salutare din nou,
o intrebare si mai noua. Am cumparat o barca de fibra si am vazut ca are fisuri la oglinda, unde se prinde motorul. se poate schimba oglinda? Deasemenea motorul cu cizma scurta pare totusi prea lung pentru cat este oglinda. (am sa revin cu poze). Daca tot trebuie reparata se poate si inalta?
Departe de a ma hazarda sa va dau un sfat.... asa pe "ne-ve"....totusi, zic si eu ;D
Daca fisurile sunt superficiale (decat gelcoat-ul) nu cred ca este necesara o asa reparatie majora...inlocuirea oglinzii.
Oglinda se poate inalta, dar cu mare grija si cu mult simt de raspundere....altfel exista riscul sa pierdeti motorul.
Am o patzanie care trebuie neaparat povestita.
Citat din: bbl81 din Martie 24, 2014, 04:30:08 PM
salutare din nou,
o intrebare si mai noua. Am cumparat o barca de fibra si am vazut ca are fisuri la oglinda, unde se prinde motorul. se poate schimba oglinda? Deasemenea motorul cu cizma scurta pare totusi prea lung pentru cat este oglinda. (am sa revin cu poze). Daca tot trebuie reparata se poate si inalta?
Bineinteles ca se poate . Atat repara cat si inalta oglinda . Mai simplu decat iti imaginezi .
Iar Corsarul are mare dreptate . Daca se inalta oglinda ( si nu se schimba integral ), asta se va face cu un adaos de material care va trebui bine prins de partea existenta . Atat fibrat si rasinat cat si mecanic , cu ajutorul unor "atele" metalice . De preferat inox sau aluminiu . Daca nu sunt mari pretentii chiar si cu fier ordinar .
pai si cum se prind acele atele? de unde?
paznicul mic este cumva ciobanesc de asia centrala?
Citat din: bbl81 din Martie 25, 2014, 09:07:05 AM
Citat din: bbl81 din Martie 25, 2014, 08:38:39 AM
pai si cum se prind acele atele? de unde?
Ce grosime are oglinda ,respectiv zona unde se fixeaza motorul ?Cat de mult vrei sa inalti zona de fixare a motorului?
Ce modalitate de fixare a motorului folosesti?
Fratilor , la prima poza in prima secunda am avut un soc !!! ;D ;D ;D
Privind bolta de vie mi-am spus : " Neica , asta-i barca-coviltir ! "
.............................................
Am aproape ferma convingere ca trebuieste inaltata .
Zii , te rog , ce cizma are motorul si masoara distanta dintre punctul cel mai de jos al chilei pana la "varful" oglinzii .
Modalitati de prindere a acelor atele sunt "milioane" . In principiu mecanic , cu suruburi de inox ale caror gauri vor fi etanseizate cu un silicon performant . De preferat Sikaflex .
Citat din: modi din Martie 25, 2014, 12:38:08 PM
Fratilor , la prima poza in prima secunda am avut un soc !!! ;D ;D ;D
Privind bolta de vie mi-am spus : " Neica , asta-i barca-coviltir ! "
.............................................
Am aproape ferma convingere ca trebuieste inaltata .
Zii , te rog , ce cizma are motorul si masoara distanta dintre punctul cel mai de jos al chilei pana la "varful" oglinzii .
Modalitati de prindere a acelor atele sunt "milioane" . In principiu mecanic , cu suruburi de inox ale caror gauri vor fi etanseizate cu un silicon performant . De preferat Sikaflex .
cizma este de 42 cm de la placa anticavitate pana la partea de sus a menghinei.
Citat din: cristiantutuianu din Martie 25, 2014, 12:28:12 PM
Citat din: bbl81 din Martie 25, 2014, 09:07:05 AM
Citat din: bbl81 din Martie 25, 2014, 08:38:39 AM
pai si cum se prind acele atele? de unde?
Zona "asta" cu galben are probleme?
Ce grosime are oglinda ,respectiv zona unde se fixeaza motorul ?Cat de mult vrei sa inalti zona de fixare a motorului?
Ce modalitate de fixare a motorului folosesti?
zona cu galben, are pe ambele margini ceva fisuri. grosimea este de 3-4 cm si am vazut ca este o bucata de lemn bagata intre tablele astea.
motorul este prins cu 2 suruburi-menghina pe oglinda.
Citat din: bradutzu din Martie 25, 2014, 11:20:06 AM
paznicul mic este cumva ciobanesc de asia centrala?
paznicul mic este labrador. ii matur, chiar senior doar ca nu este o talie foarte mare.
tablele
sunt de fapt placa motor (care se fixeaza pe oglinda)
Daca inalti oglinda trebuie montata si alta placa motor (ai doua variante o cumperi sau o faci tu)
Cat trebuie sa inalti oglinda?
NU te zgarci si mai posteaza ceva poze .............vazut de sus din interiorul barci ....smd.
diseara fac mai multe poze si postez. postez si cu motorul montat ca sa se vada cat trebuie inaltat.(ca nu prea stiu). astept sfaturi dupa aceea.
pai din poze e greu sa faci masuratori!
placa anticavitatie trebuie sa fie cam 1-3 cm sub chila! motorul il masori de la anticavitatie pana la ghearele de la menghina! faci diferenta si vezi daca si cu cat mai trebuie inaltat!
salutari!
O alternative la inaltatul oglinzii e un asa numit jacking plate. Relativ simplu de construit artizanal
Citat din: Mihaif99 din Martie 25, 2014, 03:44:33 PM
O alternative la inaltatul oglinzii e un asa numit jacking plate. Relativ simplu de construit artizanal
Salut Mihai99
Ai mare dreptate (am vazut pe net ;) ) Dar trebuie sa repare oglinda ....daca e cazul
Uite bbl81 http://www.customgheenoe.com/forum/viewtopic.php?t=16170 (http://www.customgheenoe.com/forum/viewtopic.php?t=16170)
sau https://www.google.ro/search?q=jacking+plate&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rokxU565KdCDhQfUvYCICQ&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1280&bih=849#q=homemade+jacking+plate&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=sPKDHrQkR7PBeM%253A%3BkrSua1FMW5E3AM%3Bhttp%253A%252F%252Fi1.ytimg.com%252Fvi%252FvyW2svX5Wuo%252Fhqdefault.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.youtube.com%252Fwatch%253Fv%253DvyW2svX5Wuo%3B480%3B360ce (https://www.google.ro/search?q=jacking+plate&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rokxU565KdCDhQfUvYCICQ&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1280&bih=849#q=homemade+jacking+plate&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=sPKDHrQkR7PBeM%253A%3BkrSua1FMW5E3AM%3Bhttp%253A%252F%252Fi1.ytimg.com%252Fvi%252FvyW2svX5Wuo%252Fhqdefault.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.youtube.com%252Fwatch%253Fv%253DvyW2svX5Wuo%3B480%3B360ce) zicea Mihai99
Sa arunci o privire aici http://www.theonlinefisherman.com/forum/6-general-boat-talk/696-how-to-build-your-own-jackplate (http://www.theonlinefisherman.com/forum/6-general-boat-talk/696-how-to-build-your-own-jackplate) bbl81
Excelent link-ul Cristian ! +1
http://www.theonlinefisherman.com/forum/6-general-boat-talk/696-how-to-build-your-own-jackplate (http://www.theonlinefisherman.com/forum/6-general-boat-talk/696-how-to-build-your-own-jackplate)
Am construit asa ceva. Daca grosimea profilelor este corespunzatoare, este super solid, si reglabil pe deasupra.
Mai demult, pentru un motor de 50 CP am construit un jack plate fix din profil dreptunghiular, de 12/5 cm cu grosimea de 5 mm. Foarte solid.
am masurat aseara,. problema este ca am 2 placi si nu stiu care este placa anticavitatie. o placa mai jos si una mai sus. pana la placa de sus am 36 cm si pana la cea de jos, chiar deasupra de elice am 46 cm. ce cizma este asta ? placa metalica..suport motor are 32 cm.
Citat din: bbl81 din Martie 26, 2014, 08:28:37 AM
am masurat aseara,. problema este ca am 2 placi si nu stiu care este placa anticavitatie. o placa mai jos si una mai sus. pana la placa de sus am 36 cm si pana la cea de jos, chiar deasupra de elice am 46 cm. ce cizma este asta ? placa metalica..suport motor are 32 cm.
nu pot sa vad pozele de pe link. doar textele. trebuie sa fac cont la ei?
Citat din: bbl81 din Martie 26, 2014, 08:38:55 AM
Citat din: bbl81 din Martie 26, 2014, 08:28:37 AM
am masurat aseara,. problema este ca am 2 placi si nu stiu care este placa anticavitatie. o placa mai jos si una mai sus. pana la placa de sus am 36 cm si pana la cea de jos, chiar deasupra de elice am 46 cm. ce cizma este asta ? placa metalica..suport motor are 32 cm.
nu pot sa vad pozele de pe link. doar textele. trebuie sa fac cont la ei?
Care are link ?
din ce vad eu: chila si placa anticavitatie, nu vad de ce ar trebui inaltata oglinda, pare sa fie o asezare corecta!
punesi masoara din nou!
ideea este ca barca are o forma mai ciudata dedesupt. chila nu este in V. pe mijloc , pe sub barca este ca un tunel. are 2 chile in v, la margini, iar pe mijloc este mai ridicat fundul barcii, partea de dedesupt. sper sa nu vb prostii, este prima barca si nu ma pricep. se vede in poza cu ruleta ca barca are ambele margini laterale mai coborate decat mijlocul cu vre-o 12 cm. placa anticavitatie trebuie sa fie la 3-6 cm mai jos decat fundu barci care este pe mijloc(chiar inaintea elicei) sau fata de cel mai adanc punct al barcii?
Citat din: cristiantutuianu din Martie 26, 2014, 08:49:20 AM
Citat din: bbl81 din Martie 26, 2014, 08:38:55 AM
Citat din: bbl81 din Martie 26, 2014, 08:28:37 AM
am masurat aseara,. problema este ca am 2 placi si nu stiu care este placa anticavitatie. o placa mai jos si una mai sus. pana la placa de sus am 36 cm si pana la cea de jos, chiar deasupra de elice am 46 cm. ce cizma este asta ? placa metalica..suport motor are 32 cm.
nu pot sa vad pozele de pe link. doar textele. trebuie sa fac cont la ei?
Care are link ?
Sageata rosie indica placa anticavitatie (pe ea se fixeaza si Stabilizator hidrofoil sau aripioare glisaj stabilizatoare)
link-ul cu jacking plate de pe' theonlinefisherman'
Citat din: bradutzu din Martie 26, 2014, 10:53:09 AM
din ce vad eu: chila si placa anticavitatie, nu vad de ce ar trebui inaltata oglinda, pare sa fie o asezare corecta!
punesi masoara din nou!
Ba eu am impresia ca e chiar prea sus anticavitatia . Nu cumva barca asta e pentru cizma medie ?
Intradevar , o chila-pupa ciudata . VAAAAAALIIII , FRITZ , ..... help !!!!! :o :o :o
Bbl , de unde esti omule ? Unde stai ? Poate da unu' din noi o fuga sa vada barca "live" .
Citat din: bradutzu din Martie 26, 2014, 10:53:09 AM
din ce vad eu: chila si placa anticavitatie, nu vad de ce ar trebui inaltata oglinda, pare sa fie o asezare corecta!
punesi masoara din nou!
bradutzu, ce anume sa masor din nou? 46 cm este distanta de la menghina la placa anticavitate care am vazut ca are 2 gauri deci a avut ceva hidrofoil...
