Babutza

Creat de Moshu, Mai 17, 2014, 10:05:11 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

modi

Citat din: Moshu din Mai 19, 2014, 10:28:07 AM
@ Modi - am luat in calcul 2.5/3.5 cp ca si variant economice si 6 cp (maximum, mai mult cred ca ar fi prea greu motorul) in ideea obținerii unei viteze mai mari, posibil glisare.

Chiar daca am sa par radical sau deloc negociator in aceasta discutie , spun ca este de neacceptat termenul de "posibil glisaj" . Ci este de urmarit si de atins imperios !
Plecand de la raportul economic " viteza , km parcursi , consum"  pana la situatiile de urgenta , sustin la nesfrasit si absolut neconditionat ca o barca motorizata ar trebui sa poata atinge glisajul indiferent de necesitatile firesti ale conducatorului acesteia .
Una e sa te "dai" pe apa in sictir total , cand ti se rupe de toate , alta e sa te confrunti cu o situatie de urgenta in care ai nevoie sa zbarnai pe apa chiar si-ntro zi fara de vant .

Evident , un doi-jumate - dar mai ales un trei - va impinge barca catre inainte . Incontestabil . Da-le dracu de motoare si de elicii , doar d-aia-s facute , nu ? Insa nu raportati asta STRICT la conditiile de vacanta si de relaxare , acele conditii la care v-ati lansat barca la apa amu' niscaiva zile in urma . Eu am experiente neplacute - si de-aici o obsesie pe viata ( n-aveti decat s-o judecati sau s-o blamati ) - asupra situatiilor in care poti fi nevoit sa ajungi in timp record la masina ce-o ai parcata pe undeva . Odata in vacanta fiind n-ai voie sa uiti ca nu toata viata-i o vacanta ! ..... In fine , nu asta vorbim aici , si fereasca D-zeu de asemenea situatii !

Pe de alta parte , raportat strict la conduita  unei barci guvernata de un motor ..... APARENT ..... greu si puternic , spun ca indiferent de greutatea acestuia ( categoric , intr-o anumita categorie de putere ) aceasta va fi deplin compensata de puterea sa de impingere, care , prin dinamica impusa de elicea in exercitiu , nu va face decat sa-i scoata "curul din apa" . Chiar daca in repaus senzatia este alta , senzatie data de greutatea fizica a motorului atarnand de pupa barcii . ( nu insemna ca vom pune un "135" pe o "scovearga" de 3.80 ..... !!! )

In cel mai rau caz se poate ajunge la un motor "over powered" atasat unei ambarcatiuni , motor care , cu atat mai bine , poate fi guvernat la o solicitare de 50 - 60 % din capacitatea sa maxima . nimic mai bun inspre conservarea sa tehnica in timp .
Vis-a-vis de greutatea fizica a motorului se poate "carcoti" aici doar putin , si anume asupra confortului de-al pune si de-al da jos de pe barca . Nu de-al putea pupa sustine la suprafata .....
Dar aici e mult de vorbit ..... As cere initierea unui topic special destinat acestui subiect ..............

.............................................

Cert este un lucru ! Eu nu pot intelege de ce multi , la echiparea unei barci cu un motor , nu-si impun si nu-si doresc mai mult de "viteza de deplasamant " si nu posibilitatea glisajului ........

Dar , categoric , este doar o intrebare ce se raporteaza direct nevoilor mele , care nu "fac legea" !

acig

@Modi
Extaziat de ce a realizat ai uitat de unde a plecat: o barca care sa poata fi transportata pe portbagajul masinii si lansata la apa in zone neamenajate;Pai barca sa zicem 35 Kg si motorul de 45-47 Kg,ce mai ramane din ce si-a dorit?
Stima si sa sti ca faina ta este intradevar extraordinararrrraaaaaaaa!!!!
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

modi

Citat din: acig din Mai 19, 2014, 03:49:09 PM
@Modi
....... o barca care sa poata fi transportata pe portbagajul masinii si lansata la apa in zone neamenajate ......

Ce spui , nea Gica , este "reteta" unei pneumatice de 2,7 - 3,3 m cu un maxim 6 HP infipt in "dos" . Nenegociabil !  ;) ;) ;) ;) ;)

