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/90-pa (https://www.motul.com/ro/en/products/oils-lubricants/90-pa)
Honda spune ulei SAE 90 API GL4 sau GL5 hypoid .
In Suzuki am bagat prima varianta .
Ce ulei ai bagat in transmisie?
Citat din: ionitzady din Martie 10, 2015, 08:15:12 PM
arata-mi si mie poze cu cuplarea motorului la directie
Asta e in lucru inca , incerc sa fac ceva din tabla de inox . Dupa ce termin pun poza .
In transmisie o sa bag Motul Translube SAE 90 , azi la pranz i-am dat jos busonul sa se scurga .
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ........ pai de tampit ADRIAN i-ti cere poze ???? arata-mi poze si dupa deschid gura
Ai examinat atent imaginea ! ;D ( am scris ca am montat doar mansa )
Ai ceva sugestii ?
Edit : Varianta finală.
Sa-l stapanesti sanatos si sa se imperecheze bine cu barca!
Dar cum de ai luat decizia de a lua motor de 25 CP? Acum nu trebuie sa inmatriculezi barca?
Tocmai mi-am achizitionat o barca asemanatoare cu a ta, si sunt curios si eu de testele care le vei face cu noul motor.
Teoretic ar trebui sa o inmatriculez , dar prin zona unde ma dau eu cu ea controalele nu sunt chiar asa stricte , asa ca o sa dezlipesc stickerul cu 25 si eventual pun unul de 20 .
Cu un Suzuki DT25 am fost multumit de modul cum se comporta pe apa , cu 2 persoane am atins 40 km/h si cred ca ar mai fi mers un pic .
Fritz mi-a zis ca nu o sa ating aceleasi viteze cu asta in 4 timpi , dar mie imi ajung 30-35 km/h , pt. mine sunt suficienti .
Dupa ce o dau la apa revin cu feedback .
Daca vrei sa eviti inmatricularea pune linistit un 20 CP , tot Fritz mi-a zis ca a mea trebuie sa gliseze si cu 20.
Pune si tu niste poze cu ea , sigur o sa-ti raspunda colegii .
da kimi am ceva pt tine ,revin cu poze mai tz
poftim KIMI , cam tot ce ai facut tu
Cu balama , interesant , nu ma gandisem la asta . Tot inox ?
hm ;) da ia zi metal pretios din patru ?????????
Citat din: ionitzady din Martie 12, 2015, 08:25:40 PM
hm ;) da ia zi metal pretios din patru ?????????
Haur?
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D nu mai poate omu ... sa faca nimic pe CAP COMPASU ... asta , ca intersect sa rezolve el TOT >:( >:( >:(
RASPUNS CORECT dar ai luat calificativul NESATISFACATOR pt ca ai tras in tinta altui tragator
Nu sunt mare specialist in electrica , si nici nu dispun de unul .
Poata imi da cineva o mana de ajutor .
Am luat un contact electric cu cheie , are 4 fire , pe poz contact am continuitate pe 2 dintre ele , pe oprit am pe celelalte 2 . Suplimentar am luat un buton cu revenire pt. demaror .
Faza e urmatoarea , am legat pe schema atasata firele W/BL cu BL/W si se actioneaza demarorul ( W/BL e un fir cu + ) , cand leg W/BL cu BL/R motorul se opreste .
Pana aici e in regula , dar are vreo influenta faptul ca eu o sa am tensiune permanent pe firul BL/R ? Oricum instalatia e prevazuta cu un heblu , dar parca n-am chef sa iau heblul de fiecare data dupa ce opresc motorul .
EDIT : Daca scot bornele bateriei motorul merge in continuare , asta inseamna ca genereaza curent , dar pe bornele bateriei cu ele montate am doar 12.2 V , aici nu ar trebui sa am ca la auto in jur de 14 V ?
daca bateria este incarcata 100%, releul de incarcare nu trimite la borne cei aprox 13,8v.
Tavi. 0748267798 baiat tinerel , e de la tine din bicaz. cca. 100 lei pe instalatia electrica la toata barca !!!! . e posibil sa fie plecat in Italia pana pe 30 martie . trebuie sa-mi monteze si mie motorul pe salupa. fir intins.
kimi , din ce ai scris tu ... , ma doare capu :) , cand vorbim de electrica vorbim de contacti normali deschisi sau normali inchisi , asa ca din experienta mea imensa ;D ;D ;D ;D , contactul tau cu cheie face urmatoarele :
1 . intrare - iesire solenoid ( demaror )
2 intrare - pui contactul
3 intrare - demaror - soc electric
adica cheia face urmatoarele din pozitia 0 intra in prima pozitie 1 in care poti alimenta cu curenti eventuali consumatori . Dupa inca o rasucire pornesti , iar daca apesi si rasucesti pornesti cu socul tras.
butonul tau cu revenire cred ca il vei folosii sa opresti motorul nu sa-l pornesti
nu stiu daca te-am ajutat , dar tre sa pui poze cu contactul respectiv sa te ajut mai mult
Pun o schema simpla cam cum am gandit-o eu .
Actionez contactul ( care are doar 2 pozitii , fara apasare pt. demaror ) si inchid circuitul pt. partea de pornire , apas butonul cu revenire si am pornit .
La oprire inchid circuitul pt. partea de oprire apoi apas butonul cu revenire si motorul se opreste .