Citat din: bbl81 din Martie 26, 2014, 11:09:26 AM
Citat din: bradutzu din Martie 26, 2014, 10:53:09 AM
din ce vad eu: chila si placa anticavitatie, nu vad de ce ar trebui inaltata oglinda, pare sa fie o asezare corecta!
punesi masoara din nou!
bradutzu, ce anume sa masor din nou? 46 cm este distanta de la menghina la placa anticavitate care am vazut ca are 2 gauri deci a avut ceva hidrofoil...
sunt din Timisoara. ma indoiesc ca sunteti pe aproape.. :)))
daca urcati pe Dunare, un pic de Tisa si apoi pe Bega pana la mine la poarta, va astept cu drag.
eu am intrat ca magaru'n ceata!
cred ca e deja treaba profesionistilor sa ne lamureasca!
eu stiu ca placa anticavitatie trebuie sa fie sub chila cu 1-3 cm, .......sau sub cel mai de jos punct al barcii?
unde ai gasit beleaua asta de barca? :P
Cred ca deja e pentru Vali sau cum spunea Modi, pentru Fritz
asta ii barca cu volan pe dreapta :))
am adus-o din Anglia. nu are placuta, nu cunosc producator...
tocmai am vorbit la telefon cu cei de la Dunarea Nautica(careconstruiesc Corsarul) si mi-au spus ca trebuie sa montezi motorul la 2 cm sub chila centrala
idealul ar fi 8 mm sub chila dar sugereaza sa il pui la 2 cm pentru ca in glisaj barca se va ridica pe "flotoarele" laterale si risti sa ramai fara apa de aceea sugereaza 2 - 2.5 cm - placa anticavitatie fata de chila centrala!
sper ca este clar acum!
pune si masoara iar!
am masurat aseara,
dupa cum se vede in poza acuma am 10 cm de la chila centrala pana la placa anticavitatie. placa de sus este la nivel cu chila centrala, iar intre placa de sus de pe cizma si placa anticavitatie am exact 10 cm. asta ar insemna sa ridic motorul 8 cm mai sus ca sa aduc placa anticavitatie la 2 cm sub chila centrala. corect?
corect!
asa ar trebui!
Citat din: bbl81 din Martie 26, 2014, 11:30:00 AM
asta ii barca cu volan pe dreapta :))
am adus-o din Anglia.
Asta sa n-o mai spui vreodata pe vreun forum . Nu amestecati nautica cu rutiera ..... :o :o :o
95 % din ambarcatiunile
ce nu au comanda centrala ,
DIN INTREAGA LUME , INCLUSIV DIN ROMANIA , au volanul pe dreapta .......
:)) modi, era o gluma...barca nu are volan. volan pe dreapta pt ca vine din Anglia... :))
Citat din: modi din Martie 26, 2014, 01:10:20 PM
95 % din ambarcatiunile ce nu au comanda centrala , DIN INTREAGA LUME , INCLUSIV DIN ROMANIA , au volanul pe dreapta .......
Pentru tot poporul, pune si explicatia!
pai o explicatie ar fi sa contrabalanseze cuplul elicei si a II-a ar fi pentru o orientare mai buna in navigatie!
asta incercand o minima logica!
acum adevarul...............cine stie ce cutuma englezeasca e la mijloc!
deci?
de ce e volanul pe dreapta?
mama lor de englezoi. barca am gasit-o la o licitatie pe ebay. de aceea am luat-o. cum contrabalansez cuplul elice si ce fac cu orientarea in navigatie? :-\
Citat din: bbl81 din Martie 26, 2014, 11:46:31 AM
am masurat aseara,
dupa cum se vede in poza acuma am 10 cm de la chila centrala pana la placa anticavitatie. placa de sus este la nivel cu chila centrala, iar intre placa de sus de pe cizma si placa anticavitatie am exact 10 cm. asta ar insemna sa ridic motorul 8 cm mai sus ca sa aduc placa anticavitatie la 2 cm sub chila centrala. corect?
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Pai daca ne uitam la imagine
bbl81 a postat patru imagini la un moment dat ...img.
2014-03-25 17.01.27.jpg aduce daca nu chiar ..e ..." catamaran" .........
chila dublagresesc ?
pai alea 2 sunt chile. ceva grinzi longitudinale.barca are fund de W(catamaran)
Citat din: byteworks din Martie 26, 2014, 02:02:05 PM
Citat din: modi din Martie 26, 2014, 01:10:20 PM
95 % din ambarcatiunile ce nu au comanda centrala , DIN INTREAGA LUME , INCLUSIV DIN ROMANIA , au volanul pe dreapta .......
Pentru tot poporul, pune si explicatia!
Nu sunt nici eu foarte sigur , insa la fel , cel putin 95 % din producatori fac mansa F-N-D pentru pozitionare pe tribord . Asta o fi explicatia ?
Citat din: modi din Martie 26, 2014, 11:07:43 AM
....... eu am impresia ca e chiar prea sus anticavitatia . Nu cumva barca asta e pentru cizma medie ?
Vad ca nu-mi raspunde nimeni .....
Cristi , la poza pe care-ai intervenit tu ..... am tras si eu niscaiva linioare galbene ! ;D
Cu una am continuat anticavitatia , cu cealalta chila . Puii mei , asta se intelege din poza . Ia mai uitati-va odata . Deja ma intriga problema chilei barcii asteia .....
Citat din: modi din Martie 26, 2014, 02:47:26 PM
Citat din: byteworks din Martie 26, 2014, 02:02:05 PM
Citat din: modi din Martie 26, 2014, 01:10:20 PM
95 % din ambarcatiunile ce nu au comanda centrala , DIN INTREAGA LUME , INCLUSIV DIN ROMANIA , au volanul pe dreapta .......
Pentru tot poporul, pune si explicatia!
Nu sunt nici eu foarte sigur , insa la fel , cel putin 95 % din producatori fac mansa F-N-D pentru pozitionare pe tribord . Asta o fi explicatia ?
explicatia ta nu sta in picioare!
producatorii fac ceea ce cere piata! deci cererea a fost pentru manse la tribord si asa au fost facute!
de ce a fost cererea asa!
Citat din: bradutzu din Martie 26, 2014, 03:02:45 PM
explicatia ta nu sta in picioare!
Asa o fi . Dar sigur sta in mana dreapta ! ;D ;D ;D ;D ;D
Citat din: modi din Martie 26, 2014, 02:56:40 PM
Citat din: modi din Martie 26, 2014, 11:07:43 AM
....... eu am impresia ca e chiar prea sus anticavitatia . Nu cumva barca asta e pentru cizma medie ?
Vad ca nu-mi raspunde nimeni .....
Cristi , la poza pe care-ai intervenit tu ..... am tras si eu niscaiva linioare galbene ! ;D
Cu una am continuat anticavitatia , cu cealalta chila . Puii mei , asta se intelege din poza . Ia mai uitati-va odata . Deja ma intriga problema chilei barcii asteia .....
Este un fel tunel Modi. In glisare, apa e "trasa" in tunel si condusa spre elice. Eu cred ca motorul e montat corect, dar poate incerca in principiu repozitionari, insa numai cu un jacking plate dinala artizanal, din cornier de AL. Daca va ridica motorul prea mult s-ar putea sa caviteze in conditii de valuri, sau la curbe. Jacking plate-ul are avantajul ca ii permite sa se joace cu pozitia motorului.
nu stiu cat de corect este instalat motorul va atasez un link de la un filmulet pe youtube facut cu telefonul, o singura persoana in barca
https://www.youtube.com/watch?v=CpzgZ4L92Cc (https://www.youtube.com/watch?v=CpzgZ4L92Cc)
https://www.youtube.com/watch?v=M_g3fFlWq_A (https://www.youtube.com/watch?v=M_g3fFlWq_A)
barca pare sa mearga bine cu totul ca "bate apa" . Cel mai probabil ai motorul prea greu pentru barca asta!
Citat din: modi din Martie 26, 2014, 02:56:40 PM
Citat din: modi din Martie 26, 2014, 11:07:43 AM
....... eu am impresia ca e chiar prea sus anticavitatia . Nu cumva barca asta e pentru cizma medie ?
Vad ca nu-mi raspunde nimeni .....
Cristi , la poza pe care-ai intervenit tu ..... am tras si eu niscaiva linioare galbene ! ;D
Cu una am continuat anticavitatia , cu cealalta chila . Puii mei , asta se intelege din poza . Ia mai uitati-va odata . Deja ma intriga problema chilei barcii asteia .....
salut modi
daca colegu bbl81 baga o poza din lateral babord sau tribord poate ne lumineaza ...poate
vine poza..
Citat din: bradutzu din Martie 26, 2014, 03:50:40 PM
barca pare sa mearga bine cu totul ca "bate apa" . Cel mai probabil ai motorul prea greu pentru barca asta!
pai barca are cam 3.3 m si 90-100 kg. motorul 20 cp, 2t si vre-o 40-45 kg.
Citat din: bbl81 din Martie 26, 2014, 03:25:45 PM
nu stiu cat de corect este instalat motorul va atasez un link de la un filmulet pe youtube facut cu telefonul, o singura persoana in barca
https://www.youtube.com/watch?v=CpzgZ4L92Cc (https://www.youtube.com/watch?v=CpzgZ4L92Cc)
https://www.youtube.com/watch?v=M_g3fFlWq_A (https://www.youtube.com/watch?v=M_g3fFlWq_A)
Face "purposing", cum a zic colegul Cristian "bate apa" . Cum ai trim-ul reglat, poate trebuie sa bagi un pic motorul "sub barca"
Construieste-ti un jacking plate, sau vorbeste cu cineva sa-ti construiasca si te poti juca cat vrei cu inaltimea motorului pina il dibuiesti.
Nu cred ca ai probleme cu greutatea motorului dar.... incearca sa tii set-back-ul cat mai mic (motorul sa nu fie foarte inafara barcii).
mihai
mie parca nu imi suna bine la ureche: barca de 3.3 m si motor de 20 cp
ar trebui sa zboare pe apa, sa atinga apa odata la 3 minute ;D
Am mers cu laguna 480 cu motor de 20 cp si zbura pe apa, dapai asta!
Citat din: bradutzu din Martie 26, 2014, 04:08:16 PM
mihai
mie parca nu imi suna bine la ureche: barca de 3.3 m si motor de 20 cp
ar trebui sa zboare pe apa, sa atinga apa odata la 3 minute ;D
Am mers cu laguna 480 cu motor de 20 cp si zbura pe apa, dapai asta!
pai cam asa se intampla da canalu bega este cam ingust pt experienta mea si imediat ma trezesc pe mal cu tot cu barca, asa ca nu i-am dat blana. trimul era reglat pe prima pozitie, cu cizma sub barca.
Sper sa nu se supere bbl81 prea tare pentru scris inafara subiectului.
Ref volan pe dreapta, postul de carma a fost istoriceste plasat in partea dreapta, incepand cu primele metode de carmit cu rame laterale, de acolo cica vine "starboard" de la "steering board". De aceeasi si "port", bordul celalalt, vine de la partea pe care se acosta in port pe obicei, pentru a nu strivi sistemul de carmit.
E drept si cu balansarea cuplului, dar motoarele au aparut mult dupa ce postul de carma era stabilit in dreapta, deci mai degraba s-a ales rotatia elicei in acest sens.
Cel putin asa zice Wikipedia. (http://en.wikipedia.org/wiki/Port_and_starboard#Etymology)
i-mi place cu merge barca ta , as mai umbla putin ala unghiul de inclinatie si anume l-as da mai pe spate , daca vrei sa-l ridici pe oglinda ... nu-i rau dar nu foarte necesar .
