Cum vine asta?

Creat de kama3, Septembrie 20, 2017, 06:09:51 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

AdrianZUZ

O sa merg la Mila 23 cu o gonflabila 3d Tender de 2m, motorizata cu Yamaha Malta (sau la vasle) si voi pescui in regim C$R sau NoKill la **** ciobanului (Pietrar). 8)

Anul 2018 se arata luminos rau.

momaul

Salut.Discutia asta are loc de cel putin 10 ani si tot nu s-a clarificat,pentru ca asa sant legile la noi trebuie sa cunosti un jurist bun ca sa nu le incalci.Pun si eu o intrebare:daca ai voie sa circuli oriunde cu bari de agrement atunci de ce in fiecare an capitaniile locale prin avizele catre navigatori publica zonele de agrement?De exemplu in Braila bratul Valciu este zona de agrement si se specifica si ambarcatiunile care au voie cum ar fi caiac,barci de agrement,veliere pana la clasa Star etc.

Florio

Citat din: mariusm piesenoi111 din Noiembrie 07, 2017, 02:05:30 PM
Sa inteleg ca si caiacul meu va fi belgian?

Să înțelegi că și noi vom fi belgieni în curând, dacă nu dăm un răspuns civic ferm, la toate bazaconiile generate de statul în care trăim. :)
Somnul rațiunii, ca și somnul națiunii....nasc monștri

Vali

Acum un an pe vremea asta am inceput actele pentru asociatia de care vorbisem. Problema a fost ca raspunsul pe care trebuia sa-l primesc de la Ministerul Justitiei s-a pierdut pe drum, prima oara din cauza grevei postasilor, si a 2-a oara din cauza protestelor cu Ordonanta 13.

Acum se vede cat de buna ar fi fost acea asociatie, sa putem sa ne luptam intr-o formula organizata cu aceste abuzuri. Nu e deloc tarziu de infiintat, toate etapele sunt simple si se parcurg usor, si daca e nevoie pun totul la dispozitie.

Problema e ca eu nu ma voi mai implica in treaba asta. Sunt deja implicat in destule, si important e sa-mi vad de ce am de facut. Daca se va infiinta si va fi nevoie de mine, voi participa fara probleme, dar ca de obicei strict in termenii mei.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

kama3

Avand in vedere raspunsul pe care l-am primit de la ANR am formulat si  transmis o petitie catre Ministerul Transporturilor.
Daca raspunsul lor va fi ok nu avem de ce sa ne facem griji, pentru ca ANR ul este in subordinea M.T. si atunci punctul de vedere al ministerului este superior celui al ANR.
Daca in schimb raspunsul ministerului e acelasi cu al ANR-ului atunci avem o problema.
Dar, sa vedem ce zic si cei de la minister si vedem ce-i de facut.

Totusi, ar fi bine de stiut daca, ulterior eliminarii obligativitatii de inmatriculare sub7m si sub 15kw, deci dupa 2007, a fost cineva sanctionat - contraventional sau penal. Eu personal n-am auzit

cristi80

Am mai scris pe undeva, am fost controlat împreuna cu iulian_cln, eram cu 2 bărci, amândouă cu 20cp, iar poliția transporturi știa ca sub 7m/15kw nu se înmatriculează.
Acum, ținând cont de răspunsul de la poliția de frontiera, postat de Vali,poliția transporturi nu au comentat, întrebarea este- Căpitănia Galati este organ de control/sancționare?

AlecNaneti

@ kama

Cei de la Ministerul Transporturilor vor cere punct de vedere de la ANR inainte de a-ti da raspunsul.

Asa ca, ghici ce raspuns vei primi de la Ministerul Transporturilor?

kama3

ANR este in subordinea M.T., iar Guvernul si ministerul de resort, in speta M.T., sunt autoritatea legislativa, care are si competenta in a-si interpreta propriul act normativ emis. In cauza e vb de ondonanta si de ale ordin al M.T.
Prin urmare M.T. creaza cadrul legislativ pe care ANR ul trebuie sa-l aplice.
Din experienta, in ministere lucreaza oameni mai deschisi la minte decat in institutiile subordonate.

Vali

Eu am o sugestie foarte importanta: nu tulburati somnul autoritatilor. Lasati-i sa doarma linistiti pe banii nostri.

De 10 ani nu mi-a spus nimeni nimic de barca neinmatriculata cand m-am intalnit cu organul pe ape, si nu vreau sa le dau acum motiv sa-mi strice feng-shui-ul vacantei.

Asa ca mai bine da-i undeva cu aberatiile lor, si in caz ca ma opresc si ma sanctioneaza, le cer temeiul legal si ma lupt eu dupa aia cu ei, cum am mai facut-o si am castigat de fiecare data.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ghrt

Vali, ei ne-au tulburat distractia cu un aviz pt navigatori care constituie baza legala pt dosar penal. Trebuie sa il atacam in instanta. Daca nu avem noi asociatie atunci sa cautam una (chiar si ceva cu caiace peste 2.5 metri, că sunt afectati daca vor sa iasa cu ele pe Dunare) si sa ne luptam pt drepturile noastre.

valyxman

Citat din: Bogdan din Septembrie 25, 2017, 09:06:44 AM
Da, toate navele care potrivit legii sunt supuse inmatricularii/inscrierii. Temiul juridic rezida din economia art.76 alin.2 din OMT 1079/2014, care se refera la orice fel de nava care desfasoara activitati de agrement nautic. In acest caz intervine obligativitatea inmatricularii ambarcatiunilor sub 7m intrucat nu mai sunt folosite in scop personal, respectiv dispare una din cele doua conditii ( 1.sa navige in apele teritoriale si 2. sa fie utilizate in scop personal).