Pareri ?
tu esti sigur ca ai nevoie de + pt partea de stop masina ?????
la yamy se ating alb cu negru , iar negru este minus si alb duce in CDI .
contactul pe cheie are si pozitia neutral?
poti cumpara din targ ( fiare vechi ) contact de camion DAC si da 5 - 10 lei
Contactul are doar 2 pozitii ( asta mi-a fost la indemana ) , cand se inchide un circuit se deschide celalalt .
Motorul se opreste cand ating firul cu + permanent de celalalt , asa indica si schema ( daca o fi buna ) .
Colegul Tox am vazut ca are ceva documentatii de Honda , poate ma ajuta el .
EDIT : Vreau sa schimb si impellerul , ce imi recomandati , Lacramioara mi-a ofertat la 60 lei pe producator si la 19 euro pe original .
am inteles kimi de contactul tau cu doua pozitii , dar stop masina inseamna un contact normal deschis care la actionare se inchide si pune in scurt bobinele motorului ( nu stiu exact ce si cum ) , asa se intampla la rusesti , si taie scanteia si motorul se opreste .
Niciunul din fire la bornele contactului kill nu este +
DACA GRESESC SCUZE dar 99,99% zic bine
O sa urmăresc schema cu atenție sa vad unde duce firul ala. Poate comanda o electrovalva ceva.
De impeller ce zici?
De ce nu folosesti un contact de Dacie, sau de la o alta masina.
Faci rost de schema contactului si vedem cum incropim o schema de folosinta si functie de schema electrica a motorului.
Mai trebui sa te gandesti si sa nu poata fi pornit motorul decat atunci cand e in neutral.
Si eu m-am gandit cum as face daca ar fi sa fac pornire electrica (visez si eu, ce sa-i faci).
Poate o sa-ti desenez o schema, dar sa consult si eu schema motorului tau.
kimi i-ti dau eu un contact de saviem sa-mi dai adresa si ti-l trimit eu .
mansa are un excentric in ea care actioneaza un limitator ( microintrerupator cu 3 contacti ) . in pozitia neutral apasa pe limitator , iar in fata sau in spate nu apasa . din punct de vedere electric : 1 in neutral + trece prin limitator , trece pri contactul cu cheie ( care este rasucita ) si ajunge la electromotor
2 in inainte sau inapoi + nu mai trece de limitator , nu mai ajunge la contactul cheii asa ca ciuciu la electromotor ca prin urmare NU PORNESTE IN VITEZA >:(
La mansa lui sigur nu are asa ceva. Trebuie sa monteze un astfel de micro-intrerupator care pe pozitia neutral sa aiba "contact normal inchis" si in rest sa desfaca contactul.
Acest contact va fi in serie intre "+" si contactul de la cheie apoi catre demaror.
Se poate duce la dezmembrari (masini, motociclete...) si cauta un contact de pornire.
Aflam care este configuratia pinilor (cablurilor) contactului, luam si schema electrica a motorului si apoi desenam o schema de functionare.
Sa-mi prezint si eu barca: Open Azzurra 4.60m/1.80m.
Probabil o cosmetizare cum a facut "kimi" o voi face la anul. Anul acesta sa reusesc sa o scot la apa. Am cumparat un motor de 15 CP Sail din 2010 care este identic Yamaha de 15 CP modelul pana in 2007. Are starterul defect, dar am comandat piesele. Atat mi-am permis in acest moment.
Acum incerc sa fac poridocul achizitionat impreuna cu barca. L-am desfacut bucatele, vreu sa inlocuiesc cateva componente si sa zinchez restul. Urmeaza apoi reasamblare , si sper inmatriculare.
Felicitari pentru achizitie si multa bafta in contiunare la bricolaj. Sa ne vedem cit mai curind pe ape! Florin.
Multumesc, dar sa vad cum o scot la capat cu peridocul. Am fost astazi la RAR sa intreb una, alta, si e complicat rau cu inmatricularea (si cu costuri mari).
Citat din: ionitzady din Martie 25, 2015, 10:17:30 PM
kimi i-ti dau eu un contact de saviem sa-mi dai adresa si ti-l trimit eu .
mansa are un excentric in ea care actioneaza un limitator ( microintrerupator cu 3 contacti ) . in pozitia neutral apasa pe limitator , iar in fata sau in spate nu apasa . din punct de vedere electric : 1 in neutral + trece prin limitator , trece pri contactul cu cheie ( care este rasucita ) si ajunge la electromotor
2 in inainte sau inapoi + nu mai trece de limitator , nu mai ajunge la contactul cheii asa ca ciuciu la electromotor ca prin urmare NU PORNESTE IN VITEZA >:(
Merci de oferta , am si eu vreo 2 , dar cand le-am vazut cum arata le-am si aruncat . ;D Am defectul asta , nu ma pot stapani , sunt cam perfectionist .
Intr-adevar mansa nu are switch , dar o sa casc ochii de fiecare data cand pornesc .
Azi leg instalatia dupa schema care am pus-o pe pagina ant. , sa vad ce iese .
Faza aiurea e ca am pornit motorul intr-un bidon , dar a avut apa doar pana la 2/3 din inaltimea prizelor de apa . A mers doar 2 min , 2 a scos deloc apa pe la orificiul de verificare ( era si in ralanti ) , dar cred ca am bulit impellerul .