Tind sa cred ca a doua persoana in barca asezata la prova i-ti v-a elimina sariturile si cu modificarile la oglinda reglabile, ve-i putea sa te joci si cu trimul cum o sa ai nevoie in functie de incarcatura barcii.La turatie maxima nu stiu cum ai sa te tii de barca asta.Cred ca un 10 cp era de ajuns.Ma bucur ca mai apar barci tip catamaran ;)
Citat din: byteworks din Martie 26, 2014, 05:41:02 PM
Sper sa nu se supere bbl81 prea tare pentru scris inafara subiectului.
Ref volan pe dreapta, postul de carma a fost istoriceste plasat in partea dreapta, incepand cu primele metode de carmit cu rame laterale, de acolo cica vine "starboard" de la "steering board". De aceeasi si "port", bordul celalalt, vine de la partea pe care se acosta in port pe obicei, pentru a nu strivi sistemul de carmit.
E drept si cu balansarea cuplului, dar motoarele au aparut mult dupa ce postul de carma era stabilit in dreapta, deci mai degraba s-a ales rotatia elicei in acest sens.
Cel putin asa zice Wikipedia. (http://en.wikipedia.org/wiki/Port_and_starboard#Etymology)
Domnule , pur si simplu .... respect ! Si , evident , un
+ !!!
Mersi !
Mai stiu si io una-alta despre barci , dar p-asta n-o stiam .....
La fel ca acum am invatat candva etimologia termenilor de Babord si Tribord .
Citat din: ionitzady din Martie 26, 2014, 06:36:11 PM
i-mi place cu merge barca ta , as mai umbla putin ala unghiul de inclinatie si anume l-as da mai pe spate , daca vrei sa-l ridici pe oglinda ... nu-i rau dar nu foarte necesar .
nu inteleg. cum adica mai pe spate. adica sa indepartez cizma de barca, din trim? ca in filmare este bagat sub barca, la prima gaura este introdus boltul.
Citat din: dany din Martie 26, 2014, 07:58:12 PM
Tind sa cred ca a doua persoana in barca asezata la prova i-ti v-a elimina sariturile si cu modificarile la oglinda reglabile, ve-i putea sa te joci si cu trimul cum o sa ai nevoie in functie de incarcatura barcii.La turatie maxima nu stiu cum ai sa te tii de barca asta.Cred ca un 10 cp era de ajuns.Ma bucur ca mai apar barci tip catamaran ;)
nu este meritul meu ca este catamaran. eu cautam ceva gen MAXI de la unguri, sau PREDATOR de la americani. asta era asemanatoare si ieftina... :)
daca e la prima gaura dinspre barca , las-o acolo ca e bine . Cred ca daca la-i ridica ai mai scapa de balanganeala , dar nu stiu cat de mult sa-l ridici , poate un hidrofoil te-ar ajuta ::)
daca cizma are 46 cm este scurta sau medie?
sigur este scurta
oglinda este slabita, fisurata pe margini unde se strange manghina motorului pe oglinda. pot sa dublez zona aia cu placaj tego? prinsa in suruburi si eventual vopsita ca sa nu putrezeasca? am gasit placaj tego grosimea de 21 mm la Dedeman destul de ieftin, desi am nevoie de 1/2 mp.
Citat din: Mihaif99 din Martie 25, 2014, 05:06:51 AM
Am o patzanie care trebuie neaparat povestita.
pai si o impartasesti cu noi??? :)
dupa cum am mai spus, barca este supramotorizata si cel mai probabil ti se dezintegreaza oglinda din cauza asta!
repara oglinda si schimba motorul ca nu ai nevoie de el!
Citat din: bbl81 din Martie 27, 2014, 02:48:05 PM
Citat din: Mihaif99 din Martie 25, 2014, 05:06:51 AM
Am o patzanie care trebuie neaparat povestita.
pai si o impartasesti cu noi??? :)
Cand am cumparat motorul Yamaha F40 modificat cu pompa de jet, apoi am scos barca pe apa ca sa fac teste cu ea, sa ma decid ucat de sus voi prinde motorul. In fine, motorul avea menghine si am considerat eu menghinele sunt suficiente. In plus, ca sa stea cat de cat sus, am pus o stinghie cam 5 cm intre partea de sus a oglinzii, si partea care se sprijina de oglinda. In fine, barca mergea destul de bine, desi motorul era inca prea jos. Problema insa ca la viraje agresive spre dreapta, motorul jet montat prea jos, "sare" din "viteza: In fine, la jet-uri nu ai viteze per se. Pompa e antrenata direct de motor, dar ai o bucata de metal care redirectioneaza outputul. Neutru la jet e output - injos si un pic in fatza- la relanti... Adica la un motor normal daca iti sare din viteza nu e mare lucru, dar la un jet in sarcina este ca si cum ai arunca ancora. Barca vrea sa se opreasca instantaneu. Ai senzatia ca ai lovit ceva.
Asadar, barca s-a oprit instantaneu in plin viraj, dar beleaua era ca motorul prins precar in menghina cam 5 cm mai sus decat ar trebui a basculat (cu totul, nu din balama). Norocul meu a fost ca menghina nu era atasata direct de oglinda. Ar fi distrus oglinda, si as fi pierdut motorul. Am avut o placa de cauciuc tare pe exterior si o placa de lemn de rasinoase pe interior, Cand a basculat motorul a comprimat lemnul si am pierdut cauciucul si in felul acesta mi-am salvat oglinda. Motorul cu menghina acum "cascata", pentru ca am pierdut "distantierele" a cazut pe oglinda si a ramas agatat. Asadar sa ne inchipuim un motor turat la maximum care basculeaza 90 de grade, apoi cade iar in apa, apoi iar basculeaza, si tot asa de vrea 4-5 ori pina am reusit sa prind tiller-ul sa reduc turatia. Ahhhhh.... A ramas totusi agatat de oglinda (menghina era cascata suficient) si nu a ajuns in apa, dar asta a fost noroc chior.
Dupa peripetia asta, m-am lasat de experimente si am montat motorul intr-o pozitie elevata cam 10 cm fata de oglinda, de data aceasta permanent, cu suruburile de prindere, adica 4 suruburi serioase de 12 mm, care trec prin oglinda, urmand sa adaug un jacking plate daca ar mai fi fost e nevoie sa il mai inaltz, sau sa il cobor. Se pare ca am nimerit pozzitia ideala. Am acum un compromis de randament bun intre mers pe apa linistita si agitata.
Morala: mare grija la improvizatii la oglinda. Ca sa ridici un motor, jacking plate-ul e sfant.
@bbl81 - daca iti place barca si motorizarea pot sa iti dau o gugestie ce ai putea sa faci.
1 Pune poze din lateral cu motorul pe trim minim si maxim. Se poate ca oglinda e prea verticala, de acolo problema ca nu poti baga sufficient trim. Asta o poti repara din jacking plate, pe care poti sa il construiesti ca sa adauge ceva inclinare.
2 Pune niste poze din interiorul barcii. Partea dinspre oglinda. Poate poti sa o intaresti, si sa adaugi niste "bracketuri" care sa distribuie eforturile
Citat din: bradutzu din Martie 27, 2014, 02:56:31 PM
barca este supramotorizata .......
App , chiar azi ma gandeam la topicul asta .....
BBL , ai permis ?
bravo Modi , omu a venit sa ceara ajutor si .... tu .... ACTELE LA CONTROL :))
Nu asa ..... Ceva mai protocolar : "buna ziua ! Documentele dvs la control , va rog ! " ;D ;D ;D ;D ;D
salutare.
nu, nu am permis inca. am depus dosarul la capitania Timisoara dar inca nu sa dat nici un examen. Capitanul a zis ca ma anunta daca se da aici sau undeva mai in zona--orsova-Severin...
baieti.si fete,
stau la ceas de seara cu un pahar de vin bun, dar necajit nevoie mare. Titlul subiectului trebuie schimbat din probleme oglinda in 'oglinda total putrezita'. AJUTOOOOOOOOOR!!!!!!!!!!!!!!!
OOPS !
Ce material a fost folosit in zona oglinzii?
Nu mai fi necajit!
Se repara! Si daca tot o faci, fa-o mai bine decat a facut-o constructorul.
Asteapta putin sa intre Vali pe felie si o sa te indrume cum trebuie sa faci pentru a face treaba buna.
Mai sunt si alti colegi ce ar putea sa te ajute cu vreun sfat si cel mai bine pentru tine este sa-i asculti pe toti.
Ce trebuie sa stii, este ca o sa-ti trebuiasca ceva rasina, fibra de sticla si hotarare, hotarare pentru a face cu mana ta ceea ce altii ti-ar face de cel putin doua ori mai prost decat poti tu!
Rabdare si tutun, spune o vorba din batrani! O sa-ti rezolvi problema ieftin si bine!
Citat din: Ciby din Martie 27, 2014, 08:50:05 PM
Nu mai fi necajit!
Se repara! Si daca tot o faci, fa-o mai bine decat a facut-o constructorul.
Asteapta putin sa intre Vali pe felie si o sa te indrume cum trebuie sa faci pentru a face treaba buna.
Mai sunt si alti colegi ce ar putea sa te ajute cu vreun sfat si cel mai bine pentru tine este sa-i asculti pe toti.
Ce trebuie sa stii, este ca o sa-ti trebuiasca ceva rasina, fibra de sticla si hotarare, hotarare pentru a face cu mana ta ceea ce altii ti-ar face de cel putin doua ori mai prost decat poti tu!
Rabdare si tutun, spune o vorba din batrani! O sa-ti rezolvi problema ieftin si bine!
Ciby,
multumesc pt incurajari. asa am sa fac. am spatiu si sculele necesare. mai trebuie sa fac rost de rasini si fibra de sticla...
Citat din: Mihaif99 din Martie 27, 2014, 08:47:09 PM
OOPS !
Ce material a fost folosit in zona oglinzii?
materialul folosit a fost ceva placaj care acuma este total putrezit. imi intra degetul in el. cred ca tot TEGO am sa folosesc si eu dar trebuie sa il protejez mai bine, sa nu mai putrezeasca. am gasit de 21 mm grosime in comert.
Citat din: bbl81 din Martie 27, 2014, 08:59:36 PM
Citat din: Mihaif99 din Martie 27, 2014, 08:47:09 PM
OOPS !
Ce material a fost folosit in zona oglinzii?
materialul folosit a fost ceva placaj care acuma este total putrezit. imi intra degetul in el. cred ca tot TEGO am sa folosesc si eu dar trebuie sa il protejez mai bine, sa nu mai putrezeasca. am gasit de 21 mm grosime in comert.
6
TEGO ? ...
vezi lemn-online.ro
E clar ca oglinda a fost din placaj.......Cred ca ai avut inspiratia sa faci un sablon inainte de "demolare" te ajuta la reparat intelegi ce zic
din ce vad in poze
- oglinda pare facuta din doua foi de placaj .....lipite ..asa e?
-partea compromisa rau a fost zona....suportul motor ... cred ca a fost folosita barcutza cu.....un motor prea mare
cand folosesti lemn, placaj nu uita RASINA EPOXIDICA
Citat din: cristiantutuianu din Martie 27, 2014, 09:39:29 PM
Citat din: bbl81 din Martie 27, 2014, 08:59:36 PM
Citat din: Mihaif99 din Martie 27, 2014, 08:47:09 PM
OOPS !
Ce material a fost folosit in zona oglinzii?
materialul folosit a fost ceva placaj care acuma este total putrezit. imi intra degetul in el. cred ca tot TEGO am sa folosesc si eu dar trebuie sa il protejez mai bine, sa nu mai putrezeasca. am gasit de 21 mm grosime in comert.
6
TEGO ? ...
vezi lemn-online.ro
E clar ca oglinda a fost din placaj.......Cred ca ai avut inspiratia sa faci un sablon inainte de "demolare" te ajuta la reparat intelegi ce zic
din ce vad in poze
- oglinda pare facuta din doua foi de placaj .....lipite ..asa e?