felicimond

O problema de la firma proprie mi-a facut rost pe nepusa masa de o delegatie la Constanta. Asa am ajuns si in atelierul unde se naste Babutza. Mari felicitari! E atat de frumoasa ca si daca ai barca, tot iti trece prin cap sa-ti faci si tu una. L-am cunoscut personal cu aceasta ocazie pe Cristi Tutuianu si am stat de vorba mai mult de o ora, in care am invatat o multime de lucruri. A fost o ora care merita singura drumul meu la Constanta. Multumiri, Cristi pentru ospitalitate. Printre altele, am vorbit, desigur si despre motorizarea Babutzei. Oglinda mult mai mica decat cuplul maestru, pune glisajul sub semnul intrebarii. Cristi a spus atunci doua lucruri esentiale: ei pot incerca barca cu mai multe motoare si le va spune singura care e solutia optima si al doilea, perfect adevarat: iesim in natura ca sa ne bucuram de ea, ca sa vedem "broasca testoasa cu gura cascata la soare", incercand sa o deranjam cat mai putin, si glisajul nu se impaca totdeauna cu asta.
Deci glisajul nu e obligatoriu; e bun in caz de nevoie, dar ai voie sa iesi pe apa si daca nu poti glisa. Modi stie bine asta chiar de la barca mea. Dupa vizita la Cristi am trecut pe faleza si in portul Tomis. Marea nu era foarte agitata, dar vantul era destul de intens. Imi pot imagina cam cum ar fi reactionat Valk-ul meu in acele conditii. Credeti-ma, nu v-ar mai trebui niciun glisaj.
Apoi am trecut in revista barcile pescarilor "andocate pe iarba" prin abuzarea zonei de catre carciumile de fitze care au umplut portul Tomis. Cred ca am identificat barca lui nea Gica in dreapta plutonului. Speram sa il vad si pe nea Gica pentru a-l saluta.

Moshu

Modi,

Nea Gica a apucat sa raspunda inaintea mea si a facut-o ... la fel ca mine. Fara a nega ca mi-ar place sa vad barca glisand si sa ma pot deplasa (si) cu o viteza mai mare, NU-mi fac din asta un scop (se poate bine, nu se poate e la fel de bine). Pe de alta parte, motorul va fi folosit preponderent contra curentului pe Dunare si pe mare sau marile lacuri daca apar semne de furtuna. In rest ma voi deplasa la rame, pagaie sau vele cand o voi dota cu asa ceva. In plus de asta, data fiind portabilitatea barcii si posibilitatea de a o lasa la apa aproape oriunde, deplasarile nu vor fi foarte lungi, deci n-am de ce sa ma grabesc ;)
Prin urmare, astept sa-mi spuneti ce motorizare ati alege (dintre cele mentionate) si care ar fi viteza pe care ar putea sa o atinga. Multam.

P.S. in sera asta am apucat sa-i slefuiesc exteriorul, sa trasez pozitiile redanelor longitudinale si sa-i montez, doar provizoriu (deh, varsta isi spune cuvantul, dupa ce ca n-am suficiente cleme am mai uitat si holzsuruburile ... >:(), o parte a curentului exterior al copastiei tribord ...
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...

Moshu

@ Felicimond

Multumesc de aprecieri. Ma bucur ca ti-a placut "babutza" si imi pare rau ca n-ai trecut mai tarziu pe la Cristi sa ne fi vazut/cunoscut (a trecut si nea Gica pe la atelier imediat dupa ce am ajuns eu ...)
"Oglinda mult mai mica decat cuplul maestru, pune glisajul sub semnul intrebarii" - din aceasta cauza sunt si eu oarecum circumspect si oscilez intre 2,5 sau 3,5 cp si un max. de 6 cp (personal ma astept la un max. 8-10 km/h cu 2,5 sau 3,5 si poate vreo 15 km/h cu 6 cp, semi-glisare).
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...

Moshu

#36
Pentru ce interesati revin cu alte cateva seturi de poze cu "evolutia babutzei" dupa inca vreo 18-20 ore de lucru efectiv:
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...

Moshu

#37
Poze:
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...

Moshu

#38
Poze:
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...

Moshu

#39
Poze:
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...

modi

Mai baieti , ...... bravo , nene !
No other comments !

modi

Asta noapte ziceam ca nu mai comentez ..... Intrucat iarasi am visat "erotic" babutza vin si va sugerez sa-i puneti o protectie bordaj din banda de cauciuc autoadeziva . Ceva de genul asta :  http://vmcomp.ro/products/profiles.html
Asa ceva gasiti , chiar mai ieftin si din cauciuc plin , la targurile auto sau chiar la magazinele de piese auto . In mod special la cele profilate pe accesorii camioane .
Am o bucata de asemenea cauciuc prin casa . Daca dau de ea aduc o poza .

byteworks

Excelenta treaba!

Imi cer scuze, parerea mea e ca n-are ce cauta fasia aia de cauciuc pe barcuta asta de lemn!

kimi

Citat din: byteworks din Mai 24, 2014, 08:34:56 AM
Excelenta treaba!

Imi cer scuze, parerea mea e ca n-are ce cauta fasia aia de cauciuc pe barcuta asta de lemn!
+1

Moshu

#44
Multam pentru aprecieri stimabililor.
Cat despre protectia bordajului cu banda cauciucata, stiu ca este practic, comod, eficient, dar, chestie de gustibus, subscriu la cele spuse de Byteworks si Kimi ;) ...

Apropos de babutza, de ieri a capatat un nou look ;D fiind complet "imbracata" in fibra - un strat pe borduri si 2 pe "burta" (chiar 3 in jona chilei) - si la exterior (multumiri lui Cristi Tutuianu pentru ajutorul deosebit pe care mi l-a dat)

2 poze cu babutza: mireasa si imbalsamata ;)
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...