O sa comand unul original de Honda , vad ca nu e o avere , daca il pornesc cu castile si scoate apa o sa-l tin de rezerva .
@peb5 Arata frumos barcuta , cu o mica restaurare o sa arate criminal .
Daca ai dubii mai degraba desfaci si verifici rotorul, daca a inceput sa se ciupeasca deja iti imprastie resturi prin instalatie, iti da de lucru, si mai si risti sa se obtureze cand ti-e lumea mai draga prin vreun mijloc de apa.
L-am comandat deja pe original la Lacramioara . Vorba dvs. , nu merita riscul .
Am mai studiat manualul din link-ul care l-am pus doua pagini mai devreme.
Ai un "Neutral switch" in motor care nu-ti permite sa pornesti motorul in viteza (vezi pag 187 si 195). Deci ai scapat de aceasta problema.
Salut kimi. Da-mi si mie te rog nr. Dnei. Lacramioara ( si de unde este - firma ) . Vreau si eu un impeller si ceva ulei pt. amestec 2t yamaha autolube. Multumesc mult. Raman dator cand ajungi in Piatra berea o dau eu.
Citat din: peb5 din Martie 26, 2015, 04:08:08 PM
Am mai studiat manualul din link-ul care l-am pus doua pagini mai devreme.
Ai un "Neutral switch" in motor care nu-ti permite sa pornesti motorul in viteza (vezi pag 187 si 195). Deci ai scapat de aceasta problema.
Merci .
Cred ca aveti dreptate , in principiu nu ar trebui sa am un + pe oprirea motor . O sa ma uit mai atent in wiring diagram ( pe monitorul de la serviciu se vede groaznic ) si sa caut firelele de la switchul de siguranta .
Daca dispune cineva de alta schema mai inteligibila decat aia din link as fi recunoscator .
Kimi, acel switch ar trebui sa fie legat in circuitul bobinei bendix-ului de pe electromotor, prin cablarea initiala a instalatiei electrice a motorului. In mod normal, tu nu ai avea ce fire sa mai tragi la mansa pentru montarea unui eventual switch de neutral.
La motoarele mai noi, asa este instalatia electrica, iar la cele ce au si pornire la sfoara, sistemul este dublat de blocarea mecanica a demarorului manual, cand schimbatorul nu este in neutral.
Iar despre intrerupatorul cu cheie, inteleg ca este de fapt un comutator cu separare galvanica intre trasee. Sunt doua circuite, unul este inchis cand cheia este pe ON, iar celalalt pe OFF. In cazul acesta, pe unul din contactele ce se inchid la actionarea cheii pe ON, trebuie sa ai un +, iar de la celalalt sa mearga la butonul de pornire si apoi din acesta, la releul de pornire de pe electromotor. Cealalta pereche de contacte, este folosita pentru oprirea motorului. Cand rasucesti cheia pe OFF, inchide acele contacte si, in functie de schema motorului, da la masa CDI-ul, opreste functionarea motorului si nu permite pornirea manuala. La actionarea cheii pe ON, acest contact se deschide si deblocheaza CDI-ul, permitand pornirea fie prin electromotor, fie manual.
Exact asta am vrut sa fac Ciby , m-ai inteles perfect .
Faza aiurea e ca acum la ce am gandit pana acum , ii dadeam un + CDI-ului ceea ce nu mi se pare corect .
Si mie mi se pare OK sa dau un minus in CDI , trebuie sa gasesc schema electrica a motorului ca sa fiu sigur .
ma ia nervii in spatele tastaturii , unde nu reusesti sa explici ideea pe care o ai in cap >:( >:( >:( >:( , nu puteam sa fim toti vecini undeva langa o apa :P :P :P :P :P si sa ne bagam ghearele la treaba ::) ::) ::)
Uite cum e cheia la Suzuki 20 EFI:
- pe stop are un contact la masa (bobina magnetou sau comanda calculator)
- pe start are bateria la aprindere si starter
- pe mers normal are bateria la aprindere
(http://www.thebyteworks.com/gallery/waterways/suzi_key.jpg)
Poti face asa cu un comutator 2x2 si un comutator 1x1 fara retinere:
(http://www.thebyteworks.com/gallery/waterways/schema_cheie_simpla.png)
E foarte buna schema , numai ca nu imi dau seama din http://boatinfo.no/lib/honda/manuals/bf25d30d.html#/40 (http://boatinfo.no/lib/honda/manuals/bf25d30d.html#/40) care e firul de stop ( culoarea ) si daca acesta trebuie pus la masa .
Se vede foarte rau pe monitorul meu schema electrica si daca incerc sa printez , imi ies niste paginii complet negre .
La ce pagina e? Nu este si schema acelui "ignition switch"?
La pagina 39 (sau mai précis 2-29) arata o carcasa CDI desfacuta si cele doua fire de sus prinse pe acea regleta sunt pentru butonul de oprire. Culorile sunt Bl si BL/R; probabil Negru si Negru cu dunga rosie.
Amandoua merg direct in CDI (ce am reusit sa deslusesc eu in schema electrica); deci nu pui nici unul la masa sau la +.
Seamana cu poza de mai jos, asa si BL e masa si BL/R e firul de stop care se pune la masa pentru oprirea motorului. E din manualul de Honda 9.9/15 dar e foarte posibil sa fie la fel la 20, macar codurile de culori.