Am citit de 3 ori toate cele 3 pagini ale topicului de pana acum, si ca o persoana care vrea sa se asigure ca nu a inteles aiurea mai intreb si eu ceva:
1- ce inseamna "utilizate in scop personal"? ce activitati se incadreaza aici?

2- daca eu singur in barca ma aflu la pescuit sportiv cu 2 lansete pe Dunare (partea de frontiera cu Bulgaria a Dunarii dar pe jumatatea Romaneasca) cu o barca de 4.3 metri si un motor de 20 cp trebuie sa am barca inmatriculata?

3- Daca suntem 2 in barca , restul conditiilor sunt identice cu punctul 2 trebuie sa am barca inmatriculata?

Exceptand taxele de inmatriculare (si implicit dovedirea provenientei barcii si motorului) mai exista vreun dezavantaj al inmatricularii unei barci? Nu luam in calcul nervii consumati, incompetenta si aroganta organelor, .. etc a celor ce efectueaza inmatricularea.
Ma pot astepta ca o barca inmatriculata sa fie mai putin "deranjata" de autoritati (politie frontiera sau oricare altii). O barca inmatriculata ma poate ajuta la pescuit sportiv in sendul de mai multa liniste (verificare de la distanta, fara sa trebuiasca sa port in barca toate actele barcii si motorului... pe langa Permis de navigatie si eventual de pescit)?

Multumesc!



Alex1958

Citat din: valyxman din Noiembrie 08, 2017, 02:14:40 PM
Exceptand taxele de inmatriculare (si implicit dovedirea provenientei barcii si motorului) mai exista vreun dezavantaj al inmatricularii unei barci? Nu luam in calcul nervii consumati, incompetenta si aroganta organelor, .. etc a celor ce efectueaza inmatricularea.
Ma pot astepta ca o barca inmatriculata sa fie mai putin "deranjata" de autoritati (politie frontiera sau oricare altii). O barca inmatriculata ma poate ajuta la pescuit sportiv in sendul de mai multa liniste (verificare de la distanta, fara sa trebuiasca sa port in barca toate actele barcii si motorului... pe langa Permis de navigatie si eventual de pescit)?

Pai ar cam fi rolul fiscal, pe baza caruia platesti un impozit anual (200 lei ptr barca cu motor).
Cei de la Capitanie iti cer sa vii cu asta ca se te inregistreze in oricare din registrele mentionate. Cred ca de la foamea de bani se trag toate....

valyxman

Sa inteleg ca e mai mare varianta minima de impozit la o barca decat impozitul la o masina de 1400cc?
De faptul ca toata distractia a inceput din lipsa fondurilor la bugete nu ma indoiesc.
Acum cu riscul de a fi blamat nu vad o problema in a achita o taxa anuala fie si pentru dreptul de a te plimba cu o barca pe Dunare sau alte ape interioare ci mai mult procesul laborios prin care trebuie sa treci, faptul ca trebuie sa inscrii acea barca (cu implicatiile de rigoare). As vedea mai normal si uman o taxa gen "ambarcatiune in delta" care e de 100 ron daca nu ma insel   (ai datele barcii si motorului le incarci pe net sau unde o fi, achiti 100 pe anul ala si sanatate). La capitolul aproape de tari normale as vedea insa si amenajarea unor rampe insa de acesti bani. Nu toate o data ca or fi scumpe si barcagii prea putini, insa macar cate una pe an per judet... Toate astea sa se aplice la toate barcile ce doresc sa circule in apele naviganile si nu mai reusesc ei de idioti ce sunt sa le taxeze cumva. Ar fi clar tot ce e sub 7m si max 20cp si nu a fost inmatriculat pana acum... costa 100 ron pe an daca vrei sa o pui in anul respectiv in apa si indiferent de ce naiba faci in ea... poate dormi, poate pescuiesti, poate imi place sa ma bronzez in barca sau mai stiu eu ce alt sport nautic.
Va rog doar nu ma injurati prea tare acum!!!  :)



kama3

Din cate stiu eu eliminarea inmatricularii pt barcile sub7 m si sub 20cp a fost o armonizare a legislatiei noastre cu cea europeana.

scm_ro

Treaba cu impozitul este foarte subiectiva. Poate sa fie 150 RON sau peste 400 RON in functie de cum are chef duduia de la finante.
Mie la glastrom (5m) pe care nici nu aveam motor la momentul respectiv a vrut sa imi puna 400 RON impozit pe motiv ca este ambarcatiune de agrement si ca poate este un yacht. A trebuit sa ne certam mult si sa ajungem la sefa ei pana sa imi puna un impozit decent.