-partea compromisa rau a fost zona....suportul motor ... cred ca a fost folosita barcutza cu.....un motor prea mare
cand folosesti lemn, placaj nu uita RASINA EPOXIDICA
asa este. 2 placi de placaj lipite. inca nu am distrus-o, asa ca am timp sa fac un sablon. nu vreau sa ma apuc de ea pana nu imi dau seama ce anume si cum trebuie facut. mai astept sfaturi. ... sa tai de tot olinda jos, sau sa dau jos doar ce este putrezit,....
Cristiantutuianu,
nu vad ce treaba are motorul prea mare cand placajul este putrezit. nu a fost protejat cum trebuie. sub stratul de fibra de sticla si de vopsea se afla placaj putrezit care este moale ca un servetel ud. imi intra degetul in el cat este de moale. era tinut doar de placile metalice care erau pe suportul motor.
Citat din: bbl81 din Martie 27, 2014, 10:19:48 PM
Cristiantutuianu,
nu vad ce treaba are motorul prea mare cand placajul este putrezit. nu a fost protejat cum trebuie. sub stratul de fibra de sticla si de vopsea se afla placaj putrezit care este moale ca un servetel ud. imi intra degetul in el cat este de moale. era tinut doar de placile metalice care erau pe suportul motor.
Mie mi se pare de bun simt observatia de mai sus. D-aia am si dat mai devreme un punct de karma.
Ca au aparut fisuri in fibra si apoi apa s-a infiltrate pe acolo. E vina motorului sau a constructorului? Serios ! , ma mir ca s-a folosit placaj si nu PAL!
Vali poate sa confirma, eram la cherhna in SF Gh si un pescar ce spunea ca barcile mai vechi de 1 an nu mai sunt asa rigide. Cica "flexeaza un pic, ca asa e normal"
O astfel de problema am gasit-o la un RIB.....
La fel... intaritura care era din lemn (sipculite lipite :o ), era total putrezita.
In cazul acesta, am taiat marginea oglinzii, si dupa aceea cu o dalta lunga ( o dalta de metal sudata de de o bara de fier beton), am scobit tot putregaiul. Apoi, dintr-un carton am facut un sablon, si am cautat sa-l potrivesc cat mai bine in lacasul de unde am scos putregaiul.
Dupa sablon am trasat pe placaj curat, l-am taiat si i-am rotunjit putin si marginile.
Am facut un fel de pasta din rasina, cu rumegus de lemn cat mai fin, dupa care am incercat sa torn intre peretii oglinzii.... dar am dat si pe placaj, iar apoi am presat placajul in lacasul de unde am scos putregaiul.
Cu o un spaclu am presat inapoi pasta de rumegus, si am incercat sa astup orice gaurica.
Dupa intarire , am slefuit, am dat cu fibra, iar am slefuit, gelcoat...si cam atat.
Nu stiu daca aceasta procedura este aplicabila si la barca ta...dar sper sa te inspire !
Citat din: Mihaif99 din Martie 27, 2014, 11:10:05 PM
Citat din: bbl81 din Martie 27, 2014, 10:19:48 PM
Cristiantutuianu,
nu vad ce treaba are motorul prea mare cand placajul este putrezit. nu a fost protejat cum trebuie. sub stratul de fibra de sticla si de vopsea se afla placaj putrezit care este moale ca un servetel ud. imi intra degetul in el cat este de moale. era tinut doar de placile metalice care erau pe suportul motor.
Mie mi se pare de bun simt observatia de mai sus. D-aia am si dat mai devreme un punct de karma.
Ca au aparut fisuri in fibra si apoi apa s-a infiltrate pe acolo. E vina motorului sau a constructorului? Serios ! , ma mir ca s-a folosit placaj si nu PAL!
Vali poate sa confirma, eram la cherhna in SF Gh si un pescar ce spunea ca barcile mai vechi de 1 an nu mai sunt asa rigide. Cica "flexeaza un pic, ca asa e normal"
am inteles, are logica ce spuneti. ideea este ca mai devreme nu am inteles care este legatura, nu am avut intentia sa supar pe nimeni, doar vroiam o explicatia ca sa nu raman 'nuca seaca'.
Multumiri Mihai si Cristiantutuianu.
pai si acuma ar trebui sa decupez doar ce este putrezit sau sa dau jos toata partea din spate a barcii pana la chila? are cineva ceva filmulete-link-uri-scheme..cum se executa asta in regie proprie?
Citat din: bbl81 din Martie 27, 2014, 10:19:48 PM
Cristiantutuianu,
nu vad ce treaba are motorul prea mare cand placajul este putrezit. nu a fost protejat cum trebuie. sub stratul de fibra de sticla si de vopsea se afla placaj putrezit care este moale ca un servetel ud. imi intra degetul in el cat este de moale. era tinut doar de placile metalice care erau pe suportul motor.
Ai mare dreptate cu ce zici" motorul prea mare cand placajul este putrezit" amu ni ca motorul sta si asteapta "sa creasca alta oglinda pe care sa se cocoate"
Motorul + feciorul care a folosit barca in UK a dus la problema care o ai cu oglinda
. Si poate nu am fost inteles dar poate explic acum si o sa intelegi.
Cine construieste barci (ma refer la firme care produc in serie )spune foarte clar cel putin doua chesti simple :
1.cate persoane poate transporta ambarcatiunea
2.puterea motorului minim si maxim admis pe ambarcatiune
Daca punctul 2 nu e respectat adica esti sub minim te misti ca "ochiul mortului" cand depasesti maxim ai sanse sa te dai tumba (foarte rau sunt situati cand se ajunge pe insorite-le plaiuri de vanatoare) + apare " imbatranirea" materialului din care construita barca datorita "stresului' la care este supus.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Incearca sa faci cum zice
corsarul bbl81 vezi ca ai un mesaj pe privat
pai si prin ce metode prind placajul nou cu cel scobit? ca intaritura ma refer.
cred ca cea mai buna varianta este o placa de stejar daca gasesti pe undeva sau in ultima instanta placaj pe care sa il protejezi cu fibra!
problema este ca barcuta e mica si cand vei pune "bestia" pe ea poate nu mai crapa oglinda sa putrezeasca iar dar ai sanse mari sa strici altceva!
E ca si cumai pune un motor de 3 l pe o dacie 1300: s-a stricat sasiul prima data, a II-a oara ii zboara rotile......si tot asa!
alegerea iti apartine!
pai m-am gandit cam asa:
pasul 1-reparat barca
pasul2-schimbat motor, sau barca.. ;D
succes!
am vb azi cu niste baieti care repara barci aici in Tm. inlocuire oglinda, se face cu osb si straturi de fibra de sticla, ca cica intra rasina mai bine in osb decat in placaj, si de acolo duritatea. deci inlocuire toata oglinda, 2 straturi osb si 3 straturi de fibra de sticla, gelcoat +placa de motor din aluminiu +transport de la mine acasa pana la service si inapoi
aprox 600 ron. ceva pareri?
Citat din: bbl81 din Martie 28, 2014, 10:40:08 AM
am vb azi cu niste baieti care repara barci aici in Tm. inlocuire oglinda, se face cu osb si straturi de fibra de sticla, ca cica intra rasina mai bine in osb decat in placaj, si de acolo duritatea. deci inlocuire toata oglinda, 2 straturi osb si 3 straturi de fibra de sticla, gelcoat +placa de motor din aluminiu +transport de la mine acasa pana la service si inapoi
aprox 600 ron. ceva pareri?
Parerea mea , ..... exclus OSB !
1 - in primul rand este deja saturat de lianti . Sarmana rasina nu are unde sa se mai strecoare , ce anume sa intareasca .
2 - nu-ti imaginezi ce forte se exercita asupra oglinzii la accelerare . Niciodata , ..... dar absolut niciodata , ..... OSB-ul nu va fi mai rezistent ca placajul multistratificat .
3 - in orice fel intentionezi sa prinzi oglinda de copastii ( ma refer la mijloace mecanice , prefibrare ) iarasi placajul este net superior.
4 - OSB-ul este un conglomerat de aschii , placajul este un sandwich de fibre lemnoase intregi pozitionate "contrafibra"de la unul la celalat .
Baietii aia sigur repara barci ? de care ? De plantat ?
pai aveau prin curte vre-o 4 barci la care ...lucrau. cica si barci construiesc de la 0. si eu am fost cam nedumerit cu faza asta cu OSB-ul. nu stiu fibra de sticla si restul de materiale necesare restaurarii daca se pot cumopara la cantitati mici. eu am nevoie de 3 mp de fibra, 1 lt de gelcoat si...nu stiu exact cata rasina.
Eu stiu un lucru si bun ! Exclus OSB pe o barca la piesele imerse sau solicitate mecanic puternic .
Spune-le si lor treaba asta .
Iar daca vorbim despre placaj , este indicat sa se lucreze cu Oukume . E adevarat ca la o rasinare temeinica se mai poate "negocia" aici putin . Dar putin .
Ca necesar de materiale eu estimez aprox. 5 ml fibra ( x 1,3 latime ) de 300 g/mp ( pentru macar doua straturi in exteriorul barcii ) , cam 1,5 kg rasina + intaritorul aferent .
Vis-a-vis de gelcoat , nu-si justifica prezenta decat daca tratezi intreaga barca cu el . Cred eu ca poti sa-i dai o vopsea "ordinara" ( si-asa cochetezi cu ideea de-a o vinde ) mai ales ca nu cred ca o vei tine pe apa incontinuu .
"Scovergii" asteia i-am schimbat eu oglinda . Mi-a halit cam 3ml de fibra ( de doua ori pe fiecare parte ) si un kg de rasina + intaritor .
Citat din: modi din Martie 28, 2014, 11:17:02 AM
"Scovergii" asteia i-am schimbat eu oglinda . Mi-a halit cam 3ml de fibra ( de doua ori pe fiecare parte ) si un kg de rasina + intaritor .
poti sa ma ajuti cu mai multe detalii??? exact asta am si eu de facut. sa schimb toata pupa. cum ai legat spatele de laterale si de fundul barcii?(pupa de chila si ....ceo mai fi).
Citat din: bbl81 din Martie 28, 2014, 12:35:09 PM
poti sa ma ajuti cu mai multe detalii??? exact asta am si eu de facut. sa schimb toata pupa. cum ai legat spatele de laterale si de fundul barcii?(pupa de chila si ....ceo mai fi).
Nu sustin aici ca-s in posesia "marelui adevar" , insa am sa-ti explic cum am procedat in cazul de fata , pas-cu-pas :
1 - am decupat cu mare atentie oglinda cea veche . La momentul la care aceasta este complet detasata , teoretic lateralele au tendinta sa se indeparteze . Asadar , cam la 20 cm de pupa am infasurat o chinga cu clicket pe care n-am indepartat-o decat la finele lucrarii . Piesa cazuta s-a constituit in sablonul de taiere pentru piesa cea noua .
2 - din doua placaje de 12 mm - lipite intre ele cu epoxidica ( dar si provizoriu cu holzsuruburi ) am facut oglinda cea noua . Ambelor fete si canturilor le-am aplicat un strat de epoxi pentru saturare .
Din exact acelasi considerent am preferat sa folosesc 2 x 12 si nu un placaj cu grosimea de 24 , pentru a avea si in interior un strat de rasina ( care pe langa rolul de liant intre cele doua mai il are si pe cel de impregnare pe interior )
3 - am pozitionat-o si-am prins-o de laterale cu holzsuruburi lungi . La gauri am facut sanfren de ingropare a capetelor acestora .
4 - evident , dupa atasarea oglinzii existau rosturi mici . Le-am chituit cu chit din rasina+rumegus fin .