(http://www.thebyteworks.com/gallery/waterways/honda_wiring.jpg)
O mica rectificare la ce am scris mai sus.
Conform schemei de la pagina 203 din manual unul din fire este la masa.
Verifica continuitatea firului negru cu masa.
Comuniune de pareri se pare :D
Ok , prin urmare contact intre Bl si Bl/R pt. oprirea motorului .
Multumesc mult baieti .
Rezolvat cu partea electrica , doar un amanunt mai este . Poate ma ajuta un utilizator de Honda care are mansa originala : stiu ca pe mansa sunt 2 led-uri , unul verde , celalalt rosu . Intrebarea este , sta vreo unul aprins mereu , sau se aprind doar la avarie ?
Mai am de fixat motorul si sonda sonarului si o dau la apa . ;D
(https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11174959_983591155008382_4715368869487983221_n.jpg?oh=3c31490ea4745dc92e401cc85f9c85ee&oe=55DB9D6D)
se putea mai bine .... se putea poza dupa curatenie , nu sa vedem noi firimiturile de fibra ;D ;D ;D ;D ;D
i-mi place cum a iesit
Azi am reusit sa dau la apa pluta .
In prima faza o mie de nervi , motorul nu se accelera mai sus de vreo 2000 ture , aveam senzatia ca nu se alimenteaza . Dupa vreo ora de dracuit , am ajuns la concluzia ca unul din firele legate la mufa motorului ( probabil ceva legat de ledurile indicatoare , dar o sa verific schema luni ) e legat aiurea , l-am scos , si am rezolvat temporar problema .
Fata de vechiul Suzuki DT25 , Honda asta in 4 timpi , desi are teoretic aceeasi putere , e mult mai lenesa , gliseaza mult mai greu , si chiar cu trimul in pozitia cea mai de jos are tendinta sa tina barca un pic apupata . In rest multumit de nivelul de zgomot , incomparabil cu 2T .
Mai am de lucru la mansa si cabluri , care nu imi permit momentan sa accelerez la maxim , probabil daca as remedia chestia asta barca ar glisa mai repede ( daca se pricepe cineva la mansele universale Ultraflex , please help ).
N-am avut timp sa fac un filmulet , si o masurare a vitezei pe GPS , m-a prins o ploaie cum nu am mai vazut demult .
EDIT : Azi pe GPS , 35 km/h singur in barca . Cu 3/4 din acceleratie , mi se pare rezonabil , in conditiile in care cu vechiul Suzy aveam 40 km/h la blana . In afara de faptul ca iese ceva mai greut in glisaj , ma declar multumit .
Mi-a descoperit un prieten ceva infundat la orificiul de verificare a racirii , s-a rezolvat in 2 min cu o sarmulita , iar acum pisa ca un pompier . :D
Sa vina vremea buna ! 8)
Multumesc inca o data Vali , pt. ajutor .
Salut si bine ca s-a terminat cu bine :). Sincer, am cam stat pe ghimpi pana sa aflu ca motorul este ok pentru ceea ce ti-ai dorit. Barca intra mai greu in glisare fiindca un 4 timpi e mai puturos decat un 2 timpi, se accelereaza mai greu din cauza lantului cinematic mai complicat - distributie, came, supape, pompa ulei etc.
Acum ramane sa te dai si sa te bucuri de barca, poate ne pui o poza-doua de pe balta :).
(http://i59.tinypic.com/25s1xxg.jpg)
(http://i58.tinypic.com/w8n88o.jpg)
(http://i58.tinypic.com/20gy8p4.jpg)
Felicitari . Foarte frumos. Poate ne vedem pe lac . Sper in maxim 10 zile sa o dau si eu la apa. Momentan caut un capac de pompa apa sau numai cupa de inox din interior yamaha autolube si cred ca vine in 1-2 sapt. Restul e pregatit.
Nu știu dacă ai aflat dar la mansa Honda iți sta aprins becul verde mereu(cel de sus) și cel roșu doar caz de Doamne Ferește!
Am legat gresit ceva la instalatie ( de asta nici nu mi se accelera motorul la lansare ) , poate ma ajuta cineva , eu chiar nu inteleg cum vin legate firele la cele 2 led-uri de avertizare . In schema am doar 3 fire , Y , R si Bl , aveti vreo ideee ?
Mi-as achizitiona si o elice de schimb , actuala e 9-1/4 X 12 , ce ma sfatuiti sa iau pt. o glisare mai rapida , ce dimensiune , si cate pale ? Multumesc .
Bl (Negru-Masa) este comun pentru cele 2 lampi (LED-uri); iar Y si R se leaga direct la lampi (LED-uri).
Daca sunt LED-uri, vezi ca acestea au polaritate (conteaza cum sunt montate).
Tot incerc sa-ti incarc manualul si nu reusesc.
Ti-am preluat schema electrica de la sfarsit, poate te ajuta macar asa.
Multumesc pt. schema .
Faza aiurea e ca exact asa le-am montat si eu . :(
Cand leg firul R de la senzorul de supraincalzire motorul nu se mai accelereaza si nici nu se aprinde becul .
Celalalt , de la senzorul de presiune ulei nu se aprinde , dar nici nu vreau asta . :)))
Pana la urma as putea sa merg si asa , dar imi sta pe creier .
Cred ca oricum, daca se supraincalzeste motprul intra in mod protectie...sau asa ar trebui( vorbesc si eu din auzite)...
Tot am incercat sa inserez manualul si nu reusesc.
Uite aici link-ul de unde l-am descarcat:
http://cdn.powerequipment.honda.com/marine/pdf/manuals/31ZW2605.pdf (http://cdn.powerequipment.honda.com/marine/pdf/manuals/31ZW2605.pdf)
In manualul de mai sus explica despre luminile din mansa la paginile 27-28 si la alt capitol la paginile 101-102.
Spune in felul urmator:
- Lumina verde - trebuie sa fie aprinsa; se stinge daca scade presiunea la ulei si se reduce treptat turatia iar buzzer-ul va intra in functiune pana sub turatia de 1400 rot/min. Se va verifica nivelul uleiului.
- Lumina rosie - se va aprinde daca motorul se va supraincalzi concomitent cu intrarea in functiune si a buzzer-ului, in timp ce se reduce treptat viteza.
La pagina 200 (16-20) din manualul de reparatie:
http://boatinfo.no/lib/honda/manuals/bf25d30d.html#/200 (http://boatinfo.no/lib/honda/manuals/bf25d30d.html#/200)
este data cutiuta de lumini din mansa care are un fir la masa (negru), gri (plusul-prin contact), si cele doua comenzi de la CDI (Y si R). Se pare ca nu sint simple LED-uri; sunt doua circuite care comanda cele doua LED-uri prin punera la masa din CDI (conform schemei de verificare).
In cazul asta cred ca trebuie sa renunt la lampile de avertizare momentan . Eu mi-am luat 2 lampi , una rosie , una verde , care au in ele cate un bec de 1-2 W , fiecare cu cate 2 fire . Am alimentat cu firele Y si R si cate un SW la fiecare dar se pare ca sunt departe de adevar . Din ce am vazut pe diagrama , Y si R duc la senzorii de apa si ulei , astia stiu ca functioneaza prin punere la masa , deci mi s-a parut extrem de dubios ca un bec sa se aprinda cu 2 mase . :)
Cred ca secretul se afla in cutiuta cu ledurile de pe mansa originala Honda , asta e , momentan ma multumesc cu atat .
Merci de ajutor .
Un alt mod de verificare la pagina 326 (15-12) din manualul de reparatie:
http://boatinfo.no/lib/honda/manuals/bf25d30d.html#/326 (http://boatinfo.no/lib/honda/manuals/bf25d30d.html#/326)
Incearca sa legi cele doua lampi la +12V si capetele ramase libere la cele doua fire Y si R. In acest caz, lampa verde va functiona pe invers; normal-stins si cand apare o problema (nu ai presiune la ulei) se aprinde.
Ar fi mai indicat daca in loc de lampi ai folosi LED-uri cu cate o rezistenta de 1k ohm inseriata.
Salut.Ar fi foarte indicat sa folosesti leduri pentru ca s-ar putea sa depasesti curentul de comutare al ICM- ului .De fapt in cutiuta aia sant 2 leduri cu 2 rezistente de limitare a curentului nimic altceva.
Becurile din lampi sunt de 1.2 V , credeti ca are vreo influenta ?
As putea sa incerc montarea unui led cu lumina alba in soclu .
Daca becurile tale sunt de 1.2v se vor arde in cel mai fericit caz cu 12V (sau sa arda CDI-ul, asa ca ai grija).
Mai bine folosesti LED-uri cu rezistenta de limitare de 1 kΩ care iti limiteaza curentul undeva la 10mA care e suficient sa poata aprinda un LED, si e un curent suportabil pentru CDI.
LED-ul rosu este legat simplu, cum zice si momanul.
LED-ul verde e alimentat printr-un circuit basculant (cred ca un simplu tranzistor) pentru ca starea lui normala este aprins; si cand ii da masa, atunci se stinge.
Eu as putea sa-ti incropesc o schema simpla, dar cine ti-o realizeaza.
Scuze , am vrut sa scriu 1.2 W .
Daca nu e f. complicata schema , gasesc eu un electrician pt. rezolvare .
Multumesc anticipat .
SALUT.Amandoua ledurile sint la fel doar ca la ledul verde CDI-ul il tine la masa si il decupleaza cand scade presiunea la ulei iar cel rosu e pus la masa cind creste nepermis temperatura.Daca vrei sa pui becuri nici o problema dar trebuie sa folosesti 2 tranzistori ca amplificatori de curent.Un prieten a mutat ledurile la bordul barcii si tocmai se plange ca abia se aprind din cauza lungimii firelor.Ledurile lui erau montate direct pe motor deoarece fusese motor cu comanda la mana.Ledurile nu sant alimentate direct din traductoarele de temperatura si presiune ci din CDi.Cand unul din traductoare sesizaza o anomalie informeaza CDI care comanda ledurile si in acelasi timp alimenteaza o rezistenta care umfla un lichid care actioneaza un fel de jiglor si reduce alimentarea motorului reducand turatia.Uf, e destul de complicat sa explic daca nu ai carburatorul in fata
Kimi, vezi http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1665.msg27823/topicseen.html#new. (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1665.msg27823/topicseen.html#new.)