5 - am slefuit barca pana la stratul ei de fibra pe o distanta de 10 -12 cm catre prova . 10 - 12 cm necesari fibrei noi pe care urma s-o aplic oglinzii . Mai concret - dupa cum vezi in poza 2 - fibra merge de pe oglinda pana pe corpul barcii . Si exterior si interior .
6 - la maturizare slefuiala , chit de fibra , iarasi slefuiala , vopsea , ..... si cu asta basta !
bbl81
Uite aici un manual
http://www.westsystem.com/ss/assets/HowTo-Publications/Fiberglass-Boat-Repair-and-Maintenance.pdf (http://www.westsystem.com/ss/assets/HowTo-Publications/Fiberglass-Boat-Repair-and-Maintenance.pdf)
la pagina 35 scrie despre oglinda ce si cum .........nu strica sa citesti de la pag 1
salut modi ce ai zis la punctul 2 ;) i-am povestit si eu ..............la telefon............... si poate vedea in FIG. 5-10 din manual :)
stiti cumva de unde pot cumpara rasina, intaritor, fibra si gelcoat? la cantitati reduse..ca nu am ce face cu 25 mp de fibra sticla si nici 5 kg de rasina.
multumesc,
Mircea.
http://www.polydis.ro/ (http://www.polydis.ro/)
rasina Epiphen RE4020+Catalizator DE 4020
http://europlastic.ro/ (http://europlastic.ro/)
Top epoxi amorsa
http://www.materiale-compozite.ro/ (http://www.materiale-compozite.ro/)
Citat din: cristiantutuianu din Martie 28, 2014, 08:32:00 AM
Citat din: bbl81 din Martie 27, 2014, 10:19:48 PM
Cristiantutuianu,
nu vad ce treaba are motorul prea mare cand placajul este putrezit. nu a fost protejat cum trebuie. sub stratul de fibra de sticla si de vopsea se afla placaj putrezit care este moale ca un servetel ud. imi intra degetul in el cat este de moale. era tinut doar de placile metalice care erau pe suportul motor.
Ai mare dreptate cu ce zici" motorul prea mare cand placajul este putrezit" amu ni ca motorul sta si asteapta "sa creasca alta oglinda pe care sa se cocoate"
Motorul + feciorul care a folosit barca in UK a dus la problema care o ai cu oglinda .
Si poate nu am fost inteles dar poate explic acum si o sa intelegi.
Cine construieste barci (ma refer la firme care produc in serie )spune foarte clar cel putin doua chesti simple :
1.cate persoane poate transporta ambarcatiunea
2.puterea motorului minim si maxim admis pe ambarcatiune
Daca punctul 2 nu e respectat adica esti sub minim te misti ca "ochiul mortului" cand depasesti maxim ai sanse sa te dai tumba (foarte rau sunt situati cand se ajunge pe insorite-le plaiuri de vanatoare) + apare " imbatranirea" materialului din care construita barca datorita "stresului' la care este supus.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Incearca sa faci cum zice corsarul
bbl81 vezi ca ai un mesaj pe privat
Lasa-ma sa revormulez
Nu vad ce treaba are motorul "prea mare" daca totusi e in gama de putere recomandata. Nu avem de-a face cu un defect catastrophic, ci cu unul de constructiv. Crapaturile, si placajul putrezit, indica niste problem de constructie, mai ales daca barca este "rated" pentru puterea data. Nici macar nu este sigur pe unde s-a infiltrat apa. Au aparut oare crapaturile de la presiune exercitata de menghinele motorului, sau de la erforturi? S-a infiltrat apa pe la crapaturi, sau pe la suruburile de prindere a placii port-motor, neizolate corespunzator? Sigur, putem presupune dar....
Asadar reconstruieste oglinda asa cum iti spune Modi, cu placaj si epoxy.
1- alege un placaj de exterior, sau placaj marin cu grosimea potrivita, sau combina doua placi cum iti spune Modi. Ideal ar fi sa combini (laminezi) mai multe straturi de placaj subtitre cu tesatura de fibra intre ele (poti sa ii dai si o curba frumoasa care sa distribuie eforturile, dar asta o faci cand ai barca pe care vrei sa o lasi mostenire. Vezi viitoare barca a lui Modi :)
* alege un lemn cat mai putin susceptibil la putrezire. Okoume este foarte bun, dar nu cel mai bun.
* impregnarea cu epoxy va fi mult superioara rasinii ordinare folosite in constructia originala a barcii, Vachea rasina pliesterica probabil, nu a facut priza cu placajul, si a lasat apa infiltrata sa umble libera intre stratul de fibra si lemn.
2- adauga nervuri care sa distribuie eforturile, mai ales daca iti place sa dai binga, sa sari pe valuri, etc.
Partreaza motorul daca iti place.
OSB-ul, NU este pentru barci...
Placajul, chiar si cel ordinar, este mult superior OSB-ului.
Citat din: Mihaif99 din Martie 28, 2014, 05:18:21 PM
Citat din: cristiantutuianu din Martie 28, 2014, 08:32:00 AM
Citat din: bbl81 din Martie 27, 2014, 10:19:48 PM
Cristiantutuianu,
nu vad ce treaba are motorul prea mare cand placajul este putrezit. nu a fost protejat cum trebuie. sub stratul de fibra de sticla si de vopsea se afla placaj putrezit care este moale ca un servetel ud. imi intra degetul in el cat este de moale. era tinut doar de placile metalice care erau pe suportul motor.
Ai mare dreptate cu ce zici" motorul prea mare cand placajul este putrezit" amu ni ca motorul sta si asteapta "sa creasca alta oglinda pe care sa se cocoate"
Motorul + feciorul care a folosit barca in UK a dus la problema care o ai cu oglinda .
Si poate nu am fost inteles dar poate explic acum si o sa intelegi.
Cine construieste barci (ma refer la firme care produc in serie )spune foarte clar cel putin doua chesti simple :
1.cate persoane poate transporta ambarcatiunea
2.puterea motorului minim si maxim admis pe ambarcatiune
Daca punctul 2 nu e respectat adica esti sub minim te misti ca "ochiul mortului" cand depasesti maxim ai sanse sa te dai tumba (foarte rau sunt situati cand se ajunge pe insorite-le plaiuri de vanatoare) + apare " imbatranirea" materialului din care construita barca datorita "stresului' la care este supus.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Incearca sa faci cum zice corsarul
bbl81 vezi ca ai un mesaj pe privat
Lasa-ma sa revormulez
Nu vad ce treaba are motorul "prea mare" daca totusi e in gama de putere recomandata. Nu avem de-a face cu un defect catastrophic, ci cu unul de constructiv. Crapaturile, si placajul putrezit, indica niste problem de constructie, mai ales daca barca este "rated" pentru puterea data. Nici macar nu este sigur pe unde s-a infiltrat apa. Au aparut oare crapaturile de la presiune exercitata de menghinele motorului, sau de la erforturi? S-a infiltrat apa pe la crapaturi, sau pe la suruburile de prindere a placii port-motor, neizolate corespunzator? Sigur, putem presupune dar....
Asadar reconstruieste oglinda asa cum iti spune Modi, cu placaj si epoxy.
1- alege un placaj de exterior, sau placaj marin cu grosimea potrivita, sau combina doua placi cum iti spune Modi. Ideal ar fi sa combini (laminezi) mai multe straturi de placaj subtitre cu tesatura de fibra intre ele (poti sa ii dai si o curba frumoasa care sa distribuie eforturile, dar asta o faci cand ai barca pe care vrei sa o lasi mostenire. Vezi viitoare barca a lui Modi :)
* alege un lemn cat mai putin susceptibil la putrezire. Okoume este foarte bun, dar nu cel mai bun.
* impregnarea cu epoxy va fi mult superioara rasinii ordinare folosite in constructia originala a barcii, Vachea rasina pliesterica probabil, nu a facut priza cu placajul, si a lasat apa infiltrata sa umble libera intre stratul de fibra si lemn.
2- adauga nervuri care sa distribuie eforturile, mai ales daca iti place sa dai binga, sa sari pe valuri, etc.
Partreaza motorul daca iti place.
pai este primul motor. imi place tare desi este f vechi. arata ca o limuzina americana de epoca.
asta este fabricantul barcii..
Omule , ti-am raspuns si noi cum am putut , cat de pertinent fiecare .
Fara sa fiu rau , ci doar pentru ca esti colegul nostru , iti spun ca ori ii convingi pe "marangozii" aia dibaci sa iti faca oglinda cum ti-am recomandat noi , ori le sugerezi sa se apuce de altceva ........
Ce fac ei acum as numi "de unica folosinta" .
In nume personal iti spun ca ti-am oferit toata informatia de-o detin ( adunata in timp de pe forum si ulterior din experienta proprie ) cu toata deschiderea . Urmand linia forumului si conduita generala de pe-aici , atmosfera absolut amiabila de ne straduim s-o mentinem , spun ca si colegii participanti la discutie la fel .
Fara suparare , iti mai spun o chestie . Esti intr-o valtoare de informatii si nu mai stii pe care s-o alegi . Noi spunem una , bezmeticii aia de pun OSB la barci alta . Te inteleg . Tu vrei sa-ti iasa treaba buna , esti tipicar si "galopezi" dupa informatie . Pana aici e foarte bine ! In fond asta defineste un forum si comunitatea acestuia . Informatia !
De aici incolo mai pot interveni doar discernamantul tau si , evident , costurile diferitelor tipuri de aplicatii . Iar asupra deciziei asupra careia te opresti este tot a ta .
Retine insa faptul ca oglinda este poate cea mai solicitata piesa a unei ambarcatiuni cu motor . Asupra acesteia motorul exercita forte inimaginabile . Atat in accelerare cat si in cazul lovirii cu cizma a unui obstacol sau structuri in apa .
Ma repet acum , si oarecum mai "cu tupeu" vazand sprijinul lui Mihai si-al Corsarului , "sandwiciul" de placaje laminate cu epoxi ( si cu fibra daca vrei ) iti confera cateva straturi .... nu doar de lemn , ci si de pelicule de rigidizare . Ce nu stii tu inca este faptul ca epoxi penetreaza fibra naturala in profunzime si-i confera acesteia o duritate colosala . Ori cum iti sugeram noi inseamna ca asta se intampla din mai multe directii ale ansambului general , nu doar din exterior si interior .
Iar in cazul asta iti sugerez sa "pedalezi" in continuare pe informatie , pe procurarea materialelor , si gaseste cel mai modest tamplar de are in posesie un pendular , o filetanta , si macar elementare notiuni de geometrie ..... si-ti faci oglinda "STANCA" ! Si bine , si in parametrii tehnici nautici .
Provocarea de final este ceea ce-ti spuneam mai devreme , atasarea oglinzii de borduri . Degeaba e ea de " wolfram " daca motorul ti-o smulge de pe barca . Si aici reamintesc fixarea ei cu holzsuruburi lungi , urmata de fibrarea pana pe laterale .
......................................
Noi ti-am raspuns cu lux de detalii la tot ce-ai intrebat . Daca mai ai si alte nelamuriri suntem aici cu tot dragul si cu toata deschiderea ! ;)
Citat din: modi din Martie 28, 2014, 08:02:17 PM
Omule , ti-am raspuns si noi cum am putut , cat de pertinent fiecare .
Fara sa fiu rau , ci doar pentru ca esti colegul nostru , iti spun ca ori ii convingi pe "marangozii" aia dibaci sa iti faca oglinda cum ti-am recomandat noi , ori le sugerezi sa se apuce de altceva ........
Ce fac ei acum as numi "de unica folosinta" .
In nume personal iti spun ca ti-am oferit toata informatia de-o detin ( adunata in timp de pe forum si ulterior din experienta proprie ) cu toata deschiderea . Urmand linia forumului si conduita generala de pe-aici , atmosfera absolut amiabila de ne straduim s-o mentinem , spun ca si colegii participanti la discutie la fel .