In schema postata de ziuamarinei ai sa vezi acele LED-uri (Oil si Temp) alimentate din contact printr-o rezistenta (merge de 1 kΩ, daca nu-ti place cum se aprind LED-urile, poti s-o mai micsorezi pana pe la 470 Ω), numai ca la tine sunt alte culori.
Dar sa pui si buzzer nu te-ai gandit?
Buzzerul este cel mai indicat , cine se uita la leduri cand mergi cu barca cu paharul pe bord si cu mainile pe sus salutand pescarii din ancora intr-un tablou care la-i visat toata iarna.
De aceea am amintit si eu de el.
Citat din: ionitzady din Mai 15, 2015, 10:56:54 AM
Buzzerul este cel mai indicat , cine se uita la leduri cand mergi cu barca cu paharul pe bord si cu mainile pe sus salutand pescarii din ancora intr-un tablou care la-i visat toata iarna.
Frumos spus...+1 la karma de la mine :)
Azi cu 3 persoane + ala mic , adio glisare . :(
Trebuie sa rezolv neaparat problema de acceleratie din mansa , daca nici dupa aia nu merge ma apuc de cautat un hydrofoil sau o elice cu pas mai mic , sau cu 4 pale .
Motorul tau este acelasi cu cel de 30 CP. Vezi care (unde) sunt limitarile la carburator si poate ii maresti puterea.
Cu buzzer-ul si LED-urile ce ai mai facut?
Deocamdata am abandonat led-urile si buzzerul .
Asta cu similaritatile cu cel de 30 HP e bine de stiut , dar deocamdata ma concentrez pe chestiile mai simple ( mansa , hydrofoil , elice ) .
Sper sa pot rezolva ceva cu mansa universala Ultraflex , cel de la care o am , a folosit-o pe un Johson , si la el cablul de acceleratie trebuia impins , pe cand la Honda trebuie tras ( la fel si la Suzuki ) . Faza aiurea e ca la modul cum a folosit-o el , exista un sector de plastic pe care eu il aseman cu litera L . Pe partea de jos a L-ului se face cuplarea vitezei , iar pe partea verticala incepe accelerarea .
Cam am schimbat pozitia pt Honda , L-ul diametral opus de pe mansa are partea de jos concava, din cauza asta se ia mult din cursa mansei si nu mai pot ajunge la 100% acceleratie . Trebuie sa demontez mansa de pe barca , sa o duc la atelier si sa incerc sa indrept partea je jos , eventual sa o fac un pic convexa .
Daca nu merge nici asa o sa caut alta mansa .
EDIT : Exista posibilitatea ca eu sa fi montat ceva aiurea in mansa cand am intors piesa pt. acceleratie , ramane sa sap .
Cand desfaci mansa, fai o poza cu spatele ei, sau mai multe si eventual langa actionarile din motor in diferite pozitii ale mansei.
O poza face cat o mie de cuvinte.
Salut kimi. eu vin vineri la bicaz sa dau barca la apa. am o elice de tractiune cu pas de 10 si 13 caneluri noua de rezerva. daca te ajuta o poti proba. cred ca ai nr. meu , daca nu 0744778476 marius.
PS. am si hidrofoil daca ai nevoie. il demontam de pe motorul meu si gata.
@mariusbig
Dacă as sti cum as pune un mare plus la karma: acesta este spiritul acestui forum! Pentru asta îți mulțumesc !
De la mine ai deja un + la karma . :D
Multumesc mult de oferta , dar intai ma bag pe mansa . Ce rost are sa incerc alte solutii cand de fapt nu pot accelera decat la 75% din cursa ?
Succes cu lansarea , ai rezolvat cu reglajele ( nu am mai revenit cu nr. de tel. deoarece tipul ala a zis ca nu se baga .) ?
O sa trebuiasca sa o dai tot prin portul vechi , pe partea cealalta drumul e inca blocat de o salupa care sta pe mal , iar apa nu pare sa creasca zilele astea .
Poate ne vedem sambata pe apa , cred ca ma duc un pic la spinning .
EDIT : Am gasit si 2 imagini cu dracovenia la interior . La mine cablul din mijloc care e acceleratia ( parca ) e montat pe sina cealalta in asa fel incat sa traga de cablu ( ca in a 2-a imagine ) . Undeva am gresit si inca nu imi dau seama .
multumesc si cred ca e normal sa ne ajutam daca se poate. eu inca sunt convins ca in lumea asta mai exista OAMENI. kimi daca ai nevoie suna. in perioada 8-14 iunie sunt in balta pe dunavat - sfantu ghe.
cu reglajele am rez. carb 3 infundat , curatat tot , avans reglat de mine. am ceva pilitura in cizma , sper sa nu fie probleme. daca sunt , cumpar cizma sh si mai vedem. oricum in balta am barca de rezerva , lotus cu honda de 20 4t asa ca nu sunt stresat f. tare. daca raman amanet pe bicaz vineri in timpul problelor pe cine sa sun de acolo kimi ? ai prieteni in zona ? - contra cost . sa-l sun pe nichifor mai bine ?
Gasim pe cineva , nu-i pb . dar mai bine nu te gandi la asta .
ok. merci kimi.cat de curand sper sa ne vedem si sa ne cunoastem . voi veni des in bicaz cu afaceri dar si la spinning.
merci mult si lui adi ionitza stie el de ce. adi , nu stiu de +karma , mai bine mai trimit o palinca de aia buna.
Kimi, comanda acceleratiei trebuie sa fie tot pe mijloc, si articulatia montata mai in spate astfel incat sa se mareasca cursa.
Mai ai si reglajul de pe cablu acolo unde este intrarea in motor, un fel de saiba filetata care se plimba pe cablu (cel putin la mine asa e).
Pentru exemplificare ti-am editat poza:
O sa fac sambata o poza cu mansa mea , totusi cursa ar fi mai mare daca ar fi pozitionat cablul pe diagonala .
Acceleratia trebuie sa fie pe mijloc. In acest caz, cele doua curse (inainte si inapoi) vor fi egale.
Daca o montezi cum e in poza ta, ai marit cursa pentru mers inapoi, si ai micsorat cursa de mers inainte.
v-a rog sa ma scuzati pe mine , dar la BRAILA nu a plouat deloc si eu sunt in concediu si mai am si niste PALINCA de aia buna de la MARIUSBIG si ce credeti ???? am stat numai la DUNARE :P :P :P :P
bravo adi !!! grea viata !!! mai poti ?
La probe astazi cu trimaranul :
lungime 4,65 m , latime 1,82 m , approx. 200kg goala fara motor , motor yammy 25cp 3 cil 2 t cizma lunga ( multumesc vali pentru recomandare ), hidrofoil , trim la gaura 3 , elice pas 13 , cea cu pas de 10 nu a fost probata
Incarcatura : 3 romani sanatosi de 96-104 kg , 40l benzina , trusa scule , acareturi , etc. cca 80 kg in plus.
Rezultate : gliseaza in maxim 15m cu incarcatura prezentata , nu stropeste nici in fata nici pe laterale , taie valurile super ok , foarte stabila in mars , zguduie un pic la valuri dar nu foarte tare.
Viteza maxima pe gps la blana 26 mph , la 75% din mansa 22 mph.
Cu 2 in barca 29-30 mph in blana.
Cu elicea pas 10 sigur gliseaza mai repede.
Concluzie : foarte foarte multumit.
Am incercat sa pun poze dar sunt prea mari.
Mai incerc.
Am rezolvat cu acceleratia ;D , am scurtat o tija care duce pana la carburatoare ( aveam un pic de cursa moarta la acceleratie ) si acum pot sa accelerez pana la maxim .
Pe GPS asta se traduce cu un + de 5 km/h cu 2 persoane in barca .
Trebuie sa fac proba si cu 3 persoane , dar nu cred ca o sa fiu foarte fericit .
Urmeaza un hydrofoil se sport 200 (http://www.cabelas.com/product/SE-Sport-Hydrofoil/700065.uts?WT.tsrc=CRR&WT.mc_id=crrdtfd) si o elice cu pas mai mic .
Elicea actuala e cu 3 pale , 9-1/4 X 12 ( se pare ca asta ar fi echivalenta cu 9.9 X 11 ) , ce imi recomandati , 4 pale 9.25 X 10 (care e pt. motorul de 20 ) ?
http://youtu.be/WVJvtNrVdbM (http://youtu.be/WVJvtNrVdbM)
Salut.Pasul elicei ete necesar sa-l scazi doar daca motorul nu ajunge la turatia maxima.
Kimi din experienta si dupa siajul pe care-l vad , cred ca mergi cam cu 36 +, - km/h , incearca sa mai ridici trimul mai sus si sigur ai undeva o pierdere de putere care face diferenta . Asa mergea a mea anul trecut si dupa ce am schimbat toate garniturile (oringurile) la carburatoare m-am trezit cu alt motor si cu o pornire rapida .
Cam 30 am pe GPS Ady , trimul e la prima gaura de jos , daca il ridic nu o sa glisez si mai greu ? Filmuletul e cu 2 persoane , la 3 o sa incerc intradevar sa-l ridic cel putin o gaura .
Cat despre putere , mie mi se pare ca functioneaza OK , consum mic , etc ( o mica exceptie pornirea la rece , nu vrea decat un pic accelerat ) . Totusi nu cred ca ajunge la turatia maxima in mers , o sa imprumut un turometru si sa testez .
Faza aiurea : Full Throttle RPM Range 5,000-6,000 RPM , Rated Power 25 HP @ 5,500 RPM . Ce turatie ar trebui sa am , 5500 ?
Am auzit ceva motoare in 4 timpi la viata mea ( nu outboard , dar nu conteaza ) , dar asta al meu in nici un caz nu ajunge la 5500 .
Ridica trimul fara probleme , eu nu am open si glisez fara probleme cu trimul la maxim ridicat ???
S-a notat . :D
Oricum vreau sa am o elice de rezerva , asa ca o sa fac teste cu turometrul , sa vad daca ajunge macar la 5500 .
Ma tenteaza una in 4 pale , numai ca singura gasita pt BF25 e de 10.2 X 11 si cred ca nu va fi foarte diferita de cea de acum . Oricum fara testul de turatie n-am ce sa achizitionez inca .
Per total sunt multumit de motor , dar daca se pot aduce mici imbunatatiri , de ce nu ? ;)
Uite ce mi-a spus un specialist :
''Parerea mea este ca la barca ta un motor de 40 ar fi de vis,dar si cu un 30 te vei descurca.