Fara suparare , iti mai spun o chestie . Esti intr-o valtoare de informatii si nu mai stii pe care s-o alegi . Noi spunem una , bezmeticii aia de pun OSB la barci alta . Te inteleg . Tu vrei sa-ti iasa treaba buna , esti tipicar si "galopezi" dupa informatie . Pana aici e foarte bine ! In fond asta defineste un forum si comunitatea acestuia . Informatia !
De aici incolo mai pot interveni doar discernamantul tau si , evident , costurile diferitelor tipuri de aplicatii . Iar asupra deciziei asupra careia te opresti este tot a ta .
Retine insa faptul ca oglinda este poate cea mai solicitata piesa a unei ambarcatiuni cu motor . Asupra acesteia motorul exercita forte inimaginabile . Atat in accelerare cat si in cazul lovirii cu cizma a unui obstacol sau structuri in apa .
Ma repet acum , si oarecum mai "cu tupeu" vazand sprijinul lui Mihai si-al Corsarului , "sandwiciul" de placaje laminate cu epoxi ( si cu fibra daca vrei ) iti confera cateva straturi .... nu doar de lemn , ci si de pelicule de rigidizare . Ce nu stii tu inca este faptul ca epoxi penetreaza fibra naturala in profunzime si-i confera acesteia o duritate colosala . Ori cum iti sugeram noi inseamna ca asta se intampla din mai multe directii ale ansambului general , nu doar din exterior si interior .
Iar in cazul asta iti sugerez sa "pedalezi" in continuare pe informatie , pe procurarea materialelor , si gaseste cel mai modest tamplar de are in posesie un pendular , o filetanta , si macar elementare notiuni de geometrie ..... si-ti faci oglinda "STANCA" ! Si bine , si in parametrii tehnici nautici .
Provocarea de final este ceea ce-ti spuneam mai devreme , atasarea oglinzii de borduri . Degeaba e ea de " wolfram " daca motorul ti-o smulge de pe barca . Si aici reamintesc fixarea ei cu holzsuruburi lungi , urmata de fibrarea pana pe laterale .
......................................
Noi ti-am raspuns cu lux de detalii la tot ce-ai intrebat . Daca mai ai si alte nelamuriri suntem aici cu tot dragul si cu toata deschiderea ! ;)
modi,
simt in 'glasu' tau ca te-ai enervat.. asa este, galopez dupa informatii, cerebelul imi clocoteste dupa decizia optima dar nu imi dau seama de ce ti-ai pierdut rabdarea. sa raspunzi intrebarilor mele afonice este o optiune, nu o obligatie din partea ta sau a altor colegi, pentru care va multumesc. Eu primesc ajutor doar daca imi este oferit cu drag.
ps: pe OSB-isti aia nu i-as lasa sa imi faca nici rafturi in garaj in urma informatiilor colectate.
Respecte,
O seara buna!
Daca in acceptiunea ta a fi concis echivaleaza cu a ma fi enervat ..... ei bine , da , m-am enervat . Dar abia acum . Din ce anume ai simtit tu mai sus ca m-as fi enervat ?
( daca as fi fost nervos macar putin ... crezi ca as fi scris 25 min la un raspuns ? )
................................
OK . ce-am avut de spus in acest topic am spus . Mai mult nu am ce .
modi...nu te enerva !
Colegu a inteles...fara OSB ;)
Sau baga un ochi aici http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,921.0.html (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,921.0.html)
Ia zi ?...cunosti initiatorul acestui topic :D
;D ;D ;D
Sa traiesti Corsare !
Insa ma distrez suficient aici ..... Mai tarziu dau si pe-acolo . ;)
3 zile s-a scris la foc automat si acum buffffffff , colaps ???? :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Citat din: ionitzady din Martie 29, 2014, 07:26:22 PM
3 zile s-a scris la foc automat si acum buffffffff , colaps ???? :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Pai , Adi , s-a spus tot . Cel putin dpmdv subiectul este consumat .
am decis cumvoi repara barca. nu stiu exact cand, dar reparatia va fi facuta 'conform' pozelor de la modi.
vad ca barca ramane in continuare plina de surprize. daca sunt curiosi legat de reparatia in sine am sa trimit si poze.
multumesc colegilor pentru suportul oferit,
Mircea.
poze noi. stie cineva ce rol au cele 2 inele de pe interiorul barcii din prima poza?
cam asa
si astea
Citat din: bbl81 din Aprilie 01, 2014, 02:55:41 PM
poze noi. stie cineva ce rol au cele 2 inele de pe interiorul barcii din prima poza?
Sunt bune la toate alea . Printe altele la asigurarea motorului .
Cred , parerea mea .
ok, multumesc. atunci se pastreaza.
Nu am vazut barca mai ciudata in viata mea :o , gura de evacuare a apei din cuva in barca ? ( aceea vopsita cu rosu ) oglinda cu intaritura in forma de y ????? Nu stiu ce sa zic , dar eu as face asa : as curata oglinda de toate inelele si acareturile urate , as curata-o100 % as dubla o cu stejar pe toata suprafata , as monta ocheti in exterior ( ca toata lumea) cu evacuarea apei in exterior ( nu-i obligatoriu) . Asa ai o oglinda teapana la care sa pui un motor teapan ;D
Citat din: ionitzady din Aprilie 01, 2014, 06:05:58 PM
Nu am vazut barca mai ciudata in viata mea :o , gura de evacuare a apei din cuva in barca ? ( aceea vopsita cu rosu ) oglinda cu intaritura in forma de y ????? Nu stiu ce sa zic , dar eu as face asa : as curata oglinda de toate inelele si acareturile urate , as curata-o100 % as dubla o cu stejar pe toata suprafata , as monta ocheti in exterior ( ca toata lumea) cu evacuarea apei in exterior ( nu-i obligatoriu) . Asa ai o oglinda teapana la care sa pui un motor teapan ;D
eu ma gandeam sa pun pe interior un strat de placaj de 6 mm grosime, si pe dinafara, 2 bucati de placaj lipite intre ele su epoxy si o fibra la mijloc.
am luat 3 placi de 8 mm grosime de placaj. am sa pun fibra de sticla intre placile de placaj. este suficienta rezistenta data de cele 3 placi de placaj facute sandwici pt a sustine motorul de 20 cp?
mai pui cel putin inca un 8 mm 8x4=3,2 cm minim
corect, ionitzady, mi sa mai spus. asa am sa fac.
Salut, ca sa contribui si eu, as proceda astfel:
1. M-as asigura ca am indepartat tot materialul lemnos actual de la interiorul oglinzii, lasand doar fibra. Dupa indepartare, fibra trebuie polizata la flex pentru curatare si pregatirea suprafetei, apoi curatata fin cu nitrodiluant.
2. As pastra oglinda de fibra la exterior, urmand ca ranforsarea cu material lemnos (placaj) sa se faca pe interiorul oglinzii de fibra.
Motivul e ca partea de fibra a oglinzii e solidara din turnare cu restul corpului barcii, ceea ce nu se poate realiza daca se taie complet oglinda si se inlocuieste. Taierea oglinzii de fibra se aplica doar daca nu exista alta solutie, cu toate ca de obicei stratificarile suplimentare la interior ii adauga grosimea necesara.
3. As confectiona oglinda din placaj stratificat, la grosimea dorita, lasand un spatiu de cativa mm intre marginea sanwich-ului si corpul barcii (acolo se chituieste ulterior).
4. As lipi sandwich-ul de placaj cu rasina ingrosata cu rumegus fin. La partea de sus se strange cu menghine, iar jos se pun proptele din lemn, sprijinite in paiol sau alt element al fundului, presandu-se sandwich-ul ca sa aiba contact deplin cu oglinda de fibra.
5. Dupa intarirea rasinii, as chitui rostul lateral dintre sandwich si corp, la fel cu rasina ingrosata cu rumegus. Apoi, cat chitul e inca moale, as aplica fibra si rasina pe oglinda, care sa faca si legatura cu corpul barcii.
Prin aceasta metoda se obtine cea mai solida oglinda la o barca de fibra. Eu am aplicat-o la toate constructiile noi in fibra, plus la reparatiile la care am avut de schimbat oglinda. Cea mai serioasa lucrare a fost inlocuirea oglinzii Pupezicii, acum un an, readucand la viata o barca de care si-au cam batut joc 2 firme serioase. Sper sa-mi gasesc timp sa povestesc odata aventura repararii Pupezicii, poate ma ajuta si Bogdan la asta.
Citat din: Vali din Aprilie 02, 2014, 03:32:01 PM
Salut, ca sa contribui si eu, as proceda astfel:
1. M-as asigura ca am indepartat tot materialul lemnos actual de la interiorul oglinzii, lasand doar fibra. Dupa indepartare, fibra trebuie polizata la flex pentru curatare si pregatirea suprafetei, apoi curatata fin cu nitrodiluant.
2. As pastra oglinda de fibra la exterior, urmand ca ranforsarea cu material lemnos (placaj) sa se faca pe interiorul oglinzii de fibra.
Motivul e ca partea de fibra a oglinzii e solidara din turnare cu restul corpului barcii, ceea ce nu se poate realiza daca se taie complet oglinda si se inlocuieste. Taierea oglinzii de fibra se aplica doar daca nu exista alta solutie, cu toate ca de obicei stratificarile suplimentare la interior ii adauga grosimea necesara.
3. As confectiona oglinda din placaj stratificat, la grosimea dorita, lasand un spatiu de cativa mm intre marginea sanwich-ului si corpul barcii (acolo se chituieste ulterior).
4. As lipi sandwich-ul de placaj cu rasina ingrosata cu rumegus fin. La partea de sus se strange cu menghine, iar jos se pun proptele din lemn, sprijinite in paiol sau alt element al fundului, presandu-se sandwich-ul ca sa aiba contact deplin cu oglinda de fibra.
5. Dupa intarirea rasinii, as chitui rostul lateral dintre sandwich si corp, la fel cu rasina ingrosata cu rumegus. Apoi, cat chitul e inca moale, as aplica fibra si rasina pe oglinda, care sa faca si legatura cu corpul barcii.
Prin aceasta metoda se obtine cea mai solida oglinda la o barca de fibra. Eu am aplicat-o la toate constructiile noi in fibra, plus la reparatiile la care am avut de schimbat oglinda. Cea mai serioasa lucrare a fost inlocuirea oglinzii Pupezicii, acum un an, readucand la viata o barca de care si-au cam batut joc 2 firme serioase. Sper sa-mi gasesc timp sa povestesc odata aventura repararii Pupezicii, poate ma ajuta si Bogdan la asta.
Multumesc Vali. deoarece am cuve pe ambele parti ale barcii, am sa pun o bucata de placaj pe interior si 3 bucati de placaj stratificat pe exterior. dupa aceea imbrac toata bucuria in fibra de sticla tesatura.
Daca ai poze cu lucrarea 'pupezei' te rog sa trimiti.