De 20-25 nu poate fi vorba(poate Honda de 25hp in 3 cilindri carburatie asa cu cezariana, cu consum f.mare)
De ce:
Motorul Suzuki pe care l-ai avut, stiu din experienta avea un cuplu f.bun si raportul de transmisie din grup te favoriza la barca asta.
Motoarele in 4 timpi nu au un cuplu asa mare(intre 25 si 40%mai mic) si atunci ca sa compensezi lipsa de cuplu ai nevoie de putere mai mare,(implicit cuplu mai mare).
Suzuki DT25 in 3 cil(carburatie)=cam 33- 35hp in 4 timpi,
deci la 30hp 4 timpi vei fi sub ce ai avut,la 40hp 4t vei avea ceva mai mult.''
Prin urmare nu cred ca are vreo defectiune motorul , pur si simplu atat poate el .
Salut.Dupa filmuletul pe gare l-ai postat eu cred ca motorul are destula putere,dovada apa care o ridica in spatele barcii, dar barca nu gliseaza cu viteza corespunzatoare cantitatii de apa impinsa de motor.La barca pe care o am acum acest fenomen se observa doar pana ce barca prinde viteza dupa care in spate siajul ete lin fara vreo cocoasa de apa ridicata de motor.Nu sant specialist dar am observat ca fenomenul se manifesta mai accentuat la barcile care nu gliseaza sau gliseaza prost.Am avut o barca cu un motor de 18 hp care mergea destul de bine pina la jumatatea acceleratiei dupa care barca in loc sa prinda viteza arunca apa in spate de ziceai ca e jet.
Ceva pareri despre producatorii de elice ? BS Pro sau Solas ?
Incearca Solas Amita. Cred ca sunt printre cele mai bune. In weekend am schimbat si eu elica am trecut de la 13 la 15" pitch. Sunt multumit.
Salutare
Am nevoie de ceva sfaturi , unde si cum as putea sa montez motorul electric la pupa ?
Nu pare ca ai loc de el langa cel termic. Ai putea sa il montezi pe un suport prins pe oglinda in lateral, ca la veliere dar ar trebui ca placa respectiva sa fie foarte departata de oglinda ca sa iti permita sa carmesti. Cred ca totusi cel mai bine ar fi sa gasesti un loc la prova...
A venit Mos Crăciun, cu întârziere, direct din State.
Pai normal ... , Mosul a asteptat zapada ca sa vina . Arata foarte bine pachetul :) . Ai stabilit locatia auxiliarului ?
Cred ca o sa-i fac un suport de genul celui din foto , inox + lemn , si o sa-l amplasez in stg. motorului termic , in partea dr e cam aglomeratie , sonda sonar , dop golire p-pa santina .
Are cineva in dotare un suport de genul celui din postul anterior ?
Ma interseaza niste dimensiuni si grosimea tablei , vreau sa construiesc o replica . :D
Multumesc anticipat .
Tabla inox de minim 2mm si si scandurica de lemn tare sau textolit. Dimensiunile fale dupa nevoile tale si sa dea bine pe barca. Motorul are mai mult de 10 kg?
Tabla de inox o dau jos de pe barca mea joi sau vineri ( partea care acopera oglida ) .
Kimi , nu cumpara tabla , daca vii in oras suna-ma si nu te costa nimic , o iei si o tai cum vrei , cred ca iti va ajunge.
Ai nr. meu.
Motorul are undeva la 10 kg , am la dispozitie tabla de inox de la grosime de 3 in sus ( multumesc pentru intentie Marius ) , am acces si la un abkant hidraulic ;D + un prieten care face tamparie din lemn stratificat , deci un lemn de esenta tare baituit si lacuit profesional nu ar fi problema .
Singura problema sunt dimensiunile , as vrea sa fac ceva standard , cred ca o sa fie 28X20X14 ( ultima fiind distanta pana la oglinda ) .
Maine studiez o barca care are asa ceva pe ea ( are un prieten ) , dar vb lui Ady , pana la urma trebuie sa arate si bine . :D
kimi eu nu vad pozele de la tine
Work in progress .... ;)
Pana la urma se pare ca pluta mea e un Tullio Abatte Open 13 , suporta motorizare maxima 50 CP .
Una identica : http://www.probarca.ro/anunt/77130/101/1/101/Vand-barca-Tullio-Abbate-13-Open-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/77130/101/1/101/Vand-barca-Tullio-Abbate-13-Open-.htm)
Azi probe cu o elice cu un pas mai mic .
La prima vedere pare altceva ...... https://youtu.be/zP3BlXoSYJQ (https://youtu.be/zP3BlXoSYJQ)
Vreau să-mi schimb actualul motor electric , Minkotta EnduraMax 45 lbs cu unul care să aibă comandă la picior și montaj pe oglinda dar nu găsesc nimic . Oare nu se mai fabrică așa ceva ?
Citat din: kimi din Mai 18, 2019, 06:49:24 PM
Vreau să-mi schimb actualul motor electric , Minkotta EnduraMax 45 lbs cu unul care să aibă comandă la picior și montaj pe oglinda dar nu găsesc nimic . Oare nu se mai fabrică așa ceva ?
Pe ce lac erai in clipul de mai sus ??? E superb
Izvorul muntelui , Bicaz
multumesc