Salutare din vest.
placa metalica pe care se pune motorul pe oglinda, se poate aplica in alt mod decat sa gauresc iar oglinda??? :-\ dupa aceasta patanie nu prea mai imi place sa aud de gauri in fibra-placaj.
placa metalica ???? ce placa metalica ??? , dupa ce ai finalizat oglinda cum vrei tu zeci de mii de straturi si pe afara si pe inauntru prinzi ori in cuie ori in suruburi o sipca de esenta TARE pe interior in zona ciupercilor de strangere a motorului. La timea sipcii v-a fi de la oglinda pana vreo 3-4 cm sub ciupercile sau farfuriile de strangere ( cum le zice fiecare ) . rolul ei este de a proteja fibra sa nu fie sparta de buzele ciupercilor si de a fixa si mai bine motorul printr-o strangere de om sanatos. Pe afara nimic pur si simplu cele zece mii de straturi :))
Citat din: ionitzady din Aprilie 02, 2014, 04:12:39 PM
placa metalica ???? ce placa metalica ??? , dupa ce ai finalizat oglinda cum vrei tu zeci de mii de straturi si pe afara si pe inauntru prinzi ori in cuie ori in suruburi o sipca de esenta TARE pe interior in zona ciupercilor de strangere a motorului. La timea sipcii v-a fi de la oglinda pana vreo 3-4 cm sub ciupercile sau farfuriile de strangere ( cum le zice fiecare ) . rolul ei este de a proteja fibra sa nu fie sparta de buzele ciupercilor si de a fixa si mai bine motorul printr-o strangere de om sanatos. Pe afara nimic pur si simplu cele zece mii de straturi :))
poai io am vazut la barci(adevarat ca unele mai vechi) ca pe suportul motor aveau o tabla de aluminiu insurubata.... care nu ma incanta. motorul se strange direct pe placajul imbracat in fibra???
asa era la mine
ce vrei nu toti au talent la desen , sper sa intelegi ideea . Eu am avut la barca veche asa la oglinda si s-a pastrat foarte bine timp de 20 si ceva de ani si nu a avut deloc uzura zona de prindere a motorului , mai ingroasa si oglinda si nu dai mult la filetata ??? , dar era stejar .
Procedura corecta pentru instalarea oricarui surub intr-un element din compozit sandwich (indiferent ca e cu spuma, placaj, lemn, etc.) la o barca este urmatoarea:
1. se gaureste supradimensionat elementul.
2. se umple gaura cu chit de epoxi.
3. se gaureste dimensiunea finala.
4. se instaleaza surubul folosind un poliuretan sau un polisulfid pentru etansare.
In cazul de fata, daca suruburile cu care fixezi placa au de exemplu 8mm tu dai o gaura de 12mm in oglinda, umpli bine gaura cu epoxi amestecat cu fibra tocata si lasi sa se intareasca putin, dupa care pui eventual si un petec de fibra cu epoxi peste toata povestea. Dupa ce se intareste dai gaura de 8 (centrat bineinteles in rondela de epoxi) si instalezi suruburile cu un pic de etansant. Astfel si daca surubul ajunge sa se miste apa nu are cum sa patrunda in miez (adica in placajul oglinzii).
Pentru conversie ulterioara unde nu se doreste distrugerea stratului de gelcoat (pe punti de ex.) se scoate surubul, se introduce un instrument adecvat in gaura ca sa produci un spatiu gol intre cele doua piei de fibra (de ex. o cheie inbus prinsa in bormasina si bagata cu capatul scurt in gaura, sau similare dupa dimensiune) se baga chitul prin gaura existenta dupa care se regaureste. Nu prea functioneaza daca miezul e placaj si e sanatos, dar la un miez deja afectat de apa (si de obicei de aia se fac reparatiile), sau la spuma merge perfect si nu lasa urme.
Rumpi are ca de obicei dreptate. Probabil ca e procedura conform cu vreun standard serios, pentru uz marin serios.
Iata cum se face in Canada si USA:
Cand ti se instaleaza motorul la dealership pe barci de zeci de mii de $, dau baietii gaura, baga silicon, apoi suruburile, si cu asta basta.
Nu zic ca e bine, dar asa fac dealerii.
Eu, cand instalez un motor, pentru barci care isi petrec timpul pe peridoc, dau gaura, inmoi bine cu un expoxy de reparatii, ca de exp JB Weld, de jur imtrejur, ca se se absoarba in placaj, iar dupa intarire bag silicon.
Daca nu ai JB Weld, poi folosi epoxy amestecat cu praf de grafit. Se intareste ca metalul.
Citat din: Mihaif99 din Aprilie 02, 2014, 09:35:56 PM
Eu, cand instalez un motor, pentru barci care isi petrec timpul pe peridoc, dau gaura, inmoi bine cu un expoxy de reparati, ca de exp JB Weld, de jur imtrejur, ca se se absoarba in placaj, iar dupa intarire bag silicon.
Asta e ! Si daca vorbiram despre silicoane , ei bine , "tata lor" e Sikaflexul !
Nu am stiut de siliconul asta pana nu mi-a adus Tudor barca la reparat si mi-a adus si un asemenea tub . Sunt fascinat si de-a dreptul indragostit de acest silicon ......
Citat din: Mihaif99 din Aprilie 02, 2014, 09:35:56 PM..... epoxy amestecat cu praf de grafit. Se intareste ca metalul.
Danke , bro !!! Maine neaparat ma "joc" cu amestecul asta . Tre' sa vaza ochiu' meu despre ce vorbesti . Revin cu poze si impresii .
........................................................
De maine intru la treaba pe barca lui Gsteph. Printre altele are de modificat oglinda , inclusiv atasarea unei table de aluminiu striat pe aceasta in dreptul menghinei motorului . Cand sunt gata cu treaba vin cu poze si cu alte alea .
Pai si cu sikaflexul asta care este mai indicat? vad ca este de o sumedenie de feluri. Eu am folosit tubul din imagine, este maro siliconul si se face ca un cauciuc elastic dupa intarire. pe tub scrie ca se foloseste pe la acoperisuri. O fi bun?
(http://i60.tinypic.com/149vc49.jpg)
E bun si ala .... De fapt cam tot ce-i de la Sika e bun . Insa fiecare tip este destinat unui tip de aplicatie .
In mediul nautic il recomand pe asta ( mama , da' ce "scor" are ! :o )
http://www.lexan-windows.com/sikaflex291-adhesive.html (http://www.lexan-windows.com/sikaflex291-adhesive.html)
VOILA ! ;)
http://www.popscreen.com/v/77XlL/Sikaflex-291-Product-Demo (http://www.popscreen.com/v/77XlL/Sikaflex-291-Product-Demo)
Sau 290i , special destinat etanseizarilor de punti , bordaje , etc :
http://www.chmarine.com/acatalog/Sikaflex-290DC--Deck-Caulking-sealant.html (http://www.chmarine.com/acatalog/Sikaflex-290DC--Deck-Caulking-sealant.html)
Intr-adevar 291 si 291i sunt cele mai folosite produse de la sikaflex in mediul yachturi. Si nu sunt "silicoane" sunt poliuretani. Distinctia e importanta, incercati sa vopsiti sau sa lipiti ceva pe care a fost silicon si pe urma discutam.
Pentru detalii tehnice consultati http://rou.sika.com/ro/solutions_products/01/01a006/01a006sa02.html (http://rou.sika.com/ro/solutions_products/01/01a006/01a006sa02.html)
Cat despre "scor" poate va faceti timpul sa va uitati si voi la magazinele din tara inainte sa va apuce groaza la preturile de pe net in lire sterline:
39,30 RON cartusul de 300ml de Sikaflex 291i alb, negru sau gri si 50,63 RON la 600ml. 292 e la 42,10 RON. Preturi cu TVA. http://www.doradiceramic.ro/industry/adezivi-industria-navala (http://www.doradiceramic.ro/industry/adezivi-industria-navala) au si magazin fizic in bucuresti.
Preturi asemanatoare dar putin mai mari (5-10 RON) au dendriz, sikamagazin si yacht-tng
Amestecul de epoxi cu grafit se foloseste in principal ca si lubrifiant uscat. Bagati grafit pana e negru amestecul. De preferat in aceasta aplicatie din cel industrial cu granulatie nano, da merge si ala de la magazinul de pictura.
Citat din: modi din Aprilie 02, 2014, 09:44:45 PM
Asta e ! Si daca vorbiram despre silicoane , ei bine , "tata lor" e Sikaflexul !
Nu am stiut de siliconul asta pana nu mi-a adus Tudor barca la reparat si mi-a adus si un asemenea tub . Sunt fascinat si de-a dreptul indragostit de acest silicon ......
Ala e silicon sau adeziv industrial? Sikaflex 292. Il testase unu' care facea barci (Hannu Hvartiala parca) L-a fiert, ce nu i-a facut, iar placile lipite se rupeau tot in alta parte decat pe lipitura. In plus cica nici nu prea pierde volum la uscare. Noi nu avem asa ceva pe aici.
Citat din: Mihaif99 din Aprilie 03, 2014, 02:49:05 AM
.... Noi nu avem asa ceva pe aici.
Hai ca m-ai facut sa rad. Bineinteles ca Sika e reprezentata in Canada. Ca poate produsele similare de la 3M sau Bostik sau Pantera sunt mai populare e altceva. Intreaba tu pe nenea gogu si o sa vezi ca varianta pentru case se vinde si la homedepot.ca si variantele marine exista la magazinele specializate si pe amazon.
Echivalentul lui Sikaflex 291 de la 3M este 5200, care probabil ca iti este mai familiar.
In romania "silicon" a devenit o denumire generica pentru toate produsele de etansare care vin la tub, indiferent ce e in ele si romanii nu folosesc denumirea "corecta" de "mastic siliconic" sau "mastic poliuretanic" pentru aceste produse spre deosebire de vorbitorii de engleza ca fac in mod curent diferenta si zic "silicone sealant" sau "poliurethane sealant". Practic produsul poate fi pe baza de cauciuc siliconic, pe baza polisulfidica sau pe baza poliuretanica. Toti etansantii astia sunt si adezivi si se lipesc de materialele pe care le pui altfel nu ar putea etansa. Singura diferenta dintre ele si un adeziv "clasic" e cat de bine adera la respectivul material si faptul ca dupa ce au reactivat complet (de obicei cu umezeala din aer) ele raman flexibile si pot compensa miscarile dintre doua piese rigide. De aia parbrizele se lipesc cu poliuretani si nu cu superglue sau epoxy (de altfel ai mari sanse ca parbrizul masinii tale sa fie lipit cu un produs sika). Pe barci nu se folosesc produse pe baza de silicon (doar la motoare din cauza rezistentei la temperatura) din simplul motiv ca nimic nu adera ulterior la ele, adica nu pot fi vopsite si orice piesa contaminata cu silicon trebuie ori slefuita ori stearsa cu diluanti speciali (care nu functioneaza intotdeauna) inainte sa incerci orice fel de reparatie (inclusiv etansarea cu silicon nou).
Citat din: Rumpi din Aprilie 03, 2014, 05:06:15 AM
Hai ca m-ai facut sa rad. Bineinteles ca Sika e reprezentata in Canada. Ca poate produsele similare de la 3M sau Bostik sau Pantera sunt mai populare e altceva. Intreaba tu pe nenea gogu si o sa vezi ca varianta pentru case se vinde si la homedepot.ca si variantele marine exista la magazinele specializate si pe amazon.
Echivalentul lui Sikaflex 291 de la 3M este 5200, care probabil ca iti este mai familiar.
.......................
Sa stii ca m-am uitat acum vreun an un an jumate si Sikaflex nu se gasea la marii furnizori. Iti dai seama ca prima data am cautat la Home Depot si la Lowes. Acum il vad, asa ca este disponibil. Au o gama intreaga de "sealants" probabil similari cu siliconul. Nu au adezivii industriali, in special 292-ul.
Testele lui Hvartiala:
http://koti.kapsi.fi/hvartial/glue/glue.htm (http://koti.kapsi.fi/hvartial/glue/glue.htm)
Pe 3M 5200 il stiu bine. E excelent, dar trebuie folosit tot tubul in termen destul de scurt de la deschidere. De ce crezi ca e similar cu Sikaflex 291? Ce ar fi similar cu 292?
multumesc de raspunssuri. acuma stiu cum se fac gaurile pentru orice accesorii. Mai un pic si o sa va fac concurenta unora la reparat barci.. :))))
Citat din: modi din Aprilie 02, 2014, 09:44:45 PM
Danke , bro !!! Maine neaparat ma "joc" cu amestecul asta . Tre' sa vaza ochiu' meu despre ce vorbesti . Revin cu poze si impresii .
Cu placere.
Uite unu' care a dat cu asa ceva pe fundul unei barci. Discuta aici si de proportiile de amestec.
http://forum.woodenboat.com/showthread.php?88110-Epoxy-graphite-mix (http://forum.woodenboat.com/showthread.php?88110-Epoxy-graphite-mix)
Neaparat astept impresii :)
Citat din: Mihaif99 din Aprilie 04, 2014, 06:28:31 PM
Neaparat astept impresii :)
Si neaparat astea nu se lasa asteptate !
Este absolut FABULOS ce-a facut baiatul ala pe chila !
Danke si ..... + !
Interesant pare sa fie efectul final al mixului ! Se scapa de gelcoat , se scapa de orice problema de ordin estetic al barcii . Mixtul respectiv are o alura mistica , repet , de-a dreptul fabuloasa ! Sunt dat pe spate !
FIRST LADY a mea va beneficia , nenegociabil , de acest tratament !
........................................
Mihai , esti un deliciu de coleg de forum !
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Cand era sa pun punc activitatilor de primavara , adica sa montez sonda sonarului , am avut parte de surpriza..... cand am dat cele 2 gauri a cam curs apsoara :o :o :o :o :o
M-am enervat si am demontat suruburile la motora , am dat motorul jos , am demontat gurile de golirea a apei
apoi am decupat cuva de strangere a apei din barca pt a unii punctul de colectarea a apei din barca cu cel de colectare din dublu fund plus din 2 guri de golire ramanae doar una.
decuparea am facuta pt a vedea, constata si repara eventualele probleme la gura de golire.
Am constata ca oglinda mea are 2 pereti , adica oglinda propriuzisa la exterior cu spatiu gol si un perete de fibra la interior . Intre cei doi pereti am gasit spuma polioritanica bal bla cam uda .
as vrea sa fac ce se poate si ce se cuvine la oglinada , sa fac o cuva pe fundu barcii unde v-a veni pompa de santina, o cuva cu o gura de golire la unul din pereti pt a colecta apa din dublufund
si pt ca nu ar fi deajuns stai sa o zic si pe asta :
am vrut sa largesc gaurile pt montarea a sondei sonarului , pt chituire , fibrare , bla bla si din nou gaurire asa ... hopa am scapat spiralul pana pe partea cealalta :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
ASTA E , acum voi lasa ca timpul sa repare ce ar putea sa repare , adica sa se usuce zonele cu probleme , sa las creerul sa se relaxseze si sa uite cate prostii a facut si sa fac un plan de atac
Citat din: ionitzady din Aprilie 08, 2014, 02:39:06 PM
si pt ca nu ar fi deajuns stai sa o zic si pe asta :
am vrut sa largesc gaurile pt montarea a sondei sonarului , pt chituire , fibrare , bla bla si din nou gaurire asa ... hopa am scapat spiralul pana pe partea cealalta :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
ASTA E , acum voi lasa ca timpul sa repare ce ar putea sa repare , adica sa se usuce zonele cu probleme , sa las creerul sa se relaxseze si sa uite cate prostii a facut si sa fac un plan de atac
mai bine nu umblam la oglinda.... :)
ai vazut ce am gasit eu... mai bine nu verificam, asa si tu. daca nu gaureai, te dadeai in barci toata vara. :)
da asa e , dar ce mai povesteam noi acum , a ?
Nu puneti la suflet !!! Totul este reparabil....sanatosi sa fim! ;)
dragi colegi, ia ghiciti cine si-a luat astazi permisul de navigator...... ca nu mai stiu cine ma intreba cateva pagini mai inainte daca am permis.. :P
felicitari!
Cu barca cum mai stai?
ai inceput reparatiile?
multumesc Bradutzu,
cu barca...inca nu am cumparat rasinaa. am luat placajul, mai trebuie rasina si panza. acuma sunt sarac, da luna asta cred ca ma ocup de subiect.
Felicitari bbl81 si cum se zice 1000 000 mile marine fara evenimente , cinstea masa v-a avea loc la ........ ?
oriunde serveste bere in TM sau pe langa
Citat din: bbl81 din Aprilie 11, 2014, 01:49:57 PM
dragi colegi, ia ghiciti cine si-a luat astazi permisul de navigator...... ca nu mai stiu cine ma intreba cateva pagini mai inainte daca am permis.. :P
ce examen ?... unde? Detalii va rog.
examenul de navigator cat D, la Timisoara. 2-300 de participanti la acest examen.
hehe, cine are oglinda olglinjioara... :)
felicitari
nu vrei sa detaliezi ceva si noua?
ce ai facut? materiale folosite? manopera? alte informatii pe care le consideri a fi relevante.................
Ce motor vei folosi de acum in colo?
salutare,
manopera sta cam asa. am inlocuit oglinda total, 4 straturi de placaj de 8 mm grosime prinse intre ele mecanic si cu rasina. Rosturile acoperite cu chit din rasina si faina de lemn. La colturi, chitul a fost facut concav pt aplicare mai usoara a tesaturii de fibra ulterior. Peste chit am pus fasii de tesatura imbibata in rasina. urmeaza sa decupez oglinda pt suportul motor. La final am sa imbrac toata oglinda in tesatura de 300 g/mp (cred) si dupa aceea o vopsea.
Cand totul va fi gata am sa mai pun un placaj sau altceva ca sa protejes suportul motor de loviturile si zgarieturile cauzate de menghina. as vrea sa pastrez motorul de 20 cp pe care il am deja dar sa vad cum se comporta acuma dupa ce am intarit oglinda. Din pacate nu am facut poze pe tot parcursul operatiuni pt ca eram prea concentrat sa imi prind urechile in rasina.. :) .
Rasina este top amorsa epoxy de la Europlastic. Faina de lemn de la modi. Sfaturi legate de manopera foarte utile de la mai multi colegi dar in special modi si cristiantutuianu.
Sper sa revin curand cu impresii legate de navigarea in noua stare a barcii.
Citat din: bbl81 din Mai 28, 2014, 08:37:53 AM
Cand totul va fi gata am sa mai pun un placaj sau altceva ca sa protejes suportul motor de loviturile si zgarieturile cauzate de menghina.
Parerea mea este ca ar fi nepotrivit un simplu placaj .
In primul rand oglinda , fibrata fiind in epoxy capata o rezistenta mecanica superioara . Greu de mutilat doar din strangerile menghinei motorului .
Dar daca imperios vrei sa supra ponderezi rezistenta acesteia mult mai potrivita ar fi o bucata de tabla Al striat ( 2 sau 3 mm grosime ) atasata prin mijloace mecanice .
.................................
Te felicit ! Doar din discutii telefonice , si evident , din acest topic , ai inteles perfect ce si cum si-ai realizat o inlocuire de oglinda la modul profesionist !
multumesc. in curand poze cu lucrarea finalizata.
Numa bina, rau la nimeni.. :)
Mircea.
se pare ca exista norocul incepatorului.. dupa ce am inlocuit oglinda, cand am vrut sa decupez placa pt suportul motor am realizat ca nu am nevoie, ca este perfect asa.
bravo
sa ne vedem sanatosi pe apa!
asa sa fie bradutzu, multa apa, barca, bere si voie buna. (daca trage si pestele o sa fiu si mai fericit). :)
la BERE ne bagam si noi ca barci si ape mari avem si noi
cat despre peste.............fiecare cu ce poate!
no ma baieti, amu dupa ce am inlocuit oglinda mai trebuie sa decupez vre-o 2-3 cm din ea pt ca motoru cam trage aer cateodata... dupa ce o decupez rtrebuie sa o dau doar cu rasina sau trebuie sa mai pun si niste fibra?
Citat din: bbl81 din Iulie 16, 2014, 09:54:46 AM
... dupa ce o decupez rtrebuie sa o dau doar cu rasina sau trebuie sa mai pun si niste fibra?
Pui fibra pe cant doar daca ai tu chef !
Personal iti recomand doar niscaiva rasina cu FOARTE PUTINA faina din ce ti-am trimis . Cat sa aiba consistenta gemului de capsuni ( de exemplu) . O spacluiesti elegant si-ti va etanseiza perfect taietura din oglinda .
Ideal ar fi ca dupa spacluiala cu pricina sa protejezi oglinda cu piese de inox sau aluminiu ( tabla striata . Nu ai , iti trimit eu ) . Orice pelicula de fibra la asemenea aplicatie in timp iti va ceda .
o bucata de tabla striata de aluminiu ar fi aur.
Citat din: bbl81 din Iulie 17, 2014, 08:19:12 AM
o bucata de tabla striata de aluminiu ar fi aur.
Daca vrei si prelungitorul de mansa ti le trimit impreuna . Stabilim asta prin mail-uri .
ok. vorbim, astept poze cu prelungitorul.
multumesc,
mircea.
salutare,
acuma am reparat motorul, refacut oglinda si:
oglinda nu este decupata deci motorul se cam aereaza..(cred eu) deoarece barca nu mai gliseaza,. ori se apupeaza ori se aproveaza (daca am 'zis' corect). se supratureaza daca incerc sa o pun in glisaj. incerc sa pun un filmulet dar google drive nu ma lasa deloc.
Se pare ca motorul e montat prea sus. Ai inaltat oglinda prea mult .
Ar mai fi o chestie. Tu ai modificat si barca si motorul. Daca nu e oglinda prea inalta...e aer fals la motor...Nu se alimenteaza suficient...Nivel mic in carburator ...amestecul benzina aer prea sarac in benzina...motorul se tureaza in prima faza si apoi moare ...ca nu mai are benzina.
Pune alt motor cu cizma scurta pe barca si vezi cum merge. Daca face la fel ...mai decupezi din oglinda 1-2 cm.
motorul nu este modificat si nici nu moare, eu il cobor brusc la relantiu ca sa nu se tureze in gol. la motor s-a schimbat impelerul si axul principal. nu are probleme la carburator. am sa decupez 2 cm din oglinda si sa fac alte probe.
Tureaza-l ! Da-i in goarna sa ,,prinda apa in elice" . O sa intre in glisaj si o sa alerge. Eu am scos placa anticavitatie deasupra apei. Incearca asta si daca nu merge mai cobori motorul ( decupezi oglinda).
Elicea prinde apa chiar daca e un pic ventilata ...Uite o poza ...Cam 3 /4 din elice in apa ...chiar mai putin.
80 km/ora cu 2 persoane (motorul are 35 ce cai)...
am pus niste talpi dinalea la motor, aripi. nu se mai ventileaza si cred ca gliseaza mai repede.
Hehe, motor nou, probleme noi. deoarece am schimbat motorul Mercury cu un Yamaha, acesta are cizma ceva mai lunga. barca sgliseaza mai repede dar imi arunca apa in barca, pe l;a oglinda...doar la viteza mare. am facut ceva studiere de goagle si raspunsul general este ca motorul este bagat prea adanc in apa si de aceea apa urca pe cizma, si pe la menghina este aruncata in barca. ==> Jack Plate
pun si ceva poze mai tarziu cu 'inaltatorul de motor' homemade/
Nu pot atasa poze, da eroare :-[
.
Salut, ce dimensiuni are cornierul de aluminiu din care este facut jack plate-ul? Trebuie sa fac si eu unul si pot opta intre 80x80x8 si 100x100x10. Motorul pe care-l voi pune va fi in jur de 120 kg. Merci,
50x50x5 , sau 60x60x6. nu stiu exact, pot sa il masor diseara daca vrei sa sti exact. Il folosesc la motor de 45 kg aproximativ. orice varianta alegi, sa asiguri motorul si cu un cablu sau ceva ceva, daca sare de pe suport sa nu il pierzi.